Muutin noin puoli vuotta sitten ja tässä uudessa asunnossa musta on useamman kerran tuntunut, että meillä kummittelee. Ne jutut on tyypillisesti sellaisia, että joku ovi, jonka olen varmasti jättänyt kiinni onkin auki tai päinvastoin. Tänään aamulla viimeksi eteisen kaapin ovi oli auki, vaikka pidän sitä aina kiinni, etteivät kissat tunge sinne. Ja nuo oudot jutut ovat olleet sellaisia, ettei ne oikein voi johtua mistään järkevästä, meidän kissat eivät osaa/jaksa avata kaikkia ovia. Olen ajatellut, että ehkä olen vähän hassu ja kuvittelen vain, muistan väärin ja olen itse jättänyt oven auki, mutta kun nuo monet on olleet aika vahvasti sellaisia tilanteita, että tiedän, etten olisi jättänyt jotain tiettyä ovea jotenkin tietyllä tavalla. Asioita pohdiskellessani tajusin, että en aikaisemmin ole varmastikaan asunut missään sellaisessa asunnossa, jossa joku olisi voinut olla kuollut. Nyt se on ihan mahdollista, koska asuntomme on rakennettu 60-luvun alussa. Sen lisäksi meille on sattunut ikäviä asioita, toinen kissa on sairastunut ja toinen selvästi stressaantunut. No, ensimmäinen noista tietysti voi selittää tuon jälkimmäisen ja sairastuminen on voinut nyt vain sattua muuttomme jälkeen. Silti mua kummastuttaa, koska en ole aiemmin kokenut tällaisia juttuja. Olen varmasti nyt jotenkin henkisesti herkempi kuin aikaisemmin, koska olen alkanut kiinnostua kaikista henkisistä ja vaihtoehtoisista asioista, mutta ei mua mitkään 'kummitusjutut' ole kiinnostaneet, joten en usko kuvittelevani asioita siksi, että olen alkanut uskoa sellaisiin. Uskon vaan siis olevani ehkä tietoisempi kuin ennen.