Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 57

Rinsessa

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #840 : 18. Elokuuta 2015 klo 19:49 »
  • Tykkää (2)

• Jeij päätinpä minäkin avautua hieman, asiasta mistä en voi oikein kavereille puhua. Okei perus settii, töissä paskaa eikä kiinnosta mutta pakko muttamutta..

Viikonloppuna sain viimein fiiliksen, että ehkä tässä joku päivä toivutaan teini-iän nähtävästi suuresta ihastuksesta. Suhteestahan on jo aikaa muutama vuosi ja olin välissä toisessakin suhteessa, mutta sekin oli pakko laittaa poikki koska alkoi tuntua niin laastari meiningiltä, kun tää likka haikaili vaan tyyppiä ketä ei edes ole nähnyt pitkään aikaan. Jotenkin satuttiin samoihin kekkereihin tän kaverin kanssa ja ilokseni huomasin että ilta sujui ilman draamoja, eikä edes hetkauttanut kuunnella tyypin naissäädöistä mitä intoutui selittämään  ;D Alkoi sen yön jälkeen tulee sellanen olo, että ehkä minäkin olen valmis jatkamaan ja unohtamaan sekä ehkä jopa pian valmis ottamaan uuden kaverin sydämmeen  :sydamia
    Kirjattu

Utelias

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #841 : 25. Elokuuta 2015 klo 16:28 »
  • Tykkää (0)

• Nyt se sitten löyty, paikka jonne antaa vuotaa ylimäärät sappinesteet. Jes!

Ekaseks tahdon pahoitella, jos satut lukemaan tätä.

Just vietettiin kuntoutujaporukalla 3 vrk idyllisessä kansallispuistossa. Mukana olleista oli pari enemmänkin tyytymättömiä ns. elämäntapavalittajia. Ja pääsin lupaamaan itselleni etten ikinä sorru vastaavaan. Noh sitten löydän tän foorumin ja oon hetken et "heureka" you know. Sit törmään sinne terve, terve- osastolle, jossa nuoret, kauniit, perusterveet taputtelee toisiaan selkään. Alan kyseenalaistaan et onko kohta 29vn eläkeläisen aivovammasen nippanappa toimeentulevan mitään asiaa toivoa kuuluvansa porukkaan ylipäätään, edes tänne. Omana toiveenani on tällä tavalla saada jätettyä mielipahani menneisyyteen. Peace out.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #842 : 25. Elokuuta 2015 klo 17:26 »
  • Tykkää (1)

• Nyt se sitten löyty, paikka jonne antaa vuotaa ylimäärät sappinesteet. Jes!

Ekaseks tahdon pahoitella, jos satut lukemaan tätä.

Just vietettiin kuntoutujaporukalla 3 vrk idyllisessä kansallispuistossa. Mukana olleista oli pari enemmänkin tyytymättömiä ns. elämäntapavalittajia. Ja pääsin lupaamaan itselleni etten ikinä sorru vastaavaan. Noh sitten löydän tän foorumin ja oon hetken et "heureka" you know. Sit törmään sinne terve, terve- osastolle, jossa nuoret, kauniit, perusterveet taputtelee toisiaan selkään. Alan kyseenalaistaan et onko kohta 29vn eläkeläisen aivovammasen nippanappa toimeentulevan mitään asiaa toivoa kuuluvansa porukkaan ylipäätään, edes tänne. Omana toiveenani on tällä tavalla saada jätettyä mielipahani menneisyyteen. Peace out.

Mullakin on aina epäsäännöllisen säännöllisesti satanut p*skaa niskaan ja tiedän kyllä ton tunteen. Vaikuttaa monesti siltä että joka paikka ja foorumi on täynnä ihmisiä jotka on oikeasti ihan helvetin onnekkaita ja keskustelee kuppikunnissaan omista elämistään ja niiden sietämättömästä keveydestä...Keskustellaan ihanasta joogaharrastuksesta, seksistä, ruoasta ja kulttuurielämyksistä sekä matkoista ympäri maailmaa. Ja sitten ihmetellään että miksi jotkut on työttömiä ja surkutellaan sairaita sekä Afrikan lapsia...

