Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 47

Avaruus

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #690 : 06. Huhtikuuta 2015 klo 20:08 »
  • Tykkää (0)

• Vaikka erilaisia yhteiskunnallisia ideologioita on tullut ja mennyt, vaikuttaa kuitenkin siltä, että länsimainen demokratia nousee poliittisten järjestelmien kilpailussa voittajaksi. Jopa kyynikko voisi todeta Winston Churchillin tavoin: "Demokratia on huonoin valtiomuoto lukuun ottamatta kaikkia muita, joita on kokeiltu."
    +1 ja arvostan suuresti perusteellista kirjoitustasi aiheesta.
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #691 : 06. Huhtikuuta 2015 klo 20:25 »

^ tykkäys täältäkin.

Harmi kun kommunismi ei näytä ikinä toimivan (korjatkaa jos oon vääräs en oikeesti tiedä näistä mitään), se kuulostaa ajatuksena niin hyvältä. Ois kivaa jos kukaan ei ois köyhä eikä rikas.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #692 : 06. Huhtikuuta 2015 klo 21:57 »
  • Tykkää (1)

• Brooks,

Olen itse sitä mieltä että 1700- ja 1800-luvun liberaaleille annetaan yleensä liika armoa. Ensinnäkin, heillä oli vaihtoehtoja. Esimerkiksi Yhdysvaltojen perustejien ei olisi ollut pakko säilyttää orjuutta. Aina on ollut vaihtoehtoja. Ja sen vuoksi vetoaminen kontekstiin tai "ajan henkeen" ei ole toimiva selitys. Historian hirviöiden toimia ei pidä vähätellä niin.

Neuvostoliitto ei ollut maailman suurin orjayhteiskunta. Eniten orjia oli Brittiläisessä imperiumissa 1700-luvulla. Orjakauppa huipentui myös samana aikana Atlantin orjakaupan myötä kun miljoonia orjia kuljetettiin Afrikasta Amerikkaan. Orjuuden suurvaltoihin kuului myös noihin aikoihin Espanja ja Alankomaat. Toki on selvä että Neuvostoliitto oli myös pitkälti orjien asemassa elävien ihmisten työhön perustuva yhteiskunta, mutta samassa mittakaavassa orjuutta ei siellä ollut kuin aikaisemmissa imperiumeissa.

Ja Yhdysvalloista vielä sen verran että maan historian epäoikeudenmukaisuuksia ei vaan voi kieltää. Kun eurooppalaisten valloittivat maan, tuhosivat he tarkoituksenmukaisesti satoja alkuperäiskansoja. Voidaan puhua sadoista kansanmurhiksi laskettavista rikoksista ja kulttuurien hävityksestä vailla vertaa. Ja nimenomaan Amerikkaan suuntautunut orjakauppa oli laajuudessaan ja käytännössään pahinta historiassa. Ja 1800-luvulla USA:n liberaalit johtajat vainosivat orjuuden vastustajia. Pitää muistaa että tuona aikana lähes kaikki USA:n senaatin jäsenet olivat orjanomistajia ja samaan aikaan vakaumuksellisia liberaaleja. 12 USA:n historian 44 presidentistä oli orjanomistajia.

1700-luvun Atlantin orjakaupan Amerikkaan kaapatut uhrit olivat kaikista historian orjista erityisen huonossa asemassa ja heihin kohdistettiin erittäin julmia toimia. Toisin kuin vaikka antiikin Roomassa eläneellä orjalla tai keskiaikaisella maaorjalla, ei 1700-lukulaisella orjalla ollut mitään realistisia mahdollisuuksia vapautua. Orjia alistettiin tarkoituksella hyvin raa'asti. Ja usein juuri "valistuneiden" ja "liberaalien" eurooppalaisten toimesta.

