Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 196

fårad

• Vieras
Vs: Tänään
« Vastaus #2925 : 21. Joulukuuta 2016 klo 12:11 »

Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #2926 : 22. Joulukuuta 2016 klo 05:04 »
  • Tykkää (0)

• Joo, tuttusi.
    Tästä tuli mieleen että tarkoitit niin, että mun tutut "hipit" puuttuu asemalta. En minä sitä tarkoittanut. Tosin sillon kun olin melko nuori niin pidin vähän niitä hippejä tuttuina joita asemilla tuntui olevan vaikken tietty kovin laajasti tuota hippien asematilanneta voi sen aikasten havaintojen perusteella tietää. Pitkätukat siellä asemalla kuitenkin pääosin tuntu viihtyvän ja lyhyttukat viereisessä kapakassa jos niin voisi sanoa. Kapakoita on mutta ei hengaavia hippejä. Kun olin skidi niin pitkätukat eli käsitykseni mukaan hipit oli helposti lähestyttäviä henkilöitä vaikka kyllä osa "hipeistä" vähän vaarallisiakin oli ja myöhemmissä elämänvaiheissa pitkätukilla on monenlaista roolia - joku voi sanoa ettei kaikki pitkätukat ole hippejä - itse en sitä silloin huomannut mutta esim "hevareilla" tukka oli kanssa myöhemmin pitkä vaikka tuntemani hevaritkin oli aika "hippejä". Ne helposti lähestyttävät tuntemattomat sieltä asemalta eniten tuntuu puuttuvan. Tai paremmin sanoen yleisestä katukuvasta puuttuu - en tosin kyllä ole hirveästi yrittänyt hipahtavaa porukkaa jututtaa kun on ehkä vastaan tullut ja tuntuu enemmän että ajanhenki on sellainen että nää nykypitkätukat on enemmän sisäänpäin lämpenevää jengiä kun ennen.

Eksän kohtasin sitä kautta että aloin sille jotain juttelee, kun hän oli laittanut itsetuhoon viittaavia viestejä foorumille.. jotkut ihmiset ovat joskus hyvin hyvin syvällä ja pimeessä. Oltiin oltu jo eros pitkään, mutta itelle oli vähän kuin viimenen niitti siinä, että hän kertoi että oli alle vuotiaalle lapselle(mme) laulanu queenin bohemian rhapsodyy siinä mielessä että yritti jotain itsemurhajuttuu viestii siinä, niin mul kertakaikkiaan meni hermo siinä ja suutuin hänelle aikalaill, kun muutenkin olin yksin lapsen kanssa, niin en tarvinnut henkilöö joka ei tuntunut ottavan silloin vastuuta itestään. Sen jälkeen hän löysi kivasti siinä sitten uuden parisuhteen ja töitä ja on saanut elämänsä ilmeisesti kuntoon.

