Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 37

laventelituuli

• Vieras
Vs: Avautumista
« Vastaus #540 : 02. Toukokuuta 2014 klo 07:47 »

^Se on arvioitu koukuttavuuden ja sen aiheuttamien fyysisten harmien mukaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_harmfulness

Tosta kuvasta tietty puuttuu dmt.
Tässä shponglelta divine moments of truth.
https://www.youtube.com/watch?v=8qt2WbfotkU

Kirjattu

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
« Vastaus #541 : 02. Toukokuuta 2014 klo 09:16 »
  • Tykkää (0)

• ^Se on arvioitu koukuttavuuden ja sen aiheuttamien fyysisten harmien mukaan.

http://en.wikipedia.org/wiki/Drug_harmfulness

Tosta kuvasta tietty puuttuu dmt.
    Tässä shponglelta divine moments of truth.
    https://www.youtube.com/watch?v=8qt2WbfotkU

Niin, eihän DMT koukuta eikä aiheuta fyysistä harmia. Mutta henkinen vaikutus on todella voimakas, sekin tulisi huomioida. Jos lentelee toisissa ulottuvuuksissa, kohtaa "DMT-tonttuja" jne, ja jos 10-15 min trippi tuntuu "sadoilta vuosilta", niin ei oo kovinkaan softia.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss <3

Konna

• Vieras
    « Vastaus #542 : 02. Toukokuuta 2014 klo 09:43 »

Minustakin on aika erikoista keskittyä pelkkiin fyysisiin vaikutuksiin psykedeeleistä puhuttaessa...

Luulenpa, että psyyken kannalta on terveellisempi tapa juoda (mediumit) aamukahvit kuin käydä joka päivä bongaamassa (softeja) DMT-tonttuja.

Kirjattu

laventelituuli

• Vieras
    « Vastaus #543 : 02. Toukokuuta 2014 klo 10:36 »

Silti vaikka, niin niissä asenteissa ja uskomuksissa jota päihteisiin liittyy on paljon sellasta demystifioitavaa. En sit tiedä kuka on ko. jaottelun takana, mut alkoholin ja heroiinin viekkareihin voi esmes kuolla, joten aika kova koukku noihin muihin verrattuna.

Ehkä koko yläkäsite "päihde" tai "huume" sulkee sisäänsä liian laajan luokan erilailla vaikuttavia aineita.

Kannattaa olla varuillaan kaduilla, ei ne aineet oo aina mitä ne sanoo.
    Nyt kun joku infaltraattori ulosmittaa luonnontuotteita ja tuo design-kemiaa tilalle, niin jotain poliittisempiakin agendoita on haistettavissa toiminnan takana.

Lsd:tä silti suosittelen koko suomen nuorisolle.
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #544 : 02. Toukokuuta 2014 klo 10:55 »
  • Tykkää (0)

• näytän majavalta.
    Kuvii

Hyvä vappu. Meikä kävi ekkaa kertaa elämässäni putkassa! Oon ollu jottain kolomisen viikkua juomatta, eilen meni niin hyvin treeni että palakittin itteni kalijalla ja lähettii baariin, yöllä kottiuvuttua ei vissiin ollu ennää muuta tekemistä nii riehuin sen verran että pääsin putkaan silleen ilman mittään järkevää varsinaista syytä. Vasen käsi on ollut lyömässä jottain turhan kovaa, sen tiijän siitä että rystyset on turvoksissa ja pikkurillin käyttäminen on mahdottomuus. Aamulla viereisessä sellissä möykkäs joku juoppo, aloin laulaa irlantilaisia kansanlauluja sille niin se hiljeni. Sitte tuhahin ääneen että "tässä se meni saatana kaunis kevätpäivä" nii polliisi avas oven että "joko nää haluat lähtiä"
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #545 : 02. Toukokuuta 2014 klo 11:12 »
  • Tykkää (0)