Ja nykyisistä oikeuksistamme ja hyvinvointivaltioista saamme kiittää paljon työväenliikettä sekä esimerkiksi feministejä. Liberaaleja ei historiallisesti ole juuri kiinnostanut työväen oikeudet tai kansan enemmistöjen hyvinvointi. Liberaaleille on ollut tärkeämpää markkinoiden vapaus ja se että omistavan luokan etuja palvelee halvalla palkattava työväki. Klassisessa talousliberalimissa työväkeä ei oikeastaan edes mainita, heidän katsotaan vain olevan ihmiskarjaa.
    « Viimeksi muokattu: 06. Huhtikuuta 2015 klo 22:27 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #693 : 07. Huhtikuuta 2015 klo 17:18 »
  • Tykkää (1)

• Mikä mies sää oikeen Johnnyboy92 oot ?

Siis hyvässä mielessä. Kun nyt lukee noita sun juttujas (ja myös aiempiakin) ei voi kun ottaa hatun päästä ja kumartaa. Jos  minä yrittäisin saada tuollasen määrän tekstiä (vielä järkevässä muodossakin) niin en onnistuis ikipäivänä saamaan siitä mitään tolkullista. Jotenkin vaikuttaa, että teikäläisen yleistieto on aivan tolkutonta luokkaa aiheesta kuin aiheesta. Äijä heittää tekstiä jostain 1800-luvun usan liberaaleista johtajista jotka vainosivat orjuuden vastustajia tosta vaan tuossa edellisessä jutussa. Herääkin kysymys, että mistä sinä nuo jutut oikeen Googlaat  :D ?  Respect. 
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #694 : 07. Huhtikuuta 2015 klo 19:28 »
  • Tykkää (0)

• Mikä mies sää oikeen Johnnyboy92 oot ?

Siis hyvässä mielessä. Kun nyt lukee noita sun juttujas (ja myös aiempiakin) ei voi kun ottaa hatun päästä ja kumartaa. Jos  minä yrittäisin saada tuollasen määrän tekstiä (vielä järkevässä muodossakin) niin en onnistuis ikipäivänä saamaan siitä mitään tolkullista. Jotenkin vaikuttaa, että teikäläisen yleistieto on aivan tolkutonta luokkaa aiheesta kuin aiheesta. Äijä heittää tekstiä jostain 1800-luvun usan liberaaleista johtajista jotka vainosivat orjuuden vastustajia tosta vaan tuossa edellisessä jutussa. Herääkin kysymys, että mistä sinä nuo jutut oikeen Googlaat  :D ?  Respect. 

Kiitos paljon! :) No, olen kai vaan aina ollut sellainen ihminen joka on tykännyt lukea ja muistan hyvin kaikenlaista erilaista tietoa. Ja kirjoittaminen on aina ollut mun vahvuuteni :) Mutta jokaisella taitaa olla ne omat vahvuutensa.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #695 : 07. Huhtikuuta 2015 klo 21:55 »
  • Tykkää (1)

• Olen itse sitä mieltä että 1700- ja 1800-luvun liberaaleille annetaan yleensä liika armoa. Ensinnäkin, heillä oli vaihtoehtoja. Esimerkiksi Yhdysvaltojen perustejien ei olisi ollut pakko säilyttää orjuutta. Aina on ollut vaihtoehtoja. Ja sen vuoksi vetoaminen kontekstiin tai "ajan henkeen" ei ole toimiva selitys. Historian hirviöiden toimia ei pidä vähätellä niin.
    On eri asia hyväksyä ja selittää historiallisesti. Mehän emme voi siirtää omaa arvomaailmaamme menneisyyteen, vaikka kuinka haluaisimme ja yrittäisimme. Aivan samalla tavalla kuin me teemme ratkaisujamme omaamamme tiedon ja oman kokemusmaailmamme puitteissa, samoin tekivät myös ihmiset kaksisataa vuotta sitten. Ne ratkaisut, joita ihmiset silloin tekivät, ovat omalta osaltaan vaikuttaneet siihen, mitä me teemme nyt. Ehkä kahdensadan vuoden kuluttua elävät ihmiset saattavat ihmitellä ja tuomita monia meidän teoistamme.

