Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Avautumista - 70

Napu

• Vieras
Vs: Avautumista
« Vastaus #1035 : 19. Helmikuuta 2022 klo 20:32 »

Yeaa.
No ehkä mä tulkitsin tän väärin,? Kun ensin oli alkuperäisessä ketjussa viesti mistä mä oikeesti tunsin sen että oli suoraa ja avointa. Mut se katosi, ja tilalle tuli toiseen ketjuun tää:

Siis varmaan eksyin maissipeltoon mut onhan se oma vika kun en lue edes karttaa eikä muutenkaan osaa 🌽🗺...

Hiljaisuus hyvä jokainen keskittykööt omiin juttuihinsa ja vieraisiin pöytiin ei huudella!! ☝

Huoh voi tätä ❤ Suttenkoistu pyydän anteeksi kaikesta ja olen antanut kaiken anteeksi. Yritin nyt sanoa mahdollisimman suoraan. En tiedä mitä muuta vielä pitäisi sanoa. Ehkä vaan just olla hiljaa. 🤷‍♀️😐🏔 ... Menee vaan pahempaan solmuun muuten.

Niin siin jää sellane fiilis että sulle on tärkeempi joku muu kuin oikeesti suoraan mulle sanoo niin että se pitää. Niin en mä anna anteeksi, ei ole tarvetta sellaseen. Mulla ei ole sellast lähtökohtaa mistä mä voisin antaa anteeksi, koska ei me olla koskaan tunnettu. Mä uskon että sellane luottamus syntyy vaan joidenkin välille, ja kaikilla asiat ei suju yhteen. Ei se ole kenenkään tai syytä, kaikil ei vaan synkkaa.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #1036 : 19. Helmikuuta 2022 klo 20:41 »

Ja oot kokoajan jotai esim. Huoh, ja voi että, ja poppareita ja tylsää ja että et haluu tälläst. Niin sit ei kannata edes yrittää pyydellä anteeksi. Sä et halua multa anteeksi, ei se ole tärkeetä. Ehkä se on vähän kulunut tapa muutenki. Et sä ole mulle mitään velkaa.
Kirjattu

moonflower

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #1037 : 19. Helmikuuta 2022 klo 21:02 »
  • Tykkää (0)

• ...

Mun täytyy nyt sanoo et mä oon menettänyt totaalisesti ymmärrykseni sun suhteen.

Harmi, jos sä näät asiat noin.Tosi ikävää.

Näköjään ihan sama mitä mä sanon tai teen, niin sä koet sen jotenkin ongelmalliseksi ja väännät jotain negatiivista ihan kaikesta ja takerrut aika pahasti näköjään mun koko olemiseen ja tyyliin. Älä sit anna anteeksi.

Voisin sanoo et haista vaik kukkanen sit kaiken tän jälkeen.

Mä en kyllä yhtään tajuu miks ei voi jollai HIPPIFOORUMILLA vaan paiskata kättä ja olla et kaikki hyvin, ku täytyy vaa vääntää ja vääntää ja vääntää... Mä en tajuu miksei voi tulla yhtään vastaan jos toinen pyytää anteeks. Mut ei sitten, mä yritin.

Ei tarvii pyytää anteeks, ei tarvii antaa anteeks, okei sitten. HUH. Ihan turhaan haaskannut aikaa tähän näköjään. Sä et varmaan ymmärrä et mulle nää asiat aiheuttaa oikeesti p*skan fiiliksen, mut ilmeisesti sulle ei, ja sä et ole ikinä ilmeisesti sit kokenut että minä olisin tehnyt tai sanonut mitään väärää saatika sinä. Selvä juttu. Mitä varten tää kaikki sit oli?

(Ja mikä se sun alkuperänen ongelma oli kun sä edes vastasit mun ekaan viestiin täs ketjus? Miks piti alkaa perkaa? Ei oo muka mitään henk.koht., mut sit voi kuitenki purkaa kaikkee, mut ei tarvii pyytää anteeksi mistään koska ei ole mukamas mitään ongelmaa, et kaikki on ihan normaalisti ja "aina ei vaan synkkaa ja välillä vähän kolisee" jne.)

