Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Avautumista - 55

Johnnyboy92

• Hippi
  • Poissa Poissa
Vs: Avautumista
« Vastaus #810 : 29. Heinäkuuta 2015 klo 23:20 »
  • Tykkää (0)

• ^olin paikalla ja olen todella vahvasti eri mieltä. Sota ei lopu sotimalla, eikä viha vihaamalla. Virhe oli buuata eikä antaa hänen puhua. Mutta erehtyminen ja katkeruus on inhimillistä, enkä kanna kaunaa buuaajille.

Mutta eikö mielenosoituksen idea ole se että osoitetaan mieltä jonkin asian puolesta? Mielenosoitus monikulttuurisuuden puolesta ei ole mikään yleinen keskustelufoorumi. Jos tavoitteena oli sen sijaan järjestää joku yleinen keskustelutilaisuus, niin miksi kutsua sitä mielenosoitukseksi? Tai jos kyseessä on yritelmä saada aikaan jotain objektiivista keskustelua, niin miksi väittää että mielenosoitus oli yhtään minkään asian puolesta? Kyllä Turkkilan puheenvuoron myötä koko tilaisuus menetti täysin ideansa, joka kai oli monikulttuurisuuden puolustaminen.

Ja sotaa ja vihaa en ainakaan itse halua. Sen sijaan äärioikeisto hakee juuri sitä. Immosen kannattajat ja äärioikeisto verkossa fantasioivat siitä kuinka antavat "vihervassareille" niskalauksia ja aloittavat rotusodan. Onko todella tarpeellista antaa tuon roskajoukon edustajalle puheenvuoro?
    « Viimeksi muokattu: 29. Heinäkuuta 2015 klo 23:23 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #811 : 29. Heinäkuuta 2015 klo 23:35 »
  • Tykkää (0)

• On tarpeellista antaa ääni, jos hänet on kutsuttu puhumaan. Sillä vain siten voimme olla laskeutumatta äärioikeiston tasolle. Nyt tosin pieni, mutta äänekäs joukko, teki niin.

En tosin itse olisi kutsunut kyseistä herraa puhumaan, mutta jossittelu on turhaa. Ei tuon tapahtuman arvo teosta latistunut, sillä olen melko varma, että herran ylpeys, jos muutaman muunkin, koki aikamoisen kolauksen. Tärkeintä on puuttua nopeasti ja olla lähtemättä käyttämään heidän retoriikkaansa.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #812 : 08. Elokuuta 2015 klo 11:44 »
  • Tykkää (0)

• Viime päivinä olen jotenkin tajunnut sen kuinka turhaan olen hyvin pitkän aikaa yrittänyt elää ympäröivän maailman ja muiden ihmisten odotusten mukaan. Oon aina pyrkinyt olemaan "jotain" mikä saisi muut ihmiset arvostamaan minua. En ole oikeastaan elänyt paljoakaan sen mukaan mitä oma sydän ja mieli sanoo...Ja olen todella usein vain hävennyt jos en ole saavuttanut jotain. Häpeä ei ole johtunut siitä että olisin menettänyt jotain itselle tärkeää, vaan aiemminkin siitä etten tehnyt vaikutusta muihin.

Ja jotenkin kaikki ne mallit ja tavoitteet joita tämä maailma on antanut, alkaa vaikuttaa melko tyhjiltä. Melkein kaikki on vain jotain typeriä ideoita "menestyksestä". Ja monesti se menestys tarkoittaa vain sitä että saa rahaa ja korkean sosiaalisen statuksen. Pääsee olemaan se kovin alfauros/alfanaaras...V*ttu mitä p*skaa. Ei enää kiinnosta ottaa osaa siihen peliin! Nyt elän vain itseäni varten. Viittaan kintaalla kaikille muille. Oon liian kauan elänyt toisten halujen mukaan. Nyt on aika ryhtyä elämään vihdoin sitä omaa elämää.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #813 : 09. Elokuuta 2015 klo 10:16 »
  • Tykkää (0)

• Ärsyttävää, että herää aamulla liian aikaisin eikä saa enää unta uusiksi ja sit väsyttää jo klo 11.
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #814 : 09. Elokuuta 2015 klo 19:00 »

Vittu mitä paskaa.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #815 : 10. Elokuuta 2015 klo 11:23 »
  • Tykkää (2)

