Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kahlittu minä - 1

Peace420

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Kahlittu minä
« : 28. Lokakuuta 2013 klo 05:25 »
  • Tykkää (0)

• Olen elänyt  kamppaillen yhteiskunnan kanssa dollarin kuvat silmissä etsien omaa paikkaani ja vasta viime kuukausina olen löytänyt pienen osan omasta itsestäni ja tiedän olevani täysin erilainen kuin annan ymmärtää. Haluaisin hyviä ystäviä ja mielekkäitä harrastuksia. Tykkään luonnosta, eläimistä, lenkkeilystä ja pyöräilystä. Minulla on mahtavia kavereita jotka asuu mun naapurissa ja haluaisin viettää heidän kanssaan enemmän aikaa, mutta löydän itseni turhan usein tämän tietokoneen ääreltä tai muista harrastuksistani yksin. Olen aika ujo, liiankin ujo, välillä menen paniikkiin jopa sisarustenikin kanssa, en osaa enään kommunikoida ihmisten kanssa vaan vetäydyn omiin oloihini. Pikkuhiljaa löydän itsestäni hipahtavia piirteitä :) jotka olen hukannut kauan sitten, mutta niiden tavoittaminen on todella vaikeaa. Olen aiheuttanut aika paljon henkistä ja fyysistä tuskaa muille ihmisille kun olen ollut hukassa. Uskon karmaan niin että aiheuttamastani pahasta on seuraamukset, välillä mietin että olenko ollut liian paha ansaitakseni toisen mahdollisuuden tai ehkä jo  tämä kun kirjoittelen tänne muuttaa mieleni positiivisemmaksi. Mielessäni on kuva siitä miten haluan elää mutta olen niin kietoutunut oravanpyörässä luomaani minään etten pääse siitä irti. Onko teillä hippihenkisillä joitain hyviä neuvoja tilanteeseeni?
    Kirjattu
    Today is the first day of the rest of your life.

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    Vs: Kahlittu minä
    « Vastaus #1 : 28. Lokakuuta 2013 klo 12:19 »
  • Tykkää (0)

• välillä mietin että olenko ollut liian paha ansaitakseni toisen mahdollisuuden
    En usko että menneisyyjen tarvii vaikuttaa sun onnellisuuteen vaikka se voiskin vaikuttaa siihen että miten onnistut joissain yrityksissäs. Mää oon monesti huomannu että omat mokat on kyllä jättäny melko pitkäkestoiset jäljet ja seuraukset mutta niittenki kohtaaminen saa lähinnä hymyn huulille jos tuntee että on tosiaan muuttanu tapansa parempaan.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2 : 28. Lokakuuta 2013 klo 15:46 »
  • Tykkää (0)

• Olen aika ujo, liiankin ujo, välillä menen paniikkiin jopa sisarustenikin kanssa, en osaa enään kommunikoida ihmisten kanssa vaan vetäydyn omiin oloihini.

Aa, onko näin aina ollut vai onko jostain syystä asia muuttunut tähän suuntaan? Siinähän mitään pahaa ei ole että pitää omasta seurastaan, samaa vikaa täällä päin! :D Mutta tietty asia erikseen, miksi. :)

Uskon karmaan niin että aiheuttamastani pahasta on seuraamukset, välillä mietin että olenko ollut liian paha ansaitakseni toisen mahdollisuuden tai ehkä jo  tämä kun kirjoittelen tänne muuttaa mieleni positiivisemmaksi. Mielessäni on kuva siitä miten haluan elää mutta olen niin kietoutunut oravanpyörässä luomaani minään etten pääse siitä irti. Onko teillä hippihenkisillä joitain hyviä neuvoja tilanteeseeni?

