Ai että kun oikeassa työmaailmassa homma menisikin näin. Omassa työpaikassa öbaut 30 henkee, 8 tyyppiä (johon ite kuulun) tekee fyysisen työn, loput istuu perse penkissä käytännössä 8h päivässä. Ei liene yllätys, että nuo istumatyön tekijät tienaa tuntuvasti enemmän.
No jopas on sinulla työpaikka, kun1/3 tekee huonolla palkalla työt ja loput löhöilee kovalla palkalla pallillaan.
Eihän tuollaisella yhtälöllä voi tehdä kannattavasti mitään, tai alasi on rankasti ylihinnoiteltu palvelu tjms jossa ei ole kilpailua.
Meillä minulla ja sihteerillä on perse penkissä ja parikymmentä puskee fyysisesti töitä, osa työn rankan raatajista saa vuositasolla parempaa korvausta raadannastaan. Eihän sen tarvitsisi olla näin, mutta kun maksan sen minkä kukakin on ansainnut. Tämä on siis osa käsitystäni tasa arvosta. Olen siis itsekkin palkansaaja tulosvastuullisesti, jos riistäisin toteutuspuolelta saisin bonuksena enemmän hilloa. Mitään muuta en näin tehden saisi aikaan, kuin vittumaisen täysvartalokyrvän maineen jota ei rahalla voisi korvata. En myöskään voisi olla harmoniassa oman itseni kanssa joka ei salli riistämistä huijaamista eikä hyväksikäyttöä, puhdas omatunto on paras tyynyn alunen.
Muutamia askarruttavia kysymyksiä oikeile Hipeille.
Tällaisen luonteenpiirteeni johdosta, voisinko tuntea olevani Hippi?
Narsistisesti lähimmäisiään hyväksi käyttävät eivät kai voi elää Hippien arvomaailman mukaisesti?
Voiko psyykeälaajentavia aineita käyttämätön olla Hippi?
Kun elää pysyvässä parisuhteessa, niin onko uskollisuus Hippien arvomaailmaan kuulumaton käsite.
Kun aito alkuperäinen Hippiliike veteli viimeisiään 1970 luvun alussa, olin kehittynyt siihen ikään että aloin ymmärtää oikeasti maailmanmenon päälle. Musiikkimieltymyksekseni Muodostui mm Doors, Deep Purple, Led Zeppelin, Pink Floyd, Uriah Heep jne. En kuulunut muoti ilmiöiksi tulleisiin Discohileisiin Punkkareihin enkä Tedeihin, muotivirrasta poikkeavaksi pitkätukka Hipiksi sen sijaan haukkuivat. 80 luvun alkupuoliskolla heitin paljonkin DJ keikkaa ja siltä ajanjaksolta kolisi mm musiikillisesti pinnalle nousseet Micael Jacson Billy Idol ja Suomesta Hanoi Rock, Suomalaisen metallimusiikin sykkeeseen olen myös tykästynyt koko sen alkuhistoriastaan asti. Koko tähänpäivään asti kuljettu matka on ollut valtakulttuurista poikkeavalla tiellä kuljettua taivallusta, tukkaputkela on aina menty vaikka nyt onkin jo harmaata ja päälaelta harvenevaa haiventa.
Nykyisin haukkuvat xxxxxx paikkakunnan elämäntapa intiaaniksi
Mä oon Hippi Juppi Punkkari ja vaihdan paitaa mä lennän taas....