Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 36

JazzDj

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #525 : 11. Maaliskuuta 2014 klo 23:02 »
  • Tykkää (0)

• Pitäis varmaan olla vähemmän radikaali kun ärsyttää ku kukaan ei oo ikinä mun kans samaa mieltä.
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #526 : 12. Maaliskuuta 2014 klo 14:19 »

"Itsepropelloimisen" vaara, siis sen että kuvittelee olevansa muita parempi on erään tutkimuksen mukaan hyvin, hyvin yleinen tauti, jota itsekin sairastan. Sitä voi toisaalta sanoa siksi jankkaamakseni synteettiseksi onnelisuudeksi ja sen olemassaolo ja tiedostaminen tekee onnellisuuden valtatiellä aidon onnellisuuden tavoittelemisesta helpompaa kuin voisi kuvitella tästä itseriittoisuuden vankilasta katsottuna. Olen alkanut kohdata ihmisiä, jotka uskovan asiaan, jonka tiedän olevan valhetta. Vaikka yritän horjuttaa näiden ihmisten harhaa, he vakuuttavat minulle ja itselleen olevansa oikeassa. Tällaisessa tilanteessa arvostan ihmistä, joka pystyy ajamaan tiedon asiaa radikaalisti eteenpäin, myös muiden mielessä hävittäen joskus tämän synteettisen onnellisuuden ja minäkuvitelmien ansankin, jolloin täytyy aloittaa tämä pelillistyvä elämä todellisesta lähtökohdasta eikä mistään kuvitellusta itsen ylivoimaisuudesta ja asioiden erinomaisuudesta omalle kannalleen. Tämä voisi korjata monia korjattavissa olevia luonnevikojakin ja huonoa etiikkaa... Kun kaikki ei olisi niin automaattisesti erinomaista itsensä kannalta ja vastoinkäymisiä voi alkaa ennakoida oikeasti. Mutta toisaalta, onhan se synteettinenkin onnellisuus aivan yhtä hyvää.
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #527 : 12. Maaliskuuta 2014 klo 16:39 »
  • Tykkää (0)

• Itse mietin tässä, et pitäis varmaan pelata vähemmän flappy birdiä kun se halvatun naakka törmää aina pylvääseen ja kuolee.

Pelaa mieluummi flappy dogea: http://www.dogetek.co/game/

Mikä on sun ennätys?
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #528 : 13. Maaliskuuta 2014 klo 17:59 »
  • Tykkää (0)

• Järkyttävää palata Lontoosta Helsinkiin... Ihmiset on täällä niin töykeitä, eikä oikeen vaikuta että täällä olisi edes mitään nähtävää! Ihan kaameeta, haluun takaisiin Lontooseen!!!!!!!!!!!!!!!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #529 : 02. Huhtikuuta 2014 klo 18:37 »
  • Tykkää (1)

• http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288672874995.html

Tiedän että olen hiukan tekopyhä ja jeesusteleva, mutta oikeasti mitä hittoa? Siis onko oikeasti jonkun kaupan alennusmyynti niin tärkeä asia että sinne pitää jonottaa tuntikausia keskellä päivää?! Näkyykö tuossa ne nykyihmisen elämän prioriteetit?
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

laventelituuli

• Vieras
    « Vastaus #530 : 01. Toukokuuta 2014 klo 12:58 »

Joo. Stephen Elop sai 25 miljoonaa erorahoja nokialta, ja joku Björn Walrus siinä saman verran pöllittyä stripparin pikkareista.
    Sit jos kuinka kohteliaasti uskaltaa kysyä et entä kun ihan tossa näkökentän ulkopuolella kuolee ihmisiä nälkään, et miten voi olla niin julkea ja röyhkeä että kehtaa ylläpitää tollasta elintasoa, ni ajatellaan et oot katkera tai kade.

Ei voi vaan ottaa sitä kritiikkiä vastaan, ni luullaan et ollaan kade.

