Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Foorumin hengestä - 11

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
Vs: Foorumin hengestä
« Vastaus #150 : 31. Toukokuuta 2023 klo 17:14 »
  • Tykkää (0)

• Ei näkynyt ketjuja "minun aikanani".

Ketjut-ominaisuus on ollut alusta asti käytössä, mutta ihmiset ei sitä sieltä oikein löytäneet enkä itse huomannut tuoda asiaa paremmin esille.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

karhu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #151 : 04. Kesäkuuta 2023 klo 09:06 »
  • Tykkää (2)

• Siirretty toisesta ketjusta:

Olin joitakin kuukausia itsekin siellä Discordissa. Havaintoni oli, että aika usein, kun tein keskustelualoitteen, kukaan ei reagoinut siihen, tai jos esitin jonkin kommentin käynnissä olleeseen keskusteluun, se tyrehtyi ja alkoi uudelleen vasta päiväkausien päästä jonkun heittäessä jotain ilmeisesti kiinnostavampaa näkökulmaa. Kysymys oli jonkin aika tarkasti rajatun genren tai skenen sisäisestä keskustelusta (tai kuppikuntaisuudesta), kentän reuna-alueilla liikuskelijoita (tai ulkopuolisia) ei mukaan toivottu. Tämä johti siihen, että kun keskustelu rupesi käsittelemään omaan silmääni valitettavan naiivia kosmologiaa, turhautuneena ilmaisin peittelemättömän kritiikkini siitä asiasta. Totesin saman tien, että nyt viimeistään olen väärää jengiä, ja vetäydyin pois.

Ongelmana Discordissa oli, että siellä käytiin yhtä keskustelua. Ylläpitäjä voi kyllä luoda uusia kanavia eri teemoille, mutta sekin tapahtuu ylhäältäpäin. Joku osallistuja voi toimia siellä keskustelun tulppana tai derailaajana ihan vain, kun ei selvästi kuulu samaan jengiin. Tämä ei tarkoita, etteikö kyseinen keskustelija voisi olla "hippi", mitä se tarkoittaakin. Ihan vastikään taas juttelin yhden uuden ihmisen kanssa hippiydestä ja jälleen kuulin samat kentän reuna-alueilla tutuksi tulleet ajatukset: hippiaate inspiroi ja hippiunelma kiehtoo, mutta nykyhippiyteen ei innosta samastua – jokin epäsovinnaisempi, ehkä 1960-luvulle uskollisempi juttu voisi kiinnostaa enemmänkin. Foorumi on Discordia demokraattisempi ja tasa-arvoisempi, täällä voi heitellä viestejä sinne ja viestejä tänne satoihin ketjuihin, luoda uusia, löytää kiinnostavia kommentoimatta jätettyjä postauksia edelleen ketjujensa viimeisimpinä jne., eikä tarvitse niin täysillä sulautua joukkoon.

Aiheet josta puhut ei vaan sattuneet kiinnostamaan sillä hetkellä. Ja sävy jolla kommentoit muiden juttuja, ei ainakaan itseäni innosta jatkamaan keskustelua. Tässäkin ketjussa valitat muista ihmisistä ja ryhmästä, jossa kukaan ei sua pakota olemaan, mutta johon oot aina ollut tervetullut ja hyväksytty jäsen. Kukaan ei missään kohtaa ole kyseenalaistanut hippeyttäsi siksi, että olet eri mieltä, oikeestaan olet ainoa jonka näen pohtivan näitä hippeyden määritelmiä ja oikeaoppisuutta säännöllisesti. En usko, että kukaan toimii hippipoliisina sua vastaan yhtä paljon kuin oma mielikuvituksesi. Enkä tiedä, kuinka moni enää edes välittää koko termistä tai samaistuu siihen, tai käyttää sitä itsestään muuten kuin ironisesti.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #152 : 04. Kesäkuuta 2023 klo 10:34 »
  • Tykkää (0)

• Kukaan ei missään kohtaa ole kyseenalaistanut hippeyttäsi siksi, että olet eri mieltä, oikeestaan olet ainoa jonka näen pohtivan näitä hippeyden määritelmiä ja oikeaoppisuutta säännöllisesti. En usko, että kukaan toimii hippipoliisina sua vastaan yhtä paljon kuin oma mielikuvituksesi. Enkä tiedä, kuinka moni enää edes välittää koko termistä tai samaistuu siihen, tai käyttää sitä itsestään muuten kuin ironisesti.

