Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Makuasioita - 1

Auroravalon

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
Makuasioita
« : 22. Elokuuta 2011 klo 17:23 »
  • Tykkää (0)

• Olen jo saanut maistaa muutaman itsekasvattamani tomaatin....  :ruokaa Tai no, nämä on siitä ainoasta kasvista, jonka ostin taimena, muut olen kasvattanut siemenestä, niiden satoa pitää vielä odotella. Mutta siis asia oli tämä, että miten se onkaan mahdollista, että tuo omalta pihalta haettu tomaatti on NIIN hyvän makuinen, päihittää mennen tullen kaupat tomaatit, jopa luomusellaiset!
    Multa on tavallista pussissa myytävää mustaa multaa, paikkana vanha kattila seinän vierellä.  ;D
    Onko se se, että poimitaan vasta täysin kypsänä?
    Vaikka toisaalta, kaikkihan maistuu juuri poimiituna hyvältä, nappaan tilliä, persiljaa ja ruohosipuliakin ohikulkiessani suuhun....nam! ...tai leivän päälle!  :))
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    Vs: Makuasioita
    « Vastaus #1 : 22. Elokuuta 2011 klo 22:18 »
  • Tykkää (0)

• Omat tomaatit <3 Saa nähdä missä kuosissa mun tomsut on näin reissulta palattua. Tekstiviesti kertoi, että harvinaiset zembalo -kasvini on ainakin tapettu janoon. elämä on...
    Kirjattu

Miffy

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • so mothafuckin' zen
    « Vastaus #2 : 29. Elokuuta 2011 klo 15:56 »
  • Tykkää (0)

• Jos poimii tomaatit vihreänä niinkun ite tein osalle, niin voi kokeilla tällaista: http://kotiliesi.fi/ruoka/reseptit/vihreat-tomaatit
    Itse en pistänyt sipulia mutta muuten noudattelin ohjetta suurin piirtein. En ole koskaan jaksanut seurata reseptjä kovin tunnontarkasti :P
    Kirjattu
    meditoi mun kaa, beibe

Karhunsydän

• Vieras
    « Vastaus #3 : 29. Elokuuta 2011 klo 17:21 »

Luonnossa ainaki ruoka maistuu aina paremmalta, ja luonnon antimet varsinkin. Jos vertaa ostettuun mustikkaan itte mättäältä puhtaasta luonnosta poimimaa nii erohan on melekeen ku yöllä ja päivällä. Nyt ois minttua, thai-basilikaa ja "normaalia" basilikaa tuolla hyllyllä valmiina kuivatukseen  :ruokaa
    Kirjattu