Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 29

Patata

• Vieras
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #420 : 27. Marraskuuta 2011 klo 09:08 »

no ainaki oot rehellinen ;D

vähintä mitä voin tehdä  ;D

Sopiiko tässä udella, että mistäpäin? :) Itse olen Imatran nurkilta

Toki toki :) Lahdesta tulen :D
Kirjattu

Newbie

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #421 : 27. Marraskuuta 2011 klo 19:27 »
  • Tykkää (0)

• Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

Ansku

• Vieras
    « Vastaus #422 : 28. Marraskuuta 2011 klo 09:55 »

Olen jonkin aikaa jo pyörinyt tällä foorumilla mutta nyt hokasin, että en oo tainnu esitellä itteäin :)

Elikkäs mä olen Hämeenlinnassa asusteleva 38 vuotias teinipoikien äiti.
    Liityin tänne foorumiin ihan sillä, josko löytyis samahenkisiä ystäviä tätä kautta.
    Ihmisiä jotka eivät perusta tästä rahan, vallan ja ahneuden maailmasta....
    Vaan ymmärtävät mikä on oikeasti tärkeää ;)
    Kirjattu

ras_taa

• Vieras
    « Vastaus #423 : 02. Joulukuuta 2011 klo 23:21 »

Moi
    Oon turus päin asuva hippityttö. Mulla on rastat, ja tykkään takuista paljoon! Tykkään meditoida, soitella kitaraa, käydä lenkil ja muutenki vaa kävelemäs, ja tyhjentää mielen.
    En oikeen tiedä mitä elämästäni haluisin, mutta kai se selviää ajan mittaa. (:  Olisi kiva tutustua täällä uusiin ihmisiin, joiden kanssa voisi keskustella "hipihtävästi" ! :D
    Kirjattu

Butterfly1979

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #424 : 04. Joulukuuta 2011 klo 15:05 »
  • Tykkää (0)

• Hei kaikille!
    Olen 32-vuotias kolmen lapsen äiti läntisestä Suomesta. Olen jo jonkin aikaa seuraillut ja lukenut palstaa ja nyt uskaltauduin itsekin osallistumaan...On ollut mukava huomata, että täällä on mukana myös hieman "varttuneempaa" väkeä ;)
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #425 : 04. Joulukuuta 2011 klo 20:51 »
  • Tykkää (0)

• Tere tulemast Perhonen vuosmallia '79! Kyllä, kaikenkarvasta sakkia löytyy. :D

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #426 : 04. Joulukuuta 2011 klo 22:15 »

Hei

Tulin reflektointoimaan, reipastamaan kasvissyöntiä, laajentamaan ja tarkastelemaan satunnaisia tiedon murusia. Asun etelässä, mutta silti Suomessa. Hippielämäntyyli kiinnostaa jonkin verran, lähinnä olen tsiigailemassa.
    Kirjattu

nepali

• Vieras
    Esittelen itseni
    « Vastaus #427 : 06. Joulukuuta 2011 klo 10:38 »

Hyvää huomenta kaikille. :)

Oon vähän kehno tekemään itsestäni mitään esittelyjä mutta eiköhän se persoona tuu esille sitten pikkuhiljaa postien myötä. Kysyä saa toki! Oon tällanen 26-vuotias musiikkia harrastava miekkonen riihimäeltä. Oon just muuttanu tänne ja ois kiva saada kavereita ettei tarvi seinille jutella. Varmasti yks linkki kertoo enemmän ku sata sanaa :) http://irc-galleria.net/user/jay2

Riks Raks Poks! <3

Kirjattu

dharmapummi76

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #428 : 06. Joulukuuta 2011 klo 15:18 »
  • Tykkää (0)

• Tässäpä suppea hieman sekava selostus hieman oudosta mukavasta kaverista.
    Moi.Tulin tänne katsomaan löytyisikö täältä samanhenkisiä tyyppejä kuin minä.Olen kuopiolainen hippihenkinen mies josta ei ulkoapäin heti huomaa sisäistä dharmapummiutta.Ehkä se että pukeudun useimmiten vanhaan armeijatakkiin ja käytettyihin maihareihin ja että hiusmallini on tyyliä nappanahka.Monikaan ei varmasti arvaa että mukanani on aina mukana joku ruttuisista runovihkoistani uusien  maailmannäkyjen varalta ja olkalaukustani löytyy aina jotain epäilyttävän vapaamielistä kirjallisuutta.En todellakaan ole mitenkään isänmaallishenkinen kaveri kaukana siitä.Olen aina ollut etsijä luonne ja sitä myöten myös hyvinkin suvaitsevainen ja avoin uusille ajatuksille.En ole vielä löytänyt suurta totuutta sillä itse etsintä on tärkeämpää ja hauskempaa.Hippihenkisyys on minulle tullut ehkä vanhempieni kautta.He opettivat että kaikki erillaiset ihmiset ovat saman arvoisia ja olisi kiva jos yrittää pikkasen parantaa maailma ja olla mukava muille.kiitos heille siitä.Minulle tärkeitä asiota ovat:musiikki,rakkaus,runous,kesäyöt,sadetanssit,60luku,ystävät,luova hulluus...
    Kirjattu
    gonna wave my freak flag high!