Tässä on sitä juttua. Nykyään ihmiset tosiaan tuntuvat olevan aika pimeässä tai kaukana elämästä. Nämä tietokoneet ja esim kolutus- tutkimus-, hallinto-, jne järjestelmien ylläpitäminen erkaannuttaa ihmisiä toisista. En tiedä mitä viittasit myöhemmin o ba ma ja tr um p öljy laeilla, mutta uskon että koulutus hallinto jne yhteiskuntarakenne on suurempi maailman tuhoaja kuin yksikään ihminen edellämainittu tai mainitsematon. Musta ihmisten tulisi luopua tavoitteellisuudesta ja siirtyä elättelemällisyyteen(mun oma just keksimä sana joka tarkottaa syö ja paskoo putkee- ei ura putkee maisterina lehtorina tai minään muuna kuin ihmisenä siis). Mitä tulee exääsä niin hänen lässytykset lapselle on pientä mitä maailma tulee hänelle kertomaan. Ajatellaan nyt vaikka että tossa naapurissa on nainen äiti jne kenen mies on vissiin ampunut itsenä kai silleen että tämän naisen lapset on ollut kotona - en tiedä kun en ole udellut ja olen ollut tässä osoitteessa niin vähän aikaa. Aikoinaan tuli nuorempana makoiltua yhden kaverin kaverin luona kenen mies oli pankkiryöstäjä hippipitkätukka ja jos oikein muistan oli lapsia siinä asunnossa ollut kun haulikko oli vahingossa lauennut seinään - siinä kerrostalon asunnossa jossa sillon tuli muutamat viikot majailtua oli sellanen reilun kokonen kuoppa betoniseinässä - itse haulikkojehu oli vankilassa jos silloin. Sitä mun piti sanoa että vähän lapselliselta tuntuu kun biologisen vanhemman tekemisiä lapselleen lähetään arvostelemaan tms määrittelemään - mikään ei voi olla vahingollisempaa lapselle kun olla sellaisessa hengessä läsnä jossa hänen biologistaperimää ei arvosteta / kunnioiteta tms se kuihduttaa biologisenmerkityksen minusta vaikka kukka kukoistaa saataa siemenet siitä kärsiä ajattelen. Surullisia juttuja. Suomessa on liian hyvä tai oikeasti siis huono sosiaaliturva että just jotain ääliömäistä tapahtuu koko ajan niinko ihmiset ei tarvitse toisiaan - ei penniäkään kenellekkään ja pysykööt pirteissään keskenään - ihmiseten jahtaaminen tätä mielettymyyttä pyörittämään jossa ei elämällä ole merkitystä tulisi loppua ja ihmisten vapautua kenenkään seurannasta jne. Ihan hyvin ihmiset on saunassa syntynyt jne sikalassa kasvanut - sairas on se joka on keksinyt kaikki ihmiset verolle pantavaksi. Olen taas vahingossa lukenut vähän nettilehtiä ja joka ikinen päivä melkeen siellä lukee lastentarhassa hakataan raiskataan ja välillä tapetaan lapsia vira o maisten toimesta. Samaa tapahtuu koko koulutuksen ajan. Urheiluseuroissa vähän väliä doupataan ja onks tää ny englannissa kun melko moni .... pysykööt pirteissään ja antakoot tulevan kansan olla vähemmän "älykkäitä" "päteviä" jene heidän mielestään ketkä toisin ajattelee. Antakoot biologisen perimänsä luoneet valita myös villeys vaihtoehdoksi - vain se on todellinen ihminen ketä sen lain vuodelta -0.002 tms kirjasta riippumatta vetää takaisin ja julistaa oikeaksi vapauden ja villeyden pykäläksi §1 Kaikki siteet ihmiseen niin halutessaan on kaikkien teksti/data muotoisten järjestelmien katkaistava ... jne.

Tämä "ielämänsä lmeisesti kuntoon" kertoo tavallaan liikaakin - en tarkoita mitään pahaa eikä minulle ole väliksi on se näin tai toisin päin. Onko sillä merkitystä koska elämä joko ainoastaan on tai ei ole ja niin kauan kun elämä on, on se "kunnossa". Elämän merkitys on se se vähäpätöisin asia maailmassa - se vaan on tai ei. Mielestäni juuri toisten elämään millään tavalla puuttuminen on mielipide siitä että on valmis sitä lopettamaan. Tämän hetkisessä ajatuksessa uskon jokaista ihisen tekoa ohjaavan syntyvä elämämä - itse mikään ilmentymä on itsessään tasarvoinen elämänmuoto minkään ilmentymän kanssa. Ei ole hyvää eikä pahaa koska molemmat on itsessään elämän ilmentymiä. Jostakin syystä me ymmärrämme eritavalla näitä ilmentymiä mutta emme koskaan voi hyväksy toisiamme ellemme hyväksy kaikkia. Mikään maailmassa ei voi estää sitä että jompikumpi ymmärtämys omasia tai toisen on toisesta oikein vaikka sinusta ei tai toisesta ei. Me emme koskaan voi hyväksyä toisiamme ellemme hyväksy villeyttä ja vapautta joten en ymmärrä mikä viivyttää oikeutta elämään julistusta. Ihmisellä on oltava oikeus olla olemassa ja sitä hän ilmentää väkivallalla - ei millään muulla kuin väkivallalla, eli syrjäyttämällä elämän ilmentymiä jotka estää hänen oikeutta. Jos tämä väkivallan "himo" kontrolloituna kasvaa puhkeamispisteeseensä niin saamme seurata juuri sellaisia tapahtumia kun nyt seuraamme - ihmiset eivät vain tuupitoisiaan tieltään vaan he jyräävät raskaalla kalustolla toisiaan alle koska on pahaolla kontrolloituna sanon minä.

