Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 60

faråd

• Vieras
Vs: Avautumista
« Vastaus #885 : 22. Heinäkuuta 2016 klo 09:42 »

Mistä toi taikausko ja enkelit sun muut hyppäs tähän keskusteluun, jollei ennakkoluuloista rokotuskriittisiä kohtaan? Ainakaan ite en ole tietääkseni lietsonut taikauskoa tai enkelihoitoa missään vaiheessa. En myöskään ole itse vielä koskaan kääntynyt mm. homeopaatin puoleen. Holistista lääketiedettä toki arvostan, siis sitä että ihminen otetaan kokonaisuutena huomioon ja pyritään tukemaan tervettä ihmistä sen sijaan että keskitytään vain osaan, tai oireisiin, jos ei ole tarkoitus hoitaa oireiden alkusyytä, vaan ainoastaan hiljentää oireita. Eri tarpeisiin toimii toki eri hoitokeinot.

Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
« Vastaus #886 : 22. Heinäkuuta 2016 klo 10:32 »

Mistä toi taikausko ja enkelit sun muut hyppäs tähän keskusteluun, jollei ennakkoluuloista rokotuskriittisiä kohtaan? Ainakaan ite en ole tietääkseni lietsonut taikauskoa tai enkelihoitoa missään vaiheessa. En myöskään ole itse vielä koskaan kääntynyt mm. homeopaatin puoleen. Holistista lääketiedettä toki arvostan, siis sitä että ihminen otetaan kokonaisuutena huomioon ja pyritään tukemaan tervettä ihmistä sen sijaan että keskitytään vain osaan, tai oireisiin, jos ei ole tarkoitus hoitaa oireiden alkusyytä, vaan ainoastaan hiljentää oireita. Eri tarpeisiin toimii toki eri hoitokeinot.

Allekirjoitan koko puheenvuoron 1) edelleen sillä lisäyksellä, että jos oikeasti ajatuksen kanssa lukee sen Kaaron artikkelin, hänhän nimenomaan kritisoi tuollaisen enkelihoito-touhun katteetonta yhdistämistä rokotuskritiikkiin (kuinka voi ensin kehaista juttua ja sitten posottaa menemään samalla kritisoidulla meiningillä?...); 2) toisella lisäyksellä: itse olen homeopatiaa kokeillut ja ihan positiivisia, joskin kaikkea muuta kuin täsmähoitona toimivia kokemuksia asiasta saanut.

Tutustukaa siihen, mitä haukutte. Rasisti, tutustu maahanmuuttajaan ihmisenä. Periaatteen skeptikko, tutustu huuhaana pitämiisi ideoihin ja aatteisiin oikeasti.
Kirjattu

Kurre

• Vieras
« Vastaus #887 : 22. Heinäkuuta 2016 klo 11:47 »

jos oikeasti ajatuksen kanssa lukee sen Kaaron artikkelin, hänhän nimenomaan kritisoi tuollaisen enkelihoito-touhun katteetonta yhdistämistä rokotuskritiikkiin (kuinka voi ensin kehaista juttua ja sitten posottaa menemään samalla kritisoidulla meiningillä?...)

Mikäli muhun viittaat, niin olet varmaan tulkinnut kirjoitukseni tässä ketjussa väärin. Otin kantaa Brooksin viimeisimpään viestiin, josta olin osittain eri mieltä koska koen taikauskon ihan ok asiaksi ja osaksi omaakin maailmankuvaa. Missään kohtaa en yhdistänyt sitä kuitenkaan rokotevastasuuteen. Muokkasin nyt viestiin lainauksen siitä viestistä johon sillä viittaan, vaikka tässä kohtaa väärinkäsitys onkin varmaan jo tapahtunut. Kyseessä ei siis ollut minkään tason piilopiikittely rokotevastaisia kohtaan, vaan oma mielipiteeni taikauskosta. Olisi pitänyt heti lainata Brooksin viestiä niin omani olisi ollut selkeämpi, mutta aina ei tule ajateltua niin pitkälle, toivottavasti kukaan ei ehtinyt pahoittaa mieltään.

