Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 41

Avaruus

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #600 : 12. Lokakuuta 2014 klo 11:19 »
  • Tykkää (0)

• Kiitos tsempeistä. :) Bussimatka kuluu yleensä osastolla some-foorumit-videoita tubesta. Olen kyllä pääasiallisesti suhtautunut juurikin kuten ehdotat, eli koitan ottaa senkin ajan "vapaana", mutta käytännössä se ei kovin hyvin toimi. Liikaa ihmisiä, hajuja ja outoja energioita. Olen melkoisen herkkä, vaikka sitä ei ehkä päältä uskoisi. :P

Meditoidakin olen koittanut, mutta se yleensä kaatuu edellä esittämiini ärsykkeisiin.

Pk-seudulle on tosiaan tunkua. En ole ihan hahmottanut kuinka se on mahdollista, mutta ilmeisesti nuoremman polven muuttajat saavt tukea vanhemmiltaan asunnon ostossa. Mitään muuta en ole oikein keksinyt, sillä ei helsingin palkkataso yksistään selitä miten jengillä on varaa. Jos oletetaan, että yksiö kantakaupungissa maksaa 180 000 euroa, tarvitaan nykyisillä säännöillä 20-30 000 säästöjä + n.4000+ euron bruttotulot/kk, jotta pankinsetä myöntää yhdelle henkilölle tuon lainan. Jos sittenkään. Pariskunta saa toki helpommin, mutta itse en luultavasti kykenisi elämään yksiössä kuin yksin. Koska kyllä hiukan pitää ollla omaa tilaa, vaikka kuinka puolisoaan rakastaisikin. Vuokralla-asumisessa taas ei ole mitään järkeä, koska vuokrat ovat niin kalliita ja nousevat koko ajan. Yksiön vuokra esim. Kampissa, saattaa olla lähemmäs tonnia jo. Se on aika paljon enemmän, kuin meidän lainanlyhennys omakotitalosta. :D ja käytännössä omistusasunto on ainoa turva vanhuutta ajatellen nykymaailmassa. Eläkkeitä me emme tule näkemään. Ellei sitten tosiaan tapahdu jotain suurta käännettä parempaan ihmiskunnassa. Jota toki toivon, mutta en laske sen varaan.
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #601 : 17. Lokakuuta 2014 klo 08:42 »
  • Tykkää (1)

• Eipä tuo Gabrielin työmatka mitenkään poikkeuksellisen pitkältä kuulosta? Helsingistä on muuttanut aika paljonkin ihmisiä syrjemmälle, 50-100 km säteellä ja osa pendelöi sit stadiin töihin. Aikaahan siinä palaa kyllä. Oletko Gabriel harkinnut huhuilla jossain kimppakyytiläisiä? Voi hyvin olla, että kotipaikkakunnaltasi käy muitakin helsingin seutuvilla töissä? Auton kun pakkaisi ees puoliksi täyteen niin alentuisi nuo matkakulut kummasti myös sen yksityisautoilun kohdalta. Ja matka-aikakin siinä pienenisi.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #602 : 17. Lokakuuta 2014 klo 20:31 »
  • Tykkää (0)

• Eipä tuo Gabrielin työmatka mitenkään poikkeuksellisen pitkältä kuulosta? Helsingistä on muuttanut aika paljonkin ihmisiä syrjemmälle, 50-100 km säteellä ja osa pendelöi sit stadiin töihin. Aikaahan siinä palaa kyllä. Oletko Gabriel harkinnut huhuilla jossain kimppakyytiläisiä? Voi hyvin olla, että kotipaikkakunnaltasi käy muitakin helsingin seutuvilla töissä? Auton kun pakkaisi ees puoliksi täyteen niin alentuisi nuo matkakulut kummasti myös sen yksityisautoilun kohdalta. Ja matka-aikakin siinä pienenisi.
    Sulla meni varmaan mun ja Gabrielin nikit sekaisin, koskapa hänellä työmatka 12 minsaa fillarilla;)

