Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kirjat - 9

Kalamalja

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Kirjat
« Vastaus #120 : 13. Syyskuuta 2025 klo 13:09 »
  • Tykkää (0)

• Pitkästä aikaa tarttu kirja handuun, alotin lukee Waltarin kirjaa, jos on sen kymmenen jotain sepitelmää eri vuosikymmeniltä.
    Vähä kestää että pääsee taas lukemisen jujuun, pikku hilla ja viipula kissa hommal mennään.
    Waltarista tulee jotenkin kieleen sen sanonto, unessa onni ainoa.
    Varsinkin nyt kun meinaa pukkaa masista, mut joo.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Paikalla Paikalla
    « Vastaus #121 : 14. Syyskuuta 2025 klo 09:07 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen pikkuisen höpsähtänyt näihin hassuihin "ratkaise itse murhamysteeri" -kirjoihin, jotka ovat juuri nyt jonkinlainen ilmiö. Luen erilaisia kirjoja aika vahvasti vuodenaikojen mukaan, keväällä sekä alku- ja keskikesällä luen haastavampaa kirjallisuutta, kun se jotenkin sopii fiiliksiin, mutta kesän lopuilla ja varsinkin sen kääntyessä syksyksi alan kokea dekkarit hyvinkin miellyttäväksi viihteeksi ja sen kanssa mennään puoli vuotta. Jossain vaiheessa loppukesää luen yleensä aina myös vähintään pari lastenkirjaa :)
    Kirjattu

preria_flower

• Vieras
    « Vastaus #122 : 19. Syyskuuta 2025 klo 07:29 »

Itse luin tuossa joku aika sitten Klaus Ferdinand Hemplfingin The Message From The Horse, mikä oli mielenkiintoinen kuvaus siitä kuinka hän aikoinaan oli erään munkin opissa ja otti selvää (villi)hevosten saloista.

Uudeksi lempikirjaksi taas on muodostunut Virginia Woolfin Flush, tai suomeksi Runoilijan koira.
    Kirjattu

preria_flower

• Vieras
    « Vastaus #123 : 22. Syyskuuta 2025 klo 09:11 »

Jossain vaiheessa loppukesää luen yleensä aina myös vähintään pari lastenkirjaa :)

Jill Barklemin Brambly Hedge on tästä kategoriasta sellainen josta tahtoisin lukea koko sarjan.

Royal Doultonilla on myös Brambly Hedge teekuppeja jotka on todella symppiksiä.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Paikalla Paikalla
    « Vastaus #124 : 23. Syyskuuta 2025 klo 00:01 »
  • Tykkää (0)

• Jill Barklemin Brambly Hedge on tästä kategoriasta sellainen josta tahtoisin lukea koko sarjan.

Kappas, en ollut kuullutkaan tämmöisestä ja näitä löytyy näköjään suomeksikin nimellä Tiheikön väki. Painan mieleeni.
    Kirjattu