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

tuhatjalkainen

• Vieras
    « Vastaus #430 : 09. Joulukuuta 2011 klo 22:09 »

Noniin, morjesta kaikille! :)

Olen mielenkiinnolla jo pitkään seurannut tätä foorumia, rohkenin sitten luoda käyttäjän ja nyt kirjoittaa ensimmäisen viestini.

Olen muutaman kuukauden päästä täysi-ikäistyvä miehen alku Etelä-Suomesta. Opiskelen tällä hetkellä ammattikoulussa artesaanipuusepäksi. Olen alkanut vuosien kuluessa pitämään itseäni hippinä, kun kaikki muutkin tuntuvat minut sellaiseksi mieltävän. Asiaan vaikuttanee mm. kasvissyöntini, pyrkimys väkivallattomuuteen, rauhallinen luonteeni, harrastukseni, ekologinen ajatusmaailma, luonnonläheisyyteni, päihdekäyttäytyminen, kiinnostus etenkin itämaisia uskontoja ja filosofioita kohtaan ja jossain määrin myös ulkonäköni, etenkin pitkät hiukset. Ja musiikkimaku ;D

Koen olevan hippeyteni kanssa erilainen "normaaleihin" ikätovereihini verrattuna ja liikkuvan eri aaltopituuksilla, mikä on aiheuttanut tietynlaista vaikeutta sosiaalisessa kanssakäymisessä ja ihmissuhteissa. Kun tähän lisätään introvertin puoleinen luonteeni, on tulos melko yksinäinen, joten olisi erittäinkin mukavaa tutustua täällä samanhenkisiin ihmisiin :)
    Kirjattu

tuulitukka

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
      • Burning in Water Drowning in Flame
    « Vastaus #431 : 10. Joulukuuta 2011 klo 01:01 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa vaan kaikille uusille ihanille hippeilijöille!
    Kirjattu
    “Normality is a paved road: It’s comfortable to walk, but no flowers grow on it.”

Sakaalilapsi

• Vieras
    « Vastaus #432 : 22. Joulukuuta 2011 klo 01:04 »

Heissulivei kaikille kanssaihmisille! :D

Täällä kirjoittelee 21-vuotias pääosin Savonlinnassa vaikuttava hippimielinen nuori nainen, jota kiinnostavat ja ihmetyttävät monituiset asiat. Oma ns. hippi-identiteettini on varmaankin alkanut muodostumaan pian 4 vuotta täyttävien locksejeni kanssa samoihin aikoihin. Takkutovereiden pidentyessä kiinnostus ajankohtaisia asioita ja yhteiskunnallista vaikuttamista kohtaan on kasvanut sekä tietoisuus maailman tilasta ja omalla toiminnalla vaikuttamisesta lisääntynyt ;D 2 vuotta sitten tippui ravinnosta lihas ja elokuussa ryhdyin vegaaniksi. Vegeilyvalinnan tein ylipäätään lähinnä ekologisista syistä, vaikka eettiset pointit tulevatkin heti hyvänä kakkosena.

Suorituskeskeiseen yhteiskuntaamme pyrin soluttautumaan juuri vaikuttamisen näkökulmasta. Opiskelen toista vuotta OKL:lla taide- ja taitoainepainotteisella linjalla, mutta olen ajatellut viipottaa kandin valmistuttua takaisin kotiseudulle Keski-Suomeen biologiksi kasvamaan. Opettajan ammatin koen olevan erittäin hyvä väylä yhteiskunnalliseen vaikuttamiseen, mutta biologi sisälläni on asunut jo siitä asti, kun sain ensimmäisen minimikroskooppini 6-vuotiaana :) Tarkoitus olisi luultavasti suuntautua tämän suuren intohimoni, ihmeellisen elämäntieteen opettajaksi tai vaihtoehtoisesti alan tutkijaksi. Joskus haaveena oli myös kuvataiteiden opiskeleminen, mutta taitaapi aiheeseen perehtyminen jäädä perusopintojen tasolle... Suunnitelmat toki elävät sen minkä ehtivät, mutta kukapa sitä valmiiksi kivettyä polkua haluaisikaan tallustaa, kyllä täytyy muutama mutka matkassa aina olla ;)

