Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kalenteriin linkitetyt tapahtumat

• Älä osta mitään -päivä: 26. Marraskuuta 2010

Älä osta mitään -päivä 26.11.2010 - 1

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Älä osta mitään -päivä 26.11.2010
« : 28. Heinäkuuta 2010 klo 00:09 »
  • Tykkää (0)

• Vancouverista lähtöisin olevan päivän tarkoituksena on pistää jokainen miettimään omia kulutustottumuksiaan. Tarvitsemmeko sitä mitä ostamme, vai ostammeko muuten vain?

Lisätietoa tarjoaa: http://www.alaosta.fi/

Mombie

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • aka Maria
    Vs: Älä osta mitään -päivä 26.11.2010
    « Vastaus #1 : 28. Heinäkuuta 2010 klo 08:46 »
  • Tykkää (0)

• Mä olen ihan pakostakin alkanut minimalistiksi mitä tavaraan tulee. Vietän noita äläostamitään-päiviä joka viikko. :D

Hyvän alun sain kun avioerossa otin yhteisestä kodistamme mukaan vain mun + lasten vaatteet sekä lasten huonekalut. Kaikki muu jäi. Ja nyt olen hankinnat tehnyt sillä periaatteella että ostan vain sen mitä oikeasti tarvitsen.
    Monesti tulee pyöriteltyä käsissä jotain tavaroita mitkä on kivan näköisiä ja olis kiva omistaa mutta sitten jostain takaraivosta tulee aina se kysymys: "Tarvinko mä oikeasti tätä?"

Tietty joskus mä vaan sanon sille äänelle että nyt hiljaa tää on just se mitä mä tarvin että tuun hyvälle tuulelle... ;)
    Kirjattu
    Älä valitse rakkaudessa sitä jonka kanssa pystyt elämään; valitse se jota ilman et voi elää. ♥

---
    Vuorokausirytmini on siitä jännä että sitä ei ole....

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #2 : 31. Heinäkuuta 2010 klo 00:29 »
  • Tykkää (0)

• Viime vuosina muistan tätä päivää pienellä uutisoinnilla muistetunkin. Jossain (luultavasti Helsingissä) on joku koju ollut missä on jaettu tietoa kulutuksesta. Tai jotain. Ja sitten se on ohi.
    Päivän strategisesta sijainnista varmaan voi olla montaa mieltä  :o "Ok, aloitan jouluostokset vasta huomenna."  ;)
    Kirjattu

Auringonkukka

• Vieras
    « Vastaus #3 : 31. Heinäkuuta 2010 klo 14:04 »

Mä sain viime vuonna tahtoni läpi ja meillä vietettiin porukalla en ostanut mitään- joulua. Ei ensimmäistäkään lahjaa, eikä mitään muutakaan ylimääräistä.  :)
    Kirjattu