Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Seksuaalisuutesi - 7

Colourflower

• Vieras
Vs: Seksuaalisuutesi
« Vastaus #90 : 20. Tammikuuta 2013 klo 21:00 »

Sen verran on sanottavaa yllä oleviin, että hyvää keskustelua tärkeästä asiasta! :peukku
Kirjattu

Rauhan Toveri

• Hipahtava
  • Poissa Poissa
« Vastaus #91 : 20. Tammikuuta 2013 klo 21:09 »
  • Tykkää (0)

• Ei sun tarvitse sopeutua mihinkään! Paskat niistä jotka vaatii sua sopeutumaan johonkin mihin et voi! Ja se että ajatellaan naisen olevan automaattisesti heikko, on vain sovinistista saastaa. Mua raivostuttaa sellainen. Ja harmittaa kun näkee kuinka yleistä se on edelleen. Oot tainnut elää aika ahdasmielisessä ympäristössä, mikä nyt ei ole mikään ihme Suomessa. Luulen että Suomi on yhä vaikea paikka niille jotka eivät perinteisiin ja seksistisiin sukupuolirooleihin sovi. Mutta ei pidä anta suvaitsemattomien ja ahdasmielisten voittaa!

Sulla on kyllä pahasti vääristynyt kuva siitä miehet haluaa naiselta. Ei kaikki miehet halua mitään "prinsessaa" tai huippumallia.  Miesten haluihinkin liitetään niin paljon kaikkia stereotypioita ja oletuksia että ällöttää. Ei mua esimerkiksi kiinnosta mitkään överisti meikkaavat pissikset ja lyhyet hiukset voi olla naisella hyvännäköiset.

Vau... Kiitos tosi paljon, et tiedäkään mitä merkitsee minulle, kun joku mieshenkilö on tuota mieltä. Olen ollut vain vähän ärsyyntynyt ja ahdistunut, kun lähiaikoina muutamat sovinistimiehet eivät ole ottaneet minua tosissaan, koska olen nainen. Ja muutenkin kaikkialla näkee pinnallisia stereotypioita, minkälainen nainen pitäisi olla, ja minkälainen miehen pitäisi olla. Mua on aina masentanut sellaiset stereotypiat. Ne saavat minut oikeasti voimaan huonosti.
    Jossain stailausohjelmissa (joiden tiedän olevan paskaa), "epänaisellisista" naisista muokataan jotain supermuodikkaita "naisellisia" naisia. Jossain ohjelmassa mies alkoi itkeä jostain ja joku nainen oli vaan: "Mikä nynnerö, ei mies saa itkeä naisen rinnalla, miehen pitää olla vahva!"

Okei nuo nyt on huonoja esimerkkejä, mutta on paljon ihmisiä jotka ajattelee noin. Tuntuu, että sellaista ajattelutapaa tulee joka tuutista suoraan niskaan. Sitten myös pelkään, että minua sanotaan äärifeministiksi, jos kerron että sukupuoliset stereotypiat ovat valheellisia. En koe olevani mikään äärifeministi, sillä en ensisijaisesti ole kiinnostunut pelkästään naisten oikeuksista.

Yritän elää ja asennoitua välillä niin, ettei tarvitse sopeutua stereotypioihin, mutta välillä tapaa ihmisiä, jotka esittelevät vanhoollisia mielipiteitään, ja se saa mut jälleen masentumaan. Kyllähän minä osaan tykätä itsestäni jotenkin tällaisena, mutta en voi kieltääkään sitä että muiden ihmisten vaatimukset painaa päälle. Minulla on pakkomielle vahoollisia seksistejä kohtaan, tuntuu etten voi sietää sellaisten ihmisten olemassaoloa. Pitäisi vain yrittää olla välittämättä niistä.

Perheeni ei ole kamalan seksistinen, mutta tämä yhteiskunta on kokonaisuudessaan vähän liian seksistinen, että se ottaa päähän. Kyllähän tiedän, että heteromiehet pitävät erilaisista naisista, mutta tuntuu että on niin paljon niitä miehiä, jotka haluavat juuri sen pissiksen. :'D
    Ja on paljon niitä heteronaisiakin, joilla on ahdas kuva siitä minkälaisen miehen pitäisi olla.

Ihan hyvä biisi, ja opin uuden sanankin (yleissivistys kuralla). \o/
    Olen ala-asteelta asti sanonut tyyliin"olen sukupuolineutraali, en varsinaisesti tunne olevani tyttö, enkä poikakaan". Nyt voin vaan sanoa "olen androgyyni". Yksinkertaista ja oikeanlaisempi termi. :'D
    Ei sitä tarvitse varsinaisesti mainostaa, se voi olla vain itsestäänselvyys, jossa ei ole mitään vikaa.
    silti mietin tosi usein tosissani, että olisi mukavampi olla mies... Johtuu varmaan siitä, että miehet kiehtoo mua vähän liikaa, että jopa haluaisin olla yksi heistä...

