Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Foorumin hengestä - 10

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Foorumin hengestä
« Vastaus #135 : 30. Elokuuta 2022 klo 23:11 »
  • Tykkää (0)

• Saa kukkii rauhas ku jättää muutki rauhaan. Siis musta olis tosi käytännöllistä opetella kuitenkin muodostaa niitä viestejä ja ajatuksia tyylillä, että ~ tässä on tämä mitä minä ajattelen, kuin että ottaa pohjalle jonkun MUUn jutun, ja sit sitä värittäen käyttää sitä sellaseen oman intressin ja agendan ajamiseen. Se mua siis ärsyttää, ei juuri muu.

Jaajuu, se olikin minulle vittuiltu. :) En minä tämmöisiä ymmärrä, jos olisi olemassa sosiaalinen ÄO, se olisi minulla dramaattisesti huonompi kuin muu ÄO. Haha.
    Kirjattu

joku mUu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #136 : 02. Syyskuuta 2022 klo 17:38 »
  • Tykkää (0)

• Öö, ei itseasiassa ollut.
     :)
    Ihan vaan perusroihua, 🔥.

Mua ärsyttää suunnattomasti että joku vääntää esim. juttuni deeliketjussa harhaopiksi omien uskomustensa nojalla. Ja varoittelee... Itseasiassa ketä? Muako? Että äläs kuule tänne kerro mitään, ~Älä Ole Sinä~.. kun hän tietää mikä on Totuus? Ja siihen ei mahdu mitään muuta? . ;D... Kui sellasta pitäis jaksaa täällä sietää? Miten sellaiseen voi suhtautua? Jos mä oikein pinnistän: sori moonflower, mutta voisitko pitää massapsykoosiläppäsi ihan omien viestien puitteissa ja antaa muidenkin kertoo että mikä elämässä on ollut semmone mikä resonoi ja tuonut sisältöä elämään. Kaikille ei samat jutut edelleenkään nähdäksesi toimi.

Peace ✌🏼

Ehkä pitäis sit suodattaa. Mut toisaalt huvittaa vaan kuittaa tollaset että 💚Seitan loves you💚🌱 next-->

Ei kai tää nyt mikään natsifoorumi ole!!?!? 🖤🖤🖤 Eihän?
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #137 : 02. Syyskuuta 2022 klo 21:47 »
  • Tykkää (1)

• Öö, ei itseasiassa ollut.
     :)
    Ihan vaan perusroihua, 🔥.

Ah, ok. En siis taaskaan ymmärtänyt. :)

Mitä olen aiheeseen perehtynyt, "minun näkemykseni on Se Oikea, tiedostan nämä asiat niin hyvin ja olen suorastaan valaistunut" -näkemys vaikuttaa olleen jo entimuinaisista 60-luvun ajoista asti hippiympyröiden riesana. Lisäkierroksia antaa tietysti, jos taustalla on selkeä oppijärjestelmä – uskontoa tai politiikkaa. Kiusallista on sekin, että jos tästä asiasta huomauttaa, nykyisen sosiaalisiin medioihin ym. levinneen keskustelukulttuurin mukaisesti tavataan reagoida niin että tuo huomauttaja haluaa vaientaa hänet, oikeassaolijan. Minusta näkemysten luutuneisuutta saa kyllä vähän tuulettaa, toki avoin riitely on pidemmän päälle vain vastenmielistä.
    Kirjattu

joku mUu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #138 : 03. Syyskuuta 2022 klo 08:16 »
  • Tykkää (1)

• Joo, no ilmeisen epäymmärrettävä olen rähjätessäni sitten.... Hyvin mahdollista, sori.

Ja tää on jo vanha loru, mutta
    ~ on oma juttunsa että levittää sitä omaa näkemystä, niinkuin kaikki tekee, mutta
    ~antais nyt edes muille yhtä vapaan tilan siihen?
    ~Että jokainen on täällä sitten saanut kyllä oman mahdollisuuden kokea ja nähdä ja tehdä mitä parhaakseen näkee.

Toki varmaan aika vaikeeta sitten jos omaa yhden totuuden, jossa on joku kirkkain pyhä airut tai osa jotain pyhää possee tms. ;D,, jossa ei ole sijaa muulle,ja yrittää olla joku esikuva? Emt... Ja kaikki muu on demonista/pahaa/harhaanjohtavaa....? ::)

Mulle sellainen näyttää tietoiselta syrjinnältä ja siltä mikä yleisestikin on pielessä tässä maailmassa, eli kaukana vapauden, rakkauden ja rauhan sisäistämisestä (imho) .

Mut se siitä. Ilmeisesti sellainen sitten on yleistä... Ehkä tää tästä taas.
    Kirjattu

Moonflower

• Vieras
    « Vastaus #139 : 07. Syyskuuta 2022 klo 17:20 »

Siis Apua...