• Johnnyboy, sun tilantees kuulostaa niin tutulle mun menneisyydestä. Joillakin vaan se oman reitin ja elämän haeskelu vie aikaa. Ehkä oot sillai utelias ja haluut kokee paljon tyyliin, oisko tää, oisko tää oisko tää mua.. Mulla oli parikymppisenä maailmantuskaa ja etsin roolia tai lokeroa, johon solahtaisin. Kävin hädissäni seurakunnissa, väliin puistopultsarien messissä, väliin anarkistiliitossa jne. Joka paikassa kuitenkin törmää siihen, että ihmiselo vaan on välillä vaikeeta. Ei ole riidatonta sukua, ei taloyhtiötä, ei työpaikkaa, ei harrastusporukkaa.. Mä tajusin jossain vaiheessa, etten tarvii "nimilappua"; voin olla yhdistelmä eri asioita omalla tavallani.  :sydamia

Ehkä jokainen tarvii oman tiensä tullakseen täydeksi itsekseen.. Jopa seilaamista äärilaidasta toiseen.. Mulle onnea ei tuonu päihteet, ei buliiminen syöminen, eikä tavaran haaliminen.. Nykysellään oon sillai tylsä, että mulle riittää pikkuasiat. Auringonsäde puiden takaa, tuoreen kahvin tuoksu tai musiikki, lukeminen ja taiteelliset harrastukset..
    Jokainen tai lähes jokainen löytää jonkun tien ja paikkansa tässä maailmassa ja ehkä oikeet ihmiset lähelleen.  :)

Oon varmaan totaalisen eksyksissä tällä hetkellä, mutta eikö joku viisaampi joskus sanonut että etsimänsä löytää kun lakkaa etsimästä? Ehkä mäkin päädyn joskus johonkin rauhalliseen tilaan mihin olen oikeasti tyytyväinen? Enpä tiedä.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

gemma

• Vieras
    « Vastaus #546 : 02. Toukokuuta 2014 klo 17:55 »

Oon varmaan totaalisen eksyksissä tällä hetkellä, mutta eikö joku viisaampi joskus sanonut että etsimänsä löytää kun lakkaa etsimästä? Ehkä mäkin päädyn joskus johonkin rauhalliseen tilaan mihin olen oikeasti tyytyväinen? Enpä tiedä.
    Aivan varmasti päädyt! :) Mäkin päädyin vaikka kymmenkunta vuotta mietin itsariakin lähes päivittäin kaiken haahuilun ohessa..
    Kirjattu

Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #547 : 20. Toukokuuta 2014 klo 09:41 »
  • Tykkää (0)

• Ajattelin nyt avautua siitä, kuinka minua ärsyttää se, kuinka noita eettisiä ja/tai ekologisesti tuotettuja vaatteita saa melko heikosti jopa Helsingissäkin. Olen googlettamalla yrittänyt niitä etsiä. Netissä nyt on jonkun verran kyseisiin tuotteisiin keskittyviä verkkokauppoja, mutta niissä useissa on aivan törkeät hinnat. T-paidat 60 € ja sitä rataa. Joissain sentään myydään vähän kohtuullisemmilla hinnoilla. Osassa ei myydä edes miesten vaatteita.  Kertokaa toki, jos teillä on aiheeseen liittyen vinkkejä jaettavana.
    Kirjattu

Dancinginthedark

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #548 : 20. Toukokuuta 2014 klo 10:18 »
  • Tykkää (0)

• Voi hitto kun voi ärsyttää!!! Miksei ihmiset vastaa viesteihin? Varsinkin Facebook, kaiken pahan alku ja juuri, koska siellä vielä näkee, että viesti on nähty. Miten voi olla niin vaikeeta vastata kysymykseen joko joo tai ei? Ignooratuks tuleminen alkaa pikkuhiljaa ärsyttää!