Suomikin on valitettavasti niitä maita joissa on vallalla ah niin ihana pakkopositiivisuus! Itsekin joskus luulin että ns. vaihtoehtoihmisten keskuudessa olisi vähemmän sitä, mutta sittemmin olen huomannut erehtyneeni. Vaikuttaa vähän siltä että oikein missään ei ole paikkaa jossa voisi oikeasti puhua myös siitä että kuinka täyttä saastaa elämä voi olla. Kukaan ei halua kuulla kroonisista sairauksista, työttömän arjesta, köyhyydestä ja sosiaalisen elämän kuolemasta. Kaikki haluaa mielummin vain olla kauniita, tyylikkäitä ja persoonallisia! Hymy huuleen vaan! Sitten jos ei suostu tuohon positiivisuuden fasistiseen pakotukseen, jää yksin.

Mä olen jo aika lailla hyväksynyt tuon. Luen aika paljon kirjoja, joissa uskalletaan sanoa asiat niinkuin ne ovat, ilman mitään kaunistelua ja hyssyttelyä. Ja olen siinä mielessä onnekas, että mulla on muutama sellainen ihminen elämässä joiden kanssa voin puhua asioista suoraan. Ja kirjoittelen tännekin niin, vaikka tiedän että se saattaa joitakuita ärsyttääkin. Sananvapaus jne.

Mutta mua kyllä oksettaa se täälläkin esiintyvä negatiivisuuden pakonomainen kieltäminen. Sen vuoksi mietinkin monesti että kannattaako mun edes täällä olla. Mutta eipä näitä foorumeja nyt paljoa ole ja pyrin välttämään facebook-avautumisia (tosin joskus viinapäissä niitäkin tulee)...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #843 : 25. Elokuuta 2015 klo 21:14 »
  • Tykkää (2)

• Musta täällä on porukkaa aika moneen lähtöön ja kaikenkirjavaa keskustelua. ...
    Anyway, nimimerkki "Utelias", pysy ihmeessä linjoilla, kuulut kyllä porukkaan jos haluat kuulua, riittää kun olet rohkeasti sellainen kuin olet :) kaikki ovat erilaisia keskenään ja eri elämäntilanteissa ja terveydentiloissa, siis niin netissä kuin elämässäkin, mutta pohjimmiltaan maailman ihmiset on aika samanlaisia, jokainen haluaa olla vapaa, elää rauhassa, rakastaa ja tulla rakastetuksi :) poikkeavuudet iässä, mielipiteissä, ulkonäössä ja muussa on vaan sellaista silmänlumetta.
    +1
    Eikä tohon ole oikeastaan lisättävää. Paitsi että IMO saa vituttaa, ja sen saa sanoa. Kunhan ei ilkeillä ja loukata _tahallaan_ toisia. Toki joskus joku voi loukkaantua toisen sanoista, jos ne ovat eriäviä. Mutta se on yleensä ego joka siinä sitten ottaa hittiä, ei se ihmisen sielu. Peace!
    Kirjattu

Utelias

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #844 : 26. Elokuuta 2015 klo 13:25 »
  • Tykkää (2)

• Herkäks vetäsitte mut, nyt on pakko kiittää teitä Jb, Kurre, Avaruus <3 Taas jaksaa hymytä. :)
    Kirjattu

Bethaelis

• Vieras
    « Vastaus #845 : 27. Elokuuta 2015 klo 14:56 »

