Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Ulkoinen olemuksesi? - 1

stone cold Juihis

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Ulkoinen olemuksesi?
« : 20. Tammikuuta 2011 klo 18:53 »
  • Tykkää (0)

• Pidätkö pahana sellaista hieman homssuista olemusta ja pukeutumistyyliä? Kuuluuko käytetyn näköiset vaateparret nykypäivän hippien olemukseen? Mitä mieltä olette wanhan liiton pukeutumis etiketeistä? Itsellä on tuo pesukoneen käyttö unohtunut vähäksi aikaa niin se alkaa jo näkymään kun kaupassa käydessä saan reilun henkisen tilan ympärilleni kassajonossa ja mahdun jopa hengittämään. Myös rahan lainaaminen on helpompaa kun ei tarvi selitellä käyttötarkoitusta, lainaaja kyllä huomaa että rahalle olis oikeasti käyttöä.
    Kirjattu
    Älä luota hippiin, just joo....

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    Vs: Ulkoinen olemuksesi?
    « Vastaus #1 : 20. Tammikuuta 2011 klo 19:02 »
  • Tykkää (0)

• Itse asiassa luin juuri vähän aikaa sitten mielenkiintoisen jutun pesuaineista:
    http://www.iltalehti.fi/kauneus/2011011813027346_ka.shtml

Voisiko niistä luopua kokonaan? On vaikea kuvitella millainen lemu siitä lähtisi jos ei kävisi suihkussa, mutta toisaalta, ovathan ihmiset ennenkin ilman pesuaineita selvinneet ja silti toistensa seurassa olleet, pelkällä vesipesulla.

stone cold Juihis

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 20. Tammikuuta 2011 klo 19:24 »
  • Tykkää (0)

• Itse asiassa luin juuri vähän aikaa sitten mielenkiintoisen jutun pesuaineista:

Voisiko niistä luopua kokonaan? On vaikea kuvitella millainen lemu siitä lähtisi jos ei kävisi suihkussa, mutta toisaalta, ovathan ihmiset ennenkin ilman pesuaineita selvinneet ja silti toistensa seurassa olleet, pelkällä vesipesulla.

En tiedä, ennen kuuskytlukuahan ei maailmassa ollut värejäkään.... No ei. Siis vaatteet peseytyy aika hyvin pelkässä kuumassa vedessä. Suikussa, tai kylvyssä käydessä jokainen voi itse kokeilla pestä ilman erillisiä pesuaineita. Onnistuu kun jollain harjalla tai pesusienellä hinkuttaa kaunalot ja muut kriittiset ihopoimut kunnolla. Vaatteistaha ei tarvi pestä kuin alusvaatteet kunnolla ja useamman kerran kuukaudessa. Mulla on ulkotakkeja joita ei ole pesty koskaan. Peseytymistä ja vaatteiden pesua saa vähennettyä radikaalisti kun välttelee likaantumista, hikoilua, työntekoa ynnämuuta.
    Kirjattu
    Älä luota hippiin, just joo....

peaceana

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • me, kitara ja maailma.
    « Vastaus #3 : 22. Tammikuuta 2011 klo 17:01 »
  • Tykkää (0)

Peseytymistä ja vaatteiden pesua saa vähennettyä radikaalisti kun välttelee likaantumista, hikoilua, työntekoa ynnämuuta.

heheh, no siitä vaan sitten työntekoa välttelemään :D
    Ja joo, ite oon selviän kesäsin hyvin ilman pesuaineita, mutta kuitenkaan hiukset ei totu kovin nopeasti shampoottomuuteen (onkohan toi edes sana) niin talvisin pesen ainakin kolme kertaa viikossa. Ekologisilla Ole Hyvä-pesuaineilla sentään.

Tosta pukeutumisesta, kyllä mä oon välillä ihan tahattomasti pikkusen homssuisen näköinen, mutta rykkään kuitenkin pukeutua, öh, tyylikkäästi. Teen itse vaatteita ja ostan UFF:ilta, joskus tosin sorrun ketjukauppoihin.
    « Viimeksi muokattu: 22. Tammikuuta 2011 klo 17:07 kirjoittanut peaceana »
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #4 : 22. Tammikuuta 2011 klo 17:08 »
  • Tykkää (0)

• Itse muuten tuon pesuaineuutisen innoittamana ajattelin tehdä pienimuotoisen kokeilun ja testata jonkinaikaa vain vesipesua. :D Saas nähä mitä tapahtuu...