Eli vastaan nyt tuohon viestiisi: joskus tsekkailin jotain netistä löytyvä kimppakyytipalvelua, mutta ei ainakaan silloin ollut sopivaa kyytiä/kyydittäviä siellä. Hommaa hankaloittaa myös mun epäsäännölliset työaikani, eli työni on hyvin vapaata, mutta vaatii myös paljon ja usein venymistä kummastakin päästä deadlinejen mukaan. Tämä voisi aiheuttaa harmaita hiuksia muille... Noh, mutta luotan kohtaloon ja siihen, että kaikella on joku tarkoitus. Tälläkin. :)
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #603 : 17. Lokakuuta 2014 klo 20:49 »
  • Tykkää (0)

• Sulla meni varmaan mun ja Gabrielin nikit sekaisin, koskapa hänellä työmatka 12 minsaa fillarilla;)

Juurikin näin. Suunnilleen 20 vaille 7 kun lähden fillarilla kotoo niin kerkeen hyvin töihin, ehdin siinä nappaan työpaikan aulasta kahviautomaatista kahveet ja vaihtaan työkamppeet niskaan ja oon ajoissa töissä (alkaa 7.00). Siinä sitten onkin ne hyvät puolet työpaikasta säännöllisen palkkapäivän lisäks. Vaihtasin mestaa heti mikäli olis fiksumpaa työtä tarjolla. Vaan eipä tässä maassa tällä hetkellä taida olla kauheesti varaa mistä valita.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #604 : 18. Lokakuuta 2014 klo 17:42 »
  • Tykkää (0)

• Juurikin näin. Suunnilleen 20 vaille 7 kun lähden fillarilla kotoo niin kerkeen hyvin töihin, ehdin siinä nappaan työpaikan aulasta kahviautomaatista kahveet ja vaihtaan työkamppeet niskaan ja oon ajoissa töissä (alkaa 7.00). Siinä sitten onkin ne hyvät puolet työpaikasta säännöllisen palkkapäivän lisäks. Vaihtasin mestaa heti mikäli olis fiksumpaa työtä tarjolla. Vaan eipä tässä maassa tällä hetkellä taida olla kauheesti varaa mistä valita.
    Se, että pitäisi mennä seiskaksi duuniin joka aamu, olis kyllä mulle aika raskasta... Herään nyt 7:10 ja sekin tuntuu melko horrorilta. Luontainen rytmini olis mennä nukkumaan joskus keskiyön nurkilla, hiukan jälkeen, ja herätä kasin ysin aikaan. :)
    Kirjattu

Joosef

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #605 : 18. Lokakuuta 2014 klo 18:24 »
  • Tykkää (0)

• "Se, että pitäisi mennä seiskaksi duuniin joka aamu, olis kyllä mulle aika raskasta... Herään nyt 7:10 ja sekin tuntuu melko horrorilta. Luontainen rytmini olis mennä nukkumaan joskus keskiyön nurkilla, hiukan jälkeen, ja herätä kasin ysin aikaan. "
    Oma tilanteeni melko sama. En saa illalla unta ja haluaisin nukkua myöhempään aamulla. Miksi pirussa tämä yhteiskunta edelleen pelittää navetta-aikataulujen mukaan? Onneksi mulla on joustava työaika ja työmatka aika lyhyt. Aamuherääminen kuitenkin tossa klo 7 nurkilla, jolloin kumppani herää.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #606 : 19. Lokakuuta 2014 klo 08:13 »
  • Tykkää (0)

