Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Suomen rainbow Gathering 1.7-30.7 @ ? - 4

Colourflower

• Vieras
Vs: Suomen rainbow Gathering 1.7-30.7 @ ?
« Vastaus #45 : 28. Kesäkuuta 2011 klo 22:54 »

Kysymys ei ole pelkästään periaatteesta, vaan myös tapaamisen ympäristölle aiheuttamasta kuormituksesta. Esimerkiksi riukukäymälä, kun sitä iso joukko käyttää, jättää huomattavia jälkiä, joista luonnon pitää saada toipua. Ja tokihan ympäristö on muutenkin kovilla, kun sadat ihmiset oleilevat kuukauden ajan tietyllä suppealla alueella.

Totta kai, mutta Suomen RG onkin niin paljon pienempi juttu kuin Euroopan RG, ettei vaikutus liene sinnepäinkään.
Kirjattu

Shallallaa

• Uushippi
  • **
  • Poissa Poissa
« Vastaus #46 : 29. Kesäkuuta 2011 klo 12:33 »
  • Tykkää (0)

• jos tuo pidetään, oon messissä koska nyt lähen himasta pois, en kestä mun vanhempia enää.
    Kirjattu
    kesää odotellessa.

Brooks

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #47 : 02. Heinäkuuta 2011 klo 17:34 »
  • Tykkää (0)

• jos tuo pidetään, oon messissä koska nyt lähen himasta pois, en kestä mun vanhempia enää.

Tuota kai ei ollut tarkoitettu ihan vakavasti otettavaksi, mutta jos oli, niin toivottavasti ymmärrät, että alaikäisenä sinun on nimen omaan saatava vanhemmiltasi lupa, mikäli aiot osallistua Gatheringiin. Jos lähdet omin lupinesi seikkailemaan, asetat tapahtuman järjestäjät hankalaan asemaan.
    Kirjattu
    The Art Of Brooks

Shallallaa

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #48 : 05. Heinäkuuta 2011 klo 17:52 »
  • Tykkää (0)

• juu, tuo oli hieman suutuksissa kirjoitettu, kyllä oikeasti luvan pyydän !
    Kirjattu
    kesää odotellessa.

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #49 : 08. Heinäkuuta 2011 klo 11:22 »

Jos lähdet omin lupinesi seikkailemaan, asetat tapahtuman järjestäjät hankalaan asemaan.

Tämä on aina se asia, joka on hyvä muistaa ja josta on hyvä muistuttaa. Muuten minä ainakin olen edelleen sellaisissa väleissä omiin vanhempiini, että käsitän oikein hyvin miksi vanhempienkodista joskus haluaa vain karata ja mennä johonkin myönteisempään paikkaan...
    Kirjattu

Liljankukka

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #50 : 08. Heinäkuuta 2011 klo 14:15 »
  • Tykkää (0)

• Mihinkäs cathering nyt päätyi?
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #51 : 08. Heinäkuuta 2011 klo 15:13 »
  • Tykkää (0)

• Mihinkäs cathering nyt päätyi?

Hyvä kysymys. Sähköpostilistalle tuli viesti, että paikan osoite kerrotaan 6.7, mutta mitään ei ole kuulunut.
    « Viimeksi muokattu: 08. Heinäkuuta 2011 klo 15:26 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

odonata

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Hui hai Hippi!
    « Vastaus #52 : 08. Heinäkuuta 2011 klo 19:32 »
  • Tykkää (0)

• Sähköpostilistalta löytyy nyt paikka ja meno-ohjeet. Valitettavasti osoitetta ei saa laittaa yleiseen jakoon  :-[

Eli kaikkille tosissaan kiinnostuneille, käykää kurkkaamassa aiemmin laitetusta linkistä...