Halua olisi lähteä myös maailmalle reissaamaan ennen opintojen jatkamista/loppuunsaattamista, mutta matkaseura toistaiseksi uupuu. Ehkäpä täältä löytyisi joku iloinen matkailija avartavaa retkeä toteuttamaan :) Olen pohtinut myös kansainvälisen vapaaehtoistyön mahdollisuutta, esimerkiksi Sadhana Forest -projekti kiinnostaisi kovasti! Eihän sitä tiedä vaikka sille tielle jäisikin, kun on tuo maallinen mammona alkanut menettää arvoaan silmissäni menestyksekkään ja onnellisen elämän mittapuuna...

Hengellisiä asioita täytyy sen verran sivuta, että kirkkoon en ole täysi-ikäisyyden jälkeen enää kuulunut ja maailmankuvani perustuu, jos ei nyt aivan täysin, niin kuitenkin vahvasti tieteelliseen pohjaan. Miellän itseni agnostikoksi, sillä tiedostan ihmisen aistitoimintojen rajallisuuden (ja rajoittavuuden) hyvin. En toistaiseksi ole kuitenkaan ”hurahtanut” sen pahemmin, vaikka 16-vuotiaasta asti on kirjaston rajatieto-osastoa ahkerasti koluttukin ;) Uskonnot, henkisyys, intuitio, meditaatio, jooga ja erilaiset uskomukset ovat kuitenkin mielestäni äärimmäisen mielenkiintoinen osa ihmisyyttä ja niiden tutkailulle järjestää mielellään vähän aikaa, samoin on tähtien tölläämisen ja lääkekasveihin tutustumisen kanssa. Rakastan myös keikoilla ja festareilla käymistä, musiikki on ehdottomasti yksi suurimmista nautinnoistani. Materialistin taipumusta löytyy, sillä ostelen levyjä sen minkä kerkeän... Mielestäni on tärkeää tukea artisteja, jotka koskettavat jollain tavalla mieltä ja minuutta teoksillaan. Kulutan musiikkia laidasta laitaan, helvetin porteilta aina astraalimaailmaan saakka.

:sydamia Kiitän ja kumarran, mikäli joku on tänne asti jaksanut lukaista! Pidemmittä turinoitta toivottelen rakkaudentäyteistä joulua sekä voimaannuttavia uusia tuulia tuovaa Uuden Vuoden juhlaa 2012 jokaiselle ihanalle menninkäiselle ja mönkijäiselle!! Maailmanloppukin on siirretty hamaan tulevaisuuteen, joten nauttikaamme elämästä täysin rinnoin :jouluP
    « Viimeksi muokattu: 19. Joulukuuta 2012 klo 15:43 kirjoittanut Sakaalilapsi »
    Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #433 : 22. Joulukuuta 2011 klo 02:06 »
  • Tykkää (0)

• Sakaali, noi sun rastat on mahtavat, ne näyttää ihan perfect suoritukselta.
    Itellä tulee joka paikasta hiukset ulos, ja näyttää kun olis ojasta heränny  :-X
    Myös noi lehdet on hienot, mitkä ne on?

Tervetuloa myös ^^
    Kerro toki matkasta lisää.
    Kirjattu
    We lay in bed day after yesterday

Sakaalilapsi

• Vieras
    « Vastaus #434 : 22. Joulukuuta 2011 klo 12:47 »

Kiitos Hviduri, tukka on laitettu alulle huovutusneulojen voimin ja tulos on siksi aika hyvä, itsekin olen tyytyväinen. Pötkylät ovat hyvin tiivistyneet vuosien saatossa. Juuresta tilanne on kyllä yhtä kaaosta, kun takut tahtoo kasvaa yhteen ja irtohius rehottaa... Tarviis tilanne varmaan vähän ehostusta, mutta laiskottaa ;D Lehdet on jonkun muratti-lajikkeen. Poimittiin työtovereitten kanssa näitä hääkoristuksena käytettyjä lehtiä roskiksesta ja kiinnitettiin hiuksiin piristämään päivää.

Matkailun aattelin tosiaan ajoittaa johonkin vuoden 2012 tai 2013 syksyn tienoille. Hyvin on aikaa keräillä matkakassaa ja miettiä vähän tarkemmin mihin päin tulee lähdettyä. Varsinaisia suunnitelmia ei siis vielä ole Sadhana Forestia lukuunottamatta, olen avoin ehdotuksille! :)
    Kirjattu