Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

[Vanha esittelyketju] - 21

anm

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
    • Live, love , laugh !!
Vs: Esittele itsesi!
« Vastaus #300 : 26. Toukokuuta 2011 klo 17:53 »
  • Tykkää (0)

• Hei Vihreäkaupunki ! :)

Kiitos ihanasta, suloisesta ja totuudenmukaisesta viestistäsi! Lämmitit mieltäni. <3
    Kaikki mitä sanot on totta.. minun on vain itse löydettävä tieni ja kohdattava pelkoni, mitkä ovat monen "ongelma" käyttäytymiseni takana..
    Vaikutat oikein herttaiselta ja aidolta ihmiseltä. Olen iloinen kun löysin tämän foorumin!!
    kiitos  :)
    Kirjattu
    The Greatest Thing You Will Ever Learn; Is Just To Love, And Be Loved In Return.

lions

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #301 : 30. Toukokuuta 2011 klo 23:32 »
  • Tykkää (0)

• Moi, ajattelin nyt esittäytyä täällä kun olen jo jonkin aikaa seurannut sivusta tätä foorumia.
    Eli olen 19 vuotias tyttö joka on aina tuntenut poikkeavansa ympärillä pyörivistä ihmisistä. Edelleen etin kuumeisesti paikkaa tästä maailmasta mutta ainakin tajuan ettei mun tarvii elää miten muut haluu tai käskee. Ihanan vapauttava tunne!
    Niin ja rakastan eläimiä ja luontoa yli kaiken ja tietenkin musiikkia :)
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #302 : 01. Kesäkuuta 2011 klo 18:26 »
  • Tykkää (0)

• Kerrot että huumeet ovat vain pahasta sinulle, mutta silti käytät niitä. Kuitenkin lopuksi sanot, että kaipaat tuota mystistä maailmaa. Eli saat jotakin huumeista, mutta koet tuon jonkin saamisen niin tärkeänä, ettet halua luopua huumeista. Asia on varmasti monimutkaisempi kuin näin parilla sanalla sanottuna, mutta pointtini on osoittaa että itse asiassa et pidä huumeita kokonaan huonona juttuna sinulle. Tämä varmasti vaikeuttaa niistä irtaantumista. Jos sinusta näyttää että kaverisi nauttivat aineiden käytöstä, se ei tarkoita että itse nauttisit niiden käytöstä. Se ei myöskään tarkoita että se tekisi sinusta niistä samalla tavalla onnellisen kuin tulkitset kavereidesi olevan. Itse katselin kavereiden ryyppäystä sivusta monta vuotta. Lopulta vaihdoin porukkaa, koska en halunnut alkaa ryyppäämään, enkä enää jaksanut katsella sitä menoa.

Pakko vastata tähän kun oon kelannut aihetta muutenkin viime aikoina...

Mä polttelen ja toisinaan trippailen koska se maailma mikä niiden avulla on avautunut, on niin äärimmäisen mystinen. Kyse ei ole sillä tavalla huumeesta kuin ihmisillä on tapana ymmärtää - en hae oloja vaan syvempää ymmärrystä maailmasta. Itseasiassa olen varma että sitä pohjimmiltaan hakee jokainen nisti ja tavis ja kuka tahansa ;)

Päihteillä on toki eroa, ja tuntuu että suurimmalla osalla ihmisten käyttämistä huumeista ei ole mitään potentiaalia avata tajuntaa vaan ne jopa ehkäisevät ymmärryksen lisääntymistä. Kannabis ja muut psykedeeliset aineet  lisäävät ymmärrystä ja hyvinkin konkreettisesti laajentavat tajuntaa, mikä on ymmärrettävästi pelottavaa rajoittuneelle mielelle jolle kaikki vaihtoehtoinen ajattelu ja liikehdintä edustaa pahaa vastapuolta, mutta myös niille jotka hakevat päihteilyllä pakoa siitä todellisuudesta jota kohti tajunnanlaajentajat vievät.

Mut ei se mitään, me ollaan vaan näyttelijöitä tässä liveroolipelissä ;D
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Auroravalon

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #303 : 03. Kesäkuuta 2011 klo 20:07 »
  • Tykkää (0)