Voi toki olla ettei tähän lainaamani lause Epilän viestistä ole mikään viittaus mun kirjoitteluihin, mutta keskustelun edellisellä sivulla artikkelia kehaisseena ja tällä sivulla taikauskoa kommentoineena ajattelin sopivani kuvaukseen ja päätin siksi tarkentaa ajatuksiani tästä.
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #888 : 22. Heinäkuuta 2016 klo 13:56 »

Kaaro kirjoitti vielä vuosi sitten "Rokoteskeptikot ovat horjuttamattomia kuin maailmanlopun lahkolaiset". Nykyinen tieto, mitä Kaaro jutussaan kirjoittelee oli tiedossani jo vuosi sitten ja muistan kuinka lahkovertaus ketutti etenkin kun olin nähnyt miten skeptikot suhtautuvat rokottamiseen ja rokotuskriittisiin. Juttu harmitti, koska tiesin että kirjoittelu kantautui monen roketteesta vakavasti vammautuneen silmille, juuri heille jotka ovat nyt paremmin edustettuna uudessa jutussa.

Kaaron uusi juttuhan koskee erityisesti näitä uusia rokotteita.

Itse olen täällä puhunut myös ihan perusrokotteista, jotka itsekin olen saanut ja mielellään tarkastelisin jokaista rokotetta ja tautia erikseen ja viekä lapsuuden ja etenkin vauvojen rokottamista omana ilmiönään. Se varmasti saa aikaan sit omaa vastustustaan, joka ei siis välttämättä liity Kaaron artikkelissa esitettyyn asiaan, tai siihen etteikö voitais olla kriittisiä uusia rokotteita, kuten sikainfluenssarokotetta tai HPV-rokotetta kohtaan. (..tai vesirokko- ja rotarokotteita kohtaan)

Henk.koht. en usko rokotekonsensukseen, tai musta se on liian pinnallista, Mä en voi kuunnella esim. lääkäriä, joka pitää auktoritatiivista puhuttelua rokotuspäätöksestä, koska se ei riitä mulle. Tiedän epäillä lääkärin sanaa tässä aiheessa sellaisenaan, koska pari lääkäriä on ihan itsekin kommentoinut toisaalla, että heidän koulutuksessaan käydään läpi vain rokotusohjelmat pääpiirteittäin, eikä perehdytä aiheeseen sen kummemmin, samoin sairaanhoitajien kohdalla. Lääkärit ja hoitajat velvoitetaan myös siihen, että heidän pitää auktoriteettiin nojaten suositella rokottamista, heillä ei siis ole juurikaan antaa aineistoa, mihin tutustua rokotuspäätöstä miettiessä. Mä olen ollut ihan ylimääräiseksi määrätyssä lääkärikäynnissä lapseni kanssa vain ja ainoastaan kuuntelemassa lääkärin heikosti perusteltua mielipidettä, ja se oli juuri sellaista paasausta mitä Suzanne Humphrieskin tuossa luennoillaan kuvaili (Suzanne on käynyt lääkärin koulutuksen, erikoistunut munuaisiin, esittelee itsensä hyvin videossa), asian käsittelyä niin, ettei vahingossakaan syvennytä aiheeseen.

Jos mulla on vaikka jo ne muutamat lääkärit, tutkijat ja tutkimukset, jotka kertovat että tää juttu ei olekaan niin musta-valkoinen kuin väitetään, niin kyllä se silloin syö uskottavuutta vähintää ns. yleisestä tieteellisestä konseksuksesta rokottamisen ehdotonta hyödyllisyyttä tai edullisuutta kohtaan.
Silloin kun päätökset kansojen ja maailman rokotusohjelmista on tehty, meillä ei ole ollut dataa siitä miten rokottaminen vaikuttaa pidemmällä juoksulla ihmisiin itseensä, tai tautien kukistumiseen yksistään. Yksilöt muodostavat ne yhteiskunnat ja tautien kehitykseen on vaikuttanut muukin kuin rokottaminen. Tiede elää ja kehittyy, ja toisinaan siellä tieteen sisällä on systeemejä, jotka hidastavat muutosta.