Kyllä sitä voi hävittää jonkun loisen ihan vailla tunteita, niin ku täit päästä wahlroos? Mitenkään niitä kadehtimatta.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #531 : 01. Toukokuuta 2014 klo 13:51 »
  • Tykkää (0)

• Mitäköhän ihmettä oon tekemässä nyt mun elämälläni? Oon vaan rauhaton, joskus jopa maaninen tai sitten äärimmäisen depressiivinen. Mikään ei koskaan riitä. Elän nyt elämää joka olisi vuosi sitten ollut ajatuksissani lähes utopiaa, mutta en ole siltikään tyytyväinen. Ja koitan jatkuvasti vain saada lisää ja lisää! Oon mennyt mukaan siihen hedonismiin ja pinnallisuuteen mitä kerran halveksin. Tuhlaan rahoja, juon ja poltan. Kohta edes ihmissuhteilla ei ole mitään väliä.

Olen nihilisti enkä oikein usko mihinkään. Koska mikään ei ole auttanut! Oon kokeillut kaikkea new age-juttuja, meditointia, buddhalaisuutta, kommunismia, anarkismia, kapitalismia, rasismia, seksismiä, feminismiä, primitivismiä, ateismia ja kristinuskoa. Mitä on enää jäljellä kun on nähnyt kaikkien "totuuksien" olevan vain valheita? Onko sitten maailmassa enää mitään muuta kuin valheita?

Mutta mitä sitten pitäisi tehdä? Ympäristötuhojen ja superbakteerien vuoksi meistä suurin osa kuolee kuitenkin varmaan seuraavan 50 vuoden kuluessa toinen toistaan kurjemmalla tavalla. Planetaarinen itsemurha on menossa. Miksi minun edes pitäisi yrittää mitään? Vitut, tekisi joskus vaan mieli pistää kuula kalloon kun kattoo nykyistä meininkiä. En halua menettää kaikkea ja kuolla johonkin ojaan! Haluaisin nauttia elämästä, mutta se on mahdotonta. Kun kaikkialla on vain pettymyksiä, kuolemaa, valheita ja muuta kurjuutta.

Ai että kun inhoan tätä maailmaa!

Mutta onko missään mitään järkeä? Pitääkö edes ajatella jotain tai koittaa pelastaa itseään tai muita? Vai onko se kaikki vain yritystä saada valheellista turvallisuuden tunnetta joka kuitenkin murenisi jossain vaiheessa? Ehkä haluni saada maailmaani jotain "järkeä" on vain kontrollinhalua ja neuroottisuutta. Ehkä ainoa vaihtoehto on vain irrottaa ote kaikesta ja tippua.
    « Viimeksi muokattu: 01. Toukokuuta 2014 klo 14:04 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #532 : 01. Toukokuuta 2014 klo 14:56 »
  • Tykkää (1)

• Oon kokeillut kaikkea new age-juttuja, meditointia, buddhalaisuutta, kommunismia, anarkismia, kapitalismia, rasismia, seksismiä, feminismiä, primitivismiä, ateismia ja kristinuskoa.
    Kaikkea paitsi painojen nostelua, kuulostaisi...

Vai onko se kaikki vain yritystä saada valheellista turvallisuuden tunnetta joka kuitenkin murenisi jossain vaiheessa? Ehkä haluni saada maailmaani jotain "järkeä" on vain kontrollinhalua ja neuroottisuutta. Ehkä ainoa vaihtoehto on vain irrottaa ote kaikesta ja tippua.
    Joo. Huom. maailmaasi. En usko että kyse ois siitä ettet koe kontrolloivas sun maailmaa, veikkaan että kontrolloit sitä ihan hyvinkin ja ekköhän nää sen tiijäkki. Eikä "irrottaa ote kaikesta ja tippua" oo ees mikään vaihtoehto, ei kukaan voi tehä niin.

