Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Seksuaalisuutesi - 9

shakti

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
Vs: Seksuaalisuutesi
« Vastaus #120 : 14. Marraskuuta 2014 klo 20:16 »
  • Tykkää (0)

• Ihastuin ylä-asteella ensimmäistä kertaa tyttöön, eikä se ollu mulle mikään kovin mullistava, saati herättelevä kokemus. (Äidille tosin oli kun muutamaa vuotta myöhemmin tapasi tyttöystäväni ;D). Lieneekö poikaihastukseni ensimmäisiltä elinvuosilta ollut vain sitä "no minä kun muutkin" settiä? Toisaalta näen joskus seksiunia myös vastakkaisesta sukupuolesta ja ihan uteliaisuuttani voisin sitäkin touhua kokeilla. Näillä kokemuksilla ujuttaisin itseni juurikin tuohon bi/pan väliin, mutta mene ja tiedä. Ehkä olenkin vain bi-curious lesbiaani :D  :ow Pidän kyllä tuosta Ketoneilikan seitsenkymppis suunnitelmasta. Ei sitä kannata sen kummemmin murehtia.
    Kirjattu

MothMoontree

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #121 : 17. Marraskuuta 2014 klo 02:38 »
  • Tykkää (0)

• Queer. Tällä hetkellä parhaiten minua kuvaa polyamorinen panromanttinen aseksuaali. Sukupuolella ei siis ole väliä siinä, kenestä kiinnostun romanttisesti, seksuaalista vetovoimaa en taas tunne kehenkään. Yli parikymppiseksi luulin olevani heteroromanttinen heteroseksuaali, sitten lopetin itseni määrittelemisen ja aloin ajatella, että eihän se mitenkään poissuljettua ole, että ihastuisin joskus vielä naiseenkin. No sittenhän ihastuin. :D Aseksuaali olen ollut aina, mutta vasta viimeisen vuoden sisällä olen löytänyt tuon termin, aiemmin olen kuvitellut, että romanttinen vetovoima ja seksuaalinen vetovoima olisivat yksi ja sama asia. Polyamorian olen myös löytänyt vasta hiljattain, ja se tuntuu minulle luontaisimmalta tavalta elää. Seurustelen siis tällä hetkellä yhden henkilön kanssa, mutta jos oikeita ihmisiä ilmaantuu elämään, niin sitten suhdetta laajennetaan. Haaveilen kovasti tyttöystävästä, kun olen viime aikoina ihastunut pelkästään naispuolisiin henkilöihin.
    Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #122 : 17. Marraskuuta 2014 klo 17:50 »
  • Tykkää (0)

• En usko, että rakkaus on sidottu sukupuoleen, eikä sieluilla sukupuolta ole. Ja uskon, että jos vaimoni olisi ollut mies, olisin varmasti rakastunut häneen silti. Outoa se olisi varmasti minulle ollut, mutta ei ylitsepääsemätöntä.
    Kirjattu

MothMoontree

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #123 : 23. Joulukuuta 2014 klo 23:30 »
  • Tykkää (0)

• Jännät setit! Ihan pakko udella muutamaa asiaa. Miten koet ympäröivän maailman ns. "yliseksuaalisuuden", tarkoitan siis tätä hallitsevaa pervoa ilmapiiriä kaikissa viihdeohjelmissa, lehdissä ja muussakin mediassa ja ihmisten arkipuheissa? Nauratko kaksimieliselle huumorille?

Joo mulla on kyllä yleensä ne kaikista kaksimielisimmät vitsit. :D

Mutta joo, kyllä tuo yliseksualiointi ahdistaa siinä mielessä, kun kaikkien oletetaan olevan seksuaaleja eli tuntevan seksuaalista vetovoimaa.
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #124 : 13. Helmikuuta 2015 klo 16:44 »
  • Tykkää (1)

• Musta on kans väärin olettaa, että muka kaikki ihmiset ovat seksuaalista vetovoimaa tuntevia olentoja. Musta olis epärealistisempaa, että kaikki tuntis seksuaalista vetovoimaa yhtä paljon.

