Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 44

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #645 : 20. Maaliskuuta 2015 klo 14:48 »
  • Tykkää (0)

• YO-kokeet... Mulla on ehtinyt vierähtää niistä jo 4 vuotta :) Ja voin kyllä sanoa että ei kannatta stressata niistä! Kunhan nyt läpi pääsee, niin hyvä. Ei lukion päättöarvosanoilla ja yo-tuloksilla ole kuitenkaan niin paljoa väliä. Voihan niistä toki jonkun lähtöpisteen saada jos pyrkii yliopistolle, mutta muuten aika yhdentekeviä. Vähän kyllä joskus mietityttää että miksi edes mitään kokeita pitää olla? Kenelle niistä on mitään iloa? Aiheuttaa vaan turhaa stressiä!
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #646 : 23. Maaliskuuta 2015 klo 13:39 »
  • Tykkää (0)

• Osasin vihdoin ottaa itseäni niskasta kiinni ja soittaa lääkärille ja sanoa suoraan että haluan lääkkeeni takaisin. Elämä maistuu vaan paskalta ilman lääkkeitä ja vähemmän paskalta lääkkeiden kanssa. Paskalta kuitenkin.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #647 : 23. Maaliskuuta 2015 klo 18:45 »
  • Tykkää (1)

• Tais mennä läpi! Tuntui ainakin suht. helpolta, ei muuta kuin sitä prinsessamekkoa valitsemaan.....   :blank:
    Täs kohtaa pitäis olla kai vapaa olo, mutta seuraavaks on luvassa paitsi yo-juhlat, myös hakurumba, kelarumba ja muuttorumba, mut niiden jälkeen tää ei voi enää hirveesti vaikeutua. Eihän?
    Ai elämä... Sori tuottaa pettymys, mutta tähän asti sun elämäsi on luultavasti ollut niin helppoa, että tulet kaipaamaan noita aikoja... Jos pääset kouluun, alkaa luultavasti köyhyys (älä ota opintolainaa jos ei absoluuttinen pakko! Mä olen maksanut sitä nyt yli 10 vuotta takas, ja vittu että vituttaa että käytännössä dokasin sen. Ok, ostin myös auton ja musasoittimia, mutta ne myin sitten myöhemmin, että sain laskuja maksettua...) . Jos menet töihin samaan aikaan, niin vältyt siltä köyhyydeltä, mutta ei sulla sitten muuta elämää juuri ole, suosittelen sitä silti. Koulun jälkeen menee luultavasti joku tovi työkkärissä, ELLET eti kouluaikana harjoittelupaikkaa, jossa pelaat korttisi hyvin. Tälle myös vahva suositus.

No mutta sitten ku pääset töihin, elämä helpottuu, ellet sitten joudu johonkin pätkätyökierteeseen, joka vie motivaation lopullisesti. Ja jos sitten löydätkin duunin, millä elää, niin vuodessa parissa iskee masennus, ku tajuaa että se on sitten tätä eläkeikään asti, jota ei koskaan tule, koska rakennemuutos ja suuret ikäluokat vetää kassan tyhjiin.

Ainoa millä vältät ton paskan, on se, että valitset sellasen polun, jota teet rakkaudesta. Sillon ei vituta niin paljoa, vaikka käytännössä elämä menisikin noin. Ja muista, Suomeen ei ole mikään pakko jäädä. Mä jäin koska exä ei halunnut ulkomaille. Virhe. Olisi pitänyt kuunnella sydäntä. Asua ainakin muutama vuosi jossain ulkomailla, ois saanu kokemusta ja perspektiiviä. Älä ikinä rakenna parikymppisenä elämääsi puolison varaan tai kautta, voin vakuuttaa, etä kun kasvua tapahtuu, niin elämä vie eri suuntiin. Jos poikkeuksia on 1/10, on se todennäköisyys jonka varaan ei kannata laskea. Enkä puhu pelkästään omasta kokemuksesta, vaan kaikkien tuntemieni 70-luvulla ja jälkeen syntyneiden puolesta. ;)

Tolta pohjalta kannattaa tehdä suunnitelmia, ja varautua elämän myrskyihin. Sillä niitä on varmasti luvassa. Mutta jos asenne on kunnossa, niin myös paljon ihania kokemuksia ja onnistumisia. Muista ne ja nauti matkasta.:)

Kirjattu

kirkasmieli

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #648 : 25. Maaliskuuta 2015 klo 00:13 »
  • Tykkää (4)

• Mielestäni (kuten myös nykyisen Dalai Laman mielestä) paras tapa suhtautua kiusaajiin, solvaajiin, tuijottajiin, juoruajiin ym heikkoitsetuntoisiin JA/TAI narsistisiin ihmisiin on myötätunto. Myötätunto on siitä ihmeellinen tunne, että sillä saa yllättävän helposti käännettyä voimakkaatkin negatiiviset tunnelataukset (aina vihasta sääliin) sisäiseksi lämmöksi ja positiiviseksi energiaksi. Kokeilkaa vaikka.