Alkaa kyl tuntuu niin vahvasti et oli virhe tulla tänne ylipäätään takaisin, mikä harmittaa kun musta täällä on kyllä ihan kivoja ihmisiä, mut tämmönen on jo kyl vähän liian paksuu.
    « Viimeksi muokattu: 19. Helmikuuta 2022 klo 21:27 kirjoittanut moonflower »
    Kirjattu
    no rain no flowers ~ ❤

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1038 : 19. Helmikuuta 2022 klo 21:23 »

Koska sä tuut aina uudestaan ja uudestaan ja sit valitat ja sit häippäät. Niin sekö on sun juttu mitä sä tänne aina haluat tehdä ja tuoda?
    Kirjattu

moonflower

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1039 : 19. Helmikuuta 2022 klo 21:26 »
  • Tykkää (0)

• Koska sä tuut aina uudestaan ja uudestaan ja sit valitat ja sit häippäät. Niin sekö on sun juttu mitä sä tänne aina haluat tehdä ja tuoda?

Mihin tämä nyt liittyi? Ja mitä sä tällä haet? Ja ihmetteletkö sä ihan oikeasti miksi täältä tulee lähdettyä? Ja vai että minä täällä valitan vaan ympäriinsä? Missä? Mikä se sun vastaus siihen Pysäyttävä musiikki -ketjuun sitten oli? Että minun biisi oli synkee ja laitetaan vastapainoks vähän piristävää. No sanoinko mä siinä ennen sitä et se on jotenki tosi positiivinen biisi? Ja miten sä vastasit tähän ketjuun mun viestiin? Eiks tää ollu se ketju mis kaikki on saanu yleensä avautua eli VALITTAA rauhassa.

Tää on jo ihan liian sikkiä nyt oikeesti.
    « Viimeksi muokattu: 19. Helmikuuta 2022 klo 21:32 kirjoittanut moonflower »
    Kirjattu
    no rain no flowers ~ ❤

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1040 : 19. Helmikuuta 2022 klo 21:30 »

No koska tuntuu että tää menee saman kaavan mukaan aina. Sä tuut oikein näyttävästi tänne täynnä energiaa, mutta jossain kohti sä et kai vaan saa siihen vastinetta. Sit alkaa kritisointi, ja lopulta sä lähdet pois. Kunhan havainnoin. Se vaan on miten asiat on.
    Kirjattu

moonflower

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1041 : 19. Helmikuuta 2022 klo 21:35 »
  • Tykkää (0)

• Tää ei nyt oo johtunut siitä että "en ole saanut vastinetta", jos oot noin kujalla nii selaa kuule hei pari sivuu taaksepäin niin voi virkistää vähän muistia miksi ollaan nyt tässä.

Että jatka ihan rauhassa sitä havainnointias.
    « Viimeksi muokattu: 19. Helmikuuta 2022 klo 21:37 kirjoittanut moonflower »
    Kirjattu
    no rain no flowers ~ ❤

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1042 : 19. Helmikuuta 2022 klo 21:44 »

Ai miksi ollaan tässä. Sä avauduit sun huonosta kokemuksesta sääntö-suomi konnareista, ja siin samalla nähdäkseni ilkuit sit niit jotka ei koiria nii siedä, ja mä tartuin siihen. Ei ehkä olis saanut tarttua siihen, mutta vaikutti että sä et ehkä ihan ymmärrä että miks niit sääntöi oli ja niistä sulle sanottiin. Saarnasin sulle siitä, ja mä olen edelleen sitä mieltä että kannattais miettii että asiat ei aina mene miten haluis. Ja ett voiko siit oppii jotain. Sit mä olin liian jyrkkä sulle että kun mun mielestä sä vaan olet epäkunnioittava tyyppi ja se ärsytti,ja kerroin kyllä kaikki syyt siihen. Ja myös sen että oma toki on asiasi miten toimit. Tää kaikki on jotain karmaa ja kaikelle on juurensa. Ja nyt ollaan täs. Mä en läppää kättä ja ymmärrän että vituttaa. Mua ei ehkä harmita niin paljoa. Mä uskon että kaikes on mahiksia parempaan.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1043 : 19. Helmikuuta 2022 klo 21:58 »

On erilaisii avautumisii.. Sitä että aukoo päätä, ja sitä että avaa sydäntä,, ja joskus vähän molempia.

Mun äiti pelkää koiria ihan hitosti, sitä kai puri joku kun se oli lapsi, sit sillä on astmaa ja selkä leikattu useet kerrat ja kaikkee vaikeeta täällä, niin ihan todella tuli myös se mieleen,, että miks ei vaan joku terve nuori ihminen rakkaan koiransa kanssa vaan mennä sitä ulkokautta oikeeseen vaunuun, kun se on kerta "ihan sama" kuitenkin.

Ja se on niin totta että jengi on niin itsekeskeistä välillä että arrgh. Mut eihän se nyt henkilökohtaisesti sun syy ole mikään jota harmittaa sitten toiselta kantilta asiat. Se vaan että asioille on usein syynsä.