Mä en tiennyt, että se viesti siinä psykedeelikeskustelussa oli sinun kirjoittama. Jos olisin tiennyt että on, niin en olisi todellakaan kommentoinut mitään... Joten pahoittelut jos osui jotenkin noin pahasti, ei ollut tarkoitus loukata, ketään, ja se viesti oli kuitenkin tarkoitettu ihan aidosti hyvällä. Jos olisi katsonut sen mun linkkaaman videon siinä ketjussa, niin olisi ehkä ollut helpompi suhtautua siihenkin jotenkin paremmin ja se olisi voinut avartaa sitä asiaa muutenkin, mutta joo no, antaapi olla. Kaikkea hyvää sulle jatkoon.
    Kirjattu

joku mUu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #140 : 07. Syyskuuta 2022 klo 20:47 »
  • Tykkää (0)

• Kyllä mä sitä katsoin jonkin aikaa. En vastannut sulle siinä mitenkään henkilökohtaisesti tai ottanut sun viestiä esim. quoteen, vaan jatkoin ketjua yleisesti ja musta sun kommentti ei ollut asiallinen. Oli se mun tai kenen vain kirjoittama, et sä voi musta olettaa että toinen on tyyliin sun jatke, ja varoitella siinä sun omista lähtökohdista käsin jostain harhaopista. Siltä se mulle tuntui..,siis että "harhaoppi" leimaus siinä kohti oli loukkaava juttu ja alentava, ja myös turha. Mitä eroa että olis joku (vielä) muu kirjoittanut sen?
    Kirjattu

Moonflower

• Vieras
    « Vastaus #141 : 07. Syyskuuta 2022 klo 21:22 »

Kyllä mä sitä katsoin jonkin aikaa. En vastannut sulle siinä mitenkään henkilökohtaisesti tai ottanut sun viestiä esim. quoteen, vaan jatkoin ketjua yleisesti ja musta sun kommentti ei ollut asiallinen. Oli se mun tai kenen vain kirjoittama, et sä voi musta olettaa että toinen on tyyliin sun jatke, ja varoitella siinä sun omista lähtökohdista käsin jostain harhaopista. Siltä se mulle tuntui..,siis että "harhaoppi" leimaus siinä kohti oli loukkaava juttu ja alentava, ja myös turha. Mitä eroa että olis joku (vielä) muu kirjoittanut sen?

Pahoittelen edelleen jos tein jonkun virheen keskustelussa. Ehkä tosiaan liitin oman viestini sisällön turhaan seuraavaan vastaukseen eli sinun viestiisi, ehkä jotenkin typerästi ajattelin että joku olisi katsonut sen videon, ja kyseinen video vaikutti myös vahvasti reaktiooni aiheesta kun luin vastauksen. Kyseessä oli myös vanha ketju jonka olin nostanut ja jotenkin siksi luulin että voisin kommentoida kun joku muukin siihen innostui vastaamaan. Ja kerta kyseessä on erittäin vakava ja vaarallinen aihe, niin ei siitä oikein voi turhaan olla varoittelematta jos aiheesta puhuu... En edelleenkään tarkoittanut loukata enkä tarkoittanut mitään pahaa kenellekään.

Käytin ilmaisua harhaanjohdatus, en harhaoppi, enkä edes leimannut ketään harhaoppiseksi.

Olen väsynyt puolustelemaan itseäni täällä. Heihei
    Kirjattu

Moonflower

• Vieras
    « Vastaus #142 : 07. Syyskuuta 2022 klo 22:12 »

Ps. Mä en myöskään koe että sun viestit olisi kovin asiallisia mua kohtaan täällä, varsinkaan tässä ketjussa, mutta ihan sama, antaa olla, mä en oikeasti jaksa enkä kaipaa tämmöistä. Kaikkea hyvää. Ja rauhaa, mukavaa syksyä.
    Kirjattu

joku mUu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #143 : 08. Syyskuuta 2022 klo 10:14 »
  • Tykkää (0)

• ^se on kyllä totta. Ei ollut asiallista multakaan. Mä en edes osannut keksii ett miten sellaiseen pystyy vastata asiallisesti! Siinäpä se.
    Kirjattu

joku mUu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #144 : 08. Syyskuuta 2022 klo 10:15 »
  • Tykkää (0)

• Mut heihei, lepoa ja syksyn rauhaa itse kullekin!
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #145 : 23. Tammikuuta 2023 klo 10:42 »
  • Tykkää (0)