Onko teillä ollu ikinä sellaista, että omassa turvallisessa makuhuoneessa ei haluta ikinä niin paljon, kuin jossain jännemmässä paikassa poissa kotoa? Poikaystäväni sano joskus vähän vitsillään, et oon pervo tän takii. :P
    Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #125 : 13. Helmikuuta 2015 klo 20:26 »
  • Tykkää (0)

• Se on varmaan se jännitys, mikä saa erityisel tavalla kiinnostumaan. Ja vaihtelu. Joka kerta sama paikka kyllästyttää. Mut kiinni en ikin kuitenkaa haluais jäädä. :D

En kans muista, että koulun terveystiedon kirjoissa puhuttais aseksuaalisuudesta mitään. Niissä enemmänkin annettiin itsestäänselvyys että jokainen aloittaa seksielämän joskus. Minusta se oli henk. koht. vähän vaivaannuttavaa (ja painostavaa), kun en halunnut että minua pidettäisiin seksuaalisena olentona, kun kaikki kiusas mua siitä että olin ruma ja pojat flirttaili mulle aina ivallisesti, kun se olis ollu jokin läppä et voisin seurustella. Ja terveystiedon kirjoissa annettiin niitä "terveitä seurusteluohjeita". Niis sanottii et suhteessa pitäis edetä hillitysti vaiheittain: ensin puol vuotta pitää kädestä, sitten ehkä voi pussata, vuode päästä voi ehkä jo kosketella vaatteiden alta, ja siit muutama kuukausi vasta kannatta harrastaa seksiä. Ite menin kyl heti ensitreffeil jo sänkyy, eikä meidä suhde oo mun mielest mitenkää kärsiny. Ihankuin sen kaikilla pitäisi edetä suhde hillitysti, tai suhde on jotenkin huono.

Edit/ Oon kans huomannu et elämäntavat vaikuttaa haluihi. Varsinki kun on syöny mitä sattuu, eikä harrastanu liikuntaa. Mut se onki vähä eri asia kun aseksuaalisuus.
    « Viimeksi muokattu: 13. Helmikuuta 2015 klo 20:29 kirjoittanut Rauhan Toveri »
    Kirjattu

Varjotar

• Vieras
    « Vastaus #126 : 20. Maaliskuuta 2015 klo 09:11 »

Nainen olen ja miehet mua kiinnnostaa. En oo tuntenut vetoo saman sukupuolen edustajiin tai saman sukupuolen kanssa puuhasteluihin koskaan.
    Kirjattu

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #127 : 22. Kesäkuuta 2015 klo 15:54 »
  • Tykkää (0)

• Päivitys on paikallaan tälläkin rintamalla. 3 vuotta edellisestä kirjoituksesta ja olen näiden vuosien aikana kokenut heräämisen.

Olen aseksuaali. En tunne seksuaalista vetovoimaa ketään kohtaan. Koen myös olevani siellä aromantic spektrumilla, eli en myös koe romanttista vetovoimaa ketään kohtaan.

Suutautumiseni ja tuntemukseni ovat aika vahvat, koska en näe itseäni seurustelemassa enkä edes etsi mahdollista seurustelukumppania. :)
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #128 : 27. Kesäkuuta 2015 klo 12:27 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen kuluvan vuoden aikana ymmärtänyt olevani jonkinasteinen transihminen. Tosin ehkä ei kuulu ihan tähän keskusteluun, koska asia ei vaikuta seksuaaliseen suuntautumiseeni, vaan muuhun identiteettiin. Kyseessä on myös henkinen ja sielullinen asia, koen usein että minussa on kaksi vahvasti eri puolta, joista toinen on naisellinen ja toinen maskuliininen.