• Tuntuu, että moni meistä on olosuhteidemme vankeja. Vain hyvin harva on saavuttanut todellisen vapauden kärsimyksestä ja tyyytymättömyydestä. Jotkut ovat sairautensa, tunteidensa ja ajatustensa, toiset työnsä/toimeentulonsa tai addiktioiden orjia. Itse haluaisin vapautua kahleista ja olla vapaa, mutta en vain aina oikein tiedä, että miten. Se harmittaa.
    Kirjattu

gemma

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #816 : 10. Elokuuta 2015 klo 11:40 »
  • Tykkää (1)

• Tuntuu, että moni meistä on olosuhteidemme vankeja. Vain hyvin harva on saavuttanut todellisen vapauden kärsimyksestä ja tyyytymättömyydestä. Jotkut ovat sairautensa, tunteidensa ja ajatustensa, toiset työnsä/toimeentulonsa tai addiktioiden orjia. Itse haluaisin vapautua kahleista ja olla vapaa, mutta en vain aina oikein tiedä, että miten. Se harmittaa.

Musta tuntuu kyllä ihan samalta. Jotenkin olen mennyt yli vuoden hallitsemattomasti koskessa hakkautuen kiviin ja ainakin on tuntunut, etten pysty vaikuttamaan, vaan asioita "tapahtuu"... esim toisten ihmisten ratkaisut ja toiminta, jotka liittyivät omaankin elämääni. Mutta nyt saattaa olla pää jo pinnalla ja saa hengitettyä. :)

Mutta helvetin raskasta.. ja on ollu tosi vaikee päättää, milloin on aika tehdä jotain vai onko kyseessä tilapäinen "hankaluus" joka ajastaan menee ohi..

Ihmisenä oleminen. :O
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #817 : 10. Elokuuta 2015 klo 18:24 »
  • Tykkää (0)

Kenties täydellinen vapaus on pelkkä haave...Aina on jotain joka estää elämästä aivan oman halun mukaan. Itsellä kenties vaikein "kahle" ja rajoittava tekijä on ollut epilepsia, jota olen sairastanut noin 11 vuotta. Joudun aina muistamaan lääkkeet ja varomaan päihteiden kanssa ja unettomuus lisää riskiä saada kohtauksia. Lisäksi yhdessä vaiheessa jouduin lopettamaan itselle rakkaan kamppailulaji-harrastuksen selkäleikkauksen vuoksi. Ihan fyysisetkin asiat voivat välillä estää tai rajoittaa.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #818 : 10. Elokuuta 2015 klo 18:50 »
  • Tykkää (0)

• On paljon kokemusta siitä ettei fysiikka ja jaksaminen riitä, kiitos oman vaikeahkon kroonisen sairauden tai jaksamattomuuden. Se/oma keho on ollut kahlitsijani, ehkä siis sen mielen lisäksi. Tosin ne ovat tavallaan olleet kytkettyinä toisiinsa. Sieluni tosin on aina vapaa.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #819 : 11. Elokuuta 2015 klo 07:41 »
  • Tykkää (1)

• Tiedän myös, mitä on olla kroonisesti sairas ja ilman lääkitystä loputtoman väsynyt ja masentunut. Mutta uskon, niin absurdia kuin se onkin, että vasta sairastumiseni laukaisi lopullisesti ns. henkisen kasvuni. Joka valitettavasti tahtoo takkuilla, kun energia menee pyöriessä koneiston rattaana. Tärkeintä mitä ihmisellä on, on terveys, vapaus(aika) ja rakkaus. Noista tärkeinpänä rakkaus, sillä ilman sitä on mielestäni sama, vaikka olisi kaikki aika maailmassa ja eläisi ikuisesti.
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #820 : 11. Elokuuta 2015 klo 21:35 »
  • Tykkää (0)

• Harmittaa, kun vain harva tuntuu ajattelevan maapallon rajallisia resursseja. Asioiden hankkimisen järkevyyttä vertaillaan sen pohjalta, mikä on tavaran hinta. Jos tavara ei maksa paljoa, ei haittaa vaikka sitä ei tulisikaan käytettyä.