En mä tiedä, ei ehkä kukaan halua sitäkään että joku pakolla kaveeraa?

Biologia. Suosittelen pitämään siteen lapsesi vanhempaan. Nuorena voi olla niin "tyhmä" ettei sitä tajua mutta vanhempana voi olla niin "tyhmä" että sen ehkä jo tajuaa. Siteen ei tarvitse olla fyysinen johon luen mukaan kommunikoinnin vaan ennemin henkinen jossa sinun kohdalla voisi koittaa löytää tämän syntyneen elämän merkitys tasaarvoisesti niin ettei omastekosi ole ylitse hänen koska ainakun sitä tasapainoa huojutat - heikennät syntyneen elämän vakautta. Asia on kuin pyörä - love tat toista puolta hän ei ole enää vakaa.

Noh tänään laittelen edes vähän jotain joulua, askartelen lapsen kanssa ja yritän saada ekotoksikologian työtä eteenpäin. Ihan hitoksen kamala aihe, tietentahtoen kiduttaa eliöitä ja tsekata että missähän kohti nää myrkyt alkaa vaikuttaa, niin vähän heikot joulufiilikset.
    Minusta joulu ei ole vapautta vaan juuri sitä kaupanteon aikaa - jouluna iskee kaikki "loiset" ihmiseen jotka saavat hänen kukkarosta. He jotka eivät joulusanan merkitystä ymmärrä saavat kai rauhan. Itse olen joulun uhri. Hyvää joulua on toivotettu ja suhteita voideltu jne ... kuusta en sentään roskaa vaikka minua auktoriteetti pyysi tuomaan yhden ja olen alisteisessa asemassa mutta pääsin pälkähästä. Kaverini oli vesonut tienposkeensa kymmeniä kuusipuita - makasivat ojassa ottajaansa odottamassa. Tapansa kullakin.

Hyvää joulua kuitenkin.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2927 : 22. Joulukuuta 2016 klo 17:13 »
  • Tykkää (0)

• Tää on hyvä tää sun idea mistä olet täällä puhunut mutta luulen että pelkällä foorumilla rekrytoiminen toimii vähän liian pienellä volyymilla. Suosittelen hippien lisäksi huhuilemaan myös erilaisissa facebook-ryhmissä ja vaikka myös suomi24:sessa. Luulen, että etenkin facessa on paitsi suurempi näkyvyys sun ilmoituksella, myös enemmän sellaista nopean toiminnan porukkaa, joka lähtee tohon juttuun mukaan. Hipeissä kannattaa pistää ilmoitukseen joku huomautus vaikka että "ei vanhene" sekä aina silloin tällöin bumpata sitä ketjua, niin jos joku uusi tai toistaiseksi vähemmän aktiivinen käyttäjä joskus bongaa sen, niin ymmärtää ottaa kiinnostuessaan yhteyttä. Vaikka juuri nyt ei löytyisi innostunutta jengiä niin tulevaisuudessa sitä saattaa ilmetä. Hipeissäkin on aina välillä vähän vähemmän aktiivisia käyttäjiä ja välillä taas hyvinkin kuhisevia kausia. Tällä hetkellä taitaa olla vähän hiljaisempi periodi meneillään, jolloin ilppa ei välttämättä saa niin nopeasti toivottua vastakaikua kuin mitä joskus muulloin voisi saada.