Losurdon Liberalismin musta kirja sortuu monin kohdin siihen, että se lainaa 1800-luvun liberaalien lausumista asiayhteydestään irroitettuja näytteitä. Sillä metodilla Losurdo leimaa esimerkiksi Thomas Jeffersonin orjuuden puolustajaksi, vaikka Jefferson virkakaudellaan hyväksyi orjuuden välttämättömänä pahana pitääkseen liittovaltion yhtenäisenä ja oli myöhemmin järkyttynyt huomatessaan, etteivät etelävaltiot olleetkaan kypsyneet orjuudesta luopumaan.

Neuvostoliitto ei ollut maailman suurin orjayhteiskunta. Eniten orjia oli Brittiläisessä imperiumissa 1700-luvulla. Orjakauppa huipentui myös samana aikana Atlantin orjakaupan myötä kun miljoonia orjia kuljetettiin Afrikasta Amerikkaan. Orjuuden suurvaltoihin kuului myös noihin aikoihin Espanja ja Alankomaat. Toki on selvä että Neuvostoliitto oli myös pitkälti orjien asemassa elävien ihmisten työhön perustuva yhteiskunta, mutta samassa mittakaavassa orjuutta ei siellä ollut kuin aikaisemmissa imperiumeissa.
    Kun puhutaan orjakaupasta tai Neuvostoliiton pakkotyöjärjestelmästä, voidaan luonnollisesti turvautua viime kädessä vain arvioihin. Kuitenkin esimerkiksi luotettavin arvio atlanttisen orjakaupan uhreista päätyy 12,5 miljoonaan. Näistä 600 000 vietiin Pohjois-Amerikkaan ja suurin osa Karibian meren saarille tai Etelä-Amerikkaan (Brasiliaan yksin noin 4,5 miljoonaa.) Stalinin aikana vuosina 1929-53 GULAGin leirien läpi tai niiden kadotukseen on arveltu kulkeneen vähintään 14 miljoonaa neuvostokansalaista. Lisäksi melkein 10 miljoonaa oli erilaisissa työsiirtoloissa ja noin 6-7 miljoonaa karkotettiin maan syrjäisiin kolkkiin.

Ja Yhdysvalloista vielä sen verran että maan historian epäoikeudenmukaisuuksia ei vaan voi kieltää. Kun eurooppalaisten valloittivat maan, tuhosivat he tarkoituksenmukaisesti satoja alkuperäiskansoja. Voidaan puhua sadoista kansanmurhiksi laskettavista rikoksista ja kulttuurien hävityksestä vailla vertaa. Ja nimenomaan Amerikkaan suuntautunut orjakauppa oli laajuudessaan ja käytännössään pahinta historiassa. Ja 1800-luvulla USA:n liberaalit johtajat vainosivat orjuuden vastustajia. Pitää muistaa että tuona aikana lähes kaikki USA:n senaatin jäsenet olivat orjanomistajia ja samaan aikaan vakaumuksellisia liberaaleja. 12 USA:n historian 44 presidentistä oli orjanomistajia.
    Epäoikeudenmukaisuuksia ei tietenkään voi kiistää, eikä niitä länsimaissa kovin laajasti kielletäkään. Mainitsit aiemmin, että kouluissa annetaan virheellistä tietoa modernin demokratian juurista, mutta kyllähän historia-aineessa on jo iät ja ajat käsitelty Yhdysvaltain historian yhteydessä niin orjuutta kuin intiaanienkin kohtaloa. Mutta historia ei tieteenä esitä moraalisia arvolauselmia, vaan tieteellisten teorioiden tehtävänä on selittää.

