Jatkoksi näille aiemmille pohdinnoille:
Nythän on se tilanne, että "hippi" tarkoittaa yleispuhekielessä kahta ihan eri asiaa, ja molemmat näistä ryhmistä ovat sitä mieltä että se toinen porukka on jotenkin epämääräisesti fasismiin päin kallellaan.
Yksi ryhmä, sanotaanko heitä nyt "enemmistöhipeiksi", kokee olevansa rakkauden ja kaiken hyvän puolella puolustaessaan vähemmistöjä, noudattaessaan kasvisruokavaliota, kantaessaan huolta ilmastonmuutoksesta, painottaessaan tieteen, koulutuksen ja kulttuurin merkitystä, äänestäessään vihreitä tai vasemmistoa, julistaessaan "Slava Ukraini" ja pyrkiessään sanktioimaan vihapuheen ja disinformaation. Tuolle ryhmälle uhkaa ja "fasistista vihollista" edustavat Trump, Putin, Elon Musk, kansalliskonservatiiviset poliitikot ja puolueet... jonkin verran myös ne ihmiset, jotka levittävät "salaliittoteorioita" ja "denialismia".
Toinen ryhmä, olkoon heidän nimensä sitten "vähemmistöhipit", kokee olevansa rakkauden ja totuuden puolella kannattaessaan luonnonmukaisuutta, mukaan lukien luomuruoka (myös lähiruoka), luontaistuotteet ja -hoidot sekä luonnonläheinen elämäntapa; lisäksi epäillessään tiedettä, kritisoidessaan mediaa, ylipäänsä kyseenalaistaessaan valtavirran; kannattaessaan sananvapautta, kieltäytyessään vihaamasta Venäjää ja venäläisiä, suhtautuessaan toiveikkain mielin Trumpin Ukraina-rauhanhankkeeseen ja DOGEen jne. Tälle ryhmälle uhkaa ja "fasistista vihollista" edustavat globalistit, World Economic Forum, Bill Gates, Naton ja EU:n sotaherrat... jonkin verran myös ne ihmiset, jotka ovat "wokeja", suitsivat sananvapautta ja vaativat poliittista korrektiutta, leimaavat toisinajattelijoita ja blokkaavat kaikki erimieliset sosiaalisessa mediassa.
Näin periaatteessa kumpikin porukka voi väittää olevansa hippejä, mutta kumpikaan ei varsinaisesti ole niitä. Itse väittämistä todennäköisempää onkin että ihan muut ihmiset, jotka eivät itse ole minkään sortin hippejä, nimittelevät jompaakumpaa ryhmää paremman tiedon puutteessa hipeiksi ja usein vielä negatiivisessa mielessä. Ihmisten maailma toimii niin, että mitä enemmän jotain porukkaa hipitellään, sitä enemmän juuri heidät mielletään hipeiksi, koska harva tiedostaa tämän kuvion riittävän hyvin tajutakseen olevan olemassa myös "vihollis"porukka, joka on ihan yhtä perustellusti hippejä. Minusta tämä on pohjimmiltaan tosi pöljä kuvio, enkä malta olla muistuttamatta, että "hippi"-sana tarkoitti alkuaan ihan samaa kuin "hipster(i)", eli ei mitään syvällisempää vaan ihan vain 1960-luvulla tuoreiden, siistien ja makeiden juttujen edustajaa tai kannattajaa.
Itse olen ajatuksiltani lähempänä tuota ryhmä kakkosta, mutta en mikään maaseudun vaihtoehtoterapeutti vaan melko kaupunkilainen taiteilijafriikki ja foliohattujen standardijututkin jäävät minulta toistelematta. Enkä tasan ole mikään "True Hippi™" tai sinnepäinkään. Minä vain kunnioitan rakkautta, rauhaa, vapautta ja ihmisyyttä sekä vaihtoehtokulttuureja.