Päivitystä omaan tilanteeseen:
Työttömyys jatkuu. Jatkuvasti tulee tutkittua uusia tekemisen muotoja, ja suurin osa jää siihen tutkinnan asteelle. Mikä sinänsä ei oo huono juttu sekään koska mielikuvaharjoittelu on jo puoli ruokaa..

Käytännössä mulla työttömyyden runko menee jotenkin niin että:
-käyn 3 kertaa viikossa voimistelemassa ulkona. Teen sellaisen 1h treenin ulkoliikuntapaikalla, lihaskuntoa ja ulkoilmaa jne.
-Luen kirjoja, niitä on 7 kappaletta tossa lattialla nytkin lojumassa, kirjastosta lainattuja, kaikkia erilaisia genrejä tuntuvat edustavan. On Tai-ji kirjaa, kamppailukirjaa, sotakirjaa, scifiä, fantasiaa, faktaa, fiktiota

-Pelailen tietokoneella erilaisia pelejä laidasta laitaan. Irccaan, luen foorumeita, surffaan netissä. Peleistä eniten huomiota on saanut DayZ. Myös roolipelejä vähän pelailen.
-Päivittäin teen 15 min mindfulness meditaation. Joskus jos keksisin jonkun tekemisen ja meditaation yhdistävän tekemisen tähän ois hyvä. Pelkkä hengitykseen keskittyminen on vähän luonteenvastaista ehkäpä...
-Kotityöt, siivoilen, tiskailen, teen ruokaa, syön, pesen vaatteita, pidän kämppää järjestyksessä, kastelen saniaista.
-Ulkoilen. Lähes päivittäin sitten käyn esim syömässä jätskin tai muita eväitä ulkona.
-kaikenlaiset pienet kokeilut. on tullut kirjotettua tarinaa ja on tullut kokeiltua musiikin tekemistä koneella. jne..
Siinä se jotakuinkin on tää työttömyyden anti ollut. Tietyllä tavalla sitä inspiraation seurailua.
Sosiaalinen ryhmäänkuuluvuuden puuttuminenhan tässä on se miinuspuoli, muuten menee ihan kohtuu hyvin, verrattuna siihen että olisi töissä. En oo keksiny mitään korvaavaa ryhmäytymistä joka sopis omalle luonteelle.
Välillä tää työttömyys on aika jännittävää, ehkä hetkellisesti ahdistavaakin. Kun tulevaisuuden koitoksista ei tiedä, ja vaikka tietäisikin niin oon sellanen jännittäjä luonne että hirvittää jo valmiiks tulevaisuuden työt

Mieluiten en menis töihin ollenkaan jos voisin valita ja JOS vain keksisin itselleni sopivan tavan ryhmäytyä ja tavata ihmisiä työttömänä

Aikaisemmassa työssä mulla puuttui jännitys elämästä, ja työstä. Mutta työnkuvani olikin sellainen "sosiaalisesti syrjätytynyt vaikeiden ja tylsien asioiden kanssa tekevä" Ja täähän oli masentavaa.
Ilmeisesti se on mun elämässä niin, mitä töihin tulee, että mun pitää valita joko masennus TAI kova jännitys.
Noista mun kannattaa valita se kova jännitys