Yhdysvaltain kongressi kielsi orjien tuonnin jo vuonna 1807. Sen jälkeen kauppaa käytiin maassa jo olevilla orjilla. Ja kuten kaikki varmaankin tietävät, Yhdysvaltain sisällissodan avainkysymys oli juuri suhtautuminen orjuuteen: Yhdysvaltain pohjoisissa osavaltioissa kaikki orjat oli jo vapautettu, kun taas maataloudesta riippuvaiset etelävaltiot halusivat jatkaa orjuutta. Sodan jälkeen kaikki orjat vapautettiin. Se ei olisi ollut mahdollista ilman liberaalin ajattelun vaalimaa ajatusta yksilönvapaudesta.

Orjia alistettiin tarkoituksella hyvin raa'asti. Ja usein juuri "valistuneiden" ja "liberaalien" eurooppalaisten toimesta.
    Vaikka 1700-luvusta puhutaan "valistuksen vuosisatana", se ei tarkoita, että sen ajan eurooppalaiset olisivat olleet valistuneita sanan nykyisessä merkityksessä. Vaikka aikakauden älymystö länsimaissa uskoikin edistykseen ja järkeen, kaikki heistä eivät suinkaan olleet niin naiiveja ja toiveikkaita, etteivät olisi muistaneet korostaa myös inhimillisen käyttäytymise typeriä piirteitä ja ihmisten sivistymättömyyttä.

Kuitenkin juuri valistuneiden ja liberaalien eurooppalaisten toimesta orjakauppa saatiin suurelta osin lakkautettua. Sitä eivät kaikki, muiden muassa monet afrikkalaiset, tahtoneet ymmärtää.

Ja nykyisistä oikeuksistamme ja hyvinvointivaltioista saamme kiittää paljon työväenliikettä sekä esimerkiksi feministejä. Liberaaleja ei historiallisesti ole juuri kiinnostanut työväen oikeudet tai kansan enemmistöjen hyvinvointi. Liberaaleille on ollut tärkeämpää markkinoiden vapaus ja se että omistavan luokan etuja palvelee halvalla palkattava työväki. Klassisessa talousliberalimissa työväkeä ei oikeastaan edes mainita, heidän katsotaan vain olevan ihmiskarjaa.

Sosiaalidemokratialla ja vapailla ammattiliitoilla on luonnollisesti ollut keskeinen rooli nykyaikaisen hyvinvointivaltion synnyssä. Ei kuitenkaan pidä unohtaa, että ensimmäiset toimet köyhälistön auttamiseksi tehtiin jo paljon aikaisemmin.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #696 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 07:20 »
  • Tykkää (2)

• Huomaan taistelevani nykyään joka päivä enemmän kyynistymistä vastaan. Kaikki ponnistelut "hyvän" puolesta tuntuvat turhilta. Hyvin harvaa kiinnostaa miettiä muuta kuin omaa napaansa. Ja kun sitten miettii omia motiivejaan, niin huomaa niidenkin olevan itsekkäitä ja egon nostavan minua jalustalle. Jos vain voisi lakata välittämästä, mutta se on juuri sitä kyynistymistä, jota en haluaisi kohdalleni, koska olen sen onnettoman polun joskus kulkenut.
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #697 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 10:34 »

Mulla on muuten ollu kans toi "ongelmia kuin taikurin hatusta, kaikki on paskaa, mikää ei oo hyvä jne" eilen ja toissapäivänä :o
    Sitten on halunnu vaa luovuttaa :P
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #698 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 14:17 »
  • Tykkää (0)

• Viime aikoina olen nukkunut jotenkin todella huonosti. Toisaalta eipä se ole omassa elämässä mitenkään harvinaista, en ole koskaan ollut hyvä nukkuja. Aina on ollut jaksoja jolloin olen valvonut useana yönä lähes koko yön. Mutta kyllä se vaan rasittaa... Luulen että kyseessä on stressi joka on peräisin ihmissuhdeasioista ja lähenevistä yliopiston pääsykokeista. Kun elämä on sellaista, niin unetkin menee...Saapa nähdä mitä sitä keksisi.
    Kirjattu