En kuitenkaan haluaisi vaihtaa sukupuoltani ainakaan pysyvästi. Haluaisin tosin joskus elää vaikka päivän tai pari naisena. Tai sitten elää jossain sukupuolten välillä, määrittelemättömällä alueella. Harmi vaan että ei taida ainakaan Suomessa olla sellainen mahdollista kun on mahdollista päästä vain täydelliseen sukupuolenkorjausprosessiin.
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #129 : 08. Heinäkuuta 2015 klo 12:58 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen kuluvan vuoden aikana ymmärtänyt olevani jonkinasteinen transihminen. Tosin ehkä ei kuulu ihan tähän keskusteluun, koska asia ei vaikuta seksuaaliseen suuntautumiseeni, vaan muuhun identiteettiin. Kyseessä on myös henkinen ja sielullinen asia, koen usein että minussa on kaksi vahvasti eri puolta, joista toinen on naisellinen ja toinen maskuliininen.

En kuitenkaan haluaisi vaihtaa sukupuoltani ainakaan pysyvästi. Haluaisin tosin joskus elää vaikka päivän tai pari naisena. Tai sitten elää jossain sukupuolten välillä, määrittelemättömällä alueella. Harmi vaan että ei taida ainakaan Suomessa olla sellainen mahdollista kun on mahdollista päästä vain täydelliseen sukupuolenkorjausprosessiin.

Onko näin? Eikö saa korjauttaa ulkomuotoaan andogyyniksi? Esim. rinnat pois ja hormoneja, mutta sukupuolielimiä ei leikata? no, naisen klitoris kasvaa hormonien myötä mutta muuten jättää sukupuolielimet ennalleen.

Kyllähän jotkut miehet pystyy laittamaan itsensä naisen näköiseksi ilman leikkauksiakin. aina voi hankkia asusteita. Itse mietin miltä näyttisin jos hankkisin binderin. En ainakaan niin muhkealta. särmikkäät muodot on aina viehättäny enemmän kuin pyöreät.
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #130 : 08. Heinäkuuta 2015 klo 16:30 »
  • Tykkää (0)

• Onko näin? Eikö saa korjauttaa ulkomuotoaan andogyyniksi? Esim. rinnat pois ja hormoneja, mutta sukupuolielimiä ei leikata? no, naisen klitoris kasvaa hormonien myötä mutta muuten jättää sukupuolielimet ennalleen.

Kyllähän jotkut miehet pystyy laittamaan itsensä naisen näköiseksi ilman leikkauksiakin. aina voi hankkia asusteita. Itse mietin miltä näyttisin jos hankkisin binderin. En ainakaan niin muhkealta. särmikkäät muodot on aina viehättäny enemmän kuin pyöreät.

Suomessa tarvitsee hankkia jonkinlainen trans-diagnoosi että pääsee leikkauksiin ja saa hormonivalmisteita. Jos ei diagnoosia saa, niin sitten ainoa vaihtoehto on jättää homma sikseen tai mennä ulkomaille ja hankkia hormonit vähemmän laillisin keinoin.

Saan itse kyllä hyvällä meikillä ja asuvalinnoilla ihmeitä aikaan :) Ja en oo mikään kovin raavas mies rakenteeltani, joten ajoittaiset muodonmuutokset on mahdollisia.

Oon viime päivinä ajatellut että itselle sopii oikeastaan parhaiten vaihtelu. Joskus sitä on naisellisempi ja joskus taas miehekkäämpi :)
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Rauhan Toveri

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #131 : 08. Heinäkuuta 2015 klo 20:45 »
  • Tykkää (1)

• Suomessa tarvitsee hankkia jonkinlainen trans-diagnoosi että pääsee leikkauksiin ja saa hormonivalmisteita. Jos ei diagnoosia saa, niin sitten ainoa vaihtoehto on jättää homma sikseen tai mennä ulkomaille ja hankkia hormonit vähemmän laillisin keinoin.

Saan itse kyllä hyvällä meikillä ja asuvalinnoilla ihmeitä aikaan :) Ja en oo mikään kovin raavas mies rakenteeltani, joten ajoittaiset muodonmuutokset on mahdollisia.

