Minä olin parikymppisenä ylipukeutuja. Hame oli liian lyhyt, korot liian korkeat, päässä lierihattu. Pidin myös itsetehtyjä tai muuten erikoisia vaatteita. Olin olevinani tyylikäs, taisin kyllä näyttää lähinnä pelleltä! Noissa vaatteissa ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta ne eivät sopineet ympäristöön, tilanteeseen eikä minulle! Jossain vaiheessa ostin jakkupukuja ja housupukuja, työni ei vaatinut moista pukukoodia, ja aikalailla pitämättä ne jäikin. Minulla tämä on ollut oman tyylin hakemista, koska minulla ei ole sellaista ryhmää, johon voisin osoittaa pukeutumisellla kuuluvani. Nyt luulen viimeinkin päässeeni lähelle omaa "tyyliäni", mukavia ja joustavia trikoo- ja farkkuvaatteita.
Koruista pidän myös, ja tieni on kulkenut pienistä kultakoruista hopean ja isojen näyttävien pukukorujen kautta sekakäyttöön! Kaikki käy, mutta olen palannut myös jalompiin koruihin. Toisessa kädessä lapinkulta-korundisormus ja poronnahkainen rannerengas, toisessa bling-bling-sormus ja rannekoru, korvissa etno-henkiset korvikset ja kaulassa näyttävä pukukoru!

Ihan ok, jos itsestä tuntuu siltä!
Lähden kyllä joskus töihin niin kiireellä, että korvikset jää kotiin.... silloin on alaston olo.
Mutta korut egon pönkittäjänä.... no ok, kyllä se varmaan voi sitäkin olla, mutta kannattaa tutkia suhdettaan koristuksiin kaikessa rauhassa. Miltä tuntuu.... se vaihtelee moneen kertaan elämän mittaan.
Minulla on esimerkiksi muutamia erityisen rakkaita koruja, jotka ovat rakkaita ja arvokkaita eri syistä.
Mutta siis, jos tunnet olosi kotoisaksi vaatteissasi ja koristeissasi, niin mitä sillä egolla on väliä? Sitäpaitsi, kyllä egoakin aina välillä tarvitaan, minä ainakaan en kannata sen tappamista! Kun minä aamulla meikkaan vähän töihin ja laitan korut paikoilleen, katson itseäni pelistä ja hymyilen hyväksyvästi! Se on terapauttista! Hymylläni annan hyväksynnän itselleni, ja se on kuin onnenpotku pesuuksiin: hyvää työpäivää!