Kukaan ei missään kohtaa ole kyseenalaistanut hippeyttäsi siksi, että olet eri mieltä, oikeestaan olet ainoa jonka näen pohtivan näitä hippeyden määritelmiä ja oikeaoppisuutta säännöllisesti. En usko, että kukaan toimii hippipoliisina sua vastaan yhtä paljon kuin oma mielikuvituksesi. Enkä tiedä, kuinka moni enää edes välittää koko termistä tai samaistuu siihen, tai käyttää sitä itsestään muuten kuin ironisesti.
Tässä asiassa on kuitenkin se puoli, että kyseinen aihe vilpittömästi
kiinnostaa minua. On mielenkiintoista, miten hipin kaltainen käsite voi syntyä niin vaatimattomista lähtökohdista (englannin kielen sana "hip"), kuvata niin mullistavaa kansanliikettä (1960-luvun ja 1970-luvun alun hipit), vakiintua kuvaamaan tietynlaista ihmistyyppiä ja ajan kuluessa selvästi
muuttua. Miten sanaan on vuoroin, virtausten kääntyillessä, liitetty negatiivinen ja positiivinen leima. Olen ehkä tässä kuviossa ainoa, joka lähestyy hippiasiaa tältä kantilta: minua kiinnostaa enemmän olla osa rakkauden, rauhan ja vapauden muutosliikettä kuin noudattaa jotain tietynlaista elämäntapaa. Mutta joo, ei tätä asiaa loputtomiin tarvitse vatvoa tällä foorumilla, ellei muita kiinnosta