Oon viime päivinä ajatellut että itselle sopii oikeastaan parhaiten vaihtelu. Joskus sitä on naisellisempi ja joskus taas miehekkäämpi :)

Joo oon käsittäny kans et diagnoosin voi hankkia, mutta onko sen diagnoosin oltava ainoastaan trans diagnoosi? Vain se että pitää muuntaa kokonaan toiseksi sukupuoleksi? Sinänsähän se on järjetöntä koska sukupuolen korjauksen käynyt ei teknisesti ole silti se sukupuoli mihin tuntee kuuluvansa, esim. Kun mies muutetaan naiseksi, sillä ei ole munasarjoja ja kohtua. Se nyt vähän riippuu miten sukupuoli määritellään, onko se jokin ruumiilllinen vai henkinen seikka. Esim. Jos nainen on maho, se ei välttämättä ole mies, vaikkei lisäänny sukupuolielimiensä avulla. Toisaalta oon kuullu sellaistakin että sukupuolen korjauksen saadakseen täytyy olla lisääntymiskyvytön.

Mä en oo nii uskottava "mies" kun on isot tissit. Mut toisaalta mun lantio on kapeampi kuin naisilla yleensä. Mun pukeutuminen on ihan androgyyni. Ei miehekäs eikä naisellinen, mitä nyt farkkuja ja hippimäisiä paitoja ja sellane punktyyline huppari ja bootsit. Baarin edustalla toisaalta joku "tosi hauska" tyyppi kysy multa " mikä sun nimi olikaan, Teemu vai?". Sit se viel kuvitteli et oli muka loukannu mua jollakin tavalla, vaikka mulle oli yhdentekevää, en vaa jaksanu kuunnel sitä kun se oli ärsyttävä ja portsari oli muutenki käskeny mut baarist ulos ku olin mukamas liian kännissä.
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #132 : 14. Heinäkuuta 2015 klo 14:59 »
  • Tykkää (0)

• JohnnyBoy ja RauhanToveri:
    Kyllä Suomessa voi hankkia ja saada transsukupuolisen diagnoosin vetämättä prosessia kokonaan läpi, siis jos tätä tarkoititte? Mulla on tosin tiedossa vaan FtoM (naisesta mieheksi) korjauttajia, jotka ovat vaihtaneet nimen, sotun ja teetättäneetkin vain rinta-amputaation, mutta eivät ole halunneet lähteä esim alapäätä leikkauttamaan, mutta olettaisin ett on myös toisinkin päin. Se on kuitenkin aika iso ja työläs prosessi nuo leikkaukset, aika kivulias eikä ne vehkeet oo kuitenkaan ihan 100%. Joillekin ihmisille riittää jokin välimuoto ja toisille ei. Lääkärien kanssa on ollut ehkä vähän jotain veivaamista, mutta tosiaan on se ihan mahdollista.
    Ja joo, translaki on Suomessa tällä hetkellä sellainen, että muutosleikkauksien ehtona on sterilaatio (tätä lakia ollaan tosin nyt muuttamassa). Tiedän noita korjaustapauksia, joissa on lykätty leikkausprosessia sen verran että on saatu oma biologinen jälkeläinen ja sitten tiedä niitäkin, joilla inho syntymäkropan sukupuolta kohtaan on ollut niin perustavanlaatuinen, ettei todellakaan mitään väliä voiko saada lapsia enää vai ei. Joitakin korjauttajia tunnen enkä kyl oo kyllä törmännyt ajatukseen että kokisivat olevansa kohduttomina jotenkin vain esim puolittaisia naisia tms, mut enpä kyllä ole asiasta keneltkään koskaan udellut.

