Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 198

Auringon

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #2955 : 07. Huhtikuuta 2017 klo 12:10 »
  • Tykkää (0)

• Maailmanmeno jatkuu sekavissa tunnelmissa maailmansodan kynnyksellä??? hermokaasua ohjuksia uhittelua varoittelua kehuja haukkuja  :'(
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2956 : 07. Huhtikuuta 2017 klo 17:07 »
  • Tykkää (0)

• Ja Ruotsissa taas toistettiin tuollainen rekkatemppu. Vaikka luen itsekin uutisia aktiivisesti niin suosittelen tietyllä tavalla sivuuttamaan tietyt jutut eikä kannata alkaa ahdistumaan niistä, koska jos saa itsensä sellaisilla jutuilla ahdistuneeseen tilaan niin ketä se sitten palvelee? No ei yhtikäs ketään. Itselläni ainakin mindfulness auttaa tuossa.

Yrittää vaan omilla teoillaan tehdä maailmasta parempi paikka muillekin asua. Se mihin kiinnitämme ajatuksiamme, huomiotamme ja energiaamme muodostuu entistä suuremmaksi osaksi todellisuuttamme.
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #2957 : 07. Huhtikuuta 2017 klo 21:52 »

Joo toi Ruotsin tapaus oli kyl todella ikävä uutinen. Vähän kyllä surettaa kun miettii et alkuviikosta Pietariin ja nyt loppuviikosta Tukholmaan terrori-iskut. Niin lähellä molemmat. Ei sillä et ne muut kyseiset tapaukset maailmalla olis yhtään vähemmän surullisia mut jotenkin iskee päin kasvoja kun naapurimaissakin tapahtuu moista. Toivottavasti vastaavaa ei enää tapahtuisi.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2958 : 08. Huhtikuuta 2017 klo 15:49 »
  • Tykkää (0)

• Mulle tuli vaan mielee miksei tai miksi siis vain joidenkin henkilöiden kohdala on mediassa perssä ikä - siis miksi ei aina ole kun puhutaan . Miksi ihmisen ikä saadaan mainita? Jos ajatellaan nyt vaikka näitä virallisia juttuja kun vaahdotaan kun nyt on maailmaa muuttunut ja joka kylä on täynnä porukkaa ketä on valmiita aatteensa puolesta heittää henkensä(tarkotan lähinnä tätä osaa näistä mamupakotmslaisista) siis kun ne tärkeet miesnaisvirtaimet sperkuloi niitä hommia niin olis huvittavaa kuitenkin tietää heidän ikä ja musta osa näistä tietty pitäs olla 18 ja osa 65 myös sekä kaikkia kansalaisuuksia tietysti. Miksi ajatellaan että sukupuolikiintiön pitää täyttyä - miksei ajatella että oppineita ja itseoppineita pitäisi olla saman verran kuten vanhuksia ja nuoria myös sekä mustia ja valkosi keltasia ja punasia. Typerää että joku "valkonen" sotilaallinen yksilö on lähinnä aina tietämässä turvallisuudesta kaiken - jos nyt ajatellaan vaikka vauvoja niin niiden touhuilun mukaan he ovat turvallisuudesta paljon paremmin perillä kun nää loppuunkuluneet hyvinvointihyödykkeiden himoitsija alistajat. Miksi joku ei voi kävellä kaupungille ja vaikka impata bensaa tai injektoida kasvia itseensä - miksi joku voi vetää uniformun päälle ja runnella toisia ja joku ei vaan voi olla pitämässä hauskaa ??
    Kirjattu

Maria

• Vieras
    « Vastaus #2959 : 09. Huhtikuuta 2017 klo 09:20 »

http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005162937.html

Mun mielestä toi oli hyvin kirjoitettu viimepäivien tapahtumista ja koko aiheesta.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2960 : 09. Huhtikuuta 2017 klo 12:27 »
  • Tykkää (0)

• http://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000005162937.html

Mun mielestä toi oli hyvin kirjoitettu viimepäivien tapahtumista ja koko aiheesta.

Mä en tykkää noista hesarin jutuista kun jos netistä hakee jotain niin ne on muuttunut myöhemmin kai maksulliseksi. Musta ton jutun loppu sounda tosi iljettävälle kamalalle: "Britit torjuivat toisen maailmansodan aikana paniikkia iskulauseella ”Keep calm and carry on” eli ”Pysy rauhallisena ja jatka elämääsi”.

