Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uskontonne - 8

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Uskontonne
« Vastaus #105 : 11. Lokakuuta 2012 klo 13:32 »
  • Tykkää (0)

• ...Niin, eli se on tosiaan kiinni ihmisestä itsestään, jos hän tajuaa sulkea tv:n ja lopettaa roskalehtien lukemisen.

Juuri noin. Me pystymme luomaan hyvän ja terveen maailman jos vain ryhdymme toimeen.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #106 : 11. Lokakuuta 2012 klo 16:02 »

^ Todellakin on ihmisestä itsestään kiinni. Toisaalta se on kiinni myös tv-ohjelmapolitiikasta ja roskalehtien "journalismista". Kaikki ihmiset eivät vain "jaksa" olla kriittisiä ja kasvavat sitten vastaanottamaan vuosi vuodelta pahempaa shittiä.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #107 : 11. Lokakuuta 2012 klo 16:30 »
  • Tykkää (0)

• Toisaalta se on kiinni myös tv-ohjelmapolitiikasta ja roskalehtien "journalismista"

Mikä on mun mielestä huolestuttavaa on se miten turhiin aiheisiin media usein keskittyy. Hyvin tämä näkyy jos vaikka katsoo IS:n nettisivuja.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #108 : 12. Lokakuuta 2012 klo 21:31 »
  • Tykkää (0)

• Mikä on mun mielestä huolestuttavaa on se miten turhiin aiheisiin media usein keskittyy. Hyvin tämä näkyy jos vaikka katsoo IS:n nettisivuja.

Iltasanomat on kyllä pahimmasta päästä. Kaikki otsikot tyyliin "HUHHUH! NYT VILAHTI" tai jtn. "VOI EI MIKÄ TYYLIMOKA!".
    Ihmisten pitäisi vain saada ajattelemaan kriittisesti median aivopesuun. :)
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #109 : 24. Marraskuuta 2012 klo 22:27 »
  • Tykkää (0)

• Olen seiskalla ja käyn uskonnon tunnilla. Vanhemmistani toinen kuulu kirkkoon mutta minä en, eikä myöskään äitini. Itse olen päättänyt alkaa buddhalaiseksi.
    Kirjattu

q

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #110 : 25. Marraskuuta 2012 klo 19:22 »
  • Tykkää (0)

• Vaikka Ilta-Sanomat, Iltalehti jne. onkin aika kauheeta roskaa, omalta kohdaltani löytyy myös erittäin myönteinen kokemus niistä: Taisi olla juurikin Ilta-Sanomat, joka kaksi kesää sitten uutisoi erittäin järkyttävästä ilmiöstä Kuopion (vai Leppävirran?) metsässä... Satoja alasti juoksentelevia huumeenkäyttäjähippejä savon sydämessä!!1! Mut jos en olisi tuota uutista lukenut, tuskin olisin päässyt viettämään yhtä tähän astisen elämäni ihanimmista viikonlopuista Hailuodossa.  Enkä ehkä myöskään löytänyt tätä sivustoa.

Oikeesta aiheesta sen verran, että uskonnon tunnit tuli peruskoulussa istuttua ja joulukirkot koettua, mut ei oo ikinä pahemmin kolahtanut. Kun tulee kaheksantoista vee täyteen, meinasin kirkosta erota. En perusta mitään uskontoo ainakaan tässä vaiheessa. Kivat jutut kristinuskosta pitää silti poimia elämään: vietän joulua ja juhannusta yhdessäolemisen ja pitkän kaavan saunomisen juhlana, kauniimmat joululaulut aion käydä veisaamassa ja hauskahan sitä on katsoa, kuinka paljon jeesuksendissaajatuttavuudet häiriintyvät pienistä raamattuheitoista.
    Kirjattu
    "Maapallo on iso ja pyöreä ja keltainen ja vihreä ja juovikas. Vähän niinkuin seepra!"

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #111 : 25. Marraskuuta 2012 klo 20:01 »
  • Tykkää (0)

• Oltiin silloin savossa kun tuo uutinen oli. Ajettiin autolla johonkin suojatielle. Yli käveli pari ihmistä.  Äitipuoli luki jotain iltalehteä jossa luki se alastomat hipit juttu. Isäni huusi "menkää jo siitä v.tun hipit" Onko kaikki savolaiset hippejä, vai onko ihmisen käsittämätön tarve syrjiä ihmisiä vain yksinkertaisesti totta.
    Kirjattu

Havina

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Syväekologiaa ja parempaa elämää
    « Vastaus #112 : 26. Marraskuuta 2012 klo 00:12 »
  • Tykkää (0)

• Kivat jutut kristinuskosta pitää silti poimia elämään: vietän joulua ja juhannusta yhdessäolemisen ja pitkän kaavan saunomisen juhlana

Hmm, ihan vaan sivuhuomautuksena: kummallakaan noista juhlista ei ole alunperin yhtään mitään tekemistä kristinuskon kanssa. ;)  Joulu on yhdistelmä kekriä/talvipäivänseisausta ja juhannus taas on esi-isiemme hedelmällisyyden juhla.