Vähän on ollut ristiriitaiset tuntemukset, opinnot ja koulussa käyminen tuntuu kivalta mutta rakkaan ja kissojen jättäminen melkein koko viikoksi vetää mielen päivittäin matalaksi. :( Eikä oikein taloudellinen tilanne kestä rullata edestakaisin joka päivä kodin ja koulun välillä.. Välillä suoraan sanoen ketuttaa aivan vietävästi miksi nyt sain asiani järjestettyä näin. Osaa kuitenkin arvostaa aikaa kullan kanssa sitten viikonloppuisin jos tilanteesta jotain hyvää haluaa ottaa esille. <3
    Kirjattu

Utelias

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #846 : 27. Elokuuta 2015 klo 20:13 »
  • Tykkää (0)

• Vähän on ollut ristiriitaiset tuntemukset, opinnot ja koulussa käyminen tuntuu kivalta mutta rakkaan ja kissojen jättäminen melkein koko viikoksi vetää mielen päivittäin matalaksi. :( Eikä oikein taloudellinen tilanne kestä rullata edestakaisin joka päivä kodin ja koulun välillä.. Välillä suoraan sanoen ketuttaa aivan vietävästi miksi nyt sain asiani järjestettyä näin. Osaa kuitenkin arvostaa aikaa kullan kanssa sitten viikonloppuisin jos tilanteesta jotain hyvää haluaa ottaa esille. <3

Aika paha. Etäsuhde opettaa jotain uutta suhteesta, kuin suhteesta. Ainakin osaa sit arvostaa hetkii yhdessä, ihan niinkuin sanoit :) Ainakin mun suhde kesti just yhden vuoden opinnot (ja vielä pitkään sen jälkeenkin) Toivon teille kaikkea hyvää, sydämiin lämpöö, pitkää pinnaa, lyhyitä puhelinlaskui (skype) och trevlig resa, eiks jee?
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #847 : 28. Elokuuta 2015 klo 07:18 »
  • Tykkää (0)

• BETHAELIS: Niin, tosiaan. Etäsuhteessa todellakin suhde punnitaan jos myös sitoutuminen. Riski "kasvaa erilleen" nousee merkittävästi ja se kannattaa tiedostaa. Käsitykseni mukaan paras vastalääke siihen ovat yhteiset suunnitelmat ja unelmat. Ts. kannattaa miettiä jokin yhteinen asia, johon tähtäätte. En halua pelotella, mutta uskon, että tiedostamalla mahdolliset karikot voit ainakin halutessasi väistää ne sujuvammin.

Kannattaa olla myös tietoinen siitä, että ennen pitkää luultavasti alat nähdä jotain "kiinnostavaa" jossakin opiskelutoverissasi. Siihen kun lisätään hiukan alkoholia sopivassa tilanteessa ja hups... Veikkaisin, että niistä, jotka kanssani - minä mukaanluettuna - kävivät taidekoulua, ei juuri kenenkään suhde kestänyt läpi koulun kolhuitta. Minäkin erosin silloisesta avopuolisostani, josko sitten palasimmekin vielä vuosiksi yhteen. Toisaalta, olimme kuin olimmekin niin erillaisia, että se lopulta lopetti suhteemme.

Sitten on vielä erikseen puolisosi näkökulma, jota en sen enempiä arvailemaan, mutta neuvoksi annan, että tutustuta hänet mahdollisimman pian opiskelutovereihisi. Näin hän tietää kenen kanssa olet tekemisissä eikä mielikuvitus pääse valloilleen.

Ja puolin toisin kannattaa välttää sooloilubaarireissuja. Niistä ei koskaan seuraa mitään hyvää suhteelle.