Jos tsekkaa Suzannen luennon eka osan noin puolen tunnin kohdalta, voi nähdä jokusen kuvaajan, joista voi vähän raottaa sitä todellisuutta, jossa hygienia, ravitsemus, elintaso ovatkin todennäköisesti merkittävimmät keinot, miten taudeista selvitään. Itseasiassa siellä nähtävässä kuvaajassa jokaisen uuden rokotteen tullessa kuolleisuusluvuissa on voinut nähdä kasvupiikit.
Siinä valossa että rokotteet kuitenkin todella auttavat taudin keston ja oireiden suhteen, rokottaminen on vähän kuin kiva bonari elintasoon; työllisen ei tarvitse kokea koko taudinkuvaa ja voi tehdä enemmän työtunteja. Lapset voidaan työntää räkäsinä päiväkoteihin, kun kerta ei ole nuhaa vakavampaa (siitäkin huolimatta että saattavat sairastaa ns. vakavampaa tautia, joka leviää sitten mahdollisesti rokottamattomiin. Rokottamaton lapsikin on ihan turvassa kunhan on perusterve ja esim. huoltaja osaa tukea immuunijärjestelmää ja lääkärissä sitten lopulta voidaan testata taudinaiheuttaja ja määrätä esim. antibiootit). Sairastaessaan taudin lapselle muodostuu luonnostaan immuniteetti, sitä mitä rokotteillakin haetaan takaa. Ihan pienen lapsen kohdalla paras rokote on äidinmaito, koska siellä äidinmaidossa on kmitattu itseasiassa vasta-aineita enemmän mitä rokotetussa on muodostunut rokotuksen kautta.

Tavallaan ymmärrän sitä että kaikki lapset halutaan rokottaa, ettei olisi niitä jotka voivat sairastua vakavammin, mutta on sekin semmonen asia jota pitää tarkastella monipuolisesti ottaen mukaan rokotteiden itsessään sisältämät riskit,, jne.. Niin en mä sitä ihan hepposesti sulata.

Brooks nostaa esille heikommassa asemassa olevat lapset, henkilöt joiden immuunipuolustus tai yleiskunto eivät kestä tauteja. Heille esim hinkuyskä voi olla kohtalokas.. tässä kohtaa pitäisi jokaisen rokotteen tehoa ja antamaa suojaa tarkastella lähemmin..

Hinkuyskästähän jo linkkasin tutkimuksen että ainakin paviaanien kohdalla hinkuyskä tarttuu myös rokotetuista, ja itseasiassa se tarttuu vielä pidempään kuin rokottamattomasta.

Jäykkäkouristus aiheutuu bakteerista jota on ihan joka paikassa, mutta bakteeri on vaarallinen vain jos pääsee anaerobisiin oloihin ihon alle, ja sitäkin on mahdollista hoitaa C-vitamiinilla, ja ihan suonensisäiselläkin semmosella ja siihen löytyy tutkimus, mutta just nyt en ite lähde sitä etsimään.

Tuhkarokosta mulla on sellainen kuva, että se on juuri niitä tauteja, jota vastaan olisi rokotettava tasaisesti tehosteita ja tuhkarokkoepidemiat ihan rokotettujenkin keskuudessa ovat mahdolisia jos hygieniasta ei huolehdita..ja ovat jopa todennäköisiä sitten, kun tavallaan aito tuhkarokkoimmuniteetin omaava väestö kuolee. Tuhkarokko kuuluu MPR-yhdistelmärokotteeseen, joka on myö vihurirokkoa ja sikotautia vastaan. Tuhkarokko on aikoinaan aiheuttanut kuolevuutta ja sokeutumista, mutta näihinkin osataan vastata nykyään paremmin, edelleen mm. C-vitamiinin, ja A-vitamiinin avulla..Rokko syö A-vitamiinia, joka aiheuttaa sokeutumista.,

MPR-rokote sisältää eläviä heikennettyjä taudinaiheuttajia, eli vastarokotettu voi olla riski mm. syöpäpotilaalle. (Toimintaohjeet lasteensairaalassa: http://healthimpactnews.com/2015/public-health-officials-know-recently-vaccinated-individuals-spread-disease/)

