Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tänään - 223

joku mUu

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Tänään
« Vastaus #3330 : 08. Elokuuta 2025 klo 20:14 »
  • Tykkää (0)

• En yhtään muistanut että mullahan on täällä tunnus vielä olemassa!

Moikka! Mitäs hipit? Aika hiljaista täällä  :o
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3331 : 10. Elokuuta 2025 klo 08:48 »
  • Tykkää (0)

• Täällä on hiljaista, koska on olemassa hippien discord, johon Hariel aina välillä käy täällä kutsumassa uusia tulijoita. Itse taas en tykännyt siitä ollenkaan, vaan jäin tänne ikään kuin päivystämään, näin yleensäkin joukkoon sopeutumattomana. Kun joku juttelee tänne jotain, itsekin vaihdan muutaman sanan. Siinä kai se nykyisin lähinnä on.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3332 : 10. Elokuuta 2025 klo 22:19 »
  • Tykkää (0)

• Ei täällä hiljaista Discordin takia ole vaan hiljaista on ollut joka tapauksessa jo vuosia. Jos keskusteluja olisi niin voisi kyllä osallistua. Discordiin saa toki liittyä mukaan jos vaan haluaa, mutta on sielläkin ollut hiljaista viime aikoina.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3333 : 11. Elokuuta 2025 klo 09:01 »
  • Tykkää (0)

• Ei täällä hiljaista Discordin takia ole vaan hiljaista on ollut joka tapauksessa jo vuosia.

Hiljaisella ja hiljaisella on eroa. :)
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #3334 : 11. Elokuuta 2025 klo 14:36 »
  • Tykkää (0)

• Hiljaisuudelle voi olla muitakin syitä, kuten foorumin ikä - jo 15 vuotta. Alkuhypevuodet on jo kaukana takanapäin ja sieltä alkaen on meininki vähitellen hiipunut.

Voi myös olla, että hippeys on nykyisin vähemmän "trendissä", eikä senkään takia tänne ole enää juurikaan tullut uusia ja keskustelua. *pohdintaa*

Hippicordi perustettiin, koska foorumilla olleessa ketjussa useampi foorumilainen osoitti kiinnostusta Discord-palvelimelle. Mie ilmoittauduin vapaaehtoiseksi käytännön toteuttajaksi (eikä kukaan vastustellut :D ). Sittemmin myös Ompusta tuli ylläpitäjä täysillä ylläpito-oikeuksilla.

Haluan korostaa, että Hippicordin tarkoitus ei ole missään vaiheessa ollut foorumin syrjäyttäminen. Tarkoitus oli luoda hieman erilainen rinnakkaispaikka, jossa keskustelu on reaaliaikaisempaa ja enemmän puhekeskustelua muistuttavaa, kun taas foorumilla viestit on yleensä pitempiä ja asiapitoisempia. Rinnakkaispaikasta tulikin sitten vähän kuin jatkopaikka, mutta se oli minun ja varmasti muidenkin osalta tahatonta.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3335 : 12. Elokuuta 2025 klo 09:49 »
  • Tykkää (0)

• Hiljaisuudelle voi olla muitakin syitä, kuten foorumin ikä - jo 15 vuotta. Alkuhypevuodet on jo kaukana takanapäin ja sieltä alkaen on meininki vähitellen hiipunut.

Voi myös olla, että hippeys on nykyisin vähemmän "trendissä", eikä senkään takia tänne ole enää juurikaan tullut uusia ja keskustelua. *pohdintaa*

Nämä, ja lisäksi se, ettei vielä 2010-luvun alkuvuosinakaan isoilla sosiaalisilla medioilla ollut sellaista tyrannisoivaa asemaa kuin nyttemmin. Esimerkiksi blogiskene eli vielä oikein hyvin. 2010-luvun puolivälin maissa kaikki foorumit ja blogialustat alkoivat hyytyä. Vaikka somet olivat olleet jo olemassa sen 10 vuotta, aluksi niiden olemassaolo vain vilkastutti sähköisten verkkoyhteyksien käyttöä, mutta lopulta käyttö muuttui puolipakonomaiseksi "uusvelvollisuudeksi". Viestintä kanavoitui entistä tehokkaammin someihin, muuta aikaa oli vähemmän ja se käytettiin tietysti ihan muualla kuin verkossa.
    Kirjattu

joku mUu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3336 : 12. Elokuuta 2025 klo 16:20 »
  • Tykkää (0)

• Kiva kuulla että hipit.fi peruskallio on vielä paikalla! Vaikka kyllähän mä teidän juttuja muualla somessa näenkin (:

Mä en ole koskaan sitä discordia omaksunut. Täällä foorumilla on silti paljonkin kaikkee ajan havinaa ja huomasin että syystä tai toisesta pystyy keskittymään nykyään vähän paremmin. On kiva lukea uutta tai uudestaan, vaikka aikaa onkin monien ketjujen aktiiviajoista kulunut.