Jos sä rastapää, joka et vastannu mun viestiini nyt tunnistat ittes niin juokse vastaamaan!
    Kirjattu
    Dori me interimo

gemma

• Vieras
    « Vastaus #549 : 20. Toukokuuta 2014 klo 15:09 »

Ajattelin nyt avautua siitä, kuinka minua ärsyttää se, kuinka noita eettisiä ja/tai ekologisesti tuotettuja vaatteita saa melko heikosti jopa Helsingissäkin. Olen googlettamalla yrittänyt niitä etsiä. Netissä nyt on jonkun verran kyseisiin tuotteisiin keskittyviä verkkokauppoja, mutta niissä useissa on aivan törkeät hinnat. T-paidat 60 € ja sitä rataa. Joissain sentään myydään vähän kohtuullisemmilla hinnoilla. Osassa ei myydä edes miesten vaatteita.  Kertokaa toki, jos teillä on aiheeseen liittyen vinkkejä jaettavana.

Mutta eikö eettisen/ekologisen tuotannon idea ole juuri se, että asiat hoidetaan kunnolla? Tehtaan päästöt, työntekijöiden oikeudet ja palkat jne ja tämä kaikki vaatii rahaa, joten tuote on huomattavastikin kalliimpi kuin halpavaate, jossa palkat on huonot ja työntekijät kenties lukittuina orjina tehtaassa. Meidät on vaan "totutettu" monelta kantilta kestämättömään hintatasoon. Vaatteen ei kuulukaan olla halpa. Mummoni aikaan köyhemmät osti jopa talvitakin osamaksulla ja se oli tulotasoon nähden iso satsaus, joten sitä huollettiin ja korjattiin.
    Mullakin on liikaa vaatteita, ei niin tarviis olla.. Ja tunnen syyllisyyttä turhasta kuluttamisesta, vaikka valtaosa onkin kirpparilta.. Käytän kuitenkin pääosin vain muutamia vaatteita.. Lempivaatteet on erään ekologisen nettikaupan niitä kalliimpia.. :)
    « Viimeksi muokattu: 20. Toukokuuta 2014 klo 15:11 kirjoittanut gemma »
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #550 : 20. Toukokuuta 2014 klo 17:16 »
  • Tykkää (0)

• Mutta eikö eettisen/ekologisen tuotannon idea ole juuri se, että asiat hoidetaan kunnolla? Tehtaan päästöt, työntekijöiden oikeudet ja palkat jne ja tämä kaikki vaatii rahaa, joten tuote on huomattavastikin kalliimpi kuin halpavaate, jossa palkat on huonot ja työntekijät kenties lukittuina orjina tehtaassa. Meidät on vaan "totutettu" monelta kantilta kestämättömään hintatasoon. Vaatteen ei kuulukaan olla halpa. Mummoni aikaan köyhemmät osti jopa talvitakin osamaksulla ja se oli tulotasoon nähden iso satsaus, joten sitä huollettiin ja korjattiin.
    Mullakin on liikaa vaatteita, ei niin tarviis olla.. Ja tunnen syyllisyyttä turhasta kuluttamisesta, vaikka valtaosa onkin kirpparilta.. Käytän kuitenkin pääosin vain muutamia vaatteita.. Lempivaatteet on erään ekologisen nettikaupan niitä kalliimpia.. :)

Eettisyydestä joutuu monesti maksamaan pitkän pennin... Minkä vuoksi itselläkin roikkuu naulakossa niitä H&M:n Kiinassa lapsityövoimalla tehtyjä vaatteita.

Eettinen kuluttaminen on totta kai hieno asia, mutta aina ei voi kaikkea saada. Ja eikä ne kulutusvalinnat oikeasti poista sitä perimmäisintä syytä "kolmannen maailman" kurjuuksiin. Jossain mielessä eettinen kuluttaminen voi olla myös vain itsekäs teko; sillä saa ostettua hyvän omantunnon. Jo se että hyvän omantunnon voi ostaa (jos on tarpeeksi varakas), kertoo siitä että asiat ovat täälläkin päin aika huonosti. Me emme ehkä elä fyysisesti kurjissa oloissa, mutta entäpä sitten henkisesti? Kun kaikki on kaupan, myöskin hyvä omatunto.