• Hei,
    Tulin foorumille eilen. Katselin melkein kaikki esittelyt läpi, enkä muista enää mitään!   :))
    Olen n. viiskymppinen nainen Pohjois-Suomesta. Lapseni "haukkuu" minua hipiksi, joten päätin ottaa selvää, pitääkö paikkaansa. En tiedä vielä.
    Olen pahoillani, että olin liian pieni silloin kun hippiaika alkoi....jotenkin meni multa aivan täysin ohi!
    Näin hair-elokuvan vasta pitkästi yli kolmikymppisenä....ja koin jääneeni paljosta paitsi!  :P
    Olen elänyt hyvin vaiherikasta elämää, on ollut ylä- ja alamäkiä, mutkia ja matkoja... Monella tapaa olen ollut oman tieni kulkija, mutta perheellisenä on ollut pakko soputua myös yhteiskunnan vaatimuksiin, jotta saa lapsille ruokaa ja lämpöä katon alle!
    Olen eronnut jo 15 vuotta sitten, ja useiden suhteiden jälkeen päätynyt yksineläjäksi.
    Kuitenkin elätän pientä toivoa, että ehkä löytäisin kivan matkakumppanin... :sydamia2
    Mottoni on, että on oltava sen verran paheita, että ei erehdy luulemaan itseään muita paremmaksi eikä ala tuomitsemaan muita. Olen siis joustava kasvissyöjä, otan joskus saunaoluen tai pari lasia viiniä ruoan kera. Tupakoi en, mutta parit sauhut hyvästä sikarista voin ottaa.
    Olen kerran liftannut, ja siinä oli käydä huonosti. Sen jälkeen ole. Maksan siis kaikista matkoistani. Olen huomannut, että tavaraa en tarvitse, mutta sitä on jo ehtinyt kertyä aika paljon. Tavoitteeni on päästä eroon tavarasta, pikkuhiljaa...vapaudun yksi kerrallaan....  ^-^
    Kärsin kauheasti talvesta ja kylmästä keväästä. Toivon voivani joskus tulevaisuudessa viettää osan vuotta jossain lämpimässä...muuallakin kuin saunassa!
    tällasta..... :sydamia

Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #304 : 03. Kesäkuuta 2011 klo 20:15 »
  • Tykkää (0)

• Terve lions ja Orgidea! Antoisia hetkiä foorumilla! :))

Northwind

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #305 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 00:26 »
  • Tykkää (0)

• Ihmiset täällä vaikuttavat niin lämpimiltä ja samanhenkisiltä, että en kovin kauaa malttanut foorumia selailla ennen kuin päätin jo liittyä joukkoonne.

Mutta mitä voisin oikein kertoa itsestäni?

Hoidetaan nyt ne perustiedot ainakin ensin pois alta; olen siis 18-vuotias Tamperelainen rastatukkatyttö. Tämän hetkinen nimikkeeni olisi varmaan "mielenterveyskuntoutuja", mutta en pidä siitä sanasta - ei meistä kukaan ole mieleltään sairas, saatika sitten terve. Ei, olen pikemminkin lepotauolla; kerään voimia ja yritän setviä lapsuuteni traumoja.

Olen hippi sieltä kliseisimmästä päästä. Luonto ja eläimet ovat todella lähellä sydäntäni ja toitotan rauhaa, haleja ja universaalia rakkautta päivästä toiseen. Pyrin kierrättämään, säästämään energiaa ja syömään luomutuotteita niin paljon kuin tuloillani kykenen. Suurin osa vaatteistani on kirpputoreilta ja niiden luonnonläheiset värit oikein huutavat hippiä.
    Käytän myös runsaasti pilveä ja psykedeelejä. Vaikka ne ovat minulle osittain ihan puhdasta hupia, pidän huumeita pääasiassa terapeuttisina työkaluina joiden avulla opin ymmärtämään itseäni ja maailmaa enemmän. MDMA (ekstaasi) on erityisesti auttanut minua katsomaan vikoja ja virheitäni silmästä silmään sekä toiminut oivana parisuhdeterapiana. Moni ihminen varmasti paheksuu päihteidenkäyttöni avoimuutta, mutta en näe mitään syytä yrittää peitellä jotain, joka on niin suuri osa itseäni ja elämääni. Each to their own, live and let live, ja niin ees päin.  :)

Rakkaus on sokea, sanotaan. Minun kohdallani se on erityisen totta, kun menin ja rakastuin ehkä huonoimpaan mahdolliseen ihmiseen. Kihlattuni on vakavasti sairas, asuu toisella puolella maapalloa ja vielä kaikenlisäksi Yhdysvalloissa; maassa, jota niin intohimoisesti inhoan. Näemme toisiamme 2-3 kuukauden ajan vuodessa ja loput ajasta olemme yhteydessä Skypen välityksellä. Sanovat muut mitä haluavat kaukosuhteista, mutta kyllä se voi toimia; meillä on ainakin toiminut jo 2 vuotta ja 8 kuukautta. Mutta se sattuu aivan helvetisti, ei siitä pääse mihinkään.