Kirjattu

Bethaelis

• Vieras
    « Vastaus #848 : 28. Elokuuta 2015 klo 10:23 »

Juu, eipä viikolla asuntolalla ollessa tule alkoholilla läträiltyä kun sieltä saa kenkää saman tien jos asia tulee ilmi, vaikkakin olisikin vain yhdellä käynyt terassilla niin tästä ei suvaita poikkeuksia. Asia ei minua kyllä häiritsekkään kun ainoastaan sitten kotona tulee se yksi juotua viikonloppuna jos edes sitäkään. :) Minkäänlaista kiinnostusta tuskin tulee opiskelutovereihin, huomattavasti suurin osa naisia ja miespuolisistakin taitaa olla kaikki aikalailla kymmenen vuotta nuorempia. :D Suhteemme on onneksi vakaalla pohjalla ja kyyneleitähän siinä molemmilla aina virtaa ja erilleen joutuminen satuttaa maanantaiaamuisin kuin joudun lähtemään. Mieheni tekee pääasiassa 10-18 vuoroa joten eipä noina päivinä kauheasti yhdessä muuta tehdä kuin katsellaan telkkaria tai hän pelaa kun on päässyt töistä kotiin. :D Olen myös sellainen ihminen joka viihtyy juurikin koulu/työpäivien jälkeen erittäin hyvin itsekseen sillä tuntuu että tuttujen kanssa tulee se sosiaalinen kertymä täyteen jo koulupäivän aikana. Yhteisiä unelmia ja tulevaisuudensuunnitelmia tietysti on, mutta yksimielisiä emme ole juurikaan tästä asuinpaikasta. Itselleni on suuri helpotus päästä vaihtamaan maisemaa mutta sitten siitäkään ei pysty täysin nauttimaan ilman toista. Puhelinkeskustelut korvaamme pelaamalla molemmat pleikkarilla verkossa joten laskuista ei tarvitse huolehtia ja se on ainakin miehelleni mieluisaa tekemistä. :) Perjantaisin kuitenkin pääsee jo 12 lähtemään taas kohti kotia joten viikot menevät suhteellisen nopeasti. Viikonlopuiksi on ihana tulla kotiin kun voi vain olla kotona toisen kainalossa eikä sillä hetkellä ole mitään merkitystä missä on, kunhan on sen toisen kanssa. <3

EDIT: Eipä kukaan toinen mies minua vienyt edellisessäkään opiskelupaikassa jossa KAIKKI muut olivat miehiä ;)
    « Viimeksi muokattu: 28. Elokuuta 2015 klo 10:35 kirjoittanut Bethaelis »
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #849 : 28. Elokuuta 2015 klo 17:30 »
  • Tykkää (0)

• Kuulostaa hyvältä ja tasapainoiselta:) pidä siitä kiinni!
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #850 : 03. Syyskuuta 2015 klo 23:41 »
  • Tykkää (0)

• Onko ihmisellä oikeasti olemassa mitää vapaata tahtoa? Tai onko mitään vaihtoehtoja, vai ohjaako elämää jokin kohtalo? Itsestä alkaa tuntua siltä kun tätä omaa elämää katsoo. Jään aina vaan paikalleni, enkä oikein meinaa päästä mihinkään, en ainakaan lyhyttä aikaa kauemmin. Enkä tiedä miten voisi muuttaa tämän. Jotkut sanoo että pitää yrittää enemmän, mutta olen hitto vie yrittänyt kaikenlaista. Ehkä olen sitten vaan jotenkin laiska ja huono.

Kuulen juttuja kuinka jotkut ovat vain ostaneet lentolippuja, lähteneet ulkomaille ja kokeneet mielettömiä seikkailuja. Vaikkeivat he olisi onnellisia, niin ainakin heidän elämissään tapahtuu jotain! Miksen itse ikinä voi saada mitään sellaista? Miksi oman elämäni pitää olla vaan puuduttavaa, tylsää ja masentavaa.

