Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 50

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #735 : 18. Toukokuuta 2015 klo 17:14 »
  • Tykkää (0)

• Minulla on ollut tästä hieman erilainen käsitys. Alle 25-vuotias, jolla ei ole ammatillista koulutusta, ei saa työmarkkinatukea, ellei hae kevään yhteishaussa vähintään kahteen opiskelupaikkaan. Tämän voi kuitenkin tehdä joka kevät aina siihen asti, kunnes täyttää 25 vuotta. Eli olisit käsittääkseni voinut hakea opiskelupaikkaa tänä keväänä ja voit tehdä niin myös ensi vuonna.

Olen kyllä hakenut vähintään kolmeen eri opiskelupaikkaan jokaisena keväänä vuoden 2012 jälkeen. Ja olen ollut työharjoittelussa ja kansanopistolla. Ja opiskellut edellisen lukukauden avoimessa yliopistossa. Haen nytkin yliopistoon. Mutta eipä paljoa työmarkkinatukien suhteen auta kun hain 2012 vain yhteen paikkaan. Ihan absurdia että se että en hakenut toiseen paikkaan silloin 3 vuotta sitten estää minua nyt saamasta tukia.

Ja silloin 2012 mulla oli ihan selvät suunnitelmat enkä aikonut jäädä elämään tukien varaan. Mutta koska keskityin juuri siihen silloiseen suunnitelmaan (eli pyrkimisiin yliopistolle lukemaan poliittista historiaa) täysillä, niin saan sanktioita vuosiksi eteenpäin.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #736 : 18. Toukokuuta 2015 klo 17:55 »
  • Tykkää (0)

• Kuulostaa siltä, että sua kustaan nyt linssiin. Ole yhteydessä vastaavaan viranomaiseen, ja kysy voidaanko sua todellakin rankaista vuonna 2012 tehdystä virheestä. En oikein jaksa uskoa. Myös työkkäri tekee virheitä, tiedän sen faktana.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #737 : 18. Toukokuuta 2015 klo 19:18 »
  • Tykkää (0)

• Kuulostaa siltä, että sua kustaan nyt linssiin. Ole yhteydessä vastaavaan viranomaiseen, ja kysy voidaanko sua todellakin rankaista vuonna 2012 tehdystä virheestä. En oikein jaksa uskoa. Myös työkkäri tekee virheitä, tiedän sen faktana.

Mulla on nyt takana asian suhteen vuoden paperisota KELA:a ja TE-toimistoa vastaan...Taitaa laki nyt vaan olla mua ja muita samassa tilanteessa olevia vastaan.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #738 : 18. Toukokuuta 2015 klo 19:25 »
  • Tykkää (0)

• Mulla on nyt takana asian suhteen vuoden paperisota KELA:a ja TE-toimistoa vastaan...Taitaa laki nyt vaan olla mua ja muita samassa tilanteessa olevia vastaan.
    Ok. Tiedän tapauksen, jossa Kela ei antanut fyrkkaa, mutta syy oli se, että työkkärissä oli unohdettu antaa lausunto, että tuelle ei ole estettä. Tämän selvittämiseen meni 7kk, kunnes asia tuli ilmi sivulauseessa työkkärin kanssa asiaa vatvoessa.
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #739 : 18. Toukokuuta 2015 klo 20:21 »
  • Tykkää (0)

• Työttömyysetuuden voi menettää vain väliaikaisesti ja sen voi saada takaisin, jos osallistuu työllistymistä edistäviin palveluihin.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #740 : 23. Toukokuuta 2015 klo 15:15 »

Kaikenmaailman laitokset.. :blank:
    En jaksa niitä!!!  >:(
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #741 : 23. Toukokuuta 2015 klo 18:52 »
  • Tykkää (0)

• Kaikenmaailman laitokset.. :blank:
    En jaksa niitä!!!  >:(

Onhan ne rasittavia, mutta aika vaikeeta olis ilmankin niitä.