Jos joku esimerkiksi haukkuu toisen ulkoista olemusta, voi tuntea myötätuntoa että kyseinen rassukka tarvitsee moisia apukeinoja oman egonsa virtuaaliseen pönkittäiseen - ja luultavasti tuntee asiasta oikeasti alitajuista häpeää jonka seurauksena ego vaatii jatkossa entistä enemmän pönkitystä.. (Havaintojeni mukaan kiusaajien itsetunto on yleensä porukan huonoimmasta päästä - hyvän itsetunnon omaavan ihmisen ei tarvitse syyllistyä kenenkään solvaamiseen, ellei heillä ole jotain muuta psykologista tai neurologista vaivaa -- jota kohtaan voimme taas kokea myötätuntoa).

Jos ja kun kiusaaja ei saa haluamaansa indikaattoria kiusan perille menosta - suuttumista, punastumista, itkemistä tms, hänen egonsa kokee entistä kovemman kolauksen "eikö se pelkääkään minua" ja hän saattaa parhaassa tapauksessa alkaa miettimään tarkemmin mitä onkaan tullut tehtyä.  :ow
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #649 : 25. Maaliskuuta 2015 klo 19:48 »

Method mainostaa tuotteitaan vihreinä, eläinkokeettomina ja ekoystävällisinä.
    Kumminkin juuri tuli vastaan kirjoitus, joka kritisoi näitä ja kertoi niiden olevan huijausta. Sisältävän muutaki kuin luonnonperäistä ja siksi olevan niin tehokasta ollakseen ekoa.
    Viisas ryhtyi salapoliisiksi ja lukemaan tuotteiden INCejä.
    Kyllä, Methodin tuotteet ehkä ovat kierrätysmuovipulloissa ja osittain kasviperäisiä sekä eläinkokeettomia, mutta ne sisältävät esim. synteettistä väriainetta ja synteettisiä hajusteita...
    Tiskiaineissa esim. UV-absorber, synteettinen tämäkin, mutta mihin tätä edes tarvitaan?!
    Saippuoista löysin esim. formaldehydiä vapauttavaa DMDM hydantoin:ia :o

Sanokaa te jotain?!
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #650 : 25. Maaliskuuta 2015 klo 23:13 »
  • Tykkää (0)

• Method mainostaa tuotteitaan vihreinä, eläinkokeettomina ja ekoystävällisinä.
    Kumminkin juuri tuli vastaan kirjoitus, joka kritisoi näitä ja kertoi niiden olevan huijausta. Sisältävän muutaki kuin luonnonperäistä ja siksi olevan niin tehokasta ollakseen ekoa.
    Viisas ryhtyi salapoliisiksi ja lukemaan tuotteiden INCejä.
    Kyllä, Methodin tuotteet ehkä ovat kierrätysmuovipulloissa ja osittain kasviperäisiä sekä eläinkokeettomia, mutta ne sisältävät esim. synteettistä väriainetta ja synteettisiä hajusteita...
    Tiskiaineissa esim. UV-absorber, synteettinen tämäkin, mutta mihin tätä edes tarvitaan?!
    Saippuoista löysin esim. formaldehydiä vapauttavaa DMDM hydantoin:ia :o

Sanokaa te jotain?!

En tiedä tarkemmin tuosta tapauksesta, mutta sen tiedän että luomu ja ekoystävällisyys on hyvin usein pelkkää huijausta. Tuote voi täyttää hyvin kaikenmaailman "standardit" ym. mutta voi silti olla epäekologista saastaa siinä missä muukin. Ei kannatta luottaa liikaa väitteisiin...
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #651 : 26. Maaliskuuta 2015 klo 09:23 »
  • Tykkää (0)

• Sana "viher" on yleensä vaan markkinointia ja saattaa olla harhaanjohtavaa huijausta. Luomu ei kyllä ole ja sitä pyrin suosimaan aina kun mahdollista rahavarojen salliessa. Siis esim. luomusaippuoita ja shampoota, hedelmiä, suklaata jne. Itse tosin olen melko tarkka siitä mitä kehooni laitan.
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #652 : 26. Maaliskuuta 2015 klo 10:34 »