No venailen jos nyt joku uskaltas lusikoida jotain kasvis-sapuskaa ja vaikka sitten läpättääkin siitä. Kaiken näköstä jengii joo on muualla. Mulla ei vaan voimat ja aika riitä moneen juttuun. Tulin tähän foorumiin "etsitään ystävää" hakusanalla ja en tavallaan ajatellut silloin olla mitenkään aktiivinen isompaan juttuun, mutta tajusin sitten että just hippi-juttu on se juttu jota kaipaan ja olen kaivannut, joten ajattelin sitten hakea "koko porukkaa". Tosiaan en jaksa nyt useampaa juttua ja luonteeni on tavallaan lojaali silleen että en jaksa sekoilla moneen suuntaan jos joku lähtee vetämään, niin en halua sekoo tällä hetkellä enempään ja toiseksi näen jotain toivoa tässäkin jutussa. Ei pidä tavoitella kuuta taivaalta kai niin jos ei nyt tän synergian juttu natsaa niin ei se mitään. Tavallaan olen ajatellut jotain ravintolatoimintaakin jo koko elämäni ravintoloitsijaperheen taustallani niin voi olla että siirryn sille saralle jos lopetan tän. Koska olen itse asunut kadulla jne niin olen tottunut jakamaan juttuja aika tasan sillä tasolla ja olis kiva tavallaan pysytellä ylijääneiden sapuskoiden ilmaistuputtamisessa johonkin mukavaan virtaan. Kyllä mä nää jutut silleen tajuan ja näen että välillä täällä on keskusteltu. Koska mulle kävi skidinä vähän epätavanomaisesti niin opin kelaa juttuja vähän sanoisinko ruohonjuuritasolta tms maanpinnasta (heitetään nyt läppänä vaikka että kaverinkanssa pöllittiin perheen raflasta muutama flinda brenkkua aina sillontällön tai ainakin viikoloppusin ja vetästiin tajupoisännit ja ruohonjuuritasolla piti pitää tajuttomana flinda tyynynä tai sen joku muu joi - tai sitten että rappukäytävässä kylmällä kivilattialla voi hyvin nukkua ulkovaatteissa ilman peittoa kun laittaa toisen käden lonkan ja toisen olkapään alle :) ). Siis ite diggasin tota esin kadulla nukkumista tai tajupoiskännäilyä ja silleen niin etten siis digannut mitään tavotteellisuutta tai kouluhikipinkoilua niin tarkotan silleen että olis ihan kiva jos vaan löytäs sellaseen sapuskajuttuun rakentavaksijuureksi pikkuhiljaa ymmärtävää porukkaa, ruuan kanssa ei tarvii olla niin aktiivinen kun se on jokapäiväinentarve eli jos ei kiinnosta itselle niin ei siinä sitten ole mitään järkeä esim niinku joillain on jotain "sairasta" auttamisen tarvetta .. juttu on siis sitä että jaetaan siitä mitä on eikä esim jaetaan kun "heittää" nupissa jne ... Palataan juttuun!
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #2928 : 23. Joulukuuta 2016 klo 09:26 »

Hei Auringon, sori, vastasin Epilä Phoenixille että joo tuttusi.. pitäis muistaa aina erotella

en ehdi nyt lukee sun viestii.. viimesest rivist vaan luin jotain

no mulle joulu on se aika vuodesta kun nähään perheen kanssa talvisin niin että on lähes kaikki koolla, niin en jaksa olla siitä pahoillani että siihen liittyy kaikenlaista ylimääräistä :)

Siks mä olen ihan iloinen että on joulu, tai yule tai mitä kellekin.
    Ollaan askarreltu tonttui ja semmost yhteistä puuhasteluu näinä päivinä ja huomenna sit reissataan pois. En kauheesti nyt seuraa tätä foorumiin <3 mukavaa talven aikaa ja taikaa kaikille!
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #2929 : 23. Joulukuuta 2016 klo 09:40 »

Ja Auringon, kyllä meil on jutut ihan ok muksun toisen biologisen osapuolen kans, tulee tänään käymään. Se on vaan semmonen asia, mistä en tosiaankaan ota mitään semmost ulkoista painetta että lapsen vuoksi väkisin olis pidettävä yhteyttä esim. tosi sekopäiseen tyyppiin..koska siten se stressi sun muu voi heijastella vähän liikaa arjessa jo. Pakko pitää rajoja. Ja oli jossain kohti pakko pitää taukoa, ja on semmosiikin tilanteita että parempi sen lähivanhemman ihan oikeesti unohtaa se toinen oman onnensa nojaan ja keskittyä täysin omaan ja lapsen hyvinvointiin. Siit voi yleisellä tasolla puhuu miten olis tärkeää, mutta ei se aina käytännössä kaikilla mene välttämättä niin.