Jako tiukasti kahteen sukupuoleen on välillä vähän tarpeettoman jäykkä. Mulla itsellä ei oo sinänsä hätää, sen verran hyvä tuuri käynyt että olen ollut aika tyytyväisesti nainen naisen kropassa. Mutta paljon oon nähnyt tilanteita, missä vaan toivois että kategoriat mies/nainen ei ois aina niin tiukat. Ainahan ongelma ei oo se, että sinänsä kokisi kroppansa vääräksi, mutta yhteiskunnan asettamat odotukset sen syntymäkropan perusteella ahdistavat kybällä. Kyllä edelleenkin odotetaan, että erityisesti miehen pitää pukeutua tietyllä, mieheksi tunnistettavalla tavalla ja olla kiinnostunut vain jostain uusimmista teknisistä vimputtimista yms vaikka oikeasti olisi kiinnostunut jostain "naismaisiksi" koetuista seikoista. En tiedä, mutta voisiko JohnnyBoy sunkin kohdalla olla kyse enemmän siitä, että aina ei vaan tunnu olevan tilaa olla rauhassa oma itsensä, jotain miehen ja naisen välistä eikä tarttisi yrittää väkisin olla joko-tai?

Kirjattu

Avaruus

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #133 : 14. Heinäkuuta 2015 klo 15:44 »
  • Tykkää (0)

• Mä en ole koskaan ollut tyypillinen miesmies. Vaikka olen hyvin miehekäs olemukseltani. Tähän on varmasti vaikuttanut sekä YH-äidin kasvatus että erityisherkkyys. Olen kuulemma ihan "liian" herkkä, empaattinen ja avoin mieheksi. En kuitenkaan ole koskaan siksi kyseenalaistanut miehisyyttäni, vaan kokenut sen rikkaudeksi. Joskus olen ajatellut, että olisi kiva olla ollut nainen, mutta lähinnä kai koska uteliaisuus. Oikeasti mun on vaikea ymmärtää, että joku ei hyväksy sukupuoltaan. Se on mun mielestä vähän sama, ku kieltäisi silmiensä värin. En halua loukata tällä ketään, mutta koen, että sitä ollaan miksi synnytään ja millaiset kromosomit on jaettu. Sen ymmärrän toki hyvin, että voi olla sekä että, vaikka harvinaista onkin. En kuitenkaan kieltäisi ihmisiltä oikeutta vaihtaa ulkoista sukupuoltaan, se on jokaisen oma asia, mutta koen, että siinä muuttuu vain ulkokuori, eikä se tarkoita minun mielestäni mitään. Se, että ei kestä yhteiskunnan asettamia rooleja on enemmänkin itsetunto-ongelma, kuin ongelma, joka pitäisi korjata leikkauksilla. Katsoin myös kerran dokkarin transihmisistä, jotka katuivat leikkaustaan, ja se oli surullista sekin. Ennen kaikkea lähtisin siitä, että hyväksyy itsensä sellaisena kuin on - vaikka sitten miehenä naisen kehossa tai päin vastoin.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #134 : 14. Heinäkuuta 2015 klo 17:06 »
  • Tykkää (0)

• Itse olen taas tällainen suht normaali herkkä ja taiteellinen mieshenkilö, jolla on feminiinisiä/androgyynisiä piirteitä. Joskus vähän hämmästelen noita piirteitäni enkä oikein tiedä miten itseeni suhtautuisin vaikka miehet eivät tippaakaan värähdytä viisariani. Olen tavallaan älyllisesti looginen kuin mies, mutta ajattelen ehkä tunteellisesti kuten nainen. Joskus mietin, että minun pitäisi olla "miehekkäämpi", koska olen mies tai poika, mutta sekin on tosiaan vain itsetuntojuttu. Kun on tarpeeksi kauan taottu päähän, että pojat on poikia ja tytöt tyttöjä niin onhan se vähän hämmentävää. Voi olla tyttömäisiä poikia ja poikamaisia tyttöjä. Nauratti kun joku tyyppi joskus kuvaili itseään lesboksi miehen ruumiissa, joskus tuntuu tutulta. No, sielulla ei kuitenkaan ole sukupuolta toisinkuin tällä maallisella avatarilla.
    Kirjattu