Unessakävelijä unissakävelijöiden joukossa. Paitsi että ehkä kuljen enemmänkin omissa unissani kuin muiden yhteisissä. En ole koskaan kiinnittänyt huomiota hirveästi yhteiskunnan tapahtumiin. Ne ovat tapahtuneet niinkuin monet muutkin tapahtumat. Yksi tapahtuma satojen tuhansien muiden joukossa joita tulee kokoajan joka luurista kaikista ilmansuunnista. Ei minua kiinnostaa miksi EU on perustettu, ehkä enemmänkin huvittaakseni itseäni, mutta ei sillä ole painoarvoa minulle. On tylsää väitellä tosissaan miksi jokin on tapahtunut, kun tärkeintä on vain se että asia on tapahtunut. Taustatiedot muuttuvat kokoajan, mutta harvemmin itse tapahtumat. Kokoajan ollaan liikkeessä, niin tietenkin tietokin liikkuu, on itsensähuijaamista jos kuvittelee asian olevaan justiinsa silleen ja jetsulleen, niin kuin se esitetään, mutta siinä menisi sitten oma elämä ja kulutettaisiin siinä muidenkin elämää, kun ruvettaisiin miettimään miten asiat oikeasti on. Ei minulle todellisuutta ole se, että ammuskellaanko jossain ja mitä Aasiassa tapahtuu, tai mitä ne on YK:ssa päättäneet. Minulle todelllisuutta on kun pikkukivet nirhivät polvet naarmuille kaatuessa, tai kun tuuli oikaisee hiuksieni lävitse puhaltamaan puista kuivia lehdenkärttänöitä. Lyhyesti selittäen minulle todellisuutta on, jos joku iskee minua täyttä turpiin, ei se, että mistä hemmetistä se tempaisi sellaiset mielihalut tehdä niin. Haluan todellisuuteni yksinkertaisena, mitään suurempia ei siihen tarvitaan. Ei minulle todellisuutta tapahdu itsestäni tuhansien kilometrien päässä, sitä tapahtuu silmieni edessä. Sitten huvikseni ja viihdytyksekseni, tai kun haluan tarjota mielelleni jotain etovaa, niin sitten ruvetaan miettimään niitä kaukaisempia paikkoja, ja tapahtumien taustoja. Ei muuten, muuten istutaan vain tuijottamassa omia mustelmia jaloissa ja mietitään miten sattuu, ehkä sitten välillä annetaan ajatusten hakeutua miettimään miten huonot oltavat jossain maassa jonne matkaa on useita tuhansia kilometrejä. Siksi minulle unessa eläminen ei ole yhteiskunnallisten tapahtumien oikeiden taustojen piilottamista omalta mieleltä. Ajattelen minäkin niitä asioita, mutta ne ovat jotain kaukaista minulle, en minä pysty niitä todellisuuden kaltaisena ajattelemaan, ihmisilluusiona vaan, koska loppupeleissä tärkeintähän se meille on se maa siellä jalkojen alla. Viestini ei sitten saata edes hipaista sitä pääideaa mistä tässä ketjussa haluttiin keskulteltavan, mutta sen riskin otin aloittaessani kirjoittaa, koska nämä oli suunnilleen ensimmäiset asiat mitkä mieleeni tuli, ja mitkä mielessäni oli kun ketjun luin.