Marge

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #699 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 15:46 »
  • Tykkää (0)

• Onko kellekkään muille hipeille maladaptive daydreaming tuttu? Aloitin tänne joskus keskustelun "ahdistuneisuus ja poissaolevuus" ja löysin yhden nettisivun maladaptive daydreaming:sta (Pakonomainen haaveilu). Sen kuvaus oli kuin minun suustani.  Elän suurimmaksi osaksi vain omissa maailmoissa, unelmoin.. Kävin sen takia kyllä puhumassa kouluterveydenhoitajan kanssa mutta hän ei osannut auttaa, hän olisi lähettänyt minut jollekkin kallonkutistajalle mutta en halunnut, koska jotenkin vierastan niitä, haluaisin joitain henkisiä apukeinoja.
     Netissä luki että pakonomainen haaveilu on jonkun muun mielenterveyteen liittyvän sairauden oire, esim ad(h)d. Olen kyllä huomannut keskittymisvaikeuksia, mutta en halua siihen lääkkeitä, koska minusta lääkkeet vain muuttavat ihmisen persoonaa. Haluaisin vain tietää, onko täällä muita, joilla on pakonomaista haaveilua ja saisiko sitä jollain henkisillä traditioilla kuriin.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #700 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 16:54 »
  • Tykkää (0)

• Onko kellekkään muille hipeille maladaptive daydreaming tuttu? Aloitin tänne joskus keskustelun "ahdistuneisuus ja poissaolevuus" ja löysin yhden nettisivun maladaptive daydreaming:sta (Pakonomainen haaveilu). Sen kuvaus oli kuin minun suustani.  Elän suurimmaksi osaksi vain omissa maailmoissa, unelmoin.. Kävin sen takia kyllä puhumassa kouluterveydenhoitajan kanssa mutta hän ei osannut auttaa, hän olisi lähettänyt minut jollekkin kallonkutistajalle mutta en halunnut, koska jotenkin vierastan niitä, haluaisin joitain henkisiä apukeinoja.
     Netissä luki että pakonomainen haaveilu on jonkun muun mielenterveyteen liittyvän sairauden oire, esim ad(h)d. Olen kyllä huomannut keskittymisvaikeuksia, mutta en halua siihen lääkkeitä, koska minusta lääkkeet vain muuttavat ihmisen persoonaa. Haluaisin vain tietää, onko täällä muita, joilla on pakonomaista haaveilua ja saisiko sitä jollain henkisillä traditioilla kuriin.
    Suosittelen ensin kokeilemaan kallonkutistajaa ja vasta jos se ei toimi, niin henkiparantajaa. Homma on nääs niin, että pahimmillaan se sotkee pääsi pahemmin. Sanon tämän kaikella rakkaudella ja koska olen itse reiki-parantaja.

Haaveilu liiallisessa määrin itsessään lienee yksi eskapismin muoto, joka kertonee siitä, että todellisuus ei syystä tai toisesta miellytä sellaisena kuin se sinulle näyttäytyy. T. Keittiöpsykologi
    Kirjattu

jokuhippi

• Vieras
    « Vastaus #701 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 18:55 »

Onko kellekkään muille hipeille maladaptive daydreaming tuttu? Aloitin tänne joskus keskustelun "ahdistuneisuus ja poissaolevuus" ja löysin yhden nettisivun maladaptive daydreaming:sta (Pakonomainen haaveilu). Sen kuvaus oli kuin minun suustani.  Elän suurimmaksi osaksi vain omissa maailmoissa, unelmoin.. Kävin sen takia kyllä puhumassa kouluterveydenhoitajan kanssa mutta hän ei osannut auttaa, hän olisi lähettänyt minut jollekkin kallonkutistajalle mutta en halunnut, koska jotenkin vierastan niitä, haluaisin joitain henkisiä apukeinoja.