Harmittaa kun en itse sinne pääse. Kirjoon jo sovittu meno ja kauhean pitkäksi aikaa ei eläimille ole helppo hoitajaa löytää...
    Kirjattu
    Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
    en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
    En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
    Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #53 : 11. Heinäkuuta 2011 klo 12:01 »

Tämä on leikattu kimppakyytiketjusta, kun mieleeni tulevat ajatukset eivät enää kuulu sinne:

Suomen Rainbow'hun, jonka paikka siis on näemmä varmistunu, mutta saako siitä ees puhua julkisesti? hämmentää vähä :D

Minuakin hämmentää vähä. Olen omaksunut sellaisen elämänasenteen, että omia asioita ja tekemisiä ei salailla, vaikkei avoimuuden välitön vaikutus olisi aina myönteinen. Nyt kuitenkin vaikuttaa, että Rainbow-leiristä ja sen sijainnista ei saa hiiskua julkisella paikalla (livenä tai netissä) eikä muutenkaan kuin todellisille luottoystäville. Eiköhän tällainen ole jo hätävarjelun liioittelua?

Hippien touhua ei moinen salailu ole minusta yhtään. Alkuperäiset hipit eivät tavatakseen vetäytyneet jonnekin erämaahan, missä kukaan ei tiennyt heidän olemassaolostaan, vaan päinvastoin valtasivat vetelänlempeällä läsnäolollaan paikkoja, joissa tavikset näkivät heidät ja joutuivat tulemaan heistä tietoisiksi. Toki korpileirikin sopii sellaiseen kuvioon silloin tällöin, mutta kun kyseessä on ainoa yhtään isompi kokoontuminen, on kökköä ettei siitä anneta kenenkään kuulla mitään. Paukarlahti oli minusta hyvä paikka, koska se oli melkein kesälomalaisten valtaväylän (5-tie) varressa, eikä vain siitä huolimatta että oli sen varressa. Hyvä myös, että sana siitä levisi, sillä muuten tuskin kirjoittaisimme tällä foorumilla lukuun ottamatta muutamia alkuperäisiä aktiiveja.

Vk-edit: Siirsin tämän Rainbow Gathering -ketjuun, koska mielestäni tämän viesti ehdottomasti kuuluu tänne asiapitoisuutensa vuoksi.
    « Viimeksi muokattu: 11. Heinäkuuta 2011 klo 12:53 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #54 : 11. Heinäkuuta 2011 klo 12:28 »
  • Tykkää (0)

• Tämä on leikattu kimppakyytiketjusta, kun mieleeni tulevat ajatukset eivät enää kuulu sinne:

Suomen Rainbow'hun, jonka paikka siis on näemmä varmistunu, mutta saako siitä ees puhua julkisesti? hämmentää vähä :D

Minuakin hämmentää vähä. Olen omaksunut sellaisen elämänasenteen, että omia asioita ja tekemisiä ei salailla, vaikkei avoimuuden välitön vaikutus olisi aina myönteinen. Nyt kuitenkin vaikuttaa, että Rainbow-leiristä ja sen sijainnista ei saa hiiskua julkisella paikalla (livenä tai netissä) eikä muutenkaan kuin todellisille luottoystäville. Eiköhän tällainen ole jo hätävarjelun liioittelua?

Hippien touhua ei moinen salailu ole minusta yhtään. Alkuperäiset hipit eivät tavatakseen vetäytyneet jonnekin erämaahan, missä kukaan ei tiennyt heidän olemassaolostaan, vaan päinvastoin valtasivat vetelänlempeällä läsnäolollaan paikkoja, joissa tavikset näkivät heidät ja joutuivat tulemaan heistä tietoisiksi. Toki korpileirikin sopii sellaiseen kuvioon silloin tällöin, mutta kun kyseessä on ainoa yhtään isompi kokoontuminen, on kökköä ettei siitä anneta kenenkään kuulla mitään. Paukarlahti oli minusta hyvä paikka, koska se oli melkein kesälomalaisten valtaväylän (5-tie) varressa, eikä vain siitä huolimatta että oli sen varressa. Hyvä myös, että sana siitä levisi, sillä muuten tuskin kirjoittaisimme tällä foorumilla lukuun ottamatta muutamia alkuperäisiä aktiiveja.

