PL - tosiaan minkäikäisistä lapsesta/lapsista kyse ja millainen meininki nykyisellään?
Mietin et onko meidän lasten (iät 3-9v) välipaloissa oikestaan mitään "hippiä". Hm.
Meillä on ruokajuomana (lähde)vesi tai tilamaito, kaks kertaa päivässä saa tuoremehua lasillisen (omena-rypäle-gefilus -mehua yleensä). Leipää syövät välipalaksi aika usein, niinkuin kai ylipäätään suomalaiset, mut se on melkein aina täysjyväistä. Taikaruista, omatekoisia speltti&graham -sämpylöitä. Leivän päälle lätkitään ingmariinia tai voita, yhdelle vuohenjuustoa tomaattia ja kurkkua, no kelle mitäkin.
Jugurtit on ihan noita kaupan perusmalleja, tosin joko kotimaisia tai ruottilaista luomua (ei mitään puolalaisia activioita, pyh). Omenanlohkoja (mieluiten luomua ja läheltä ts. yleensä ranskasta), (kotimaisia) porkkana- ja kurkkutikkuja... Viinirypäleitä lapset söis supermielellään, mut ovat tähän aikaan vuodesta kotoisin aika hitsin kaukaa -> mä sniiduilen ja ostan vaan harvoin.
Murojakin syödään, kotimaisesta viljasta valmistettuja; joskus sorrun kyl riisimuroihin ja maissilastuihin (mulla on keliakia).
Joskus on lettua/pannareita, täysmaitoon tehty, luomumunat ja (jyväistä)spelttijauhoa - kai se on joo hieman hippiä

Talvisin keittelen (itse)pakastetuista marjoista kiisseliä, makeutan hedelmäsokerilla ja tilkalla steviaa.
Pullaa yms herkkuja tehdään kyllä mekin, joskus jopa ihan normivalkeista jauhoista. Sokerit meillä on tyypillisesti kyl noita epämääräisenvärisiä eli raakaruokoa tms, mut esim kaakao on ihan normikauppakamaa (no okei, ei oo nesquickia eikä tuu

)
Sillai tosi hippisesti, esim ituja, noi syö vähän satunnaisesti, esim auringonkukanversot uppoaa yleensä aika hyvin, mung pavun idut ei juur koskaan.
*muoksistarallaa* Tuli sit mieleen, et viikonloppuisin meillä "revitellään" ja kersat vetää aamiaiseksi hillo- tai hunajavoileipää. Alla tosin sitä samaa täysjyväleipää (harh!) mut huh sitä sokerin määrää...