Kävelin tänään vaan ympäri Poria ja mietiskelin kaikkea. Eilen olin kavereiden kanssa ulkona. Tuntuu vähän haikealta ja masentuneelta, kun haluaisin tänäänkin pyöriä ulkona ja nähä ihmisiä, mutten kaks iltaa peräkkäin samoja tyyppejä raaski pyytää. Vasta eronneena on jotenkin erityisen masentavaa olla yksin...
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #742 : 23. Toukokuuta 2015 klo 22:54 »
  • Tykkää (0)

• Ehkä osaksi omasta tilanteesta johtuen alkaa tuntua siltä että maailma olisi parempi jos ihmiset eivät enää luottaisi nykyisiin laitoksiin, valtioihin ja niiden palveluihin, vaan perustaisivat tilalle jotain omaa. Enkä oikein jaksa uskoa minkään poliittisen puolueen "korjaavan" tätä maata yhtään mihinkään. Oikeisto haluaa markkinadiktatuuria, vasemmisto taas jotain byrokraattista valtiota johon kaikki olisi sidottu.

Olisi mun mielestä oikeastaan paras jos voitaisiin elää ilman mitään sossuja tai työkkäreitä. Riippumattomina ja vapaina. Jokaisella olisi oikeus muodostaa omia yhteisöjä. Mutta eipä taida tuo toteutua kun ihmiset on niin laitostuneita ja sitoutuneita systeemiin. Ja kaikki yritykset on osa sitä. Ainoa mikä ei ole, on omavaraisuus ja vastarinta. Mutta ne ovat nähtävästi menneen maailman juttuja ja pitäisi kai vaan sopeutua nykyiseen meininkiin joka alkaa muistuttaa jotain globaalia työleiriä...
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #743 : 24. Toukokuuta 2015 klo 07:53 »
  • Tykkää (0)

• Johnnyboy82; "tee työtä jota rakastat, etkä enää koskaan tee työtä." Tietty jos mikään ei kiinnosta, niin sitten tilanne on haastava. Tai jos se mikä kiinnostaa on sellaista, että sillä ei elä tai elää köyhänä.

Mut tukijärjestelmästä sen verran, että sitä pitäisi kyllä siistiä. Nyt liikaa byrokratiaa joka estää yrittämisen ja kannustaa passivoitumiseen. Se ei ole fiksua valtion taholta. Ennen ymmärsin logiikan, eli kannatti pitää työttömien reserviä, jotta matalapalkkaduunit pysyy selllaisina, mutta nykymaailmassa se ei enää toimi, kun työt vähenevät koko ajan.
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #744 : 24. Toukokuuta 2015 klo 08:37 »

Talvella sataa vettä ja on kylmä. Kesällä sataa vettä ja on kylmä.
    Koko ajan harmaa taivas, tuulee ja sataa.

Teknisesti ehkä on kesä ja luonto vihertää, mutta ulos ku meet, ni pipo, takki ja hanskat saa olla. ... ja todennäköisesti sataa ja tuulee, niinku nytki joka toinen päivä..
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #745 : 24. Toukokuuta 2015 klo 18:40 »
  • Tykkää (0)

• Ollut taas selkä niin jumissa pari päivää, että pystyy liikkumaan ainoastaan jos napsii kasisatasia ibuprofeiineja, ja silti sattuu.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #746 : 24. Toukokuuta 2015 klo 21:22 »
  • Tykkää (2)

• Huomaan taiteilevani aina optimismin ja pessimismin välillä, en siis mitenkään bipolaarisesti. Päivät on vaan erilaisia ja kaipa se oma huono terveydentila ja jaksaminenkin siihen liittyy. Välillä kuten nyt tuntuu siltä, että olisi parempi, että luhistuisi vaan kaikki toimimattomat yhteiskunnat kerralla. Sitten taas välillä tuntuu siltä, että ehkä asiat onkin jees ja tulevaisuus näyttää valoisalta. Kunnes aina se märkä rätti iskeytyy naamaa vastaan ja muistuttaa arjen järjettömyydestä. Jatkuvan paska sääkin ottaa pannuun. No okei, on sitä auringonpaistettakin välillä, mutta en pidä tästä jatkuvasta kylmästä ja harmaudesta. :(

