Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Samppa esittäytyy - 1

Samppa

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
Samppa esittäytyy
« : 08. Kesäkuuta 2015 klo 20:59 »
  • Tykkää (1)

• Olen 24v mies Pietarsaaresta. Minulla on sähköalan koulutus amiksesta. 2011 keväällä sain olla lyhyen aikaa koulutusta vastaavassa työssä. Tuon jälkeen en oo ollu palkallisessa työssä. Jonkun aikaa jaksoin lähetellä työhakemuksia firmoihin. Kun en mihinkään päässyt töihin, niin lopetin yrittämästä. En ole pitkiin aikoihin edes katsonut avoimia työpaikkoja mol.fistä.

2011 syksyllä pääsin puoleksi vuodeksi työttömien työpajalle työelämänvalmennukseen. Marraskuussa 2012 pääsin uudestaan samaan paikkaan kuntouttavaan työtoimintaan, kun oon pitkäaikaistyötön. Ja siellä samassa paikassa oon vieläkin kuntouttavassa työtoiminnassa.

Tämä työpaja, jossa olen työtoiminnassa, on kierrätyskesus. Ihmiset lajoittaa sinne käytettyä tavaraa, jota sitten myydään edullisesti eteenpäin. Tavaroilla on kotiinkuljetus.Lahjoitettavia huonekaluja myös haetaan asiakkaan kotoa.

Työpajalla on myöskin tehtaista tulevia alihankinta hommia, joita itsekkin teen. Työpaja tarjoaa ihmisille muuttopalvelua. Ja sitten on omakotitalossa asuville veteraaneille ruohonleikkuu apua kesäisin, ja lumityö apua talvisin. Itse osallistun veteraanien siivouspalveluun päivittäin. Siivousporukkaan kuuluu kolme ihmistä. Tamppaan joka kuukausi yli 40 asunnon matot. Kesäisin on myös ikkunan pesuja. Siivouksia on myös lähiseudun paikkakunnilla. Osallistun työtoimintaan 6 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa. Työpajalle on kotoani matkaa 2,5 km, ja kävelen sen joka päivä. Kävellen tuo matka kestää minulla puolisen tuntia.

Asun vielä vanhempien luona Olen laittanut pankkiin säästötilin, jonne säästän rahaa. Niillä säästöillä sitten jonain päivänä maksan takuuvuokran yms, kun muutan omaan kämppään. Olen myynyt jotain tavaroitani Huuto.netissä, ja olen saanutkin jotain myydyksi. Nyt on rahaa tarpeeksi säästössä. Olen laskenut säästötilin rahojen riittävän kaikkeen tarpeelliseen, kun muutan. Seuraan nyt asuntoilmoituksia netistä.

On alkanut kiinnostamaan hippimäiset arvot ja hippimäisen elämäntyyli.
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    Vs: Samppa esittäytyy
    « Vastaus #1 : 12. Kesäkuuta 2015 klo 04:51 »

Tervetuloa :)
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 12. Kesäkuuta 2015 klo 14:01 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 28. Heinäkuuta 2015 klo 22:12 »
  • Tykkää (5)

• Kerron tilannepäivitystä tänne. Tein tänään vuokrasopimuksen, ja pääsen muuttamaan omilleni. Virallisesti asun omillani 1. elokuuta, mutta saan jo heti alkaa viemään tavaroita kämppään.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #4 : 29. Heinäkuuta 2015 klo 23:21 »
  • Tykkää (0)

• Kuulostaa hyvältä! Onnea!
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #5 : 30. Heinäkuuta 2015 klo 19:56 »
  • Tykkää (1)

• Kävin eilen aamusta siellä kierrätyskeskuksessa, jossa olen kuntouttavassa työtoiminnassa, ja ilmoitin muutosta. Sieltä saa myös muuttopalvelua. Varasin huomiseksi perjantaille klo 12 muuton. Varasin myymälän puolelta keittiön pöydän + 4 tuolia, sohvan ja olohoneen pöydän. Takuuvuokran, ja elokuun vuokran maksoin jo tiistai-iltana.

Sitten kävin sähkölaitoksella tekemässä sähkösopimuksen. Tämän jälkeen menin kelaan näyttämään vuokrasopimuksen, josta ilmenee vuokran suuruus. Kotona täytin läppärillä asumistukihakemuksen. Sitten rupesin jo kantamaan joitain tavaroita uuteen kämppään, kun kerran sai jo ruveta viemään.