Sillä että 'ei kai kukaan haluu että pakolla kaveeraa' oli että vaikka väkisin olla semmosten ihmisten kanssa joista ei pidä.. niin toisaalta joo, mutta erityisesti sillee että yksin alkais ottaa harteillleen tosi huonosti voivii tyyppejä (ja jos viel itsellä on olo että olis jotenkin väkinäistä), niin ei välttämättä kannata. Koska kaikilla ei vaan kohtaa, ja jos ei kohtaa ja sit kuitenkin vaiks toisella on liian kova tarve toisen luo niin voi sattuu kaikkea. Se on sitten toinen asia mennä vähän itseensä jos sielt löytyy semmonen olemisen taso joka on avoin ihmiselle kuin ihmiselle,, mutta osaa myös omat rajansa.

Ei mulla muuta :)
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2930 : 23. Joulukuuta 2016 klo 17:19 »
  • Tykkää (0)

• Olis siistii jos joku vietnamilainen vois kääntää siäläisiä myyttejä suomeksi! Tiedän että joitain on käännettynä jossain mulla mutta en tiedä missä.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2931 : 23. Joulukuuta 2016 klo 17:31 »
  • Tykkää (0)

• Ja Auringon, kyllä meil on jutut ihan ok muksun toisen biologisen osapuolen kans, tulee tänään käymään.
    Ei mulla muuta :)

Kaveruus on vähän niinko helminauha, helmi ja kaveri mutta et saa niitä sieltä pois särkemättä kaikkea - voit vaan plärätä helmiä edestakas mutta ennemin tai myöhemmin on myös se helmi kädessä. Tietysti jos rikkoo itsensä, helminauhan voi sitä myöhemmin koittaa kasata. Tähän sopii hyvin yhden itämäaisn kaverin sanominen juopuneelle suomalaiselle: "muistan jokaisen kummppanini".  Nämä helmet sinun on kuitenkin itse kiilloitettava kukin tavallaan. Kaveruus ei tarkoita että menet kaljalle saunaan lihakauppaan nuotiolle uimaan jonkun kanssa vaan esim sitä että kiillottelet helmiä vaikka sanomalla haista v.... tai vaikka heittämällä sattumalta haltuusi saamat kengät hänelle kenen kengän numeron tiedät ja luonnollisesti ne ei sovi sinulle(oven raosta vaikka olisi kuinka ikävä tyyppi tossa sulle noi kun ne on sun kokoa jne) kävellessä matkan aikana ei voi olla tulematta mieleen joku arvoista kenkien alkupersätä. Joskus muutos vie pitkään ja joskus helmi putoaa kuin mätähammaas maan syvyyksiin niin silloin nauhasi on aina entistä enemmän rikki halusit tai et, mutta et voi koskaan muuttaa tekemääsi työtä nauhasi ylpeänä kantajana. Toisilla hampaat haisee jne toiset on ylpeitä niistä toiset ei, toisia se häiritsee toisia ei - sama juttu tämän nauhankanssa, pidä se kunnossa jos vain ymmärrät :)
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2932 : 24. Joulukuuta 2016 klo 23:57 »
  • Tykkää (0)

• Aika monella skidillä on aika kovat paineet. Jokaisella instassa täytyy näkyy joku iporhone 77 tms kädessä kun ottaa pullistelessapyllistellessä kuvaa peilistä jne ja toiset sai toiset ei. Skolessa kovasti nokitellaan monelle suuntaan ja toiseen. Kaikien on pakko mennä samaan tilaan jossa vallitsee tietynlainen joukkopsykoosi ja hetkeensitoutuvat intuotiivisetlakinsa. Ilmassa velloo ajatuksia kuinka kohdatessa kenellekkin nyt esitetään. Sängynpohjalla suunnitellaan kun koulu alkaisi jo huommenna ja ei ikinä. Päivä päivältä tiuku lyö ja luvassa on nannaa tai mannaa. Muokataan nyt tähän väliin vielä toinenkin sanaparsi - koulussa vainoo pikkupossuja vielä joku ope ketä haluu uida jonkun raukan liiveihin, uida liiveihin junou se liivitmekkohousutpoisjuttu open kanssa. Surullista mutta arkipäivää. Muistan kun ite sain vaan tyyliin sukat joskus vaikka en kai odottanut mitään eikä kyse ollut kun sikailusta. Hahaha just keksi mistä se "sikailu" heitto tulee - ei ne vanhankansan sanasuupaltturit tainnut olla mitään ääliöitä kun on väkisin levittänyt käsitysmaailmaa. Taisi mennä sikailijoiden päivä just.