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #5 : 22. Tammikuuta 2011 klo 19:22 »

Ei, mutta nyt Juihiksella on tuossa pointti. Urheilevat ihmiset joutuvat hygieniasyistä pesemään vaatteitaan aivan käsittämättömän tiheään, ja heidän käyttäytymisensä kuluttaa moninkertaisesti niin pesuaineita kuin vaatteitakin. Itse liikun paljon, mutta urheilen vähän.
    Kirjattu

guaaarwa

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 23. Tammikuuta 2011 klo 13:51 »
  • Tykkää (0)

• Käsittääkseni "ennen vanhaankin" on kyllä ollut erinäisiä luonnonmukaisia pesuaineita, ainakin viljelykulttuureissa. Joten ei sitä ihan pelkällä vedellä ole tarvinnut selvitä. ;)
    Mutta kieltämättä, monet pesuaineet ovat suorastaan turhakkeita. Itse suosin pesupähkinöitä pyykinpesussa ja tiskit hoituu Ole Hyvällä. Muuten siivoankin niin harvoin kunnolla ettei pesuaineita juuri kulu  ::)
    Ehkä osa esimerkiksi shamppoon tarpeellisuudesta johtuu siitä, että pesemme yleensä hiuksemme vesijohtovedellä. Eri asia olisi jos kävisi aina pesulla järvivedessä, se kun on pehmeämpää niin sanotusti.
    Kirjattu
    "When will you find your soul, when will you find your peace..?"

Häröhippi aiheuttaa metkaa kitkaa ja häröjä säröjä.

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 23. Tammikuuta 2011 klo 19:51 »
  • Tykkää (0)

• Vastatakseni Juihiksen alkuperäiseen kysymykseen, niin en pidä pahana homssuisuutta.

Itse koitan kyl ihan kohteliaisuussyistä pitää itseni ja vaatteeni puhtaana. Ja tietysti joudun tolle jälkikasvullenikin esimerkillä opettamaan siisteyskasvatusta, niistä pitäis jotenkin yhteiskuntakelpoisia saada leivottua. Viimesen päälle ei tarvii vaatteiden olla, vähän risaa voi korjata ja vielä käyttää pitkään. :)
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 23. Helmikuuta 2012 klo 19:57 »
  • Tykkää (0)

• Vaikka oma pukeutumiseni on ihan jotain muuta kun muotilehdistä, niin kyllä nyt sentään koitan vaatteet edes jollain tapaa puhtaana pitää. Totta ihmeessä jokainen saa toimia niinkuin parhaaks näkee, mutta kyllä monesti esim bussissa tai kirjastoissa, joissa tulee aikaa vieteltyä aika paljonkin, niin välillä tulee mieleen, että eikö kaikilla oikeesti ole pesukonetta tai peseytymismahdollisuutta? Se suoraan sanottuna on aika kuvottavaa, jos joudut oleen tälläisen veijarin vieressä joka haisee aika pahalle.
    Ihan oma tapauksensa on eräs työtoveri, jonka hengitys haisee taydelle kaatopaikalle. Ja tämä ei todellakaan ole vitsi. Kuvittelepa tilanne, että istut siinä työpaikan ruokalassa ja tälläinen kaveri, jonka henki haisee aivan hirveelle, istuu sua vastapäätä. Tekis mieli sanoa jotain, mutta kun ei kehtaa. Ja kaikki muut vielä työpaikalla on samaa mieltä, mutta kenelläkään ei rohkeus riitä...
    « Viimeksi muokattu: 23. Helmikuuta 2012 klo 19:58 kirjoittanut Gabriel »
    Kirjattu

roosakkaa

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    • Love? about all things I believe in love.
    « Vastaus #9 : 09. Maaliskuuta 2012 klo 21:44 »
  • Tykkää (0)

• Tuttujen ihmisten ja vähemmän tuttujen kanssa täysin erinlainen! Tuttujen ihmisten seurassa puhelies, iloinen ja elämänmyönteinen ^-^.  Taas kun vähän vähemmän tuttujen ihmisten seurassa olen aika hiljainen..  :-[ ehkä olen vain varovainen, mutta kunhan siitä alkujännitys on pois..  ;)
    Kirjattu
    Happiness
    On
    Planet
    Earth

Hipisteliä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • meno menee villiksi, ota slungisti
    « Vastaus #10 : 22. Maaliskuuta 2012 klo 20:12 »
  • Tykkää (0)

• Itse en ajattele, että tarvitsisi käyttää joitain tiettyjä vaatteita ollaksesi hippi. Tärkeintä on aate ja olemus :D Itse en ole mikää muodin 24h seuraaja/palvoja käytän vaan muutamaa vaatetta. Tottakai pesen ne säänöllisesti, mut vaateostokset teen pakon tarpeessa :D
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 22. Maaliskuuta 2012 klo 20:31 »
  • Tykkää (0)

• Tässäkin saatetaan päätyä loppujen lopuksi siihen samaan vanhaan kysymykseen, että miten 'hippi' määritellään.

Minusta riittää, että itse kukin muodostaa itse käsityksen omasta itsestään. Hippeys syntyy siis jokaisen itseymmärryksen kautta.

