Talvella tee on minulle elinehto, mutta näin kuumalla säällä juon korkeintaan pari kuppia päivässä. Eniten menee vihreää ja kamomillateetä. Jälkimmäistä ostin alunperin siksi, että käytin sitä hiusten vaalennukseen, mutta joku ilta ajattelin maistaa josko maku olis parantunu parissa vuodessa (käskin äitiä joskus ostamaan kamomillateetä ja heitin koko paketin roskiin, koska se maistu vaan heinältä) ja olihan se! Nyt en enää raaski käyttää teetä hiuksiin, koska se on niin hyvää!
En oikein usko kofeiiniin tai yrttijuomien rauhoittavaan vaikutukseen, mutta juon kuitenkin iltaisin vain kamomillateetä ja väsyneenä vihreää. Toki musta tee tai muut yrttiteetkin menevät, jos ei vihreää ole tarjolla.
Minä en ole pussiteen puolustaja, mutten myöskään mikään irtotee-elitisti. Juon pussiteetä, jos on kiire ja irtoteetä, jos on aikaa ja halua sählätä haudutuspallon kanssa. Omille muutettuani käytän varmaan pelkkää irtoteetä, koska se tulee hieman halvemmaksi.
Olen myös tehnyt itse "teetä" mustaherukan ja koivun lehdistä. Jos toimerrun, kuivatan vielä nokkosta, mutta katsoo nyt jaksanko. Mustaherukkatee ainakin oli jumalaisen hyvää.