Hetken mielessä pyöri että ihanko olisin jotenkin negatiivinen ollut mutta täytyy ihan itseä palauttaa ettei totuutta voi kiertää. Kun tossa juttelin yhen lapsiperheen isän kanssa ja piti hoitaa yks homma jota hän valitteli kun 2eka päivä toivoskeli ennen joulua, niin sanoin että on vähän kiirus ettei uskalla luvat. Jotain juteltiin ja olisiko joulun lomailemisesta ollut juttua niin hän tokas "eihän se ole kun kolme päivää ja takas duuniin". Mä en tiedä jouluista kun yrittäjäperheessä skidinä oli aina tavallaan duunissa kun asuttiin omassa rivitalossa niin taisin tehdälumitöitä ja ainakin käydä vähän väliä kuuntelemassa pakkasella pauhaako seinän takana öljypoltin lämmittämässä kolmea valtavaa vesisäiliöä ja taisi olla tarvetta kierrelllä kesäliiketoimintakiinteistöjen lämmityksiä varmentamassa ja varkaita etsimässä jne ..

Pitää varmaan käydä pilkkomassa polttopuuta.  :sydamia :sydamia
    « Viimeksi muokattu: 25. Joulukuuta 2016 klo 00:06 kirjoittanut Auringon »
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2933 : 28. Joulukuuta 2016 klo 09:56 »
  • Tykkää (0)

• Tänäänkin on kohta jo eilen. En oikeen tajunnut mitä tänään osioon oli tarkotus kirjottaa niin katsoin alaitusviestin ja vahän sen jälkeen :) hehe.. Aika talvenhenkinen ilmastofiilis pihalla - kyllä se nyt tulee, viime vuonna eilen oli kai -30 pakkasta ja putket jäässä yhellä sun toisella. Hiustenkuivaajalla moni sulatteli itsekkin. Tein muksulle palsternakkasoseita viideksi päiväksi joita syötän hänelle heräämisen jälkeen. Pitäs yrittää tehdä porkkanasoseita kuukaudensetti jos tänään ehtisi/jaksaisi.  Suomi on jotenkin niin rasittava mesta niinko jos esim tarttet blazerkoneen niin maksat merkki sellaisesta 30% enemmän kun esim saksalainen tai britti ja jos mielit tilata sieltä postikulut on sen 30%. Suomalaisissa verkkokaupoissa on ihän ääliömäiset lässytykset usein jos valitset jonkun kirjepostituksen tyyliin: "myyjä ei vastaa jos tuote hukkuu" ja se kirjekkin maksaa usein femman kun jos tilaat maailmalta saat uuden jos hukkuu parin euron postareilla. Mitä ihmeen porukkaa oikein me täällä suomessa ollaan tänään taas lähti palsternakkasoseesta rönsyämään. Jotenkin nään lapsenruokaasiat on aika haastavia. Harmi kun tuntuu että aika livahtaa "käsistä" ennenkun ehtii tehdä mitään.

Kai se on ihan hyvä juttu :)
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2934 : 31. Joulukuuta 2016 klo 00:14 »
  • Tykkää (0)