Tässä asiassa on kuitenkin se puoli, että kyseinen aihe vilpittömästi kiinnostaa minua. On mielenkiintoista, miten hipin kaltainen käsite voi syntyä niin vaatimattomista lähtökohdista (englannin kielen sana "hip"), kuvata niin mullistavaa kansanliikettä (1960-luvun ja 1970-luvun alun hipit), vakiintua kuvaamaan tietynlaista ihmistyyppiä ja ajan kuluessa selvästi muuttua. Miten sanaan on vuoroin, virtausten kääntyillessä, liitetty negatiivinen ja positiivinen leima. Olen ehkä tässä kuviossa ainoa, joka lähestyy hippiasiaa tältä kantilta: minua kiinnostaa enemmän olla osa rakkauden, rauhan ja vapauden muutosliikettä kuin noudattaa jotain tietynlaista elämäntapaa. Mutta joo, ei tätä asiaa loputtomiin tarvitse vatvoa tällä foorumilla, ellei muita kiinnosta ;D
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #153 : 04. Kesäkuuta 2023 klo 11:33 »
  • Tykkää (3)

• Yleensä on suunnilleen kolme asiaa mitä voi tehdä asioille. Joko valittaa ja märehtiä, hyväksyä ja antaa asioiden olla tai tehdä ja muuttaa asioita itse. Harielin ansiosta tuo Discord-ryhmä sentään syntyi ja siellä on ainakin omasta mielestä ollut mukavaa keskustelua, olkoonkin että sielläkin on vaan muutaman ihmisen porukka. Jos tänne haluaisi puhaltaa eloa niin ehkä sitten kannattaisi perustaa jotain ketjuja tai kirjoittaa enemmän? Itse en ole kirjoittanut kun ei ole ollut inpistä eikä ole tuntunut olevan mitään aihetta mihin tarttua, toki silti aina käyn katsomassa, että olisiko täällä jotain aktiviteettia ja 99 % ajasta ei ole.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #154 : 08. Kesäkuuta 2023 klo 09:04 »
  • Tykkää (0)

• Jeesus friikit olivat asian ytimessä ja jos rauha, rakkaus ja vapaus ovat oman elämän tärkeimpiä päämääriä niin kaikki nuo löytyvät Jeesuksesta Kristuksesta. Ja totuus...

Yleisesti ottaen uskonnon, tai minkä hyvänsä "valmiin" filosofian tai ideologian, tarjoaminen on varma ja tehokas keino saada keskustelu loppumaan. Mistä tulikin mieleen! Minulle on näet joskus vihjattu, että itsekin esitän niin lopullisen kuuloisia näkemyksiä, että niillä on sama vaikutus keskusteluun. Että tuo nyt on selvästi tuota mieltä ja pysyy, eikä inspaa ruveta kommentoimaan. En minä sellaisia juttuja osaa ymmärtää, ihan mielelläni toivoisin että keskustelu jatkuu eikä tyssää minuun. ???
    Kirjattu

tassujateekuppeja

• Vieras
    « Vastaus #155 : 08. Kesäkuuta 2023 klo 11:24 »

^mun pointti mun viestissä oli se The Great Reset -haastattelu jonka linkkasin sulle kun ajattelin että se olisi voinut kiinnostaa sua, mutta ilmeisesti ohitit sen kokonaan.
    Kirjattu

tassujateekuppeja

• Vieras
    « Vastaus #156 : 08. Kesäkuuta 2023 klo 14:10 »

Ja lisäks tohon sisältyi aika paljolti osittain myös huumori kun täällä kovin pohdit 60-70 –luvun hippiliikettä jne... Mut taisi mennä sekin ohi. :)
    Kirjattu

tassujateekuppeja

• Vieras
    « Vastaus #157 : 08. Kesäkuuta 2023 klo 14:19 »

Musta tuntuu että mulla on nyt sosiaalinen kiintiö täynnä tältä elämältä
    Kirjattu