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #821 : 11. Elokuuta 2015 klo 21:56 »
  • Tykkää (0)

• Harmittaa, kun vain harva tuntuu ajattelevan maapallon rajallisia resursseja. Asioiden hankkimisen järkevyyttä vertaillaan sen pohjalta, mikä on tavaran hinta. Jos tavara ei maksa paljoa, ei haittaa vaikka sitä ei tulisikaan käytettyä.

Juuri noin. En voi kuin hämmästellä sitä miksi ihmiset ostavat alennusmyynneistä hirveät määrät krääsää ja sitten kun asiasta heiltä kysyy, niin vastaus on:"No koska se oli niin halpa!". Ja sitten on toki ollut niitä kymmenien metrien jonoja halpahalleihin kun niissä on myyty eurolla muoviämpäreitä...
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #822 : 12. Elokuuta 2015 klo 18:46 »
  • Tykkää (0)

• Edellisten vuosien aikana oon etsinyt mielenrauhaa ja jotain tarkoituksellisuutta kaikesta aina buddhalaisuudesta kommunismiin ja ateismiin. Mutta etsintä on johdattanut vaan kokonaan harhaan.

Vasta nyt tajuan sen että kaikki on oikeasti tässä. Tämä hetki ja oma sielu on yhtä ja samaa Jumalaa jota koko maailmankaikkeus ilmentää. Kaikenmaailman ideologiat ja opit on vaan hämmentäneet mieltä ja karkottaneet siitä mikä on todellisinta.

Mutta onneksi aina voi palata kotiin. Aina voi hengähtaa ja olla tyytyväinen. Eikä tarvitse yrittää olla mitään, teoilla ei pelastu. Kaikenmaailman puritaanit ja askeetit koittavat olla jotenkin "lähempänä" Jumalaa ja muita parempia, mutta epäonnistuvat täysin. He ovat kauppiaita jotka pyrkivät ostamaan Jumalalta pelastuksen.

Eikä älyllisillä peleillä tai argumenteilla pelastu. Vasta kun tyhjentää mielensä ja luopuu yrityksistä, voi tiedostaa Jumalan. Vasta kun antautuu täysin maailmalle joka ilmentää Jumalaa, voi saada rauhan.

Nyt voin vihdoin olla rauhassa. Enää ei tarvitse koko ajan juosta paikasta toiseen ja tavoitella merkityksellistä elämää tekojen ja ajatusrakennelmien avulla. Voi vain olla yhdessä maailmankaikkeuden kanssa.

Kaikki itseä ja muita kohtaan tehdyt pahat teot saa anteeksi sinä hetkenä kun hyväksyy Kristuksen pelastajaksi. Jeesus Kristus on se joka syntyy ihmisen sieluun kun hyväksyy Jumalan. Ja silloin tajuaa että ei itse asiassa koskaan ole tehnyt mitään väärää, vaan on ainoastaan ilmentänyt itse Jumalan luomistyötä omalla tavallaan.

Sanokaa vaan mua tämän takia hulluksi tai mielettömäksi. Myönnän olevani sellainen. Ja vaikken ketään pyrikään käännyttämään (mikä typerä idea!), suosittelen kokeilemaan samaa. Tämä tuntuu vaan älyttömän hyvältä
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #823 : 12. Elokuuta 2015 klo 19:29 »
  • Tykkää (0)

• Sanokaa vaan mua tämän takia hulluksi tai mielettömäksi. Myönnän olevani sellainen. Ja vaikken ketään pyrikään käännyttämään (mikä typerä idea!), suosittelen kokeilemaan samaa. Tämä tuntuu vaan älyttömän hyvältä

Eipä tulis mieleen ketään hulluksi haukkua, mutta teikäläisen hienoja näkemyksiä lähes aiheesta kuin aiheesta pitkään lukeneena tämä kirjoitus herättää sellaisen ohhoh-fiiliksen  :) Oikeen toiseenkin kertaan piti lukea.
    Kirjattu

Kurre

• Vieras
    « Vastaus #824 : 12. Elokuuta 2015 klo 19:44 »

Kuulostaa mielenkiintoiselta JB. Läsnäolo on aina jees, uskonto mikä tahansa. Saanko udella, millaisten tapahtumien/ajatusketjun kautta päädyit tähän kristilliseen tulokseen, vai tuliko se vaan jonain yhtäkkisenä oivalluksena?
    Kirjattu