Minulle ei ole millään tavalla ratkaisevaa, pitävätkö muut minua hipin näköisenä tai hippinä ylipäätänsäkään. Elän tiettyjen minulle tärkeiden arvojen mukaan, ja se riittää.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Peltzi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 22. Maaliskuuta 2012 klo 22:51 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen suosinut sellaisia vaatteita jotka tosissaan kestävät kulutusta. Itse pidän reisitaskuhousuista ja kunnollisista kengistä ja
    vaikkakin rauhaa rakastavana, olen löytänyt tämän kaiken sisältävät vaatteet varusteleka nimisestä paikasta. Ei mitään maastokuosista, mutta mukavat ruskeat, oliivit ja hiekanväriset kuosit ovat omaa mieltä lähellä.
    Koska liikun luonnossa hyvinkin paljon on kenkienkin vaatimukset erittäin korkealla. Noh jostain syystä olen tykästynyt maihareihin. Erityisesti saksan armeijan bw2000 malliset ovat olleet itselle kuin pilvilinnassa kävelisi, täydelliset omaan jalkaan. Parasta vielä se , että vaatteet jne ovat suurin osa käytettyjä, mutta ehjiä jne.
    Tämä taas johtaa pienempää hiilijalanjälkeen ja vielä se, että nämä ovat halpoja  :sydamia

Ulkoinen olemukseni on siis vähän sitä sun tätä. Enemmän kuitenkin totaalisen repsahtanut sotilas, siis totaalisen repsahtanut  ;D
    Toinen on sitten maajussityyli mitä kanssa jostain syystä suosin ( tiedä sitten miksi ) . Kunnon öljykangas takki kestää isältä pojalle ( veikkaan kyllä, että tämä tulee mukanani hautaan saakka  :) ) ja lätsä, on ne vaan ihania...

Pääasia siis kai , että vaatteet ovat käytännöllisiä, laadukkaita ja mukavia päällä. Eikä ollenkaan haittaa jos ne ovat halpoja ja vähemmän keinomateriaaleista tehtyjä.
    « Viimeksi muokattu: 22. Maaliskuuta 2012 klo 22:54 kirjoittanut Peltzi »
    Kirjattu
    "Mikään, kelpo oppilaani, ei ole yhtä miellyttävää kuin onkimiehen hyvin järjestetty elämä. Lakimiehen hyöriessä hoitamassa asioitaan ja valtiomiehen punoessa juonia tai vastajuonia me istumme esikkoja kasvavilla törmillä, kuuntelemme lintujen laulua ja elelemme yhtä rauhallisesti kuin nämä hiljaiset hopeavirrat, joiden näemme äänettömästi soluvan ohitsemme."  - Izaak Walton - Compleat Angler-

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 23. Maaliskuuta 2012 klo 01:04 »
  • Tykkää (0)

• Eilen kuultua,kun puhuin yhen ihmisen kanssa mekosta,jonka haluisin häihin muttei oo rahaa tällähetkellä siihen 'ihan mielellään mie sulle sen mekon maksan! Sie et taija kovin usein ostella uusia vaatteita,nii tosi mukava ostaa sulle jotakin uutta ja nättiä!' Ja tuli sieltä vielä lisääki tekstiä ja toi henkilö useemmanki kerran ollu sitä mieltä,et näytän kaatopaikalta haetulta  ::) omasta mielestäni kyllä pukeudun yleensä ihan normaalista O__o ainaki suurimmalta osalta x)

Mutta suurimmaks osaks vaatteet ostan kirpparilta,joskus jotain sattuu käteen sokokselta,anttilasta tmv jos sieltä on hakemassa jotain muuta ja sattuu näkemään jotain kivaa ja tarpeellista :3 Mitään omaisuutta en ala vaatteisiin tuhlamaan,en koskaan maksais jostaki t-paijasta 50e :D Kengät ostan ''oikeesta'' kaupasta,koska käytän tennareita ja ne hajoo mulla ihan heti muutenki,joten niitä en ala käytettynä ostamaan. Maiharit oon ostanu kirpparilta/reilta koska ne on nii kestävää kamaa ettei varmaa koskaa hajoo ;D
    Takit ja liivit tulee kanssa kirpparilta ja ne päätyyki sitte tuunauksen kohteeksi 99%. Alusvaatteetki ostan mieluummi uutena ,kirppareilla usen kulahtaneita jotka ei enää tue tai ei oo muute vaa hyviä, vaikka oon kirppariltaki muutamat ihan uuen veroset löytäny :3 Tosin alkkareita en oo ostanu kirpparilta,enkä varmaan ostakkaa :D

Nii ja eihä se nii vakavaa oo,jos paita tai housu on vähä revenny..
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Happy

• Työtön runoilija
    • Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 06. Toukokuuta 2012 klo 21:48 »
  • Tykkää (0)

• Mä en näytä siltä miltä perinteisesti hipin oletetaan näyttävän

Mun tyyli on aika grungea, pukeudun mihin tykkään, lämpimään ja käytännölliseen, tykkään kerrospukeutumisesta enkä välitä koruista niin enkä tykkää räikeistä väreistä.
    Vaatteistani maksan mieluiten "en mitään" eli perin ilmaiseksi kavereilta. En käytä rintsikoita, vihaan niitä epämukavia kapistuksia : D Kalsarit toki uutena ostan, mut yleensä vaan jotain mahd halpaa (joskus miehen piristeeksi, kyllä jotain kaunistakin  :-* )

Yleisvaikutelma musta on varmaan aika räsyinen kun vaatteet ovat liian suuria ja käytettyjä.

Joskus olin vielä sellainen tyttö jolla oli tukassa pidennykset, naamassa pakkelia, jalassa merkki farkut ja olalla keikkui nahkainen laukku ::)
    Kirjattu