Suzanne on esittänyt esimerkin pneumokokista, kun rokotetaan niin mikrobit muuttavat muotoaan niin ettei rokote enää anna suojaa ja yleensä uusi versio on ärhäkkäämpi. En tiedä miten paljon muita tauteja ollaan tutkittu

Polio - jos olet peruskunnossa, polio on luultavasti on flunssan kaltainen tauti. Rokote on aiheuttanut myös polion kaltaisen taudin, joka on vammauttanut ihmisiä --- ja on epäilyksiä että tautia ei oikeastaan olla käsitetty, sitä on diagnosoitu miten sattuu, ja että oliskin esim. DDT:n aiheuttamaa. Diagnosoinnin määrittely muuttui samaan aikaan kun massarokotukset alkoivat.

Isorokkoa vastaan rokotettiin 10% väestöstä.

"Tautien paluu" on tietääkseni käsitelty lääkärilehdissä niin, että taudit tekevät paluuta, koska rokotteet eivät toimi kuten on kuviteltu niiden toimivan, ei siksi että rokotteiden käyttö olisi dramaattisesti vähentynyt.

Jos multa jää nyt jotain oleellista tässä pois ja varmasti jääkin ja tää on muutenkin hajallista, niin pahoittelut, en ihan ehdi viilailla loputtomiin ja muutenkin mua vähän epäilyttää että keppiäkin kiinnostaa mitä mä aiheesta kirjoitan  ;D. Ja anteeksi jos oon tulkinnut teidän vastauksia väärin, mm. Brooksin juttuihin oon palaillut lueskelemaan myöhemmin vielä, kun en ihan välttämättä heti ole saanut kiinni että mitä hän ajaa takaa, ja millaisin taustatiedoin.
Mun on pakko nyt jättää tätä aihetta vähän vähemmälle muutenkin, oon tässä muutamat päivät yksin muksun kanssa eikä silloin ole aikaa datailla.
Kaikki ovat vastuussa valinnoistaan ja itsensä informoinnista tässäkin aiheessa, musta tota tietoa kannattaa hankkia silloinkin, jos ehdottomasti rokottaa kaiken ja kaikki ja aina. Suzannen videot ovat todella hyviä avaamaan tätä juttua siinä ja ehkä vähän vielä enemmän mitä Kaaron juttu.

Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
« Vastaus #889 : 11. Elokuuta 2016 klo 00:12 »

Tämä nyt on vähän hölmö postaus. Mutta.

Nettifoorumeilla tulee silloin tällöin vastaan vakiokirjoittajia, joilla ei tunnu olevan kuin yksi asia. Syystä tai toisesta tuota yhtä asiaa on heidän mielestään suunnattoman tärkeä toistaa. Silloin tällöin ehkä kirjoitetaan yksi tekstinpätkä täysin ilman sitä oman varsinaisen asian esiintuomista. Ainakin on jotain, mihin vedota, jos joku syyttää sen yhden asian yksipuolisesta toistelusta.

Siihen ilmiöön törmää tälläkin foorumilla.
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #890 : 11. Elokuuta 2016 klo 10:32 »

Oon huomannut kans. Semmosta kyllä tapahtuu netin ulkopuolellakin, että sinänsä. Oon kyllä itekin välillä semmonen että ajatus kulkee jotain samaa rataa, tai että on joku juttu, joka on ollut mieleenpainuva, niin toistuu toisinaan.
Se on kyllä vähän hämmentävä ilmiö sitten, kun huomaan jollakulla toisella tämmöstä, mieleen nyt tulee Brooksin juttu suomalaisten onnellisuudesta, johon olen suht monet kerrat törmännyt täällä ja sinänsä sehän on semmonen ihan positiivinen ajatus, mutta toisaalta vähän henkkoht. häiritsevää että vedetään onnellisuustutkimusta esiin eri paikois, etenkin kun itest onnellisuus on jotenkin niin subjektiivinen ilmiö,, ja tavallaan yks yhteen vetävä tutkimus jostain muutaman miljoonan tyypin poppoosta (johon itsekin kuulun) vaan tuntuu vähän yksinkertaistavalta ja halvalta.