Iskulause voi kuulostaa voimattomalta, mutta ei unohdeta, että muutamaa vuotta myöhemmin Adolf Hitler oli kasa hiiltyneitä luita ja brittisotilaat joivat kello viiden teensä Berliinissä."

Mun käsityksen mukaan ne valloittajat hakkas raiskas ja ryösti häviäjän hengissä selvinneet siviilit jopa pahemmin kun ne jotka voitettiin .. Ihan sama tässä nykyisessä kuka tappaa eniten - ei kai sillä mitään väliä ole jos tulee tapetuksi ?? - sehän on vaan siltä tappajalta pois (ei täällä yksinkään tai peilikuvansa kanssa kivaa tule olemaan) ... Musta näissä mussukka kissikka risti kuu mikä lie jutuissa on vaan kiinni siitä että joku pitää jotakin kirjoitusta hyvänä ja siinä kirjoittajassa on vikaa (tietenkin vikaa koska meissä kaikissa on vikaa). Kaikki kirjoittaminen pitäisi kieltää olisi ratkaisu melkein kaikkiin ongelmiin. Kun puhutaan tappamisesta pahasta hyvästä oikeuksista niin se kaikki vale on vaan tekstissä - ei elämässä sillä elämässä on tänään musta vain: RAKKAUS JA VIHA mikä säätelee hyväksyntää. Mitä siis voimme tehdä on rakasta kaikkia ja vihaa itseäsi jos et onnistu  :sydamia :sydamia
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #2961 : 09. Huhtikuuta 2017 klo 20:44 »

samoin :)

Mulla oli kans pyykkipäivä, se venyi eilisestä, kun oli jäänyt pyykit koneeseen yön yli, niin piti pyöräyttää se vielä pikaohjelmalla. Äänestin ääneni ja bongattiin ekat leskenlehdet tänään. Aikalail sai nukkua univelkoja pois, viime viikko oli melkoista menemistä ja suorittamista/oppimista, vieläkin vähän väsynyt olo. Lauantaina oli melkoinen pääkipu, kai toi vedyn hengittely pitkiä päiviä labrassa tekee huonoa. Huomenna onkin sitten viimeinen labrapäivä tälle keväälle.

Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2962 : 10. Huhtikuuta 2017 klo 00:23 »
  • Tykkää (0)

• Kylläpä Kurre ja fårad kirjoittaa kivasti. Joskus tuntuu että mä oon jotenkin epäonnistunut kun kelaa tollasia heitin juttuja. pyykkipäivät on aina niin kaaottisia kun teen ne frendin talon pyykkituvassa jossa vainoo yksi paikallinen vamha mummo. Se on kerran mm käynyt vetämässä yli varatun vuoron ja riehunut siellä että kauemmin asuneen oikeudella hän pesee millon haluu jne jne ... no täällä lande mökissä ei ole jätevesikaivoa, on vaan vanha sadevesi ja tiskivesikaivo johon on joskus liitetty vessanpönttökin jonka olen kytkenyt pois. Ei sit viitti pestä oikeen pyykkiä täällä kun siihen sadevesikaivoon ei mahu vettä oikeen koneellistakaan. Toinen on kuivaaminen ja en ole hyvä pihalla kuvaamisessa. Kämpässä jos kuivaa vesi tuntuu päätyvän ullakolle. Nyt ollut kymmenisen päivää kipeenä täällä landella vaikka piti vaan olla muutman päivän reissu. Haluaisin itse rakentaa kondensiokuivaimen mutta en ole edes onnistunut hankkimaan siihen ajattelemaani vanhaa kuivauskaapinromua. Elämä tuntuu junnaavan mutta kyllä jotain joskus tulee tapahtumaan. No pihaa olen ainakin saanut siivottua enneko koiranputket vallottaa sen :) Elämä on niin erilaista talven jälkeen kun ennen talvea jolloin ei oikeen pysty pihaa siivoamaan kun kaikki rehut rehottaa ja jos jotain pitää tehdä niin marjat kerätä ennen talvea.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2963 : 10. Huhtikuuta 2017 klo 14:50 »
  • Tykkää (0)

• Taisi olla influenssa - ei flunssa jos "vihjaili" tulostaan ja sit lävähti päälle. Itekkin jasoin vasta oppia asian just nyt sillä pari viikkoo sit tuli ilmeisesti tartunta skilille ja varmaan itellekin - torstaina skidille tuli 40 kuumetta jota nelisen päivää ja sitten räkä vaike jota on menny viikon. Itellä oli vähän vaan huono fiilis "vihjaileva olo" sen aikaa kun skidillä oli kuumemittari neljässä kympissä ja sitten mullekin tuli se räkä vaihe ja toivos jo paranemista ... tää sairastaminen on ihan skeidaa varsinkin influenssan sairastaminen.