Mulla on vaa monesti silleen et en osaa elää todellisuudessa ja haaveilen paljon ja oon koko ajan ihan eri maailmoissa. En tiiä onko se normaalia mut välillä tuntuu et kadotan itseni esimerkiksi eilen kaikki tuntu eriltä ja olin ihan erilainen. Jotenki kaikki tuntuu tosi epätasapainoselta vai onkohan seki vaan tätä elämää.
    Kirjattu

Ninni Laurén

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
      • Kuisketta
    « Vastaus #702 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 19:57 »
  • Tykkää (1)

• Ja välillä tuntuu ettei olekkaan enää paikalla, että persoona karkaa ruumista ja tyhjyys täyttää onton kuoren tai toisaalta joskus niitäkin hetkiä kun tuntee olevansa lukittu ruumiiseensa, arkeensa, elinympäristöönsä, elämäänsä ja maailmaan ja on aivan pakko nukahtaa että pääsisi todellisuudesta pois edes hetkeksi.
    Kirjattu
    Askelta painaa murheiden lasti.
    Aurinko hohtaa vaatimattomasti
    ja saa maailman kimaltamaan.
    Kuin lapsi, kavahdan kauneuttaan.

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #703 : 08. Huhtikuuta 2015 klo 21:31 »
  • Tykkää (0)

• Välillä auttaa myös kelailla universumia, sitä, että siinä suurimmassa mittakaavassa tää planeetta on yks pölypallo, ja asioiden arvo on täysin arvostelijasta riippuvaista.
    Mä vedin tällä zen-meiningillä muutama vuosi sitten. Se alkoi luisumaan vahvasti sellaiseen tunteettomaan lakoniaan. Kaikki alkoi olla "aivan sama" - "millään mitään väliä". Tottahan se jossain määrin onkin, mutta lopetin sen, kun rakas veljeni huomautti, että aloin muuttua melko kylmäksi ja etäiseksi. Eli tuokaan strategia ei oikein mulle toimi.

Lainaus
    ..Olen surkeistakin ajoista selvinnyt surkuttelematta, miten ihmeessä sain tällaisella hetkellä maalattua koko tilanteen ihan mustaksi? Ehkä se liittyy jotenkin siihen, että kun menee huonosti, sä et voi oikein muuta tehdä kuin elää hetkessä ja keskittyä sen yhden ongelman ratkaisuun, ja yleensä silloin kaikki pienet ihanat asiat erottuu paremmin sieltä synkeyden joukosta. Kun asiat on fyysisesti hyvin eikä tarvii stressata, alkaa helposti miettiä, missä olisi parantamisen varaa. Niitä juttuja löytyy aina, ja kun niihin keskittyy, ne alkaa kaivertaa.
    Varo sitä, ettet tosiaan jää koukkuun ongelmiin ja siihen, että kehittämällä ongelmia (vaikka fyysisiä), luulet, että sulla on parempi olla koska hallitset "elämääsi"(eli ongelmiasi). Tuo on varsinkin nuorille naisille varsin tyypillinen tapa reagoida. Vaikutat kyllä niin fiksulta, että toivoisin ja uskoisin sulla olevan kykyä nähdä ja kohdata todellisuus rehellisesti - ilman keinotekoista helvettiä.

