Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Pahvipapu esittäytyy - 1

Pahvipapu

• Vieras
Pahvipapu esittäytyy
« : 22. Tammikuuta 2016 klo 15:39 »

Olen enemmän hipahtava kuin varsinainen hippi - sellainen kultaisen keskitien kulkija, mutta kaukana keskivertoisesta espoolaisnaisesta. Olin ennen kovin erilainen: kylmä ja negatiivinen. Kasvoin siitä pois ja olen nykyään paljon onnellisempi. Osaan nykyään nauttia pienistä asioista ja tuntea syvää myötätuntoa toisia kohtaan.
Huomasin vuosien kuluessa, että hyvänen aika, minullahan on paljon yhteistä monen hipin kanssa. Tykkään kuljeksia luonnossa ja ihmetellä sen kauneutta ja värejä. Ajattelin jo pienenä lapsena, että luonnon hyvinvointi menee ihmisen ahneuden edelle. Innostun väreistä, taiteesta, ihmisistä, yhdessäolosta, hauskoista tempauksista, kirppareista, musiikista (varsinkin 70-luku ja etninen chillout), reppureissaamisesta, omasta pienestä urbaanista kukkapuutarhasta, kommuuniasumisesta, käsitöistä, itsetutkiskelusta ja psykologiasta ja kielistä. Tyydyn vähään ja elän mielelläni askeettisesti. Kirjastokortti on paras materia mitä minulla on. Ehkä olen aina ollut hipahtava, mutta olen pelännyt olla se ihminen joka oikeasti olen.

Asioiden ja ihmisten ymmärtäminen monesta näkökulmasta ja isojen kokonaisuuksien hahmottaminen on tärkeää minulle. Olen opiskellut luonnontieteitä, ja mm. tämä tausta on tehnyt minusta skeptisen "huuhaan" suhteen, joten esimerkiksi homeopatiasta ja energiahoidosta kovin innostunut ihminen voi turhauta seurassani ;D Mielestäni asioilla pitää olla tieteellistä näyttöä, mutta ymmärrän erittäin hyvin ihmisen tarpeen hengellisyyteen ja vaihtoehtoratkaisuihin. Tietoon perustuva ajattelu tulee minulla ensin, sen jälkeen intuitio. Toisaalta, koen että tulin onnellisemmaksi sen jälkeen, kun uskalsin päästää intuitioni laajemmin valloilleen enkä kahlinnut sitä enää orjalliseen järkiajatteluun. Nautin ihmisten kohtaamisesta jotka eivät ajattele samalla tavalla. Erilaisista näkökulmista oppii aina uutta.

Olen luova ihminen ja haaveilen paljon. En pelkää kokeilla uusia asioita. Joskus kohtaan uusia tilanteita turhankin optimistisesti ja löydän itseni lievästä pulasta :) Aion vielä joskus polkea pyörällä maailman ympäri.
Haluaisin tehdä omia videodokumentteja, lyhytelokuvia ja kirjoittaa lastenkirjoja. Suunnittelen vaatteita ja rassaan romupyörille uuden elämän. Tykkään tehdä asioita käsin, vaikka kouluttauduinkin kädettömäksi akateemikoksi.

Että tervepä vain kaikille.
Kirjattu

Hobelf

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Vs: Pahvipapu esittäytyy
« Vastaus #1 : 23. Tammikuuta 2016 klo 03:00 »
  • Tykkää (0)

• Terve

Mitä dokkarisi käsittelisivät?

Mistä elokuvasi kertoisivat?
    Kirjattu

Pahvipapu

• Vieras
    « Vastaus #2 : 25. Tammikuuta 2016 klo 14:51 »

Moikka

Ajatus dokkarien tekemisestä lähti siitä, kun reissuilla näki vähän kaikenlaista elämää ja luonnonilmiöitä. Siinä mielessä hankala sanoa, mitä spesifisesti kuvaisin. En voi tehdä niinkään, että kuljen ympäriinsä kameran kanssa kuvaten mitä sattu sillä jonkin tasoinen käsikirjoitus ja infopaketti täytyisi sisällyttää. Vasta nyt on ensimmäisen kameran hankinta edessä, enkä ota tästä mitään paineita. Etenen hitaasti. Tunnustelen mikä tuntuu luontevalta ja mielenkiintoiselta. Haluaisin kuvata elämää ja luontoa Suomessa ainakin. Alan hiljalleen ymmärtää, että suomalaiset ovat melko ainutlaatuista porukkaa mielenlaadultaan.

Elokuvat ovat vielä kauempana tulevaisuudessa, mutta uskoisin että käsittelisin aiheena lapsia ja kasvamista.
    Kirjattu

MarikaMarika

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 28. Tammikuuta 2016 klo 21:06 »
  • Tykkää (0)

• Kuulostat jännittävältä ihmiseltä. Millä alalla siis olet, kun sanot olevasi akateeminen?

Itse unelmoin vaatimattomammin euroopan halki pyöräilystä. Satuin aamulla googlailemaan pyörämatkailua ja löysin hassunhauskoja videoita, joissa koirat oli lähtenyt reissuun sellaisessa pyörän peräkärryssä  :sydamia
    Kirjattu

MarikaMarika

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 28. Tammikuuta 2016 klo 21:07 »
  • Tykkää (0)

• ps. osaatko tuunata makeita pyöriä?
    Kirjattu

Pahvipapu

• Vieras
    « Vastaus #5 : 03. Helmikuuta 2016 klo 15:28 »

Moikka!

Tuunailen joo pyöriä joskus jos jaksan. Pääsääntöisesti mm. maalaaminen ja alumiiniosien värjääminen vie aikaa, niin ei enää oikein jaksa innostua ainakaan pientä korvausta vastaan. Usein mulla on mennyt pyöriä niin, että kokoan ja siivoan 2-3 raadosta yhden "uuden". En just viime aikoina ole jaksanut innostua hommasta koska 3 viimeisintä raatoa olivat liian ruostuneita kun tarkemmin tutki :(

Oon opiskellut skaalalla tilastotiede-fysiikka-kemia-tekniikka.

Euroopan halki olisi myös mukava pyöräillä, ei siinä mitään! Se onnistunee suht hyvin yhdessä kesässä. Baltian maat, Puola, Ukraina, Romania... ois ihana :) Espanja ja Portugali toimis kans.

Laita vain viestiä pahvipapu@gmail.com jos haluat enempi turista.
    Kirjattu