Mä nyt avaudun yhest toisesta jutusta,, siitä kun just vihjataan jostain tapahtumasta ja ei sitten kerrota että kenestä on kyse. Epilä Phoenix, oot muutamat kerrat kertonut havainnoistas tän foorumin tapahtumista, ja ollut mainitsematta esim. nikkejä. Tavallaan tuntuis ehkä reilummalta jos käyttäisit vaikka sitten nikkejä suoraan kehen viittailet. Ollaan kuitenkin aika pieni poppoo. Ei sulla sinänsä ole varmaan syytä osoitella sormella ja ahaluat ehkä painottaa tapaa miten voidaan kirjoitella foorumeilla ja vaikuttaa just niihin, mutta kuitenkin viittaat ja jätät sitten siihe, eli esim. nyt et kertonut että mitä tää sussa sit saa aikaan... Tavallaan kyllä ymmärrän, mutta tavallaan vaikuttaa vähän kenkulta.
Kirjattu

Epilä Phoenix

• Vieras
« Vastaus #891 : 11. Elokuuta 2016 klo 14:24 »

Epilä Phoenix, oot muutamat kerrat kertonut havainnoistas tän foorumin tapahtumista, ja ollut mainitsematta esim. nikkejä. Tavallaan tuntuis ehkä reilummalta jos käyttäisit vaikka sitten nikkejä suoraan kehen viittailet.

Niin, no itse ajattelin, etten halua aiheuttaa henkilökohtaista pahaa mieltä kenellekään, enkä halua mitään tämä kirjoittaja vastaan tuo toinen kirjoittaja -asetelmia. Niitähän oli keväällä, ja minusta ne olivat tosi inhottavia. Mutta joo, tämäkin on henkilökohtainen kokemus.
Kirjattu

faråd

• Vieras
« Vastaus #892 : 11. Elokuuta 2016 klo 16:57 »

Niin, juu, tykkään ite mieluummin sellasesta että mulle sitten suoraan sanotaan (kerta sanotaan), jos jokin vaivaa, koska muuten se saattaa tulla jatkuvasti esiin kuitenkin (kuten kävi keväällä ennen kaikkee purkailua). Voi olla että jollakulla toisella se on sitten eripäin. Jokainen on mitä on ja kirjoittaa miten kirjoittaa ja jokainen myös tulkitsee miten tulkitsee. Sillee aattelisin että kuitenkin on reilumpaa huomata sitäkin että miten se oma reagointi kertoo itsestään..en mä tiiä mistä muusta sitä vois ottaa vastuuta.

..jos vähän rönsyyn, niin mulla on ollut aika paha tapa huomautella jos mistäkin reppanaa puolisoani männä vuosina, niin hän jossain kohti alkoi vastaamaan sitten tyyliin että jos jokin haisee pahalta, niin se on oma nenä se jossa haisee. Totuus on sit mahdollisesti jossain sillä välillä.

Kuten nyt vaikka että huomautan sulle, oon pahoillani jos se harmittaa, ja onhan se itseasias suurilta osin omaa epävarmuuttani. Ite siis ihan vain ohitan monii juttuja, kuten nyt ohitin aiemmin ton onnellisuustutkimuksen, koska oon siitä aiemmin kai jotain kriittistä sanonut.. ehkä mulle jäi vaan mieleen roikkumaan, että oisko siitä pitänyt jotain kuitenkin mainita...sit tää sun juttus vähän triggeröi nyt tässä sitten. Sorit.
Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
« Vastaus #893 : 27. Elokuuta 2016 klo 09:00 »
  • Tykkää (0)

• Sellanen ärsyttävä piirre on tässä hiipinyt minuun, että alkaa olla vaikea päästä irti iltaisin ja viikonloppuisin työajatuksista ja -kiireestä.
    Kirjattu

amelia

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #894 : 25. Syyskuuta 2016 klo 14:25 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on muutamakin avautumisaihe mielessä.
    Ensinnäkin ottaa päähän että Helsingissä kaavoitetaan joka paikkaan metsien päälle ostoskeskuksia ja jtn uusia lähiöitä. Tästä kirjoitin kyllä jo enemmän tänään-keskusteluun niin en jaksa siitä sen enempää.
    Toinen ärsyttävyys on sellainen jatkuva itsetutkiskelu. Tunnustan sortuneeni siihen nuorempana itsekin enemmän, mutta nykyään sitä kaipaa sen itsensä tutkiskelemisen sijaan jotain käytännön tekoja maailman epäkohtien korjaamiseksi. Eikä sitä että vain pohditaan että millainen minä olen ja mikä on minun tarkoitus ja voi voi miten asiat on huonosti. Onko täällä ketään joka ihan käytännössä toimii niiden asioiden puolesta joihin uskoo? Kaipaan vertaistukea. 
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #895 : 24. Lokakuuta 2016 klo 17:10 »

Tonk tonk tonk, tää lyö päätään seinään.