Eli koska ympäristö- ja eläiystävällisyys voivat toteutua, niin pitää katsoa asiaa joltai muulta kulmalta.
    Mitä me näiden käytöllä haluttiinkaan/halutaankaa sanoa?
    Vähemmän kemikaaleja, vähemmän hajusteita, sitä minä haluan. Eli sitten lähden etsimään tuotteita jotka on vähemmän kemikaaleja- linjalla. Methodin tukemine on tästä lähin kyseenalaista >:(
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #653 : 26. Maaliskuuta 2015 klo 11:49 »
  • Tykkää (0)

• Itse uskon että parhain ja varmin tapa olla ekoystävällinen on se että kuluttaa vähemmän! Me ihmiset ostellaan ja kulutetaan kaikkea materiaa ylipäätäänkin liikaa. Ratkaisu ei ole se että vaan vaihdetaan tuotteita jonkin verran "vihreämmiksi".

Nykyaikainen markkinatalous on peli jossa eniten omistavien puoli päättää säännöt. Ja isolla rahalla sekä tarkoin suunniteluilla brändeillä ihmisiä huijataan. Etenkin viime vuosina on ollut paljon nimenomaan tuotteiden "viherpesua" ja monet isotkin firmat on alkaneet kiillottaa julkisuuskuvaansa erilaisilla tempuilla kun muitakin kun hippejä on alkanut kiinnostaa kestävä kehitys.

Itse olen sen verran epäileväinen ja skeptinen että uskon että ekobrändeistä, teollisuudesta ja luomumerkinnöistä päättävät loppujen lopuksi aika samat tahot. Ja niiden pääasiallinen motiivi on raha ja valta. Yhä suuremman osan kaikesta tuotannosta omistaa se 0,00001% eliitti joka sanelee pelin säännöt. Vihreät tuotemerkit eivät ole sen ulkopuolella.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #654 : 26. Maaliskuuta 2015 klo 13:56 »
  • Tykkää (2)

• Itse olen lakannut ajattelemasta ihmiskunnan ja planeetan tulevaisuutta. Ei vaan oikeasti ole enää paljoa tehtävissä. Pahinta kehitystä voi toki jonkin verran hidastaa omilla valinnoillaan, mutta aika vähäistä se on. Melko varmasti parin vuosikymmenen päästä edessä on jonkinlainen globaali katastrofi ja romahdus joka vie nykyisen järjestelmän hautaan. Ehkä sen jälkeen, jos ihmisiä vielä on, jotkut kehittävät paremman vaihtoehdon. Mutta kuten sanotaan, ennen kuin tekee munakasta, täytyy rikkoa munat...

Mutta en pelkää tulevaa. Tiedän senkin että ihmisten elämät on aina olleet täynnä kriisejä. Jossain mielessä me olemme täällä Suomessa tottuneet edellisten 70 vuoden aikana poikkeuksellisen rauhallisiin oloihin. Se ei mitenkään välttämättä jatku koko oman elämän ajan.

Mutta mietin aina välillä isovanhempiani jotka selvisivät sodista ja pulavuosista ja elivät silti pitkän ja täyden elämän. Isoäitini on menettänyt elämänsä saatossa paljon ihmisiä (kuten ystäviä, veljet, siskot ja aviomiehen) mutta suhtautuu silti vielä 89-vuotiaana positiivisesti elämään. Kuolemaa ja kurjuutta kohtaa mutta siitä voi selvitä. Ei sitä kannata pelätä.

Koitan itse elää elämäni mahdollisimman hyvin ja nauttia siitä. Jos vaan murehtii ja kantaa kaikkea maailman tuskaa, niin menee sekaisin. Ja varmasti tiedämme vain sen että on yksi elämä. Eiköhän kuolinvuoteella sitten harmittaisi se jos on käyttänyt aikansa pelkkien ikävien asioiden pohdintaan. Ihminen voi useimmiten valita miten suhtautuu elämäänsä.
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #655 : 26. Maaliskuuta 2015 klo 14:15 »

Päivät, joina ajattelee, että vielä ihmiskunta saa hommansa kondikseen, on yleensä parempia kuin ne, joina miettii, miten maailma vaan murenee ympäriltä eikä voi tehdä mitään. Vaikka toivo olisi turhaa, niin se ehkä kuitenkin kannattaa, koska vaikka yksilö ei voi pelastaa maailmaa, se voi pelastaa oman päivänsä, ja jos kaikilla olisi toivoa, se ei olisi enää turhaa, koska kaikki tekis jotain näiden asioiden eteen.