Ehkä sun kannattas kehitellä jottain järkevämpää ja ennenkaikkea konkreettisempaa tekemistä. Oikeasti, jos sun "kokeilut" on kaikki jotain vitun ideologioita ja aatteita (zen zen zen buddha zen kommunismi liberalismi tasa-arvo kasvissyönti lihansyönti nihilismi) eikä mittään konkreettista niinku "kävin poimimassa marjoja, kävin lenkillä, join kaljaa, kiipeilin puissa, soudin venettä, piirsin kauniista kevättaivaasta maalauksen, halasin äiskää, perkasin ahvenia, istuskelin nuotion ääressä"

Nyt jottain vitun otetta hei, jätkä sais parhaimmillaan jostain vitun marttakerhostakin enempi irti ku tuollasesta ihme haihattelusta
    « Viimeksi muokattu: 01. Toukokuuta 2014 klo 15:02 kirjoittanut Erakkorapu »
    Kirjattu

laventelituuli

• Vieras
    « Vastaus #533 : 01. Toukokuuta 2014 klo 15:59 »

Oon kokeillut kaikkea new age-juttuja, meditointia, buddhalaisuutta, kommunismia, anarkismia, kapitalismia, rasismia, seksismiä, feminismiä, primitivismiä, ateismia ja kristinuskoa. Mitä on enää jäljellä kun on nähnyt kaikkien "totuuksien" olevan vain valheita? Onko sitten maailmassa enää mitään muuta kuin valheita?
    Kokeile lsd:tä.
    Ei varmasti jää kertakokeiluks.
     ;D
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #534 : 01. Toukokuuta 2014 klo 16:19 »
  • Tykkää (0)

• Kaikkea paitsi painojen nostelua, kuulostaisi...

No, onhan sitä sallillakin tultu käytyä. Mutta kiva vaan niille joille liikunta riittää tuomaan rauhan ja hyvän elämän! Minulle ei.
    Joo. Huom. maailmaasi. En usko että kyse ois siitä ettet koe kontrolloivas sun maailmaa, veikkaan että kontrolloit sitä ihan hyvinkin ja ekköhän nää sen tiijäkki. Eikä "irrottaa ote kaikesta ja tippua" oo ees mikään vaihtoehto, ei kukaan voi tehä niin.

Ehkä sun kannattas kehitellä jottain järkevämpää ja ennenkaikkea konkreettisempaa tekemistä. Oikeasti, jos sun "kokeilut" on kaikki jotain vitun ideologioita ja aatteita (zen zen zen buddha zen kommunismi liberalismi tasa-arvo kasvissyönti lihansyönti nihilismi) eikä mittään konkreettista niinku "kävin poimimassa marjoja, kävin lenkillä, join kaljaa, kiipeilin puissa, soudin venettä, piirsin kauniista kevättaivaasta maalauksen, halasin äiskää, perkasin ahvenia, istuskelin nuotion ääressä"

Nyt jottain vitun otetta hei, jätkä sais parhaimmillaan jostain vitun marttakerhostakin enempi irti ku tuollasesta ihme haihattelusta

Kyllähän sitä kaikkea konkreettista voi tehdä, mutta olen kyllä mennyt aika kauas siitä pisteestä missä jokin helvetin pullien leivonta tai kännien vetäminen tekisi mitään hyvää. Itse asiassa mulle on aika lailla ihan sama mitä teen! Opiskelen, pidän kunnosta huolta päivittäin, ryyppään ja sosiaalistakin elämää löytyy. Mun elämä on useimpien ulkopuolisten silmissä varmaan täydellistä ja ihanaa (tai niin ainakin on sanottu). Tätä asiaa on vaikea selittää muille, mutta en vaan saa mistään kicksejä tai mielenrauhaa. En vaikka järjestän elämäni miten.