Levossa(makuu asennosssa)  menee noi verenkierrot sekasin kai silleen että sisäiseen verenkiertoon menee enemmän verta niin se saattaa olla välttämätöntä paranemisen kannalta. Lääkkeistä ei juuri apua ole mutta a-vitamiini auttaa limakalvoja toipumaan. Jos influenssan jälkeen lähtee kröhien suorittamaan niin voine odottaa tulehdusta kurkunpäähän keuhkoon keuhkokuumetta jne ...Influenssa vie viikon pari kolme - sen olen oppinut.

Päivä se on tänäänkin :)
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #2964 : 10. Huhtikuuta 2017 klo 16:21 »

Voi influenssassa on kurjaa, paranemisia teille molemmille! <3
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2965 : 10. Huhtikuuta 2017 klo 21:06 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos kiitos!! kyllä tää tästä alkaa jo hellittää molemmilla luulisin, mutta hänellä taitanee vasta alkaa. Skidi on aina pari viikko ihan klesa sen jälkeen kun paranee ja vuorokausi menee niin että haluaisi olla hereillä vaan 9-10 tuntia mutta nukkua normaalit 12 ... siinä on säätämistä että saa jotenkin eletty mutta onneksi me ollaan toistaiseksi vapaita kattelee kuutakin jne ...  :sydamia :sydamia Kamalaa kröhimismaratoonia on ollut mutta kun mulla on nuoruudesta keuhkovaurioita niin jotenkin musta tuntuu nyt että influenssa influenssalta ne vauriot lievenee :) Siis just vaurioita kun oon elänyt skidinä kadulla 42 kuumeessa rappukäytävissä jne mutta ei siihen kuole ja niinhän ne eläimetkin selvii kaikista noista jutuista - ei kuume tapa mutta tulehdus tietysti päästessään leviämään tekee pahaa jälkee - onneks mulla ei ole mennyt sydän pusseihin tai aivokalvoihin ... koulukaverilla oli ollu aivokalvontulehdus ja oli turvonnut muodottomaksi ja märkinyt koko vartalolta :( varmaan vainaja jo nykyään kuten monet muutkin koulukavaverit  :blank:
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2966 : 12. Huhtikuuta 2017 klo 02:40 »
  • Tykkää (0)

• Täyskuu uuuuuuuu  :blank:
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2967 : 13. Huhtikuuta 2017 klo 08:24 »
  • Tykkää (1)

• Talvi tuli
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2968 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 12:02 »
  • Tykkää (0)

• No eiks se oo "käänetinen potenssi" se log ja t on se aika.

Siihen nauhoitukseen voisi ehkä kokeilla kompressointa - sekin varmaan säätää äänen voimaa logaritmisesti tms kunnes teikkaa maksimi piikit tyyliin rms / peak metoodilla. Olen haaveillut rakentaa äänen kompressointi laitten mutta komponentit lojuu laatikoissa ja osa tietty puuttuu kuten puhti myös.

Mä aloitin aikoinaan laajan matikan iltalukiossa mutta sitten koska jäin pilvenpoltosta kiinni en voinut siellä jatkaa enkä tavallaan nyt näe järkevcänä että olisin jatkanutkaan. Kävin peruskoulun "ala ja ylä asteen" ensin siellä koska kumpikin oli käymättä, sain stipendin matikasta mutta ei se tullut itsestään niinkun skidinä matikan asiat meni "itestään". En ikinä lukenut mitään vasta kun edellisenä iltana  :sydamia :sydamia :sydamia ja en tietenkään nukkunut  :tutimaan :tutimaan :tutimaan
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2969 : 14. Huhtikuuta 2017 klo 12:53 »
  • Tykkää (0)

• Pahat muistot suomesta http://www.iltalehti.fi/uutiset/201704142200103067_uu.shtml

Viranrikollisomaiset kohtelee näitäkin lapsia kuin kohdeltiin aikoinaan minua ja muita :(

No lohtu asiassa on se että he eivät varmasti olisi tullut tänne jos oikeasti olisivat tienneet mitä täällä ihmisille aijotaan, laitetaan maksamaan hirmu velkaa "robotteina" :)
    Kirjattu