Hei aika mahtava juttu, jos olet NYT tajunnut nuo asiat! Menneisyyttä tai tulevaisuutta ei ole olemassa. Ne ovat olemassa vain sinun ajatuksissasi ja muistoissasi, ja niissäkin vain sinun näkökulmastasi katsottuna. Ja nämä näkökulmat ovat totta kai jo vääristyneet todellisuudesta jo siinä hetkessä kun olet nuo havainnot tehnyt, ja vääristyvät aina vain kauemmaksi todellisuudesta, mitä enemmän aikaa kuluu. Turha siis huolehtia siitä miten asiat todella joskus olivat, vaan keskittyä siihen, miten juuri sinä koet niiden olleen. :) Jos nyt kokee edellisten tekojensa olleen vääriä, se on tosi hienoa, koska olet edelleen elossa ja voit toimia nyt toisin! Eikö olekin huippua olla elossa? Voit alkaa nyt elämään paremmin, kun olet huomannut aikasempien tekojesi vaikutukset. Sitähän täällä ollaan tekemässä, oppimassa! :)

Jäi hieman epäselväksi mitä tarkoitat sillä, ettet pääse minästäsi irti? Mutta joka tapauksessa, henkiset asiat ovat monesti pitkiä prosesseja. Tuntuu että oma minä muokkautuu sen mukaan, millaisia syvällisiä oivalluksia saa, ja pikkuhiljaa oma käytös ja tavat alkavat myös muokkautua sen mukaisiksi. Jos omaa minää yrittää suoraan muuttaa, tuntuu että siitä vain ei tule mitään. :D
    « Viimeksi muokattu: 28. Lokakuuta 2013 klo 15:57 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #3 : 28. Lokakuuta 2013 klo 15:54 »
  • Tykkää (0)

• Peace420, onpa hurjaa tekstiä. Suosittelen elokuvaa The Secret ... Se on sellainen elämäntaitoleffa.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 28. Lokakuuta 2013 klo 16:56 »
  • Tykkää (0)

• En ole aina ollut ujo, esim. peruskoulussa olin luokan kovaäänisin tyyppi.
    Jäi hieman epäselväksi mitä tarkoitat sillä, ettet pääse minästäsi irti? Minun mielestä minussa on ns. kaksi persoonaa, oma itseni ja ympäristön ja yhteiskunnan vaikutuksista luotu minä, mielestäni meille luodaan valmiita malleja joiden mukaan elää ja olen elänyt lähes koko elämäni ottamalla oppia ympäristöstäni ja niistä oppineena luonut ennakkoluuloja itselleni jotka vasta nyt myöhemmin ymmärrän olevan väärin. Eli ympäristö on tehnyt minusta sen mikä olen tänään ja sitten huomaankin että olenkin aivan jotain muuta ja menneillä ei ole merkitystä, mutta menneisyys ei päästä irti minusta. Tätä on vaikea pukea sanoiksi, en ole mikään kirjailija.
    Kirjattu

JazzDj

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 28. Lokakuuta 2013 klo 17:07 »
  • Tykkää (0)

• Onko sulla ollut/onko mitään mielenterveysongelmia?
    Kirjattu

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 29. Lokakuuta 2013 klo 18:16 »
  • Tykkää (0)

• Onko sulla ollut/onko mitään mielenterveysongelmia?

Riippuu siitä miten määrittelee mielenterveysongelmat. Kaverit on ainakin nimitelleet hulluksi, hipiksi, uskovaiseksi yms :D. Olen ainakin muuttunut radikaalisti siitä mitä olin ennen ja ymmärrän maailman täysin erilaisena kuin ennen, en kuitenkaan kuule mitään ääniä tai näe halluja. Sieniä olen syönyt ja ne on laittanu minut ajattelemaan ja käsittelemään asioita ja niiden avulla olen oppinut valtavasti, mutta mielestäni kaikki on ollut kuitenkin hyväksi minulle. Ehkä tämä olotila vaan kuuluu elämään ja oppimiseen, aluksi vain säikähdin niin paljon kun kaikki oli niin uutta. Loppujenlopuksi mulla on kaikki ihan hyvin ja suunta on oikea, hämmentäviä asioita on vaan nyt ollut totuttua enemmän ku nyt vihdoinkin on tajunnut kelailla asioita eikä vaan painaa eteenpäin.
    Kirjattu

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 29. Lokakuuta 2013 klo 18:44 »
  • Tykkää (0)