Välillä siis vaan pohdinko, että onko tässä yhtään mitään järkeä. Sitten taas välillä olen vaan tyyneyden tilassa hyväksyen ihan kaiken. En pakene maailmaa käyttämällä huumeita tai alkoholia, koskaan. Kaikella on tarkoitus, sen tiedän. Silti nykymeno tuntuu entistä järjettömämmältä ja voi jo nähdä ennakkoon, että mihin se johtaa. Nauti siinä sitten nykyhetkestä. Ehkä ajattelu on täysin turhaa.
    « Viimeksi muokattu: 24. Toukokuuta 2015 klo 21:27 kirjoittanut Omppu »
    Kirjattu

halinalle

• Vieras
    « Vastaus #747 : 09. Kesäkuuta 2015 klo 19:30 »

Tuntuu että työt vie kaiken mun ajastani ja että joka päivä on samaa ja meen laput silmillä paikasta toiseen. Vuosi sitten oli vielä motivaatiota mutta nyt sekin on tipotiessään. Haaveilen siitä että saisin potkut. Vapaa-ajalla stressaan vaan tulevia töitä. Pöpilä odottaa...
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #748 : 09. Kesäkuuta 2015 klo 21:04 »
  • Tykkää (0)

• Tuntuu että työt vie kaiken mun ajastani ja että joka päivä on samaa ja meen laput silmillä paikasta toiseen. Vuosi sitten oli vielä motivaatiota mutta nyt sekin on tipotiessään. Haaveilen siitä että saisin potkut. Vapaa-ajalla stressaan vaan tulevia töitä. Pöpilä odottaa...

Ja minä sitten haluan saada työpaikan...

Mun mielestä ihminen ajetaan nyky-yhteiskunnassa psyykkiseen umpikujaan. On joko tehtävä töitä tai oltava työtön. Jos olet töissä, niin aika suurella todennäköisyydellä se on epämukavaa, rasittavaa ja stressaavaa. Jos taas on työtön, niin silloin ei rahan takia ole paljoa mahdollisuuksia mennä minnekään. Tuosta seuraa jotenkin kahtiajakautunut olotila jossa aika nopeasti hukkaa mahdollisuudet nauttia elämästään...

En tiedä mitä asialle pitäisi tehdä. Kun tälläinen rahaan ja työntekoon perustuva systeemi vaikuttaa olevan aika pysyvä ja mahdollisuudet hypätä pois oravanpyörästä tehdään erinäisten lakien ja säädösten avulla yhä vaikeammiksi.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #749 : 09. Kesäkuuta 2015 klo 21:42 »
  • Tykkää (0)

• Ja minä sitten haluan saada työpaikan...

Mun mielestä ihminen ajetaan nyky-yhteiskunnassa psyykkiseen umpikujaan. On joko tehtävä töitä tai oltava työtön. Jos olet töissä, niin aika suurella todennäköisyydellä se on epämukavaa, rasittavaa ja stressaavaa. Jos taas on työtön, niin silloin ei rahan takia ole paljoa mahdollisuuksia mennä minnekään. Tuosta seuraa jotenkin kahtiajakautunut olotila jossa aika nopeasti hukkaa mahdollisuudet nauttia elämästään...

En tiedä mitä asialle pitäisi tehdä. Kun tälläinen rahaan ja työntekoon perustuva systeemi vaikuttaa olevan aika pysyvä ja mahdollisuudet hypätä pois oravanpyörästä tehdään erinäisten lakien ja säädösten avulla yhä vaikeammiksi.
    Tää on kieltämättä todella vaikea kysymys. Paras on jos voi tehdä sellaista työtä, joka ei vituta ihan älyttömästi. Se vaatii vain todella paljon sekä lahjoja että kärsivällisyyttä opetella mestaritason taidot. Ellei sitten intohimon kohde ole jokin simppeli homma. Niillä vain harvemmin tekee rahaa niin, että ei köyhyys vituttaisi.
    Kirjattu