Lainaus
    Tunnen itseni aika yksinäiseks.
    :(

Lainaus
    Voi tietty olla, että tää fiilis johtuu vaan siitä, ettei mulla ole koulua, töitä tai mitään muutakaan juttua meneillään, minkä takia kaikki päivät on vähän sellaista rutiinitonta haahuilua, jolloin on helppo alkaa kaipailemaan kaikkea muuta.
    Nauti nyt elämästäsi, vapauden illuusiosta. Se ei todennäköisesti kestä ikuisesti. Ja jos tuntuu siltä, että kaipaat älyllistä haastetta, niin opettele jokin uusi taito. Suosittelen vaikkapa jotain kieltä. Venäjä olisi haastava, fiksu ja erittäin hyödyllinen - jo perusteet näyttää hyvältä CV:ssä. Netissä löytyy kursseja oivasti ihan kaikkeen, että sinänsä se on vain itsestä kiinni mihin haluaa aikansa käyttää. :) Niin ja lukeminen kannattaa aina! Ja jos nämäkin tuntuu huonoilta vinkeiltä syystä x, niin ainahan voi hakea töitä. Kaikki duuni näyttää hyvältä CV:ssä, ainakin paremmalta ku tyhjä paperi. Tsemppiä!
    « Viimeksi muokattu: 08. Huhtikuuta 2015 klo 21:34 kirjoittanut Avaruus »
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #704 : 09. Huhtikuuta 2015 klo 07:36 »
  • Tykkää (1)

• Tajusin vasta nyt miltä tuo aiemmin kirjottamani lause ehkä vaikuttaa,...
    Kiitos täsmennyksestä. Historiallisista syistäni näen myös helposti asioita, joita sanoja ei ehkä tarkoita tässä aihepiirissä.

Lainaus
    En kyl tiedä onks näin ihan ok ajatella, kun skeptisyys on päivän sana ja tiede uusi jumala, mutta siitä tulee parempi mieli ja se tuntuu oikeelta, niin menkööt. Mulla on koko elämä aikaa tajuta karuja totuuksia, mut alustavasti haluan uskoa, että universumi on pohjimmiltaan ihan hyvä tyyppi.
    Noin myös mä haluan uskoa. Ja uskon myös sieluun, kohtaloon ja elämään kuoleman jälkeen. Kristillinen Jumala ja perinne ei tunnu omalta, vaan lähinnä yhdistelmältä lähi-idän kansantaruja. :) Mun Jumalani on hyvän ja pahan yläpuolella, se on kaikki, tai kaikkeus - kaiken summa. Noin hyvin paljon yksinkertaistettuna. Ja tosiaankin, olen hyvin tietoinen kuinka epäcoolia on olla "hihhuli" - törmään siihen about joka päivä esim. töissä. Pomo kun ihan avoimesti nauraa mulle jos puhutaan vaikka intuitiosta tai kohtalosta. Puhutaan varmasti keskivertoa enemmän työpaikalla niitä näitä, mutta vituttaahan se, että se dumaa mun tunteet sen enempiä asiaa miettimättä.

Lainaus
    Kun yleensä esim. politiikasta ajattelee, että "en tajua tästä mitään", niin oikeastaan siitä ei vaan ole lukenut hirveesti mitään, ja varmasti tajuais, jos vaivautuis hankkimaan tietoa. On vaan helpompaa leimata itsensä heti ensikädessä tyhmäksi, kuin oikeesti panostaa asioihin. Mun pitää kyl oikeesti ottaa itseeni niskasta kiinni, ehkä tässä on hyvä tilaisuus opetella ainakin uus asenne jos ei muuta  :D
    No et sä tyhmä ainakaan tän foorumin postausten perusteella ole. Älä siis ota itsellesi turhaan moista aasin hattua. Toki se joskus helpottaa elämää, mutta trust me, enemmän saat irti kun käytät hyväksesi sitä älykkyyttä joka sulle on siunattu. Plus että olemalla fiksu oma itsesi kasvatat todennäköisyyttä pariutua fiksun sielun kanssa. (Kaikkia ei ei tietenkään kiinnosta pariutuminen, eikä sitä parikymppisenä kannata edes ottaa liian vakavasti, mutta suurin osa kuitenkin kaipaa lämpöä ja läheisyyttä, ja sillä oletuksella heitin ton:))
    Kirjattu