Mutta kalliilla eettisellä kuluttamisella on se ristiriitainen puoli että jos ihminen haluaa sitä tehdä usein, tarvitseen hänen tehdä myös töitä paljon rahojen ansaitsemiseen. Mutta työnteko (etenkin osana jotain suurta firmaa) vahvistaa vain systeemiä. Palkasta maksaa myös veroja jotka ylläpitävät järjestelmää. Ja niin maksavat myös eettisesti toimivat yritykset ympäri maailmaa. Vaikka se onkin pieni paha, niin eikö toisaalta samaa kokoluokkaa oleva paha ole vaikka sen halpatyövoimalla tehdyn paidan hankinta?

Oikeastaan eettisin vaihtoehto lienee se että ostaa vain käytettyjä vaatteita ja niitäkin harvoin. Ylipäätäänkin ostamisen vähentäminen on aina eettistä (mitä vähemmän rahaa annat yrityksille tai valtiolle, sitä parempi). En tajua miksi ihmeessä ihmisten pitää ylipäätään ostaa niin paljoa roinaa ja rompetta. Itsellä on huone ikävän täynnä kaikenlaista turhaa jonka voisin myydä jos joku vaan ostaisi. Mutta harvaa kiinnostaa markkinatalouden epämuodikkaat jätteet kuten rikkinäiset kännykät, rikkinäiset ja vanhat vaatteet ja naarmuuntuneet dvd:t. Kaipa sitä pitää vaan viedä kaikki mahdollinen kierrätyskeskukseen...

Jos joku hyvä asia pitäisi vielä loppuun laittaa, niin on se se että romukasat saavat meidät ymmärtämään systeemin järjenvastaisuuden. Ja sen että suurta muutosta ja vallankumouksellisuutta tarvitaan. Ja ehkä se saa jonkun ihmisen jossain yrittämäänkin jotain.
    « Viimeksi muokattu: 20. Toukokuuta 2014 klo 17:21 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

gemma

• Vieras
    « Vastaus #551 : 21. Toukokuuta 2014 klo 15:45 »

Niin. Mitä tarpeita me tyydytetään kuluttamalla? Siis yli sen mitä kohtuudella tarvitsee. Kaatopaikat ja kierrätyskeskukset on täynnä tavaraa, jota ei sitten ole haluttukaan pitää.. Tietty markkinatalouden idea on jatkuva kasvu ja ostaminen ja sitä kautta voittojen maksimointi.
    Jonkun eettisen brändin kauttakin osaltaan haetaan hyväksymistä ja tiettyä statusta.. Eroaako se kuitenkaan tunnetasolla paljoakaan vaikka Vuittonin luxus-laukun ostamisesta. Mainonta ja markkinointi on tehokasta ja valheellista. Ihmiset saadaan haluamaan kaikkea ja kuitenkin monilla on jatkuva tyytymättömyys.. Loppupäätelmäni on melkein se, että olis parempi lopettaa ostaminen valtaosin.. Mä oon niin antiikkinen, että mulla on cd-levyjä, eikä musiikkia tiedostoina.. Jos ostaa jonkun levyn, kuitenkin jonkin ajan päästä kuulee jotain muuta hyvää musiikkia ja haluais senkin.. Toi jonkun palstan ostolakko on hyvä idea.. Kuukaudessa tapahtuu jo päässä jotain ajattelun muutosta. Ja ettei kuluttais rutiininomaisesti vaan miettis todella tarkkaan tarviiko ja usein jonkun hankinnan lykkääminenkin johtaa siihen, ettei ostakaan sitä.. Että kun pärjää ilmankin, ei tarvii.. Viime aikoina oon ite duunannu kierrätysmateriaalista kaikkee.. muutaman vaatteen ja puutarhajuttuja parvekkeelle.. Semmosesta tulee hyvä olo ja on ajankulua, kun eri ratkaisuja kekseliäästi kätettävissä olevista materiaaleista..  :sydamia
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #552 : 21. Toukokuuta 2014 klo 18:59 »
  • Tykkää (0)

• enkä tahdo aiheuttaa toiselle ikäviä fiiliksiä käyttäytymällä tylysti. Mulla ei kuitenkaan ole hienoistakaan hajua, miten epäkiinnostuneisuutta voi osoittaa lempeällä, mutta riittävän jämäkällä tavalla, niin että asia tulee selväksi, muttei nakerra toisen jo ennestään hataraa itsetuntoa.

