Joo, tuttusi.
Tästä tuli mieleen että tarkoitit niin, että mun tutut "hipit" puuttuu asemalta. En minä sitä tarkoittanut. Tosin sillon kun olin melko nuori niin pidin vähän niitä hippejä tuttuina joita asemilla tuntui olevan vaikken tietty kovin laajasti tuota hippien asematilanneta voi sen aikasten havaintojen perusteella tietää. Pitkätukat siellä asemalla kuitenkin pääosin tuntu viihtyvän ja lyhyttukat viereisessä kapakassa jos niin voisi sanoa. Kapakoita on mutta ei hengaavia hippejä. Kun olin skidi niin pitkätukat eli käsitykseni mukaan hipit oli helposti lähestyttäviä henkilöitä vaikka kyllä osa "hipeistä" vähän vaarallisiakin oli ja myöhemmissä elämänvaiheissa pitkätukilla on monenlaista roolia - joku voi sanoa ettei kaikki pitkätukat ole hippejä - itse en sitä silloin huomannut mutta esim "hevareilla" tukka oli kanssa myöhemmin pitkä vaikka tuntemani hevaritkin oli aika "hippejä". Ne helposti lähestyttävät tuntemattomat sieltä asemalta eniten tuntuu puuttuvan. Tai paremmin sanoen yleisestä katukuvasta puuttuu - en tosin kyllä ole hirveästi yrittänyt hipahtavaa porukkaa jututtaa kun on ehkä vastaan tullut ja tuntuu enemmän että ajanhenki on sellainen että nää nykypitkätukat on enemmän sisäänpäin lämpenevää jengiä kun ennen.
Eksän kohtasin sitä kautta että aloin sille jotain juttelee, kun hän oli laittanut itsetuhoon viittaavia viestejä foorumille.. jotkut ihmiset ovat joskus hyvin hyvin syvällä ja pimeessä. Oltiin oltu jo eros pitkään, mutta itelle oli vähän kuin viimenen niitti siinä, että hän kertoi että oli alle vuotiaalle lapselle(mme) laulanu queenin bohemian rhapsodyy siinä mielessä että yritti jotain itsemurhajuttuu viestii siinä, niin mul kertakaikkiaan meni hermo siinä ja suutuin hänelle aikalaill, kun muutenkin olin yksin lapsen kanssa, niin en tarvinnut henkilöö joka ei tuntunut ottavan silloin vastuuta itestään. Sen jälkeen hän löysi kivasti siinä sitten uuden parisuhteen ja töitä ja on saanut elämänsä ilmeisesti kuntoon.
Tässä on sitä juttua. Nykyään ihmiset tosiaan tuntuvat olevan aika pimeässä tai kaukana elämästä. Nämä tietokoneet ja esim kolutus- tutkimus-, hallinto-, jne järjestelmien ylläpitäminen erkaannuttaa ihmisiä toisista. En tiedä mitä viittasit myöhemmin o ba ma ja tr um p öljy laeilla, mutta uskon että koulutus hallinto jne yhteiskuntarakenne on suurempi maailman tuhoaja kuin yksikään ihminen edellämainittu tai mainitsematon. Musta ihmisten tulisi luopua tavoitteellisuudesta ja siirtyä elättelemällisyyteen(mun oma just keksimä sana joka tarkottaa syö ja paskoo putkee- ei ura putkee maisterina lehtorina tai minään muuna kuin ihmisenä siis). Mitä tulee exääsä niin hänen lässytykset lapselle on pientä mitä maailma tulee hänelle kertomaan. Ajatellaan nyt vaikka että tossa naapurissa on nainen äiti jne kenen mies on vissiin ampunut itsenä kai silleen että tämän naisen lapset on ollut kotona - en tiedä kun en ole udellut ja olen ollut tässä osoitteessa niin vähän aikaa. Aikoinaan tuli nuorempana makoiltua yhden kaverin kaverin luona kenen mies oli pankkiryöstäjä hippipitkätukka ja jos oikein muistan oli lapsia siinä asunnossa ollut kun haulikko oli vahingossa lauennut seinään - siinä kerrostalon asunnossa jossa sillon tuli muutamat viikot majailtua oli sellanen reilun kokonen kuoppa betoniseinässä - itse haulikkojehu oli vankilassa jos silloin. Sitä mun piti sanoa että vähän lapselliselta tuntuu kun biologisen vanhemman tekemisiä lapselleen lähetään arvostelemaan tms määrittelemään - mikään ei voi olla vahingollisempaa lapselle kun olla sellaisessa hengessä läsnä jossa hänen biologistaperimää ei arvosteta / kunnioiteta tms se kuihduttaa biologisenmerkityksen minusta vaikka kukka kukoistaa saataa siemenet siitä kärsiä ajattelen. Surullisia juttuja. Suomessa on liian hyvä tai oikeasti siis huono sosiaaliturva että just jotain ääliömäistä tapahtuu koko ajan niinko ihmiset ei tarvitse toisiaan - ei penniäkään kenellekkään ja pysykööt pirteissään keskenään - ihmiseten jahtaaminen tätä mielettymyyttä pyörittämään jossa ei elämällä ole merkitystä tulisi loppua ja ihmisten vapautua kenenkään seurannasta jne. Ihan hyvin ihmiset on saunassa syntynyt jne sikalassa kasvanut - sairas on se joka on keksinyt kaikki ihmiset verolle pantavaksi. Olen taas vahingossa lukenut vähän nettilehtiä ja joka ikinen päivä melkeen siellä lukee lastentarhassa hakataan raiskataan ja välillä tapetaan lapsia vira o maisten toimesta. Samaa tapahtuu koko koulutuksen ajan. Urheiluseuroissa vähän väliä doupataan ja onks tää ny englannissa kun melko moni .... pysykööt pirteissään ja antakoot tulevan kansan olla vähemmän "älykkäitä" "päteviä" jene heidän mielestään ketkä toisin ajattelee. Antakoot biologisen perimänsä luoneet valita myös villeys vaihtoehdoksi - vain se on todellinen ihminen ketä sen lain vuodelta -0.002 tms kirjasta riippumatta vetää takaisin ja julistaa oikeaksi vapauden ja villeyden pykäläksi §1 Kaikki siteet ihmiseen niin halutessaan on kaikkien teksti/data muotoisten järjestelmien katkaistava ... jne.