Ääh, nyt ainakin lakkaan kuulemasta ahdasmielisiä juntteja. Ei ne loppujen lopuksi keksi mielipiteilleen mitään hyvää perustelua.

Sen verran on sanottavaa yllä oleviin, että hyvää keskustelua tärkeästä asiasta! :peukku
    Juu, tällaiset asiat on vaan paisunu ja muhinu mielessä, ja siksi näin iso puheripuli tästä aiheesta.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #92 : 20. Tammikuuta 2013 klo 21:29 »

Kiitos tosi paljon, et tiedäkään mitä merkitsee minulle, kun joku mieshenkilö on tuota mieltä.

Ihan sivumennen sanoen, kiitosta pyytämättä, olen samoilla linjoilla kuin JB (ja miespuolinen hlö myös).

Ääh, nyt ainakin lakkaan kuulemasta ahdasmielisiä juntteja.

Niin kannattaa ihan yleisestikin tehdä, kaikissa muissakin asioissa. :peukku
    Kirjattu

annika

• Vieras
    « Vastaus #93 : 20. Tammikuuta 2013 klo 22:06 »

sen verran yhdyn tähän keskusteluun, että täällä Maspalomasissa (gran canarialla) asuessani olen ollut paljon onnellisempi kaikin puolin kuin Suomessa koskaan. Ja Suomessakin olen viettänyt paljon hyviä hetkiä.
    Täällä ei ketään arvostella ulkonäön, olemuksen, ajatusmaailman... tai minkään vastaavan perusteella.
    Ihmiset on mielettömän ihania ja ystävällisiä ja rentoja. Erittäin avarakatseisia....
    Aivan mielettömän upea paikka asua :sydamia Ja itselleni tietysti lisäplussana tuli nopea terveydentilan koheneminen  ;D
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #94 : 20. Tammikuuta 2013 klo 22:48 »
  • Tykkää (0)

• sen verran yhdyn tähän keskusteluun, että täällä Maspalomasissa (gran canarialla) asuessani olen ollut paljon onnellisempi kaikin puolin kuin Suomessa koskaan. Ja Suomessakin olen viettänyt paljon hyviä hetkiä.
    Täällä ei ketään arvostella ulkonäön, olemuksen, ajatusmaailman... tai minkään vastaavan perusteella.
    Ihmiset on mielettömän ihania ja ystävällisiä ja rentoja. Erittäin avarakatseisia....
    Aivan mielettömän upea paikka asua :sydamia Ja itselleni tietysti lisäplussana tuli nopea terveydentilan koheneminen  ;D

Voisin kyllä itsekin lähteä pois Suomesta jos mahdollisuus tulee. En jäisi kaipaamaan mitään. Ja jotenkin tuntuu että aina jokaikisenä jäisenä talvena sitä suurinpiirtein kuolee, eikä kevätkään tuo aina helpotusta... Mutta miten ihmeessä pääsisin pois? Vaatisi ainakin paljon rahaa ja juuri siitä on puutetta... V*tuttaa tämä junttilandia!
    « Viimeksi muokattu: 20. Tammikuuta 2013 klo 22:55 kirjoittanut Johnnyboy92 »
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #95 : 21. Tammikuuta 2013 klo 18:17 »
  • Tykkää (0)

• sen verran yhdyn tähän keskusteluun, että täällä Maspalomasissa (gran canarialla) asuessani olen ollut paljon onnellisempi kaikin puolin kuin Suomessa koskaan. Ja Suomessakin olen viettänyt paljon hyviä hetkiä.

Muutit sitten sinne lämpimään. Mitäpä sielä oikeen teet ja millä tulet toimeen ? Anteeks jos oon utelias, mutta oon hiukan kateellinen. Kirosin taas viime perjantaina tän Suomen talven alimpaan helvettiin (aamu 6 aikaan pakkasta ainoostaan 27 ja meikä meni fillarilla töihi, paleli vähäsen). aattelitko jäädä oikeen pitkäkskin aikaa ?
    Kirjattu

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #96 : 21. Tammikuuta 2013 klo 18:28 »
  • Tykkää (0)

• Täällä ei ketään arvostella ulkonäön, olemuksen, ajatusmaailman... tai minkään vastaavan perusteella.

Tällaiset tuntemukset saattavat jokin verran muuttua tai ainakin saada uudenlaisia sävyjä, kunhan asuu ulkomailla hieman kauemmin, tutustuu perusteellisemmin paikallisiin ihmisiin ja kun seuraa julkista keskustelua esimerkiksi lehtien ja television välityksellä.