• Aa, onko näin aina ollut vai onko jostain syystä asia muuttunut tähän suuntaan? Siinähän mitään pahaa ei ole että pitää omasta seurastaan, samaa vikaa täällä päin! :D Mutta tietty asia erikseen, miksi. :)

Juttelin veljeni kanssa meidän lapsuudesta ja päädyttiin semmoseen teoriaan että ihan pienenä poikana olin kovasti erilainen kuin muut meidän perheen jäsenet sillä kaikki muut 4-sisarustani elivät alun lapsuudestaan isäni ja äitini kanssa ja minä synnyin kun äitini oli eronnut ja muutimme ilman isää lappiin, heidän kasvatuksensa oli ollut erilainen kuin minulla. Peruskoulun toisella luokalla minua kiusattiin ja ehkä sen vuoksi aloin muuttamaan itseäni kun olin niin erilainen ja minusta ei pidetty koulussa. Minusta tuli koulukiusaaja ja luokan "pelle" aina rikkomassa sääntöjä ja nimittelemässä opettajia ja näin sain muiden lasten hyväksynnän koulussa eikä minua enään uskallettu kiusata. Koko loppu peruskouluaika meni vähän perseillen lukuunottamatta viitosluokkaa jonka auin perhekodissa muulla paikkakunnalla. Peruskoulusta päästyäni minut sijoitettiin nuorisokotiin ja muutaman vaihdon jälkeen olinkin 18v ja silloin se perseily vasta alkokin. Tänä kesänä olin autokolarissa kuskina ja melkein tapoin kaverini ja sen jälkeen olen vasta ns. pysähtynyt miettimään omaa elämää, sieniä söin tämän syksyn kun ne laajensivat ajatuksiani ja oli helpompaa käsitellä asiat. Ehkä en vieläkään uskalla täysin olla oma itseni ja jutella ihmisille kuin alitajuntaisesti ajattelen ettei muut ihmiset hyväksy minua sellaisena kuin olen. Nyt on paljon parempi ja luottavaisempi olo itseä kohtaan kun tajuaa miksi on tälläinen, jos tuo teoria nyt pitää paikkansa.
    Kirjattu

aurakas

• Vieras
    « Vastaus #8 : 29. Lokakuuta 2013 klo 21:42 »

Ihana että olet löytänyt mielekkääksi kokemallesi polulle :)

kuinka paljon käytät sieniä tai muita aineita? Vaikka niistä on ehkä aluksi apua, suurkulutus pidemmällä tähtäimellä voi viedä harhaan.

Muista että kaikki vastakset löytyvät susta itsestäsi :)
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #9 : 29. Lokakuuta 2013 klo 22:01 »
  • Tykkää (0)

• Jos sieniä yms. käyttää, niin käyttökertojen välillä tulisi olla riittävän pitkiä taukoja, jotta pääsääntöisesti eläisi sellaisessa "normaalissa" todelisuudessa. Taukojen aikana voi miettiä niitä matkojen aikana tulleita ideoita / oivalluksia ja yrittää "integroida", ts. soveltaa niitä käytännön elämään.

Uskoisin, että riittävän satunnaisesta käytöstä on enemmän hyötyä kuin haittaa.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 29. Lokakuuta 2013 klo 22:53 »
  • Tykkää (0)

• Ihana että olet löytänyt mielekkääksi kokemallesi polulle :)

kuinka paljon käytät sieniä tai muita aineita? Vaikka niistä on ehkä aluksi apua, suurkulutus pidemmällä tähtäimellä voi viedä harhaan.

Muista että kaikki vastakset löytyvät susta itsestäsi :)

Syksyisin vain syön kun niitä voi itse poimia luonnosta, pajauteltua tulee kyllä liiankin usein, mitään muuta en käytä, pysyn luonnon tuotteissa :)
    Kirjattu

Peace420

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 04. Marraskuuta 2013 klo 03:37 »
  • Tykkää (0)

• hyvällä biitillä hippimielinen biisi  ^-^

Gettomasa & Ruuben - Hiljaa Hyvä Tulee (Feat. Stepa) Small | Large
    Kirjattu