En kyl pysty arvostamaan ketään joka on erimieltä mun kanssa ton Helsingin viherpuistoon rakentamisen kanssa :D se on jotenkin noloo, koska joo ,, on muuttoa kaupunkiin ja asuntopulaa, mutta että sen vuoksi tapettais niit jo vähäisiä luontosaarekkeita.. Tosi vaikeeta päästä tästä asiasta semmoseen sopuisaan normaalitilaan.

Keskiviikkona mielenosoitus:

Lainaus
    Mielenosoitus Helsingin metsien ja viheralueiden puolesta!19.10.2016 12:43
    Helsingin metsiä ja viheralueita yleiskaavassa puolustavat ryhmät järjestävät keskiviikkona 26.10. klo 15-17.30 mielenosoituksen Senaatintorilla kaupunginvaltuuston sisäänkäynnin (Aleksanterinkatu 20) edessä. Tapahtuma jatkuu valtuuston kokouksen seuraamisella "leiritulilla", kynttilät syttyvät Helsingin viheralueiden puolesta.

Valtuustoryhmiä on pyydetty paikalle klo 15.30 selostamaan kantaansa valtuustosalissa tuleviin äänestyksiin, jotka koskevat viheralueiden säilyttämistä.

Paikalla on infoteltta klo 12 alkaen ja koko tapahtuman ajan mikrofoni on vapaa päättäjien, kuntalaisten ja järjestöjen puheenvuoroille.

Mielenosoituksen järjestää Luonto-Liiton metsäryhmä yhdessä Helsingin viheralueita puolustavien ryhmien kanssa. Mukana ovat muun muassa Keskuspuistoryhmä, Kansallinen kaupunkipuisto Helsinkiin! -liike, Pro Tuomarinkylä, Vartiosaariseura, Laajasalo-Degerö Seura r.y., Stansvikin kyläyhdistys ry, Vuosaari-Seura ry ja Malmin lentokentän ystävät ry.

Maija Hakanen

Ite en nyt pääse mutta eiköhän tuolla tuu olemaan väkeä. Jos vain suinkin, niin tuonne sais mennä!
    Kirjattu

faråd

• Vieras
    « Vastaus #896 : 31. Lokakuuta 2016 klo 07:39 »

Mulla on nyt aika piiiip olo, kun laskeskeltiin tossa että mä ilmeisesti makselen mun puolison toimeentulotukiosuutta opintolainallani.

En millään halua enää paperia tuhlata Lahden virastojen kanssa selvittelyyn, niin onneks nyt sain pidettyä hermoni suht kasassa ja laittelin nyt maillin meidän etuuskäsittelijälle, jossa mm. ihmettelin kun ei Helsingin kaupungissa menetelty näin. Jotain oli kuitekin pakko jo vähän sanoa.
    Kirjattu

Auringon

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #897 : 10. Joulukuuta 2016 klo 01:35 »
  • Tykkää (0)

• T
    Olen viime aikoina lukenut jonkin verran G. I. Gurdjieffin ajatuksia. Hänen mukaansa ihminen on jatkuvasti unessa ja vailla vapaata tahtoa. Ihminen ei voi valita omia ajatuksiaan tai tekojaan, vaan on pakotettu noudattamaan egon käskyjä. Todellisen itseyden voi saavuttaa Gurdjieffin mukaan vain kurinalaisella ja jatkuvalla työllä. Itsestä alkaa vaikuttaa siltä että hän oli ainakin osittain oikeassa; en itse tunne itseäni vapaaksi. Oma ego on koko ajan kaiken tiellä.