Jos et vielä osaa ilmaista itseäsi täydellisesti, hyvä. Viisautta on se, kun ymmärtää, että oma ilmaisutapa saattaa aiheuttaa väärinkäsityksiä ja väärinymmärryksiä. Tyhmyyttä olisi olettaa toimivansa täydellisesti.

Täydellisyyttä on mahdotonta saavuttaa. Miksi siis pyrkiä täydellisyyteen?

Mutta sellainen hetki saattaa tulla, jolloin voi olla onnellinen oman epätäydellisyytesi keskellä. Jos koko elämä on oppimista, eikö silloin voisi opetella iloitsemaan oppimisesta? Pystyisikö iloitsemaan siitä, että tekee asioita taitavasti ja taitamattomasti? Pystyisikö elämästä iloitsemaan sellaisena, kuin elämä on?
    « Viimeksi muokattu: 21. Toukokuuta 2014 klo 19:11 kirjoittanut Vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Erakkorapu

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #553 : 22. Toukokuuta 2014 klo 12:17 »
  • Tykkää (0)

• aurakas, mitä jos vaan sanosit suoraan asianomaisille miltä susta tuntuu?

Ei se oo tylyä että vedät rajoja ja torjut tiettyjä asioita. Tekemällä sun oman kannan selväksi luot sun ja muiden ihmisten välille selkeyttä ja järjestystä.

Niinku Vihreäkaupunki sano, viisautta on tiedostaa että omalla ilmaisutavalla on merkitystä. Eli vaikka torjut jonku niin voit kohella sitä kunnioittavasti, ja sää oot niin lämpimän ja lempiän olonen ihminen että veikkaan että jos et vaan kerrytä liikaa paineita itelles ja annat sanojen tulla aidosti nii arvailisin että yllätyt miten hyvin se menikään. Jos joku elättelee turhia toiveita, niinku tässä tapauksessa vissiin se jeppe joka suhun on ihastunu, nii se tulee pettymään ennemmin tai myöhemmin, etkä sää voi muuta ku muokata sitä ajankohtaa millon se pettyy.

Ennenvanhaanhan ihmisillä oli tapana laittaa luuta ovea vasten nojaamaan jos isäntäväki ei ollu kotona. Se oli varmasti vieraille mukavampi niin etteivät jää suotta koputtelemaan oveen puoleksi päiväksi, kun luudasta ties että ovi ei tuu aukiaan :D
    « Viimeksi muokattu: 22. Toukokuuta 2014 klo 12:24 kirjoittanut Erakkorapu »
    Kirjattu

Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #554 : 22. Toukokuuta 2014 klo 21:17 »
  • Tykkää (0)

• Mutta eikö eettisen/ekologisen tuotannon idea ole juuri se, että asiat hoidetaan kunnolla? Tehtaan päästöt, työntekijöiden oikeudet ja palkat jne ja tämä kaikki vaatii rahaa, joten tuote on huomattavastikin kalliimpi kuin halpavaate, jossa palkat on huonot ja työntekijät kenties lukittuina orjina tehtaassa. Meidät on vaan "totutettu" monelta kantilta kestämättömään hintatasoon. Vaatteen ei kuulukaan olla halpa. Mummoni aikaan köyhemmät osti jopa talvitakin osamaksulla ja se oli tulotasoon nähden iso satsaus, joten sitä huollettiin ja korjattiin.

Juu, eiköhän se se eettisen tuotannon idea olekin. Toki se maksaa. Hyvää ja oikeudenmukaista ei saa halvalla, olet oikeassa. Toki olisi kiva tietää, että mikä tämä eettisyyden hinta tässä eettisesti tuotetussa tuotteessa, ts. kuinka paljon sillä eettisyydellä tehdään voittoa. No, ainakin kirppareilta saa yleensä kaikki tarvitsevansa vaatteet ja niitä voi kutsua jo melko ekologiseksi toiminnaksi.
    Kirjattu