Mutta pitäisi varmaan siirtyä LSD:hen ja koviin huumeisiin! Ehkäpä otan sen projektikseni? Eipä täydy ainakaan kovin kauaa elää sitten!
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #535 : 01. Toukokuuta 2014 klo 17:34 »
  • Tykkää (0)

• Kyllähän sitä kaikkea konkreettista voi tehdä, mutta olen kyllä mennyt aika kauas siitä pisteestä missä jokin helvetin pullien leivonta tai kännien vetäminen tekisi mitään hyvää.
    Etkä oo. Oot just siinä pisteessä että vouhotat ja möykkäät ja pullien leipominen ja turpansa kiinni pitäminen tekis sulle ihan vitun hyvvää.

Mun elämä on useimpien ulkopuolisten silmissä varmaan täydellistä ja ihanaa (tai niin ainakin on sanottu).
    Kuka vitun taliaivo noin on ikinä sanonu? Aivan vitun vastuutonta heittää bensaa liekkeihin tuolleen
    Kirjattu

gemma

• Vieras
    « Vastaus #536 : 01. Toukokuuta 2014 klo 18:08 »

Johnnyboy, sun tilantees kuulostaa niin tutulle mun menneisyydestä. Joillakin vaan se oman reitin ja elämän haeskelu vie aikaa. Ehkä oot sillai utelias ja haluut kokee paljon tyyliin, oisko tää, oisko tää oisko tää mua.. Mulla oli parikymppisenä maailmantuskaa ja etsin roolia tai lokeroa, johon solahtaisin. Kävin hädissäni seurakunnissa, väliin puistopultsarien messissä, väliin anarkistiliitossa jne. Joka paikassa kuitenkin törmää siihen, että ihmiselo vaan on välillä vaikeeta. Ei ole riidatonta sukua, ei taloyhtiötä, ei työpaikkaa, ei harrastusporukkaa.. Mä tajusin jossain vaiheessa, etten tarvii "nimilappua"; voin olla yhdistelmä eri asioita omalla tavallani.  :sydamia
    Ehkä jokainen tarvii oman tiensä tullakseen täydeksi itsekseen.. Jopa seilaamista äärilaidasta toiseen.. Mulle onnea ei tuonu päihteet, ei buliiminen syöminen, eikä tavaran haaliminen.. Nykysellään oon sillai tylsä, että mulle riittää pikkuasiat. Auringonsäde puiden takaa, tuoreen kahvin tuoksu tai musiikki, lukeminen ja taiteelliset harrastukset..
    Jokainen tai lähes jokainen löytää jonkun tien ja paikkansa tässä maailmassa ja ehkä oikeet ihmiset lähelleen.  :)
    Kirjattu

laventelituuli

• Vieras
    « Vastaus #537 : 01. Toukokuuta 2014 klo 18:51 »

Mutta pitäisi varmaan siirtyä LSD:hen ja koviin huumeisiin! Ehkäpä otan sen projektikseni? Eipä täydy ainakaan kovin kauaa elää sitten!

Kokeile kaikki pehmeet ensin...

Muutamia sellasia syvään juurrutettuja uskomuksia näistä asioista ihmisillä voi olla, mut kannattaa ottaa sellanen kiinnostunu ja tutkiva asenne ja perehtyä itse. Vapautua siitä suuren merkityksellisyyden taakasta ja katsoa asioita ulkoakäsin. Mennä ensin tietty ihan "orvokin" pihalle.
    Kirjattu

aurakas

• Vieras
    « Vastaus #538 : 01. Toukokuuta 2014 klo 21:24 »

poisto  ::)
    « Viimeksi muokattu: 20. Kesäkuuta 2014 klo 20:12 kirjoittanut aurakas »
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #539 : 01. Toukokuuta 2014 klo 22:52 »
  • Tykkää (0)

• Kokeile kaikki pehmeet ensin...

Muutamia sellasia syvään juurrutettuja uskomuksia näistä asioista ihmisillä voi olla, mut kannattaa ottaa sellanen kiinnostunu ja tutkiva asenne ja perehtyä itse. Vapautua siitä suuren merkityksellisyyden taakasta ja katsoa asioita ulkoakäsin. Mennä ensin tietty ihan "orvokin" pihalle.

Vai että DMT soft drug... ?
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3