Ei minulla muuta. Jatkakaa.
    Kirjattu

q

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #113 : 26. Marraskuuta 2012 klo 06:24 »
  • Tykkää (0)

• Ohhoh. Meinasin sanoa, etten tuollaista muistanutkaan, mutta tarkemmin mietittynä en edes tiennyt sitä...  :o Aina oppii jotain uutta ja hedelmällisyyden juhla kuulostaakin nimenä jo paljon kiinnostavammalta kuin juhannus.  ;D
    Kirjattu
    "Maapallo on iso ja pyöreä ja keltainen ja vihreä ja juovikas. Vähän niinkuin seepra!"

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #114 : 29. Joulukuuta 2012 klo 17:51 »
  • Tykkää (0)

• New agen suuntaan menee ... :)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #115 : 29. Joulukuuta 2012 klo 18:00 »
  • Tykkää (0)

• Ts. uskon Sieluun, Jumalaan, jälleensyntymään, valaistumiseen, avaruusolentoihin, henkimaailmaan, henkiparannukseen, telepatiaan yms. yms. ;)
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #116 : 29. Joulukuuta 2012 klo 18:22 »

Kristitty. Uskon että jumalan tarkoitus on pitää ihmiset unessa ja edelleen estää heitä syömästä hyvän ja pahan tiedon puusta, etteivät he koskaan heräisi, etteivät he koskaan kurkottaisi ikuisen elämän puuhun tai edes tietäisi siitä. Jumala ei liiemmin pidä luomuksistaan, ja me muodostamme hänelle moraalisen dilemman.
    Jumalan silmissä me olemme hirviöitä, eikä meitä kaivata taivaan tasapainoa järkyttämään. Jeesus esiintyi paratiisin käärmeenä antaakseen mahdollisuuden kuolevaisille, ja jumala armahti omaa lastaan ja salli niiden jotka ymmärtävät hyvän ja pahan tavoitella koettelemuksien kautta ikuista elämää.

Olkaa ystävällisiä ihmisille, he ovat keskellä suurta taistelua. Useat toivovat että mahdollisuutta jonka he joka hetki menettävät uudestaan ei edes ole. He kutsuvat itseään ateisteiksi ja pelko siitä että jumala on totta on niin valtava, että moinen ehdotuskin saa heidät suunniltaan.
    Kirjattu

metsähiiri

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #117 : 03. Tammikuuta 2013 klo 17:23 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen varmaan lähimpänä buddhalaisuutta. Evlutteihin kuulun silti, ikää jo 28, olen miettinyt kyllä kirkosta eroamista, koska en saa siitä mitään :/ (ts. en kuulu mihinkään ryhmään, en käy kirkossa)

Tosin buddhalaisuuttakin joutuisin harjoittamaan yksin, mutta arjessa se on mulle eniten vain filosofia muutenkin.

Uskon, ettemme ole universumissa yksin. (siis onhan siitä todisteita maapallolla, osa niistä jopa tuhansia vuosia vanhoja)
    Uskon myös henkiolentoihin, koska energia ei häviä minnekkään, se vain siirtyy.

Olisi kyllä aivan mahtavaa saada joskus samanhenkisiä ystäviä.
    Kirjattu
    “Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.”

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #118 : 04. Tammikuuta 2013 klo 12:38 »

Alunperin uskon itseeni. Tiede on hyvä, mutta, jotta maailmankaikkeuden kartoittamisessa olisi elämänkatsomuksellisesti jotain järkeä tulisi olettaa että sama valo, joka on itseni sisällä on myös teidän ja teidän lasten sisällä ja on ollut jossain universumia ennen  ja on sen jälkeenkin vielä. Muutenhan maailmankaikkeus minulle alkaisi vasta syntymästä, ja loppuisi kuolemaan eikä esi-isien ja lastenlasten maailmasta olisi mitään mieltä minulle opiskella. Jostain kirjasta luin että liitymme tietynlaiseen yksilölliseen proteiiniin kehossa... että jos tämä proteiinikeho on olemassa jossain maailmankaikkeudessa niin jälleensynnymme siihen jossain välissä. Jälleensyntymään otettavassa uskon loikassa tärkeää on myös havaita muiden itsen kaltaisten tietoisuuksien olemassaolo.
    Kirjattu

Sammakko

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #119 : 01. Heinäkuuta 2013 klo 14:35 »
  • Tykkää (0)

• En kuulu kirkkoon, olen buddhalainen.
    Kirjattu