Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Mitä sinulle kuuluu? - 3

Kalamalja

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Vs: Mitä sinulle kuuluu?
« Vastaus #30 : 11. Elokuuta 2021 klo 19:54 »
  • Tykkää (1)

• Saa fiilistellä jo syksyä :) Lievä oranssinen aurinko kielii siitä jo vähän. Voi tulla viel todella lämpösiäkin kelejä. Vanhempi poika synty 25 vuotta sitten, olin isyyslomalla, silloin oli todella lämmintä.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #31 : 11. Elokuuta 2021 klo 23:40 »
  • Tykkää (0)

• Sovitaanko, että pidätte syksyn fiilistelyn tässä yhdessä ketjussa, niin minä tiedän olla avaamatta tätä ja voin elää vielä antoisaa kesää. Eilen ja tänään on ollut sortsikelit.
    Kirjattu

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #32 : 12. Elokuuta 2021 klo 02:46 »
  • Tykkää (0)

• Juu, rauha sielulle.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #33 : 12. Elokuuta 2021 klo 08:03 »

Joo, no mä rakastan syksyä. Ja on ollut sellasii päivii että on kiva vetää jo takkia niskaan ja muitakin kerroksii. Se on selkeesti mielentila. Mut ei mun tarvitse siit sit mitään jos se triggeröi. Ihmisii elää eri ulottuvuuksissa niiden mind-setin mukaan kuitenki. Joillai on ikuinen joulu ja kaikki siihen liittyvät härpäkkeet aina ympärillä, jotku fiilaa halloweenii ja odottaa sitä ympärvuoden. Joillekin kesä ja helle on tärkein. Maailma on laaja. 🌼
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #34 : 12. Elokuuta 2021 klo 19:59 »
  • Tykkää (1)

• Olen syksyn lapsi, mutta lämmöstä ja valosta pidän. Ei syksykään nyt muuten niin huono ole jos sadetta ei tulisi paljoa, ne harmaat päivät saa aina mielen matalaksi. Mutta siinä syksyn väriloistossa ja mahdollisessa lämmössä on kyllä ihan kiva oma fiiliksensä. Kesän loppuminen tuo vaan aina oman melankoliansa. :)
    Kirjattu

Kalamalja

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #35 : 25. Elokuuta 2021 klo 00:49 »
  • Tykkää (0)

• Sama juttu, D-vitskuu ollu ostamassa, mutta jäänyt vaan. Keho tarvii sitä ns. normaalia enemmän, mikä on sit normaalia, jokainen tietää ite sen  :D Pari muuta vitamiinia myös tarvii, pikkuhiljaa ku tulee oikea hylly kaupas eteen.
    Kirjattu

Etsivä_eksyy

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #36 : 29. Toukokuuta 2022 klo 08:51 »
  • Tykkää (1)

• Kiitos kysymästä! Nyt Hyvää. Pohdin illalla yöllä paljon elämää. Osasin pohtia asioita ja tapahtumia ikäänkuin tarkkailijana. Ne ei tuota kipua enää. Joskus ajattelin että kaikella on tarkoitus, se oli keino selvitä. En ole ihan varma enää onko se niin. Mä tunnen rakkautta kun istun tässä parvekkeella. Kiitollisuutta. Rauhaa. Mun piti elää lähes 40 vuotta että pystyn viimein tuntemaan näin! Kohta suihkuun, venyttely ja kohti tätä uutta päivää. Jos sulla joka tätä luet on vaikeaa ja raskasta juuri nyt, älä luovuta! Et ikinä voi tietää mitä tulee tapahtumaan. Vaikeudet kuuluu elämään, niiden yli voi päästä. Kaikkea hyvää teille kaikille ❤

Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #37 : 23. Heinäkuuta 2023 klo 11:51 »
  • Tykkää (1)

• "Ei enää itä–länsi, vaan maaginen etelä." Jack Kerouac: Matkalla. Markku Lahtelan suomennos, vuoden 1998 painos, sivu 296.