Eli loppujen lopuksi vapaa tahto on olemassa, mutta yleensä se on vain poissa pelistä egon toimesta. Ego tappaa vapauden ja orjuuttaa minän.

Googletin kadonneen kaverin perään. Jälkeen hän jätti G. I. Gurdjieff viitteet 2010 . Katsoin täältä kuka puhuu tästä.  Musta tuntuu että hän on pois - hän oli mun paraskaveri sillon joskus aikaisemmin hetken. Olisin niin halunnut nähdä hänet, mutta monta yritystä mokaantui ja katkon ihmiset pakotti ymmärtääkseni hänet katkasemaan kaikki suhteet vanhoihin ystäviin.  :tutimaan rauhassa!
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #898 : 10. Joulukuuta 2016 klo 21:01 »
  • Tykkää (0)

• Mikäkö nykykulttuurissa ottaa päähän? Rasistit ja muut pellet toki, mutta joskus pistää ihmetyttämään tietynlainen "loukkaantumiskulttuuri", joka on johtanut siihen että hernettä vedetään nokkaan niin urakalla, että se on lopulta johtanut sellaiseen tilanteeseen että paikoitellen poliittinen korrektius on mennyt jopa niin pitkälle, että se on luonut tilaa populismille. Voi olla myös liikaa "sinisilmäisyyttäkin", ikävä kyllä.

Juurikin tuo populismi mahdollistaa Trumpin kaltaisten hahmojen nousun eri maissa, koska tavallinen pubikansa (ei pahalla) ei halua mitään poliitikkojen jonninjoutavia onttoja korulaiseita vaan voimakkaita hahmoja, joilla on olevinaan jotain halua tehdä rajujakin muutoksia. Olkoonkin sitten, että ne muutokset voisivat loppupeleissä olla vähemmän ilahduttavia joillekin. Toki vallankumouksellinen mentaliteetti on kytenyt jo esim. Jenkkilässä pidempäänkin, kun on kyllästytty poliitikkojen kyvyttömyyteen ja loputtomaan korruptoituneisuuteen.

Suomessa toki asiat eivät ole vielä niin huonosti vaikka on täälläkin kaikenlaisia hyväveli-verkostoja ja päättäjät pihalla kuin lumiukot. Silti tulevaisuuden suunta on tympeän näköinen jos vastakkainasettelun annetaan vaan jatkua ilman minkäänlaista järjellistä dialogia. Toisten jatkuva syyttely ei siis ole mitään järkevää dialogia. En toki itse tiedä mikä olisi välttämättä ratkaisu kaikkeen tähän, mutta Russel Brandin Vallankumous-kirja pisti vaan miettimään tätäkin asiaa jälleen. Kaikki on aina muutoksessa, mutta se on ihmisistä itsestään kiinni, että tuleeko muutos olemaan miellyttävä vai ei.
    Kirjattu

fårad

• Vieras
    « Vastaus #899 : 08. Maaliskuuta 2017 klo 19:53 »

Voi rakas riuku. Tänään kaikki on mennyt päin seiniä. Pää kipee ja silmät punaset itkemisestä, mikä on ärsyttävää ja haluisin nyt saada itteni kasaan. Seuraavat viis päivää elämäni haastavimpien ihmisten luona..eli vanhempien luona. En tiiä, kai täs joutuu ennen kaikkea vastatusten itsensä kanssa. Mä olen jotenkin pettynyt moneen asiaan mun elämässä ja se nyt korostuu ja tää paikka on semmonen odotusten ja pettymysten solmukohta. Aina täällä on vähän epäkelpo olo ja haluisin paeta. Mut ihmisiä kaikki kaiketi..en tiiä. Tää oli nyt paras pakopaikka mitä tähän keksin. Tavallaan liitän hippeyteen just sitä että ihmiset ois enempi vapaat itsensä suhteen..ei niin paljon vertailua ja ulkoista arviointia ja odotuksia..ei niin paljon niit äitejä ja isiä pään sisäs... vaan se mikä fiilis kelläkin itsessään. Että joo.. Joku semmonen omanarvontunnon paikka. Voi hököteköpöö höh höh höö. Huhhoh.
    Kirjattu