Ja sori jos en ole sellane joka läppää kättä ja nauraa että hahah, no olipa urpoi junttei. Koska, ehkä ne ei ollut.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1044 : 19. Helmikuuta 2022 klo 22:13 »

Ja sit noi kolinat ja muut oli mun surkee yritys antaa asian olla. Ja joka kerta kun mä oon yrittänyt päästä eteenpäin tollasel laimeel konstilla, niin sit sä monesti otat ne ja vinoilet. Samoin jos tulee joku muu sanoo jotai ni sä vaan anelet jotai armoo muilta ja käytät muutenkin kaikkee ett on armotonta ja paksuu ja sikkii... Ikävää että siltä tuntuu. Mut en mäkään ole sulle mitään velkaa. Nähdäkseni. Oon vaan paasannut nyt kaiken.
    Kirjattu

moonflower

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1045 : 19. Helmikuuta 2022 klo 22:53 »
  • Tykkää (0)

• Joo hei https://youtu.be/a4lZp14I3zE ❤ Voiks toi olla meiän biisi.

Mun tarkoitus ei oo ollut pilkata ketään, ei astmaatikkoja eikä ihmisiä jotka pelkää koiria. Se ei ollut mikään pointti missään vaiheessa. Miksä väännät asiat? Ja luuletsä oikeesti, et mä oon noin yksinkertainen ihminen? Mä en myöskään ihan oikeasti kaipaa mitään saarnaamista tai opetusta sulta enkä sun mielipiteitä oikeastaan mistään, varsinkaan enää... Ja tän ketjun viestiin varsinkaan, sun ei vaan olis tarvinnut... Yksinkertaisesti. Kun sä et ilmeisesti vaan ymmärrä mua. Vähän myöhäistä toki enää. Ja ilmeisesti sulla menee muutenkin ihan sekasin jotkut jutut mitä mä tarkoitan ja huomaan et on väärinymmärryksiä. Ja pidät ilmeisesti suoraan jotenkin epäkunnioittavana, typeränä ja itsekkäänä yms... Näköjään tarve oikoo tämmösii huolel. Ennakkoasenteet on vahvat, sen huomaa ja vaikuttaa täs kommunikoinnissa.

Mut joo, ei tarvii olla siskoi jos on sulle vastenmielinen ajatus, sori. Ois ollut musta vaan kivempi et ois voinut olla niin et kaikki on ok ja ois voinu olla silleen jossain foorumin hippihenges ees jotenkin etäisesti, edes läpällä. Mut ymmärrän kyl et täs taidetaan olla aika eri taajuksil ja musta tää kaikki on tosi harmi juttu. Mulle itelleni anteeksi pyytämiset- ja antamiset on tärkeitä. Mutta meillä ei vaan näköjään ole yhteisymmärrystä oikein mistään.
    « Viimeksi muokattu: 19. Helmikuuta 2022 klo 23:23 kirjoittanut moonflower »
    Kirjattu
    no rain no flowers ~ ❤

Hermit of Think-Follow

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1046 : 19. Helmikuuta 2022 klo 22:57 »
  • Tykkää (1)

• Voisin kuvitella, että Suttenkoistulla on itsellään tässä pieni asenneongelma, joka liittyy juuri siihen mitä kuvailin ilmauksella poliittinen korrektius. Kun on omassa kuplassaan tottunut siihen, että lähtökohtana on aina ja iankaiken kaikkien erityisryhmien huolellinen huomioonottaminen, voi tuntua radikaalilta, jos toisen lähtökohtana onkin yksilönvapaus tai pykälien joustavuus. Ja jos toinen ihan vilpittömästi avautuu tällaisesta asiasta, se näyttääkin ensimmäiselle ihmiselle provolta, mitä se ei ole.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1047 : 19. Helmikuuta 2022 klo 23:30 »

Fine moonflower, vähän siltä vaan näytti ku luin sun viestin.

Ja hermit. Kaikilla on jonkinlainen asenneongelma jostain nähden. Joskus tuntuu vaan että hipit on se porukka joka on paradoksaalisesti kaikista vähiten rauhaa ja rakkautta aidosti. Että yksilönvapaus ja kaikki kapina on salee toisinaan paikallaan, mutta joskus vaan niin pinnallista ja urpoo vaik haluis kovasti muuta olla.
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #1048 : 19. Helmikuuta 2022 klo 23:41 »

Tää on kaunis ketju

Mut joo aiheeseen, eli haluutteko hyvän esimerkin Sääntö Suomesta? Tässäpä on:

Juna tuli pääteasemalleen ja kaikki ihmiset jäivät siitä pois. Astuin tuohon 10 min päästä lähtevään junaan koiran kanssa about ekoista ovista ja katoin mihin suuntaan koiravaunu on ja lähettiin kävelee siihen suuntaan. Vastaan tulee kaks konnaria joista toinen heti "Koiravaunu on tuolla junan keskiosassa." johon vastasin samalla tyylillä ku metsä huus et "Joo ollaan just mennossa sinne KIITOS." ja se vaa "ulkokautta pitäis mennä sinne!!" Ja siihen mä vaa huutelin perää et no ompa tarkkaa kun ei tääl ees oo ketään ihmisii. Niin koska, oikeasti..? Tyhjä juna. Ketä se siis olisi mahdollisesti haitannut? Ymmärrän miksi koiravaunut on erikseen ja että jotkut voi olla oikeasti vakavasti allergisia, mutta... Mitä eroa meneekö sinne koiravaunuun tyhjän junan läpi vai ulkokautta?

Onko tämmösissä ja kaikissa vastaavissa tapauksissa kyse siis ihmisten typeryydestä, veemäisyydestä vai ihan vaan et on se laatikko päässä? Tai sitten en itse vaan tajua jotakin? Menee jotenki logiikat pahasti ristiin. Semmosta se on, kaikkien kanssa jaetaan maapallo, olisi kiva ymmärtää mut aina ei vaan ymmärrä ja tuntuu et tääl on ihmisiä melkeinpä vähintään kahta eri lajia tai jotain ku kattelee tätä kaikkea meininkiä...

Sillee jos oikein uhmakkaaks rupeen nii laittas kuule vaikka sen maskin naamallensa nii ei varmana leijaile yksikään koirankarva vahingossakaan sinne nenään nii selvinnee hengissä tästä elämästä.

Mun mielestä jos joku on tukarointia niin just tommonen ja sitä ei vaan voi oikein kestää eikä ymmärtää... Jotenki mihin katoo ne sydämen silmät ja se, että ollaan täällä ihmisiä ihmisille?

Ainoo mitä keksin järkeväksi syyksi on se, jos kyseinen konnari itse pelkäsi koiria ja siksi sanoi, mutta ei oikein vaikuttanut pelkääväiseltä vaan ihan vaan koska virka ja auktoriteetti ja voi sanoa ja säännöt ja viivottimet jne... Ja aika pahat koirapelot ois saanu olla jos kyseinen hauva olis pelottanut kun näyttää maailman kilteimmältä vaikka toki jos oikeasti pelkää niin ei nää sitä vaan pelkän hurjan pedon... Mut siis...

Mur kaikille jotka on tahalleen tommosia.

Yhtä toopea kun seistä jalankulkijana punasissa valoissa vaik ei tuu autoja eikä siinä samassa risteyksessä oo lapsia tai ketään muutaaan johon se vois vaikuttaa negatiivisesti... Pääasia ei varmaan oo ne valot vaan se et kattoo tuleeko autoja vai ei. 🤓

Näin muutoin Suomi on kyllä ihana maa! ❤🇫🇮

Toi juttu että allergikko vois olla uhmakas ja laittaa maskin naamaan ja blabla.. Oli must tarpeetonta ilkeilyä. Se on yks juttu että aina ei voi huomioida erikseen positiivisesti erityisryhmiä, sit toinen juttu on vittuilla. Oikeesti.
    Kirjattu

moonflower

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #1049 : 19. Helmikuuta 2022 klo 23:47 »
  • Tykkää (0)

• Tolle maskiläpälle oli oma syynsä mistä kaikesta se kumpuaa mut mä en rupee siitä todellakaan varsinkaan sulle nyt avautuu, en sydämeni enkä pääni kautta... 😕

Mutta täs vaan toistuu kokoajan se että sinä et ymmärrä minua. Oikeesti. Joten voitko nyt antaa olla ja olla purkamatta tota kaikkea mikä on sun mielestä huonosti ja väärin jos tulee noin paljon ikäviä fiiliksiä kaikista mun jutuista kun ei vaan ole sitä ymmärrystä.

Että sitä voi olla niin urpo ja pinnallinen kun tuhlaa aikaansa tämmöiseen... Mun on pakko vaan jättää tämä tähän, todeta että mä yritin, pyydän ja annan anteeksi, otettiin sitä vastaan tai ei, ja ainakin toivon että jatkossa olisi rauha.

Aika p****a fiilis jäi kyllä tästä kaikesta taas, ei voi muuta sanoa.

💔
    « Viimeksi muokattu: 20. Helmikuuta 2022 klo 00:08 kirjoittanut moonflower »
    Kirjattu
    no rain no flowers ~ ❤