Reilut 15 v sitten muutin pohjoisesta, joksi Suomessa riittää sijainti niukin naukin pohjois–eteläsuunnan puolivälin yläpuolella, monta sataa kilometriä etelämmäs Tampereelle. Siellä viivähtikin toistakymmentä vuotta, kunnes lähdin seikkailemaan metsän keskelle Itä-Hämeeseen, jonka totesin sekä itäisimmäksi että eteläisimmäksi paikaksi jossa olin asunut. Siellä en viihtynyt kauaa, ja asetuin pitkäksi venähtäneenä tilapäisratkaisuna vielä idemmäksi Etelä-Savoon, jossa asuin reilut kaksi ja puoli vuotta. Mutta nyt elämä on heittänyt minut ensimmäistä kertaa Suomen mittakaavassa oikeasti etelään, Salpausselkien eteläpuolelle, seudulle jossa lainehtivat tunnusomaisesti eteläiset viljavainiot. Lähikeskuksessa osoittavat tienviitat suoraan Helsinkiin ja ihmisten puheenparsi on jälleen hiukan vieras. Nautin tästä aika kympillä sen aikaa kuin nautintoa kestää.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #38 : 28. Syyskuuta 2023 klo 10:27 »
  • Tykkää (0)

• Kahdeksan päivää pyöritty reissussa, nyt "kotona" – ei tätä vielä oikein kodiksi osaa kutsua, sellainen tästä tulee jos on tullakseen ja yksin eläessä se on hidasta. Lähdin irtautumaan asioista, jotka täällä meinasivat stressata ja vaivata, heti kun sain erään musiikkiprojektin omalta osaltani päätökseen. Irtauduin kyllä, ensimmäiset päivät lähtivät menemään ihan kivasti, vietin oikein antoisan päivän Tukholmassa ja häkellyttävän, melkein helteisen kesäpäivän ajaessani kauemmas etelään. Piipahdus Louisianan taidemuseossa Tanskan Humlebækissa katsomassa Pussy Riot -näyttelyä oli ihan kiva, mutta kun sain päähäni jatkaa Saksan puolelle, siellä huomasin ahdistuvani ja stressaantuvani. Sekä isoilla että pienillä teillä oli hirveästi autoja ja koko ajan piti keskittyä muuhun liikenteeseen, maisemien katselusta ei päässyt nauttimaan, ja sikäläinen yöpaikkani oli reissun toiseksi kallein ja ylivoimaisesti kurjin. Ihmettelin jatkuvasti, mitä ****ua minä täällä teen. No, kävin löytämässä paikan, jossa pidettiin "rauhan ja rakkauden festivaalit" syyskuussa 1970. Mutta sielläkään en nähnyt Jimi Hendrixin muistokiveä (tämä oli Jimin viimeinen festarikeikka), kun pysäköinti koko alueella oli joko maksullista tai kielletty. Olo parani heti palattuani Tanskaan ja päästyäni fiilistelemään Pohjanmeren rannikon dyynejä ja vuorovesimaita. Kööpenhaminaan tein mukavan pikku visiitin, Skånessa törmäsin paikalliseen surffausmestaan ja sain todistaa kuinka yksi kaiffari tosiaan lähti lainelaudan kanssa mereen. Jne. Kyllä sitä reissussa kokee kaikenlaista mielenkiintoista, toisaalta reissussakaan ei pääse absoluuttisesti pakoon niitä asioita jotka tässä elämässä vaativat korjaamista.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #39 : 24. Marraskuuta 2024 klo 08:50 »
  • Tykkää (0)

• Marraskuu on taas vaihteeksi osoittanut olevansa kamalin kuukausi, mitä kalenterista löytyy, ihan stereotypian mukaisesti. Onneksi myöhäissyksyyn on sijoitettu yksi kulttuuri-ilmiö, josta minä tykkään. Se on kirjamessut. Tiedän kyllä, että joulunaika on kirjamyynnin kannalta ihan olennainen ja ajankohta on näin ollen valikoitunut kaupallisin perustein. Samalla kirjamessut kuitenkin säteilevät juuri sellaista valoa jota synkimpään vuodenaikaan toivoisi. Helsingin kirjamessuilla kävin lokakuun lopulla ja nyt on kirjamessut Jyväskylässä, muutaman hetkisen päästä olen sinne lähdössä. Viikon päästä on vielä Tampereen kirjafestarit. Ne kyllä taitavat jäädä väliin.
    Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #40 : 06. Joulukuuta 2024 klo 09:51 »
  • Tykkää (0)

• Itsenäisyyspäivä merkitsee ihmisille eri asioita – kansakunnan kerman kokoontumista linnanjuhliin, poliittista taistelupäivää, sodan sankaruuksien muistamista tai ihan vain hiljentymistä alkutalven syvään hämärään. Ikävä kyllä minulle kaikki nämä asiat ovat negatiivisia, tämä on se päivä jona on ihan erityisen vaikeaa noudattaa "sunny side up" -ajattelutapaa. Onneksi tätä on enää 14 tuntia ja sen jälkeen alkaa oikeasti helpottaa.
    Kirjattu