Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Ajasta, autoista; kateudesta ja rauhasta - 1

Ksri

• Vieras
Ajasta, autoista; kateudesta ja rauhasta
« : 02. Elokuuta 2013 klo 17:39 »

Niin,

Roberts Space Industries, joka on pelifirma, lähettää pelinkehitystä seuraavaa webcastia, Wingman's Hangaria perjantaisin kello seitsemän Suomen aikaan. Siihen on puoli tuntia, eli Texasin aikaan 11 AM. Mitenkä nämä aikavyöhykkeet nyt menikään? Oliko Länsi-Euroopan aika Britannian, Portugalin ja Espanjan aika? Greenwichin Meantime. Oli miten oli,

Jenkeissä on transseksuaalin kaverini Skypen mukaan länsirannikolla 8:30. Mutta onko Texas niin paljon idemmässä, että se on kolme tuntia edellä länsirannikkoa? Jos autolla lähtee ajamaan Texasista esim. San Diegoon, siinä menee tunteja. Miten vapaata voikaan olla liikkua autolla satoja kilometrejä tunnissa, paikasta toiseen yhden musiikkilevyn kuuntelun ajassa?

Joo, olen ajanut tällaisia matkoja, mutten omista itse autoa. Jotta saisin auton, minun tulisi olla aktiivinen työnhakija, että saisin töitä, ja töistä rahaa auton ylläpitoon. Voiko kuitenkin olla niin, että tällaisessa kehityksen ja talouden vaiheessa jäisin välttämättä ilman työtä alitajunnassa jylläävän kiltintuhoisan luonteeni takia? Tulisiko minun olla jotenkin kateellinen niille, jotka saavat elää luontevasti itselleen sopivaan tyyliin, koska ovat työssä josta pitävät ja josta saavat älyttömästi rahaa?

Älyttömästi rahaa täällä Suomessa tahkotaankin, koska muualla maailmassa on ihan tavallista, että ihminen saa vaan muutaman euron päivässä, joka aika pitkälle sitten käytetään joko muiden kasvattamiin tuotteisiin, jotta pysytään hengissä vielä seuraavalle viikolle. Kuinka moni näistä ihmisistä kadehtii meitä länsimaalaisia sikoja? (Olet mitä syöt; jos saisin valita, söisin pajua, koska se taipuu tuulessa)

Jos siis köyhissä maissa kadehditaan tätä länsimaista yhteiskuntaa, jossa on rahaa toteuttaa itseään, miksi olisin harmissani jostain autottomuudesta tai asunnottomuudesta, kun kuitenkin olen suomalainen? Voin toteuttaa itseäni vaikka käyttämällä sitä ylellisyyttä nimeltään aika, vaikkapa liikuntaan tai mietiskelyyn.
« Viimeksi muokattu: 02. Elokuuta 2013 klo 17:41 kirjoittanut Ksri »
Kirjattu

aurakas

• Vieras
Vs: Ajasta, autoista; kateudesta ja rauhasta
« Vastaus #1 : 02. Elokuuta 2013 klo 19:20 »

ei ole mitään lisättävää mutta haluan ehdottomasti sanoa, että postaus herätti ajatuksia. Usein unohdetaan miten hyvin meillä todellisuudessa asiat onkaan, hyvä välillä pysähtyä miettimään asioita suuremmassa mittakaavassa ja olla kiitollinen siitä mitä on  ^-^
kiitos sinulle Ksri tästä  :peukku
Kirjattu