Tää on varmaan vaan jotain syysmasennuksen alkua jaoon sitäpaitsi pienessä kännissä. Hyvää yötä
    « Viimeksi muokattu: 03. Syyskuuta 2015 klo 23:46 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Topi

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #851 : 04. Syyskuuta 2015 klo 08:25 »
  • Tykkää (2)

• Onko ihmisellä oikeasti olemassa mitää vapaata tahtoa? Tai onko mitään vaihtoehtoja, vai ohjaako elämää jokin kohtalo? Itsestä alkaa tuntua siltä kun tätä omaa elämää katsoo. Jään aina vaan paikalleni, enkä oikein meinaa päästä mihinkään, en ainakaan lyhyttä aikaa kauemmin. Enkä tiedä miten voisi muuttaa tämän. Jotkut sanoo että pitää yrittää enemmän, mutta olen hitto vie yrittänyt kaikenlaista. Ehkä olen sitten vaan jotenkin laiska ja huono.

Kuulen juttuja kuinka jotkut ovat vain ostaneet lentolippuja, lähteneet ulkomaille ja kokeneet mielettömiä seikkailuja. Vaikkeivat he olisi onnellisia, niin ainakin heidän elämissään tapahtuu jotain! Miksen itse ikinä voi saada mitään sellaista? Miksi oman elämäni pitää olla vaan puuduttavaa, tylsää ja masentavaa.

Tää on varmaan vaan jotain syysmasennuksen alkua jaoon sitäpaitsi pienessä kännissä. Hyvää yötä

No miksi et voisi saada jotain sellaista? Seikkailuja, kokemuksia, mitä vain. Mikä estää?

En ole itsekään vielä keskenäni päättänyt, että onko vapaata tahtoa vai ei. Mutta sellaista olen havainnut pitkän aikaa, että ajatusmaailma kaikkine toistoineen ja vahvoine mielikuvineen näyttäisi luovan tätä todellisuudeksi kutsumaani maailmaa. Oli pakko tarttua tuohon kirjoitukseesi ja kommentoida, koska tämä on juurikin sellainen aihe, jota tykkään pohtia ja tutkiskella.

Jos nyt lähdetään siitä, että ajattelen itse omat ajatukseni, niin siinä tapauksessa voisi sanoa, että on vapaa tahto, ja rakennan itse todellisuuttani ja päätän itse omista ajatuksistani. Voit valita onko mielesi synkkä vai ei.

Katselin itse vuosia sitten ihmisiä, jotka matkustelivat ja tekivät elämällään jotain jännittävää, ja ajattelin, että "no onpas heillä helppoa tehdä tuollaista, en minä kuitenkaan pysty, kivat heille." Pari vuotta sitten pysähdyin ja tajusin, että hei, onkohan kateutta ajatella noin, miksi olla kateellinen, miksi minä en muka voisi tehdä jotain vastaavaa, mikä estää? No tulin siihen tulokseen, ettei mikään estä. Paitsi minä itse, asetin itselleni rajoitteet. Pelot.

Tänään istuin pienessä meditaatiopiirissä täällä Alaskan Fairbanksin yliopistolla, ja yksi osallistuja kuvaili hyvin ihmismieltä ja sen synkkyyttä. Hänellä oli takanaan draumaattisia kokemuksia, kuitenkin itsensä tutkiskelulla päässyt niistä yli. Hän kertoi ensimmäisistä meditaatioharjoituksistaan, joilloin ensimmäistä kertaa oli todella pysähtynyt ja tajunnut oman ajatusmaailmansa: kuinka kauhea! "Miksi ihmeessä olen käyttänyt niin paljon energiaa niin paskoihin ajatuksiin!"

Hänen puheensa vahvistivat itselleni jälleen kerran sitä, miten ajatusmaailmassa tapahtuva toisto ja ajatusten kautta asioiden tunteminen rakentavat maailmaamme. Niin kuin ystävänikin sanoi: kannattaa miettiä mitä miettii.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #852 : 05. Syyskuuta 2015 klo 11:23 »
  • Tykkää (0)

• Tää maailma on vain joskus niin pirun synkkä paikka että on vaikea suhtautua mihinkään positiivisesti. Tai tuntuu siltä että positiivisena pysyminen edellyttäisi ihanteellisia olosuhteita, osittaista todellisuuden kieltämistä ja äärimmäistä itsesuggestiota...Ihmettelen todella niitä jotka voivat elää ja pitää mielensä jatkuvan iloisina ja positiivisina. Ja itse haluan koko ajan niin helvetisti kaikkea; rahaa, seksiä ja elämyksiä. En voi koskaan olla rauhassa niiltä. Tuntuu aina siltä että jotain puuttuu.