Oon mä aina näiden muutaman hiljaisen vuoden aikana aina välillä käynyt vilkaisemassa, että mitä tapahtuu. Musta tää on hyvä paikka olemassa  :)
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3337 : 12. Elokuuta 2025 klo 22:25 »
  • Tykkää (1)

• Foorumeissa kuten tämänkin kohdalla on hyväksyttävä se, että ne ovat kuoleva formaatti. Ihmiset viihtyvät nykyään enemmän omissa somekanavissaan tai missä liekään. Siitä huolimatta olen kyllä itse pitänyt foorumeista eniten keskusteluja varten ja käyn vähän väliä katsomassa olisiko täällä mitään. Käytännössä melkein koskaan ei enää ole ollut tai hyvin harvoin. Toista se vielä oli joskus yli puoli vuosikymmentä sitten, mutta sellaista se!
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3338 : 13. Elokuuta 2025 klo 08:25 »
  • Tykkää (0)

• Toisaalta foorumit eivät kuole, jos muutamakin ihminen ylläpitää niillä keskustelua.

Lisäksi milloinkas ihmiset eivät olisi erehtyneet "formaatin kuoleman" suhteen. Musiikin maailmassa jopa se kaikkein toivottomimmaksi nähty ja koettu tallennemuoto eli C-kasetti koki uuden väkevän nousun viime vuosikymmenellä. :)
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3339 : 13. Elokuuta 2025 klo 21:08 »
  • Tykkää (0)

• Vinyyli elää ja voi kyllä hyvin, eipä sillä. Niitä ostan itsekin.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3340 : 15. Elokuuta 2025 klo 09:28 »
  • Tykkää (0)

• TÄNÄÄN tulee kuluneeksi tasan 56 vuotta siitä, kun WOODSTOCKIN klassiset hippifestarit alkoivat New Yorkin osavaltion sisämaassa USA:ssa (Bethelin White Lakessa, as we all know, ei Woodstockissa). Kippis sille ja niin edelleen!
    Kirjattu

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3341 : 11. Syyskuuta 2025 klo 05:41 »
  • Tykkää (1)

• Alko heti herättyä soimaan päässä Juicen Afroditen poika biisi, jota tullut mm. rämpyteltyä herran tuotannosta.
    Herkän hieno biisi kyllä on,
    samoin kun Tanssimaa zipale.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3342 : 13. Syyskuuta 2025 klo 09:05 »
  • Tykkää (0)

• Mitäs tässä, nautiskelin eilisiltana pari lasillista kuunnellen sen varsinaisen hippiajan musaa, ja viime yönä näin unta Astrid Lindgrenin uudesta kirjasta (hän oli siis kaikesta päätellen elossa).
    Kirjattu

preria_flower

• Vieras
    « Vastaus #3343 : 19. Syyskuuta 2025 klo 07:12 »

Mun puolesta tän foorumin vois kyllä jo kuopata... En ainakaan ite jäis kaipaamaan.

Jos miettii niin tää on lähinnä paikka missä voi kirjoitella muttei täällä oikeasti mitään kavereita/ystäviä tai mitään yhteyttä tai vastaavaa sosiaalista kaikua tai jakamisen iloa ikinä saavuta, ite yhdistän koko paikan lähinnä huonoihin elämänjaksoihin ja lisäksi lähinnä ahdistaa edelleen kun ollut joskus myös vähän huono yhteishenki tai siis miten sen nyt kuvailee että "jos ei oo kemiat kohdanneet"/jollain on ollut jotain henk.koht. ongelmaa tms...

Tää on muutenkin sellainen paikka missä ihmiset juttelee lähinnä yksin.
    Kirjattu

preria_flower

• Vieras
    « Vastaus #3344 : 19. Syyskuuta 2025 klo 07:18 »

Itse myös muuttunut tai kasvanut yli tietyistä jutuista tai aiheista, joten siinä mielessä iso osa foorumin sisällöstä ei enää kiinnosta/resonoi, kun täällä on aika paljon sitä että hippeys = uushenkisyys... Ei sillä että henkisyydessä tai hengellisyyssä olisi mitään vikaa mutta itse oon niin kyllästynyt about kaikkeen tässä maailmassa. Paitsi eläimiin ja vapauteen ja rakkauteen ja auringonkukkiin. Mieluummin nautiskelee syyssateista kaikessa hiljaisuudessa ihan yksinkertaisuudessaan.
    Kirjattu