Ihmiset ovat kuitenkin pohjimmiltaan samanlaisia, asuivatpa he sitten Suomessa tai Etelä-Euroopassa. Vahvuuksineen ja heikkouksineen.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

annika

• Vieras
    « Vastaus #97 : 21. Tammikuuta 2013 klo 19:23 »

Muutit sitten sinne lämpimään. Mitäpä sielä oikeen teet ja millä tulet toimeen ? Anteeks jos oon utelias, mutta oon hiukan kateellinen. Kirosin taas viime perjantaina tän Suomen talven alimpaan helvettiin (aamu 6 aikaan pakkasta ainoostaan 27 ja meikä meni fillarilla töihi, paleli vähäsen). aattelitko jäädä oikeen pitkäkskin aikaa ?
    Muutin juu kun Suomessa ei ole hyvä mun olla...
    töitä täällä teen ja täällä pärjää pienellä. Saari on todella edullinen paikka asua. Ruoka ja vaatteet on todella edullista täällä ja jos ei keskustan vilinässä suoraan halua asua niin asuminenkin on halpaa (Suomeen verrattuna).

Eihän se vaadi kuin rohkeutta lähteä edes kokeilemaan. Työttömänä saa olla 3 kuukautta täällä (niin että talous on turvattu) ja töitä tekemällä niin kauan kuin haluaa. Tietysti nyt kun turistikausi kohta päättyy niin täältä on vaikeampi töitä saada mutta viimeistään syksyllä taas löytyy töitä täältäkin :)

Jos kaikki menee hyvin niin tarkoitus ois jäädä pysyvästi mutta koskaanhan ei tiedä mitä sattuu missäkin.
    Tällaiset tuntemukset saattavat jokin verran muuttua tai ainakin saada uudenlaisia sävyjä, kunhan asuu ulkomailla hieman kauemmin, tutustuu perusteellisemmin paikallisiin ihmisiin ja kun seuraa julkista keskustelua esimerkiksi lehtien ja television välityksellä.

Ihmiset ovat kuitenkin pohjimmiltaan samanlaisia, asuivatpa he sitten Suomessa tai Etelä-Euroopassa. Vahvuuksineen ja heikkouksineen.

Tämä paikka on tunnetusti yksi maailman homo/trans ystävällisin/suvaitsevaisin paikka.
    Ja joka suhteessa eteläeurooppalaiset ovat paljon rennompia ihmisiä kuin suomalaiset.
    On tässäkän paikassa omat huonot puolensa tottakai... mutta kun ihmiset yleisesti ovat stressitömiä ja positiivisia niin ei siinä paljon itselläkään huono fiilis tule  ;)
    Kirjattu

Midori

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #98 : 17. Marraskuuta 2013 klo 00:57 »
  • Tykkää (0)

• Paha sanoo ihan tarkalleen, mut kai hetero on lähimpänä totuutta.. Luulin joskus olevani aseksuaali, mut seksuaalisen haluttomuuden taustalla olikin pikään kestänyt vakava masennus. Bi-hommia oon miettiny päässäni ja kokeilin joskus jopa olla miehen kanssa, mut huomasin, et ei oo mun juttu.. Tykkään kuitenkin jostain syystä poikamaisista tytöistä :P Kavereista löytyy transua, homoa, ftm:ää ja kaikkea siltä väliltä :D
    Kirjattu

Aurink0

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #99 : 18. Marraskuuta 2013 klo 04:57 »
  • Tykkää (0)

• En yleensä määrittele itseäni, mutta jos on pakko, niin kai bi-seksuaali on lähimpänä. :)
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #100 : 18. Marraskuuta 2013 klo 11:01 »
  • Tykkää (0)

• En kyllä enää tiedä yhtään...Riippuu ihan päivästä! :D
    Kirjattu
    "Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced" -Kierkegaard

melan-collie

• Vieras
    « Vastaus #101 : 20. Marraskuuta 2013 klo 10:47 »

paraseksuaali...
    Kirjattu

Johnnyboy92

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #102 : 20. Marraskuuta 2013 klo 11:47 »
  • Tykkää (0)

• paraseksuaali...

Para, kuten sanassa "paranormaali" ?

Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #103 : 20. Marraskuuta 2013 klo 17:51 »
  • Tykkää (0)

• paraseksuaali...

Que? Lisäännyt kummallisen suvuttomasti itseksesi, niikuin sienet? Vau :o
    En kyl oo aiemmin tommottisesta kuullut, sanoisin et tuo kuuluisi joko aseksuaali- tai autoseksuaali-nimikkeen alle  :D
    Kirjattu

Ksri

• Vieras
    « Vastaus #104 : 20. Marraskuuta 2013 klo 17:52 »

Hyvä sentään ettei ole roboseksuaalisuutta
    Kirjattu