Ei sun tarvitse sopeutua mihinkään! Paskat niistä jotka vaatii sua sopeutumaan johonkin mihin et voi! Ja se että ajatellaan naisen olevan automaattisesti heikko, on vain sovinistista saastaa. Mua raivostuttaa sellainen. Ja harmittaa kun näkee kuinka yleistä se on edelleen. Oot tainnut elää aika ahdasmielisessä ympäristössä, mikä nyt ei ole mikään ihme Suomessa. Luulen että Suomi on yhä vaikea paikka niille jotka eivät perinteisiin ja seksistisiin sukupuolirooleihin sovi. Mutta ei pidä anta suvaitsemattomien ja ahdasmielisten voittaa!
Sulla on kyllä pahasti vääristynyt kuva siitä miehet haluaa naiselta. Ei kaikki miehet halua mitään "prinsessaa" tai huippumallia. Miesten haluihinkin liitetään niin paljon kaikkia stereotypioita ja oletuksia että ällöttää. Ei mua esimerkiksi kiinnosta mitkään överisti meikkaavat pissikset ja lyhyet hiukset voi olla naisella hyvännäköiset.
Vau... Kiitos tosi paljon, et tiedäkään mitä merkitsee minulle, kun joku
mieshenkilö on tuota mieltä. Olen ollut vain vähän ärsyyntynyt ja ahdistunut, kun lähiaikoina muutamat sovinistimiehet eivät ole ottaneet minua tosissaan, koska olen nainen. Ja muutenkin kaikkialla näkee pinnallisia stereotypioita, minkälainen nainen pitäisi olla, ja minkälainen miehen pitäisi olla. Mua on aina masentanut sellaiset stereotypiat. Ne saavat minut oikeasti voimaan huonosti.
Jossain stailausohjelmissa (joiden tiedän olevan paskaa), "epänaisellisista" naisista muokataan jotain supermuodikkaita "naisellisia" naisia. Jossain ohjelmassa mies alkoi itkeä jostain ja joku nainen oli vaan: "Mikä nynnerö, ei mies saa itkeä naisen rinnalla, miehen pitää olla vahva!"
Okei nuo nyt on huonoja esimerkkejä, mutta on paljon ihmisiä jotka ajattelee noin. Tuntuu, että sellaista ajattelutapaa tulee joka tuutista suoraan niskaan. Sitten myös pelkään, että minua sanotaan äärifeministiksi, jos kerron että sukupuoliset stereotypiat ovat valheellisia. En koe olevani mikään äärifeministi, sillä en ensisijaisesti ole kiinnostunut pelkästään naisten oikeuksista.
Yritän elää ja asennoitua välillä niin, ettei tarvitse sopeutua stereotypioihin, mutta välillä tapaa ihmisiä, jotka esittelevät vanhoollisia mielipiteitään, ja se saa mut jälleen masentumaan. Kyllähän minä osaan tykätä itsestäni jotenkin tällaisena, mutta en voi kieltääkään sitä että muiden ihmisten vaatimukset painaa päälle. Minulla on pakkomielle vahoollisia seksistejä kohtaan, tuntuu etten voi sietää sellaisten ihmisten olemassaoloa. Pitäisi vain yrittää olla välittämättä niistä.
Perheeni ei ole kamalan seksistinen, mutta tämä yhteiskunta on kokonaisuudessaan vähän liian seksistinen, että se ottaa päähän. Kyllähän tiedän, että heteromiehet pitävät erilaisista naisista, mutta tuntuu että on niin paljon niitä miehiä, jotka haluavat juuri sen pissiksen. :'D
Ja on paljon niitä heteronaisiakin, joilla on ahdas kuva siitä minkälaisen miehen pitäisi olla.
Ihan hyvä biisi, ja opin uuden sanankin (yleissivistys kuralla). \o/
Olen ala-asteelta asti sanonut tyyliin"olen sukupuolineutraali, en varsinaisesti tunne olevani tyttö, enkä poikakaan". Nyt voin vaan sanoa "olen androgyyni". Yksinkertaista ja oikeanlaisempi termi. :'D
Ei sitä tarvitse varsinaisesti mainostaa, se voi olla vain itsestäänselvyys, jossa ei ole mitään vikaa.
silti mietin tosi usein tosissani, että olisi mukavampi olla mies... Johtuu varmaan siitä, että miehet kiehtoo mua vähän liikaa, että jopa haluaisin olla yksi heistä...Ääh, nyt ainakin lakkaan kuulemasta ahdasmielisiä juntteja. Ei ne loppujen lopuksi keksi mielipiteilleen mitään hyvää perustelua.
Sen verran on sanottavaa yllä oleviin, että hyvää keskustelua tärkeästä asiasta! 
Juu, tällaiset asiat on vaan paisunu ja muhinu mielessä, ja siksi näin iso puheripuli tästä aiheesta.