Haluaisin lukea sarjakuvia, mutta en vaan koskaan saa aikaiseksi lähteä kirjastoon niitä tutkimaan (oikeasti pelkään vain sitä kirjastoa, kun se on niin iso). Belgiassa oli jotenkin tosi innostavaa, kun sarjakuvia oli kaikki paikat täynnä. Sarjiskaupasta olis tehny mieli ostaa vaikka kuinka paljon kotiin viemisiä, mutta koska oltiin reppumatkalla, tyydyin yhteen opukseen. Olen odottanut sopivaa hetkeä sen lukemiseen, joten se on vieläkin hyllyssä... Aion tarttua siihen heti kun tentit on ohi ja keskeneräiset kirjat luettu. En enää edes muista, mistä se kertoo, mutta ainakin päähenkilöt on isomahainen mies ja pikkuruinen tyttö. Mies oli kai joku sotilas.
Haluaisin lukea nimenomaan pitkiä yhtenäisiä tarinoita, jotka on kauniisti piirretty ja jotka on mieluummin realistisia kuin jotain supersankarijuttuja. Eikä mitään lastenlehtiä, vaan aikuisille suunnattuja sarjakuvia. Aku Ankkojakin tulee kyllä luettua, mutta ne on nykyään niin saman toistoa, ettei enää jaksa.
Muumeihin haluaisin tutustua, koska olen lukenut niitä vaan lehdestä, eikä ole yhtään sama asia lukea pätkinä yhtenäiseksi tarkoitettua tarinaa kuin kerralla. Muuten lehdissä ei ole ollut sellaisia, joita haluaisin oikeasti lukea enemmän. Stripit kuuluu nimenomaan lehtiin. Ehkä Karvisia voisin lukea kotona, jos joku tois nenän eteen. Itse en jaksa niitä kirjastosta kantaa (enää, nuorempana vielä jaksoin).
Lukisin enemmänkin nettisarjiksia, jos löytäisin hyviä etsimättä. Sarjisblogeissa on yleensä suosituksia, mutta olen kovin vaativa. Tällä hetkellä luen vain yhtä nettisarjista, jota en jaksa linkittää, koska en tietenkään muista sitä osoitetta ulkoa. Mulle saa kuitenkin suositella sarjisblogeja!
Veljelle olen ostanut kaikki Hugleikur Dagssonit ja lukenut pariin kertaan, mutta koko tuotannon lukee parissa tunnissa, joten se on lyhyt hupi.
Niin no sitten ne lehdet. Mulle tulee Hesari, joten siitä nyt lähinnä osaan sanoa. Kisu sais mennä vaihtoon, koska se on mielestäni epäonnistunut. Pitäisi muka sopia lapsille ja aikuisille, mutta minusta tuntuu, ettei se sovi oikein kummallekaan. Poikkeuspäiviä tietenkin on, mutta ei tarpeeksi. Muuten kaikki on aika hyviä. Fingerpori tietty paras.
Muistinpa juuri, että onhan mulla toinenkin sarjisopus hyllyssä sen mystisen paperipussisen lisäksi: Sarjakuva-Kalevala 1 ja 2. Erittäin hyvä, tykkään valtavasti. Just sentyylisiä sarjiksia voisin lukea enemmänkin, jos vaan sattuis käteen.