Asunto on 50 neliön kaksio 390 euron vuokralla. Talo on kaksi kerroksinen, ja siinä on neljä asuntoa. Lidl, Prisma ja Citymarket ovat alle 500 metrin päässä. Siwa on alle kilometrin päässä.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 30. Heinäkuuta 2015 klo 20:48 »
  • Tykkää (0)

• Varsin kohtuullinen vuokra mielestäni noin isosta asunnosta.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #7 : 02. Elokuuta 2015 klo 09:21 »
  • Tykkää (0)

• Asun Pietarsaaressa, ja tämä kämppä on yksityisen vuokranantajan vuokraama.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 02. Elokuuta 2015 klo 09:53 »
  • Tykkää (0)

• Joo, täällä vaikuttaisi olevan rauhallista. Mummoni asui tässä ihan lähellä lapsuudessaan. Alle sadan metrin päässä.
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #9 : 04. Elokuuta 2015 klo 16:06 »
  • Tykkää (0)

• Ostin lauantaina samsungin tabletin. Tilasin vanhempien luona läppärillä mokkulan, joka tuli tänään posti automaattiin Prismaan. Nyt oon testaillut tätä.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 15. Elokuuta 2015 klo 20:53 »
  • Tykkää (0)

• Näyttää kodikkaalta. Oma rauha, paras rauha. :)
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #12 : 01. Lokakuuta 2016 klo 20:06 »
  • Tykkää (1)

• Isomummoni eli äidin äidin äiti elää vielä 97 vuoden ikäisenä. Ajateltiin vanhempien kanssa käydä häntä ensi viikonloppuna katsomassa. Viime vuonna kun käytiin hänen luona, niin kertoi olevansa vanhainkodin vanhin asukas, ja samalla myös ainut, joka laittaa ruokansa itse. Matkaa tulee olemaan 85 km yhteen suuntaan. Saadaan auto lainaksi, kun ei meillä ole omaa autoa.

Vanhemmat muuttivat 10 neliötä pienempään kämpään, ja pitävät ensi viikolla tuparit. Eli ensi viikoksi on tiedossa ohjelmaa.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 01. Tammikuuta 2017 klo 09:02 »
  • Tykkää (0)

• Tässä kuvia mun asunnosta.

http://aijaa.com/Ll4yPd

En voi oikein kuvitella fiilistä tossa tilanteessa - se on niin ainutlaaituista. Mulle kolahti mun "viides oma/itsenäinen" kämppä joskus 22v uudenmaankadulla helsingissä jotenkin ainutlaatuisesti. Ehkä se tuntu niin erilaiselta aiempiin verrattuna kun yksin olin ja palkallani kaiken maksoin jne kun aiemmissa kämpissä oli joku ollut jakamassa tai saanut isovanhemmilta avaimet pariin. Se oli jotenkin "sairastafiilistä" ja paikka punavuoressa oli ehkä mulle liikaa. Kiva oli nähdä tää sun juttu :) Mulla oli magee puutalo joskus 15-16v isoisältä käytössä, mutta helsingin kaupunki pakkolunasti sen ja mulle se oli kovapala muuttaa mannerheimintielle kerrostaloon jossa olin pari rappua sivumpana myös aiemmin "asunut". Onnea sinne sulle :)
    Kirjattu

Samppa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 01. Tammikuuta 2017 klo 13:56 »
  • Tykkää (0)

• En voi oikein kuvitella fiilistä tossa tilanteessa - se on niin ainutlaaituista. Mulle kolahti mun "viides oma/itsenäinen" kämppä joskus 22v uudenmaankadulla helsingissä jotenkin ainutlaatuisesti. Ehkä se tuntu niin erilaiselta aiempiin verrattuna kun yksin olin ja palkallani kaiken maksoin jne kun aiemmissa kämpissä oli joku ollut jakamassa tai saanut isovanhemmilta avaimet pariin. Se oli jotenkin "sairastafiilistä" ja paikka punavuoressa oli ehkä mulle liikaa. Kiva oli nähdä tää sun juttu :) Mulla oli magee puutalo joskus 15-16v isoisältä käytössä, mutta helsingin kaupunki pakkolunasti sen ja mulle se oli kovapala muuttaa mannerheimintielle kerrostaloon jossa olin pari rappua sivumpana myös aiemmin "asunut". Onnea sinne sulle :)

Vuoden, ja viisi kuukautta oon nyt tässä kämpässä asunut. Tämä on tällanen pienkerrostalo. Kaksi kerrosta, kaksi asuntoa per kerros. Ikkunoita asunnossa on viisi. Neljästä ikkunasta näkyy omakotialuetta. Yhdestä ikkunasta näkyy ala-aste, sekä koulun kenttä, jossa pidetään liikuntatunteja. Samasta ikkunasta näen myös Citymarketin sisäänkäynnin, jonne on matkaa noin 400 metriä.
    Kirjattu