Olen viime aikoina lukenut jonkin verran G. I. Gurdjieffin ajatuksia. Hänen mukaansa ihminen on jatkuvasti unessa ja vailla vapaata tahtoa. Ihminen ei voi valita omia ajatuksiaan tai tekojaan, vaan on pakotettu noudattamaan egon käskyjä. Todellisen itseyden voi saavuttaa Gurdjieffin mukaan vain kurinalaisella ja jatkuvalla työllä. Itsestä alkaa vaikuttaa siltä että hän oli ainakin osittain oikeassa; en itse tunne itseäni vapaaksi. Oma ego on koko ajan kaiken tiellä.

Kristillinen mystikko Meister Eckhart kirjoitti taas siitä kuinka ihmisen ego ja halut ovat aina tämän ja Jumalan välissä. Vasta kun ihminen hylkää itsensä, voi hän tavoittaa Jumalan. Tässä on myös viisautta omasta mielestäni. Tulemme aina kaikessa itsemme tielle. Halut ja himot estävät vapaan toiminnan ja tahdon.

Eli loppujen lopuksi vapaa tahto on olemassa, mutta yleensä se on vain poissa pelistä egon toimesta. Ego tappaa vapauden ja orjuuttaa minän.
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #853 : 05. Syyskuuta 2015 klo 13:21 »

tööt
    « Viimeksi muokattu: 23. Helmikuuta 2017 klo 12:01 kirjoittanut Kurre »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #854 : 06. Syyskuuta 2015 klo 13:22 »
  • Tykkää (0)

• Oon väsynyt tahtomaan kaikkea. Oon väsynyt siihen kierteeseen joka menee niin että aluksi ajattelen tahtovani jotain, sitten en saa sitä ainakaan ideaalilla tavalla ja sitten olen pettynyt itseeni. Ja olen väsynyt siihen että joka päivä on pakonomainen tarve tehdä jotain, eikä koskaan voi vain pysähtyä paikalleen.

Aina on hirveä pakko vain yrittää ja yrittää. Ihan kun joku sanoisi jatkuvasti "et ole tarpeeksi rohkea kun et tehnyt sitä tai tätä" tai että "senkin pelkuri/laiskimus!". Tuntuu että ainoa mikä riittää, on äärimmäisyydet. Ainoa mikä riittää on se että juoksee kaupungilla pää kolmantena jalkana eikä koskaan hellitä. Tilannetta pahentaa vielä kaikki carpe diem ja "elät vain kerran"-jutut...En hitto vie jaksaisi! Miksei ihminen voi olla vain tylsä? Miksi pitää olla niin äärimmäisen kiinnostava? Minua hävettää kun elämäni ei ole ulkoisesti tarpeeksi ihmeellistä ja jännittävää!

Ei vaan tunnu siltä että pelkkä kirjoittaminen ja opiskelu riittäisi. Tuntuu että aina vaaditaan lisää ja lisää. Joskus pelkään että ihmiset vain hylkäisivät minut jos tietäisivät millaista elämäni oikeasti on. Että se ei ole jännittävää ja jatkuvan seikkailullista. Kun koko ajan ihmiset kehuskelee Aasian matkoillaan, villeillä juhlilla, yhden yön jutuilla ja kaikenmaailman kokemuksillaan. Itsensä tuntee jotenkin huonoksi tuon kaiken rinnalla, etenkin kun aina haluaisi olla se parhain!
    « Viimeksi muokattu: 06. Syyskuuta 2015 klo 13:25 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu