Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Tunnustan, ennustan, ja pahempaa on luvassa!! Eli syntienpäästöketju --> - 7

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

ja lihan syömistä kannattaa kyllä yrittää vähentää, siihen ei vaan oo olemassa synninpäästöä.
En nyt ala paasaamaan suuntaan tai toiseen, ymmärrän sekä lihansyöjien että syömättömien ajatusta. Mielenkiinnosta ja ihan vilpittömästi kysyisin kasvissyöjiltä seuraavaa. Jos yksi lihansyönnin ongelma on tehotuotanto, niin mitenkäs sitten riista, (oman) pientilan eläimet jne.? Jos ihminen itse valmistaa ruokansa alusta loppuun asti, tarpeeseen, ei tuotantoon, niin onko se ihan samalla viivalla jauhelihapakastepitsan kanssa?
Kirjattu

elwiira

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Niin jätteenlajittelu ei kyllä ole paljosta kiinni, joten toimeen vaan.

Itse olen ollut elämäni aikana kaksi kertaa 6 vuoden pätkän kasvissyöjänä+ toisinaan kalaa, viimeisin pätkä kaatui raskauteen,joka alkoi vaatimaan lihaa ja pörri-kaakaomaitojuomaa. (niistä on pienet pojat tehty).

Niin, minusta on aivan kohtuutonta tuomita joku toinen siinä mitä se syö. Useasti olen kantanut huonoa omatuntoa siitä. Lisäksi  perheen 11v poika, joka on aina tottunut syömään lihatuotteita, niin hiukka vaikea on pelkälle kasvisruokavaliolle pakottaa. Itse voisin sen kyllä tehdäkkin, mutta ehkä joskus jossain. Älkäämme siis tuomitko toisiamme.

Kirjattu
Peace and love, Elwiira

Anu-akka

• Hippi
  • Poissa Poissa

Niin, tää oli synnintunnustus- eikä tuomitsemisketju.

v-i-p:n kysymykseen vastauksena: Syön n. kerran vuodessa ystävän kaatamaa riistaa, musta se ei ole todellakaan sama asia kun tehotuotettu sikanauta.
Kirjattu
Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

nepeta

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa

en ole itsekään synnitön, mutta lihansyönti vaan ottaa niin kovasti päähän ja surettaa, että siitä on vaikea olla syyllistämättä. olkoon tämä syntini tällä kertaa.

vipille vastaan sinne pikkuasioita ketjuun!
Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras

Ei kai lihansyönti mikään synti sentään ole?  ???
Kirjattu

nepeta

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa

no on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :o >:(
Kirjattu

Mombie

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • aka Maria

Jo alkuihmisten ravintoon kuului liha. Ihminen on lihansyöjä siinä missä muutkin eläimet. Luonnollinen osa ravintoketjua. Ei se sen kummempaa ole.

Eri asia on sitten se, että miten se liha itse kenenkin lautaselle päätyy ja millaisista olosuhteista.  :-\
Kirjattu
Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

nepeta

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa

no on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  :o >:(
tähän jatkoksi vielä, että jos yksityisautolla ajeleminen on synti, niin ympäristövaikutuksia ajatellen myös lihansyönti on synti mitä suurimmissa määrin, jos pelkät eläinten oikeudet eivät riitä.

ja ihminen on sekasyöjä, joka voi hyvin totuttautua syömään pelkästään kasvispitoista ravintoa.

mutta nyt riittää tästä aiheesta (ainakin tässä ketjussa)
Kirjattu

keiupien

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa

Yritän epätoivoisesti vaihtaa pesuaineita biohajoaviin,mutta rahapulassa joudun ostamaan halpaa.
Samoin. Viimeksi rahapulassa ostin halvinta tiskinpesuainetta mitä Alepasta löytyi.
Katson tv:stä The Hillsiä...  :-[ (Elämässäni ei ole tarpeeksi draamaa ilmiselvästi!)
Kirjattu

Colourflower

• Vieras

Olen syksyn tullen toivoton vilukissa, joka ei millään meinaa pärjätä vuokranantajan tarjoilemassa hiukan yli 20 asteen sisälämpötilassa. Talvimallin sisävaatteet jo nyt yllä. :-[
Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras

Sun pitäis tulla vähäks aikaa tänne mun kämppään, niin tollanen +20 alkais tuntua melko trooppiselta.  ;D 
Kirjattu

Colourflower

• Vieras

Sun pitäis tulla vähäks aikaa tänne mun kämppään, niin tollanen +20 alkais tuntua melko trooppiselta.

Valitettavasti niin ei kävisi... Kaikki sanovat syksyn tullen, että "kyllä siihen tottuu", mutta ei. Yhtä vieraalta se tuntuu vielä maaliskuussakin.

Kantsii myös muistaa, että yksiössä, jossa yhtäältä ei saa liikuntaa eikä toisaalta ole minkäänlaista tuntuvaa lämmönlähdettä (patteritkin ovat usein kylmät), 20 astetta tuntuu kylmemmältä kuin luulisi. Varmaan epätasaisesti lämpiävä tönö, jossa on paikoin 24 ja paikoin 14 astetta, tuntuisi selvästi mukavammalta. Tiedän, olen ekologiselta kannalta ihan surkimus. Wha' can you do.
Kirjattu

v-i-p

• Hippi
  • Poissa Poissa

Itse yritän pitää lämmön kohtalaisena. Jos olen yksin niin en tarvitse kovinkaan kummoisia lämpötiloja. Nyt mittari näyttää 20,3 astetta. Lattia on todella kylmä, vanha talo, vetää..
Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras

Lattia mullakin on aina kylmä. Ja ikkunan raoista ja nurkista melkeinpä tuulee läpi. Talvella täällä on sellanen tasainen +16. Tarpeeks vaan vaatetta päälle ja yöllä paksu kerros peittoja!  ;D
Kirjattu

Colourflower

• Vieras

Olisiko paikallaan perustaa "apua, neuvoja ja vinkkejä arkipäivän ongelmiin" -ketju?

Jotenkin tulee vain surulliseksi siitä, että kun vikisee tänne omaa surkeuttaan jossain ekologiselta ynnä muulta kannalta kiusallisessa asiassa, siihen kirjoitetaankin vastineita tyyliin "toimi näin, niin hyvä tulee". En ole niitä neuvoja vailla tässä asiassa. (Ja mitä sisävaatteisiin tulee, niin viltti harteilla on hankala esimerkiksi kirjoittaa tälle palstalle. Huom! Ei pliis enää vikinöitä siitä, kuinka naurettava vikisijä olen, tiedän sen oikein hyvin itsekin ja juuri siitä asiasta tänne purkaudun.) :P :-[
Kirjattu