• "Se, että pitäisi mennä seiskaksi duuniin joka aamu, olis kyllä mulle aika raskasta... Herään nyt 7:10 ja sekin tuntuu melko horrorilta. Luontainen rytmini olis mennä nukkumaan joskus keskiyön nurkilla, hiukan jälkeen, ja herätä kasin ysin aikaan. "
    Oma tilanteeni melko sama. En saa illalla unta ja haluaisin nukkua myöhempään aamulla. Miksi pirussa tämä yhteiskunta edelleen pelittää navetta-aikataulujen mukaan? Onneksi mulla on joustava työaika ja työmatka aika lyhyt. Aamuherääminen kuitenkin tossa klo 7 nurkilla, jolloin kumppani herää.
    Ihan sama olen ihmetellyt. Käytännössä joustava työaika, mutta etäisyyden takia herätys tuossa seiskalta. Voisin toki mennä muuten vaikka kympiksi, mutta se ei sitten taas toimi bussiyhteyksien takia.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #607 : 19. Lokakuuta 2014 klo 11:14 »
  • Tykkää (1)

• Jos ihmiset saisivat itse päättää enemmän työajoistaan, olisivat he todennäköisesti tehokkaampia työntekijöitä. Burn-outin partaalle raatava väsynyt ihminen ei saa kovin hyvin tuloksia aikaan. Ja jos ihminen saisi nukkua aamuisin pidempään, olisi hän ahkerampi päivällä. Mutta jostain syystä nämä itsestäänselvyydet eivät vaan uppoa työnantajien ja poliitikkojen päihin.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #608 : 17. Tammikuuta 2015 klo 16:43 »
  • Tykkää (0)

• Mutta jostain syystä nämä itsestäänselvyydet eivät vaan uppoa työnantajien ja poliitikkojen päihin.
    Koska valta.
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #609 : 20. Tammikuuta 2015 klo 18:34 »
  • Tykkää (0)

• Mua vituttaa Henry Laasasen blogikirjoitukset

muitakin kohtalotovereita?

Tohon ruokajuttuun, ni ite oon ainaki nii rahaton, et käytän rahaani mielummin ruokaan, josta en kuihdu, mut kyllä tulee välillä pikanuudeleilla elettyä. Ja ajattelen enemmä keinotekosten laihdutusruokien terveyshaittoja, kuin nälkää näkeviä ihmisiä.  :P
    « Viimeksi muokattu: 20. Tammikuuta 2015 klo 19:28 kirjoittanut Rauhan Toveri »
    Kirjattu

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #610 : 21. Tammikuuta 2015 klo 00:18 »

Mua vituttaa Henry Laasasen blogikirjoitukset

muitakin kohtalotovereita?
    uh, joo, itse en uskalla vilkaistakaan niitä, kun kumminkin tuomaskyrömäisesti pahoitan mieleni  ???
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #611 : 21. Tammikuuta 2015 klo 09:19 »
  • Tykkää (0)

• Tää pimeys ja kylmyys. Harmaus. Ne vituttaa. Ja vitutusta pahentaa, ku tietää millaisia paratiiseja maailmalla olisi, mutta sinne ei pääse. Valintoja joo joo, mutta ei muuten ole ihan niin mustavalkoista.
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #612 : 21. Tammikuuta 2015 klo 09:50 »
  • Tykkää (0)

• ^----- sama juttu, ei millään huvita ulos, kun tuulee, on kylmä ja märkä.
    Kirjattu

rimpsi lorestaan

• Vieras
    « Vastaus #613 : 21. Tammikuuta 2015 klo 11:18 »

voihan nenä, itse taas olen nyt mielissäni, kun on kuulaita pakkassäitä – ne kuuluvat talveen, talvi kuuluu Suomeen ja ilman talvea ei olisi kevättäkään!  ;)
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #614 : 21. Tammikuuta 2015 klo 18:18 »
  • Tykkää (0)

• voihan nenä, itse taas olen nyt mielissäni, kun on kuulaita pakkassäitä – ne kuuluvat talveen, talvi kuuluu Suomeen ja ilman talvea ei olisi kevättäkään!  ;)
    Mä en kuulu Suomen talveen. :|
    Kirjattu