Tämä "ielämänsä lmeisesti kuntoon" kertoo tavallaan liikaakin - en tarkoita mitään pahaa eikä minulle ole väliksi on se näin tai toisin päin. Onko sillä merkitystä koska elämä joko ainoastaan on tai ei ole ja niin kauan kun elämä on, on se "kunnossa". Elämän merkitys on se se vähäpätöisin asia maailmassa - se vaan on tai ei. Mielestäni juuri toisten elämään millään tavalla puuttuminen on mielipide siitä että on valmis sitä lopettamaan. Tämän hetkisessä ajatuksessa uskon jokaista ihisen tekoa ohjaavan syntyvä elämämä - itse mikään ilmentymä on itsessään tasarvoinen elämänmuoto minkään ilmentymän kanssa. Ei ole hyvää eikä pahaa koska molemmat on itsessään elämän ilmentymiä. Jostakin syystä me ymmärrämme eritavalla näitä ilmentymiä mutta emme koskaan voi hyväksy toisiamme ellemme hyväksy kaikkia. Mikään maailmassa ei voi estää sitä että jompikumpi ymmärtämys omasia tai toisen on toisesta oikein vaikka sinusta ei tai toisesta ei. Me emme koskaan voi hyväksyä toisiamme ellemme hyväksy villeyttä ja vapautta joten en ymmärrä mikä viivyttää oikeutta elämään julistusta. Ihmisellä on oltava oikeus olla olemassa ja sitä hän ilmentää väkivallalla - ei millään muulla kuin väkivallalla, eli syrjäyttämällä elämän ilmentymiä jotka estää hänen oikeutta. Jos tämä väkivallan "himo" kontrolloituna kasvaa puhkeamispisteeseensä niin saamme seurata juuri sellaisia tapahtumia kun nyt seuraamme - ihmiset eivät vain tuupitoisiaan tieltään vaan he jyräävät raskaalla kalustolla toisiaan alle koska on pahaolla kontrolloituna sanon minä.
En mä tiedä, ei ehkä kukaan halua sitäkään että joku pakolla kaveeraa?
Biologia. Suosittelen pitämään siteen lapsesi vanhempaan. Nuorena voi olla niin "tyhmä" ettei sitä tajua mutta vanhempana voi olla niin "tyhmä" että sen ehkä jo tajuaa. Siteen ei tarvitse olla fyysinen johon luen mukaan kommunikoinnin vaan ennemin henkinen jossa sinun kohdalla voisi koittaa löytää tämän syntyneen elämän merkitys tasaarvoisesti niin ettei omastekosi ole ylitse hänen koska ainakun sitä tasapainoa huojutat - heikennät syntyneen elämän vakautta. Asia on kuin pyörä - love tat toista puolta hän ei ole enää vakaa.
Noh tänään laittelen edes vähän jotain joulua, askartelen lapsen kanssa ja yritän saada ekotoksikologian työtä eteenpäin. Ihan hitoksen kamala aihe, tietentahtoen kiduttaa eliöitä ja tsekata että missähän kohti nää myrkyt alkaa vaikuttaa, niin vähän heikot joulufiilikset.
Minusta joulu ei ole vapautta vaan juuri sitä kaupanteon aikaa - jouluna iskee kaikki "loiset" ihmiseen jotka saavat hänen kukkarosta. He jotka eivät joulusanan merkitystä ymmärrä saavat kai rauhan. Itse olen joulun uhri. Hyvää joulua on toivotettu ja suhteita voideltu jne ... kuusta en sentään roskaa vaikka minua auktoriteetti pyysi tuomaan yhden ja olen alisteisessa asemassa mutta pääsin pälkähästä. Kaverini oli vesonut tienposkeensa kymmeniä kuusipuita - makasivat ojassa ottajaansa odottamassa. Tapansa kullakin.
Hyvää joulua kuitenkin.