Tää on just se juttu, miks viitsii edes yrittää! Se, että sun oma maailma on parempi kuin se paska, mitä ympäriltä tulee niskaan. Jos se auttaa elämään "vapaammin hengittäen", se ei vaan voi olla väärin.
    Ja toisekseen, hyvinvoiva ja hyvinvoinnistaan pitävä ihminen on ympäristöteko :)
    Kirjattu

Maapähkinä

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #656 : 26. Maaliskuuta 2015 klo 16:20 »
  • Tykkää (0)

• On nyt pakko hieman avautua yleisestä luottamuspulasta. En jaksa mennä yksityiskohtiin, mutta viime aikoina olen joutunut poikkeuksellisen monesti toteamaan, että aika harvassa loppujen lopuksi ovat ne ihmiset, joihin todella voin luottaa, joilla ei ole jotain kieroja taka-ajatuksia tai joista tietää, että he tarkoittavat sitä, mitä sanovat.

Olen yleensä ajatellut, että useimpiin ihmisiin voi luottaa, että ihmisissä on sen verran hyvää, että muutamat poikkeukset vain ovat taipuvaisempia epäluottamuksellisuuteen. Tottakai haluaisin uskoa siihen, että ihmisiin voi yleisesti luottaa ja että he ovat pohjimmiltaan hyviä ja hyväntahtoisia. En vain kykene uskomaan niin. Eivät ihmiset tosiaankaan hyväntahtoisilta monestikaan vaikuta. Lähtökohtaisesti nykyään en oleta mitään, vaan etenen ihmisten kanssa melko varovaisesti. Jossain vaiheessa sitten osa ihmisistä ansaitsee luottamukseni. Yritän ymmärtää ja kunnioittaa muita ihmisiä sellaisina kuin he ovat, enkä varsinaisesti voi sanoa vihaavani oikeastaan ketään, mutta monen suhteen joutuu olevaan epäileväinen ja aidosti luotettavia, kuten sanoin, on oikeastaan aika vähän.

Välillä vain tuntuu yhä enemmän siltä, että harva ihminen on niin mukava ja vilpitön kuin antaa ymmärtää. Valitettavan moni tuttuni esim. puhuu selän takana muista ihmisistä, mikä saa minut ajattelemaan, mitä kaikkea sitten minunkin selkäni takana minusta juonitaan. Kaikenlaista luvataan, mutta lupaukset ovat tyhjiä sanoja, joilla ei olekaan sitten mitään merkitystä. Kuinka moni oikeasti miettii, että miltä toisesta ihmisestä tuntuisi, jos pettäisin hänen luottamuksensa?
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #657 : 26. Maaliskuuta 2015 klo 17:50 »
  • Tykkää (0)

• Välillä tuntuu, että tää planeetta on niin tuhoontuomittu, että kantsis vaan lakata välittämästä. Pistää yoloswaglippis päähän ja ajaa maasturilla ympyrää.
    Surullista mutta hauskaa. Myös siksi, että tämä mielikuva oli hauskin juttu tässä päivässä tähän mennessä. :P
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #658 : 26. Maaliskuuta 2015 klo 17:52 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen lakannut ajattelemasta ihmiskunnan ja planeetan tulevaisuutta.
    Mäkin haluaisin, mutta en pysty. Enkä ehkä oikeasti edes haluaisi. Mutta ymmärrän kyllä tämän.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #659 : 26. Maaliskuuta 2015 klo 18:26 »
  • Tykkää (0)

• Mäkin haluaisin, mutta en pysty. Enkä ehkä oikeasti edes haluaisi. Mutta ymmärrän kyllä tämän.

Ahdistumiseen maailman tulevaisuudesta jää helposti koukkuun. Etenkin kun media syöttää toinen toistaan raflaavampia ja brutaalimpia tarinoita kaikesta pahasta.

Itse tunsin olevani jotenkin "parempi" kun tiedostin kaikkia uhkia ja kauhuskenaarioita ja hain niistä tietoa. Olin muka parempi ja älykkäämpi kuin "lammaslauma". Se oli tosi addiktoivaa vaikkakin epämukavaa. Koin olevani jotenkin tärkeä murheitteni ja ajatuksieni vuoksi.
    Kirjattu