Ihanaa, että täältä löytyi kesutelu tästä aiheesta, ihan kaikkia noita tekstejä en lukenut, mutta jo niistä mitkä luin oli ihanaa huomata, että en olekkaa yksin ongelman kanssa.
Itse nautin oikein paljon yksinolosta ja kaipaan sitä useastikkin.
Mutta olen ala-asteen jälkeen ollut myös yksinäinen...
Jo ensimmäisessä ketjun viestissä sanottiin, että pelottaa myöntää sitä koska tulee leimatuksi. Myös minä olen pelännyt sanoa sitä ja vasta vuoden jälkeen uskalsin sanoa siitä miekkosellenikin. Tai en sitäkään sanonut, mutta minulla oli erittäin heikko hetki ja purskahdin itkuun niin pakko oli selittää mistä moinen johtui : /
Mutta tapa millä olen yksinäinen on juuri se, ettei minulla oikeastaan ole ihmisiä joille voisin soittaa kun haluaisin seuraa. Haluaisin sellaista seuraa jossa voin puhua vapaasti tunteistani ja jakaa niitä toisen kanssa, ja nauraa mahakipeänä mitä tyhmimmille jutuille yhdessä ja keksiä niitä yhdessä lisää. Seuraa jossa tiedän olevani toivottu, haluttu ja ikävöity, seuraa jossa kelpaan juuri sellaisena, seuraa jolle voin soittaa vaikka paskalle ollesani tai kesken mitä kamalimman itkukohtauksen. Ihmisen jolla on mielipiteitä, tuo niitä esille mutta ymmärtää minun näkemykseni asioista. Jos kysyn jotain hän vastaa...
On toki muutama kaveri jotka aina silloin tällöin voivat olla kanssani, mutta... en saa siitä seurasta sitä tyydytystä mitä tarvitsisin/haluaisin. Ensinnäkin jutustelu on teennäistä ja välillä tuntuu että joko minun jutut eivät kiinnosta kavereitani tai kaverini jutut eivät kiinnosta minua (tällaisia tilanteita ovat esim. kaverini riidat missä koen hänen käyttäytyneen väärin). Jos kaverini ei tee keskustelun alotteita tai ei lähde minun aloitteisiini mukaan, en tiedä mitä pitäisi tehdä... Asiaan toki vaikuttaa juuri se, että en ole löytänyt kaltaisiani ihmisiä.. En tiedä mistä normaalit ihmiset juttelevat?
Jos mietitään keiden ihmisten kanssa tulisin parhaiten juttuun olisivat ne jotka tekisivät alotteen (tai lähtisivät minu aloitteeseni täysillä mukaan), unohtaisivat mitkään alkukangistelut vaan mennään suoraan asiaan, niihin syvällisiin ja rentoihin juttuihin

Tyyliin, minkäslaisia sun porukat on, tai mihin uskot? Tai sitten vaikka siihen mikä on nolointa mitä sulle on käynyt. Mutta harva ihminen tollasiin heti lähtee mukaan.
Minulla on elämässäni ollut yksi ihminen joka on ollut juuri tuollainen jota kuivailin unelma ystäväksi, mutta sekin ystävyys kaatui... Kummankin osapuolen syystä, eikä se ole enää pelastettavissa. Mutta niin... : / Kommentoitavaa? vinkkejä? Vai paljastaako joku itsensä sopivaksi minun ystävä-kriteereihin?