• Olisi tavallaan edelleen tilausta kirjoitella tällaiselle foorumille jostain aiheesta, mutta koska tänne ei kirjoittele käytännössä kukaan (vaikka jokunen selvästi välillä käykin kurkkimassa), ei sitten tiedä mitä kirjoittaisi, siksikään etteivät omat kirjoitukset aiemminkaan ole keränneet porukkaa juttelemaan ihan hirmuisesti. Jossain vaiheessa varmaan tulee kysymykseen, kannattaako tätä ylläpitää laisinkaan, mutta itse toivon sitä parempaa vaihtoehtoa, että foorumi tavalla tai toisella elpyy.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #146 : 23. Tammikuuta 2023 klo 21:27 »
  • Tykkää (1)

• Kelpaisi itsellekin keskustelut, mutta melko hiljaista on. Ehkä tämäkin foorumi vielä elpyy vähän jos ihmiset vaan jaksavat kirjoitella. Koitanpa nyt siis kantaa korteni kekoon.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #147 : 31. Toukokuuta 2023 klo 10:27 »
  • Tykkää (0)

• Siirretty toisesta ketjusta:

Joo tämä foorumi on ollut pystyynkuollut jo lähes vuosia, mutta Discordissa riittää vielä aktiviteettia. :)

Olin joitakin kuukausia itsekin siellä Discordissa. Havaintoni oli, että aika usein, kun tein keskustelualoitteen, kukaan ei reagoinut siihen, tai jos esitin jonkin kommentin käynnissä olleeseen keskusteluun, se tyrehtyi ja alkoi uudelleen vasta päiväkausien päästä jonkun heittäessä jotain ilmeisesti kiinnostavampaa näkökulmaa. Kysymys oli jonkin aika tarkasti rajatun genren tai skenen sisäisestä keskustelusta (tai kuppikuntaisuudesta), kentän reuna-alueilla liikuskelijoita (tai ulkopuolisia) ei mukaan toivottu. Tämä johti siihen, että kun keskustelu rupesi käsittelemään omaan silmääni valitettavan naiivia kosmologiaa, turhautuneena ilmaisin peittelemättömän kritiikkini siitä asiasta. Totesin saman tien, että nyt viimeistään olen väärää jengiä, ja vetäydyin pois.

Ongelmana Discordissa oli, että siellä käytiin yhtä keskustelua. Ylläpitäjä voi kyllä luoda uusia kanavia eri teemoille, mutta sekin tapahtuu ylhäältäpäin. Joku osallistuja voi toimia siellä keskustelun tulppana tai derailaajana ihan vain, kun ei selvästi kuulu samaan jengiin. Tämä ei tarkoita, etteikö kyseinen keskustelija voisi olla "hippi", mitä se tarkoittaakin. Ihan vastikään taas juttelin yhden uuden ihmisen kanssa hippiydestä ja jälleen kuulin samat kentän reuna-alueilla tutuksi tulleet ajatukset: hippiaate inspiroi ja hippiunelma kiehtoo, mutta nykyhippiyteen ei innosta samastua – jokin epäsovinnaisempi, ehkä 1960-luvulle uskollisempi juttu voisi kiinnostaa enemmänkin. Foorumi on Discordia demokraattisempi ja tasa-arvoisempi, täällä voi heitellä viestejä sinne ja viestejä tänne satoihin ketjuihin, luoda uusia, löytää kiinnostavia kommentoimatta jätettyjä postauksia edelleen ketjujensa viimeisimpinä jne., eikä tarvitse niin täysillä sulautua joukkoon.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #148 : 31. Toukokuuta 2023 klo 16:09 »
  • Tykkää (2)

• Olin joitakin kuukausia itsekin siellä Discordissa. Havaintoni oli, että aika usein, kun tein keskustelualoitteen, kukaan ei reagoinut siihen, tai jos esitin jonkin kommentin käynnissä olleeseen keskusteluun, se tyrehtyi ja alkoi uudelleen vasta päiväkausien päästä jonkun heittäessä jotain ilmeisesti kiinnostavampaa näkökulmaa. Kysymys oli jonkin aika tarkasti rajatun genren tai skenen sisäisestä keskustelusta (tai kuppikuntaisuudesta), kentän reuna-alueilla liikuskelijoita (tai ulkopuolisia) ei mukaan toivottu. Tämä johti siihen, että kun keskustelu rupesi käsittelemään omaan silmääni valitettavan naiivia kosmologiaa, turhautuneena ilmaisin peittelemättömän kritiikkini siitä asiasta. Totesin saman tien, että nyt viimeistään olen väärää jengiä, ja vetäydyin pois.

