hmmm... Pidän tuosta perustelusta ihmisten ahneuteen ja riittämättömyyden tunteeseen liittyen. Siinä olen aika samaa mieltä, että ihmisten ei pitäisi vaalia itselleen liikaa omaisuutta tai käyttää aineellisia nautintoja äärettömyyksiin. Se on ehkä paras perustelu miksi olla idealisti eikä materialisti.
On selvää, että materiaalinen omaisuus ohjaa suurimpaa osaa ihmisistä, mutta minä tiedän, että on olemassa ihmisiä jotka osaavat olla hyvin onnellisia vähään. Jotkut ihmiset osaavat nauttia ihan yksinkertaisistakin asioista kuten ruuasta, tietystä tunnelmasta, luonnossa olosta, uimisesta, ihmisseurasta, nauramisesta - asioista jotka ovat melkein ilmaisia, ja jonka materiaalinen maailma tarjoaa. Täytyy vain varoa, ettei tule ahneeksi, sillä silloin tosiaan menettää sen onnellisuuden ja kärsii riittämättömyyden tunteesta
Minä itsekin olen jonkinmoinen nautintojen orja. Kuitenkin pyrin pitämään nautintoni kohtuullisena, mahdollisena ja monipuolisena - ja pitää osata nauttia ilmaisista asioista! Minä nautin jo siitäkin, että voin tarkkailla kaikenmaailman ötököitä ja otuksia.... En myöskään osaisi kuvitellakaan millaista olisi, jos ei nauttisi yhtään mistään... Masentaa ajatuskin. Minusta elämä olisi kamalan tylsää, jos ei tuntisi mitään.
...Mutta Johnnyboy92... Luulenpa, että olen niin maanläheinen ja yksinkertainen ihminen, etten todellakaan osaa järjellä ymmärtää miksi ihmisen pitäisi päästä Nirvanaan tai vapautua... Minä uskon, että on olemassa materialistisia ihmisiä, jotka ovat onnellisia ja osaavat olla tyytyväisiä vähään... Minä myös tunnen sellaisia ihmisiä.