Kuten varmaan suurelle osaa ihmisitä täällä, musiikki on minulle todella tärkeää. Soitan kitaraa ja pianoa, mutta en ole erityisen hyvä kummassakaan; se on minulle enemmänkin fiilistelyä. Tämän hetkisiin lempiartisteihini kuuluu Sigur Ros, múm, Pink Floyd, King Crimson, Modest Mouse, Hirasawa Susumu ja  Ozric Tentacles, mutta musiikkimakuni vaihtelee laajasti enkä sulje pois mitään genrejä.

Rakastan matkustamista ja uusien kulttuurien kohtaamista suuresti, ja Amerikan lisäksi olen piipahtanut muunmuassa Irlannissa, Sveitsissä, Venäjällä ja Liettuassa. Olen myös aikamoinen nörtti ja vietänkin suuren osan ajastani tietokoneen tai pelien ääressä. Muita mainitsemisen arvoisia mielenkiinnonkohteitani ovat taide, valokuvaus, kemia, psykologia, kielet, surrealismi ja vihreä tee.

Ei kai tässä muuta kuin peace and love.  :D
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #306 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 00:34 »
  • Tykkää (0)

• Oho, olipas siinä pitkä esittely! Ei muutakun lämpimästi (suorastaan kuumasti tällä hetkellä Tampereella päin :o) tervetuloa Northwind! :)

Nefi-

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #307 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 16:40 »
  • Tykkää (0)

• Northwind, iloisasti toivotan sinut tervetulleeksi lystikkäämme joukkioomme!  ^-^
    Kirjattu
    Saniaispuita ja sammakoita,
    peikkoja, keijuja, päivänkakkaroita.
    Sinun sydämestäsi pulppuilevat monet lähteet.

Anu-akka

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #308 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 20:15 »
  • Tykkää (0)

• Kiva taas kaikki uudet kun ootte täällä. :)
    Kirjattu
    Kunpa voisin tatuoida taivaan iholleni

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #309 : 08. Kesäkuuta 2011 klo 21:58 »
  • Tykkää (0)

• Sopivasti erilainen, rento 3-kymppinen kulkija, joka yrittää sopeutua pk-seudun jälkeen Tampereen kuvioihin. Toivon tämän olevan väylä uusille, ihanille tuttavuuksille...
    « Viimeksi muokattu: 08. Kesäkuuta 2011 klo 22:20 kirjoittanut inkivääri »
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #310 : 09. Kesäkuuta 2011 klo 05:11 »
  • Tykkää (0)

• Toivotaan näin inkivääri! Tervetuloa :)

tonza

• Vieras
    « Vastaus #311 : 11. Kesäkuuta 2011 klo 14:31 »

Nelikymppinen tavis hippihenkinen mies Tampereelta  :sydamia
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #312 : 11. Kesäkuuta 2011 klo 18:13 »
  • Tykkää (0)

• Tervetuloa tonza, toivottavasti löydät täältä viilennystä Tampereen yltiökuumaan säähän! :D

muhveli

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #313 : 16. Kesäkuuta 2011 klo 14:01 »
  • Tykkää (0)

• Hoi!

Liityin foorumille jo melkein vuosi sitten mutta jotenkin jäi syventymättä koko hommaan, nyt ajattelin että voisi olla aika.

Oon siis 22-v hipinretku. Asun tällä hetkellä Forssassa, syystä että opiskelen kestävää kehitystä. Opiskelun myötä oon tutustunu kyllä hienoihin tyyppeihin mutta oon ihan ymmälläni miten vähän hippejä täällä on :D Foorumilta toivon siis että löytäis enemmän samanhenkistä porukkaa. Oon ollu kasvissyöjä nyt kohta kolme vuotta (vaikka sallin itelleni toisinaan kalan), tavoitteena ehkä olla joskus vegaani. Musiikki on lähellä sydäntä, niin kuunneltuna kuin itse soiteltuna. Tällä hetkellä oon innoissani siitä että tukka on alkanu rastottua, seuraan kehitystä jännityksellä (en oo varma pidänkö siitä). Ikävä puoli hippeilyssä on se että maailmantuska ja kyynisyys on jatkanu kasvamistaan oikeestaan siitä lähtien kun alko "kelaa" maailman meininkiä. Positiivisuutta saa siis valaa. Muutoin viime aikoina on ollut paloa reissata ja lähenki yleensä mielelläni spontaanisti melkein mihin vaan, joten saa pyytää messiin. Hmm, tosiaan, mulla on ranteisiin tatuoitu tekstit "sopua" ja "lempee", eli näillä yritetään mennä.

Kesää ja rientoja kaikille!
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #314 : 16. Kesäkuuta 2011 klo 14:21 »
  • Tykkää (0)

• Heh, parempi myöhään kuin... :) Samanhenkisen porukan löytäminen olikin yksi kantavista ideoista miksi sivu aikoinaan pistettiinkin pystyyn, tervetuloa ja toivottavasti löydät täältä samanhenkistä porukkaa muhveli!