Harmi jos oot kokenut Discordin noin negatiivisesti. Alunperäinen tarkoitus oli, minulla ja varmaan muillakin, luoda reaaliaikainen keskustelupaikka foorumilaisille (ja sellaisille hipeille/hippihenkisille myös, kenellä ei ole foorumitunnuksia mutta haluavat liittyä mukaan). Sen enempää rajauksia ei ole tehty eikä discordi ole millekään tietylle porukalle tai "kuppikunnalle". Jos sinne on tullut tietynlaisia ihmisiä niin se on ollut tahatonta, ei järjestettyä.

Foorumipostaukset on yleisesti ottaen pitempiä ja mietitympiä asiakirjoituksia, kun taas discord-keskustelu on reaaliaikaisempaa, enemmän puhekeskustelua muistuttavaa ja viestit lyhyempiä. Discord-viesteistä saa halutessaan myös välittömän ilmoituksen, mikä ei onnistu foorumilla. Itseäni ei viime aikoina ole foorumikirjoittelu erityisemmin napannut, oon tykännyt discord-keskustelusta enempi, mutta aika makuasia tämä.

Jos siun viesteihin on vastattu huonosti niin se se saattoi johtua siitäkin, että aluksi keskustelijoita oli aika vähän ja useimmat oli pitkän linjan foorumilaisia (tutut tyypit ja jutut). Ihmisillä on myös muutakin kuin nettielämää, siksikin vastaukset saattaa viivästyä. Discordin meininki on kuitenkin piristynyt kun sinne on tullut uusia keskustelijoita tuomaan mukaan omaa juttuaan.

Lainaus
    Ongelmana Discordissa oli, että siellä käytiin yhtä keskustelua. Ylläpitäjä voi kyllä luoda uusia kanavia eri teemoille, mutta sekin tapahtuu ylhäältäpäin.

Kanavat tulee ylläpidolta (ehdotuksia tietysti kuullaan), mutta kaikki käyttäjät pystyvät myös luomaan ketjuja, jotka on vähän kuin väliaikaisia kanavia. Ne voi nimetä itse ja ne pysyy näkyvillä niin kauan kun niissä on aktiivisuutta, kolmen päivän hiljaisuuden jälkeen ketjut menee arkistoon. Tuota ketjut-ominaisuutta en ehkä ole ylläpitäjänä tuonut tarpeeksi esille, mutta laitoin juuri palvelimen pääkanavalle viestiä tuosta.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #149 : 31. Toukokuuta 2023 klo 16:52 »
  • Tykkää (1)

• Sen enempää rajauksia ei ole tehty eikä discordi ole millekään tietylle porukalle tai "kuppikunnalle". Jos sinne on tullut tietynlaisia ihmisiä niin se on ollut tahatonta, ei järjestettyä.

Juu, näin olen käsittänyt, mutta se keskustelu perustuu keskustelijoiden yhdenmukaisuuteen. Discordin kaltainen paikka tuntuu vähän kuin irl-maailman baaripöydältä, jossa ne tyypit, joiden jutut eivät mukaudu yleiseen tapaan, aikaa myöten jäävät sivummalle ja vaihtavat kenties pöytää. Foorumi on väljempi, enemmän sen hengen mukainen, mitä internetistä ja sähköisistä yhteyksistä "piti" tulla 1990-luvun visioissa, näin pölvästimäisesti historioiden.

Jos siun viesteihin on vastattu huonosti niin se se saattoi johtua siitäkin, että aluksi keskustelijoita oli aika vähän ja useimmat oli pitkän linjan foorumilaisia (tutut tyypit ja jutut). Ihmisillä on myös muutakin kuin nettielämää, siksikin vastaukset saattaa viivästyä.

Niin, no minähän olen ollut foorumilla neljän eri nimimerkin suojissa pieniä taukoja lukuun ottamatta vuodesta 2010. :) Ja useammissa hippimiiteissäkin aikoinamme käynyt, mutta kerran sopeutumaton on aina sopeutumaton. Ja olihan se nyt ihan selvää, että kun itse postasin jotain hippidiscordiin, sitä seurasi hiljaisuus, mutta kun joku toinen postasi, sitä seurasi keskustelu. Ei tätä parane muuksi vääntää.

Kanavat tulee ylläpidolta (ehdotuksia tietysti kuullaan), mutta kaikki käyttäjät pystyvät myös luomaan ketjuja, jotka on vähän kuin väliaikaisia kanavia. Ne voi nimetä itse ja ne pysyy näkyvillä niin kauan kun niissä on aktiivisuutta, kolmen päivän hiljaisuuden jälkeen ketjut menee arkistoon. Tuota ketjut-ominaisuutta en ehkä ole ylläpitäjänä tuonut tarpeeksi esille, mutta laitoin juuri palvelimen pääkanavalle viestiä tuosta.

Ei näkynyt ketjuja "minun aikanani".
    Kirjattu