• Ostin eilen h'sm'n luomu hysli' / - oho skidi näköjään kääntänyt näppäimistön koodia sen lisäksi että halusin kirjoittaa vähän mainostavasti harhaan myös ... siis ostin mysliä. Tänään sitten ajattelin ompa taas hyvää kun yhtenä syksyän oisko viitisen vuotta sitten se oli pahaa vaikka edellisenä oli hyvää niin siis eilen ajattelin taas ostaa ja nyt oli hyvää. Sitten mietin siinä on kuutta eri aineosasta ja yritin paria "kaveria" innostaa paahtaa kuivaa jme omaa testi mysliä ja rakentaa prosessivälineitä. Ei ne tajuu tai oo kiinnostuneita sellasesta vaikka toisellakaan ei ole töitä ja toinen on kuukautta vaille eläkeläinen. Pitäs varmaan toivoa että joku muukin tylläisi myslistä ja tupsahtais pian samaan kiinnostukseen kaveriksi. Pitäs tehä muutamia koepaahtohöyrytysmasinoita esim. sadan gramman koeeriin ja sitten syksyllä uutta kauraa varten vähän isomman esim parinsadan kilon prosessisuunnitelma.

Eilen duunasin kaverin viljelemistä keltajuurista ja itse pihalta keräämistä mustaherukoista soseen johon laitoin myös kaverin viljelemiä porkkanoita ja saksassa prosessoitua granaatiomenamehua - verratonta tavaraa tuli. Tänään toivoisin että joku olisi kiinnostunut duunaa soseita vähän niin voisi kehittää jonkun säilöntämenetelmän esim alipainekaasu pakkausmenetelmän / hapatusbakteeri tms jutun ja pitää vaikka 12kuukautta säilössä erinäkösiä soseita ja ostaa labran mittaukset niiden elintarvikekelpoisuudesta.

:tutimaan
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2935 : 02. Tammikuuta 2017 klo 18:11 »
  • Tykkää (0)

• Tänään rupesin miettimään miksi englannista markkinoitavaa tuotetta ei myydä suomeen vaikka saksaan ja moneen muuhun EU maahan myydään.

Luntakin sataa - saa taas lakasta pihaa ja varmaan kohta lapioida - toiset tykkää toiset no jaa. ... kuolee sydäriin tms :) Nuorena tuli tehtyä välillä sellasia "koirasukelluspyörimispiehtarointeja" lumihankeen esim kerran kun täydellä autolla oltiia pysähdytty paukuille ja lasit oli sitten mukavasti huurussa autossa kun kaikki vaatteet oli märkänä ja taskut täynnä lunta!
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2936 : 08. Tammikuuta 2017 klo 20:24 »
  • Tykkää (0)

• Syödään just muksun kanssa spelttinäkkäriä ja paahdettua pähkinäsekoitusta sekä katsotaan inside out videoa. Hyvät videot jotka tänään eilen katottiin oli croodit ja spirit -voin suositella, tää inside out ei ole oikeen vielä valjennut mulla mut ei tummunutkaan, mutt spelttinäkkäri ja paahdettu pähkinäsekotus muodostaa suussa mielyttävän mössön. :ruokaa :ow :sydamia :sydamia
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2937 : 10. Tammikuuta 2017 klo 16:58 »
  • Tykkää (0)

• Tänään tuli iskettyä silmään vidoiden timaginen satumaisen hipähtäväkin luontodokkari: Ruohikon kansa / ohjaus: Claude Nuridsany, Marie Perennou  :sydamia :sydamia :sydamia :sydamia Kuvaajalla on superkuvaajan lahjat isolla ÄSSÄLLÄ ja KOOLLA sekä superaudionauhoittajan lahjat isolla ÄSSÄLLÄ, AALLA ja ÄNNÄLLÄ sekä ötökänsielunelämä!  :sydamia :sydamia :sydamia :sydamia
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2938 : 11. Tammikuuta 2017 klo 18:03 »
  • Tykkää (0)

• Tänään (tai eilen, mut) <3 http://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005015307.html

ootko muuten kattonut lastenleffa Loraxia? ei hullumpi musta :)
    Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
    « Vastaus #2939 : 26. Tammikuuta 2017 klo 00:17 »

Tänään (tai sanottakoon vaikka että kuluneena päivänä) vaihdoin lopultakin yli 7 vuotta käytössä olleen käyttäjätunnuksen eräässä sosiaalisessa mediassa, tämä kuvatkoon sitä muutosta, jonka annan itsessäni tapahtua. Tulkoon kevät ja kukkasia, nöyrin kuninkaallinen palvelijanne on valmiina ottamaan vastaan uuden tehtävän.
    :sydamia2
    Kirjattu