Et ole ainoa joka pohti samaa, myös muiden miittiläisten kesken tämä aiheutti kummastusta. Ymmärtäisin että paikka haluttaisiin salata, jos Rainbowssa tapahtuisi jotakin mitä halutaan salata tai mitä pitää peitellä. Mutta kun ei tapahdu. Poliisikin oli viime vuonna sitä mieltä että tämä Rainbowleiri oli esimerkillinen kokoontuminen, minkäänlaisia ongelmia ei ollut. Jos ajatuksena on se, että ei haluta olla tekemisissä viranomaisten kanssa, en oikein ymmärrä miksi. Suuremmat vaikeudet tulevat jos Rainbow järjestetään Suomessa niin, että sitä yritetään tiedostetusti salata. Esimerkiksi jenkeissä Gatheringithan ovat hyvin julkisia tapahtumia, joista viranomaiset ovat myös tietoisia. Tarvitsee muistaa että Suomi on kuitenkin hyvin byrokraattinen maa, ja mielestäni Gatheringia suunniteltaessa tällaiset asiat pitää ottaa huomioon maakohtaisesti.

Ymmärrän että monia varmasti häiritsi viimevuotisen Rainbown saama julkisuus. Toki itseäni myös asia hieman häiritsi. Mutta mistä tämä Rainbown saama julkisuus johtui? Oliko kokoontuminen sellainen, että se olisi ärsyttänyt ihmisiä? Tehtiinkö jotakin laitonta? Ei. Gathering sai viime vuonna paljon julkisuutta koska keltainen lehdistö teki Rainbowista suuren jutun, alastomat hipit jne. Pitäisikö keltaisen lehdistön totuuden vääristelyn vuoksi muuttaa toimintatapaa? Minusta ei pidä.

Uskon että kaikki eivät pitäneet uteliaiden ihmisten määrästä, jotka tulivat vain katsomaan mitä paikalla tapahtuu. Totta kai Gathering on vaikeampi järjestää mitä isompi se on, mutta kyseessä ei ole suljettu kokoontuminen hyvien kavereiden kesken. Eivätkö kaikki ole tervetulleita? Ja sehän on vallan mahtavaa jos ihmiset innostuvat Gatheringista! Emmekö juuri sitä halua että koko maailma olisi jossain vaiheessa lähempänä yhtä Gatheringia?

Itse lähetin kysymyksen Suomen Rainbow Gatheringin tiimoilta nimimerkille joka oli kutsun laittanut lightflower -foorumille. Kysyin häneltä saanko pistää kutsun tänne kaikkien nähtäville, vai laitanko sen niin että vain valitut henkilöt sen saavat nähdä. Hän sanoi että voin hänestä laittaa sen kaikkien nähtäväksi. Vastaajan mielestä ideana on, että kutsu Gatheringiin tulee jonkun yhteisön tai henkilön kautta, oli se sitten verkkoyhteisö tai muunlainen yhteisö. Pääidea oli ettei kutsu tule kaupallista reittiä pitkin kuten keltaiselta lehdistöltä. Mutta ei sille mitään voi jos jokin lehti repii sitten Gatheringista myyviä otsikoita.

Aika paljon samoja asioita tässä tulikin kuin CF:n viestissä. :)
    « Viimeksi muokattu: 11. Heinäkuuta 2011 klo 12:42 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

v-i-p

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #55 : 11. Heinäkuuta 2011 klo 15:55 »
  • Tykkää (0)

• Niin. Ymmärrän hyvin, miksi on suotavaa pitää kutsun jakoa hillittynä. Viime vuonna helikopterit pärisivät ilmeisesti useampana päivänä aika häiritsevästikin leirin yllä. Ihmiset tulevat tapahtumaan muusta syystä kuin päästäkseen lehtiin tai nettiuutisiin.
    Ymmärrän myös, miksi kutsun jemmailu nähdään turhana. Tapahtuman idea kun on avoimuus, kaikki ovat tervetulleita. Paikan saa kaivettua kuitenkin pienellä vaivalla netistä, tai vaikka ottamalla yksityisviestillä yhteyttä täällä johonkin joku paikan tietää.
    Jos vaikka edellinen tapahtuma huomiota herättikin, oli se mittaluokassaan aivan toista kuin nyt. Ja toisto turruttaa; tuskin samanlaista näkyvyyttä tulisi muutenkaan.
    Kirjattu

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #56 : 11. Heinäkuuta 2011 klo 23:16 »

Paikan saa kaivettua kuitenkin pienellä vaivalla netistä, tai vaikka ottamalla yksityisviestillä yhteyttä täällä johonkin joka paikan tietää.

Olenko minä nyt jotenkin erityisen puusilmä, kun en löytänyt netistä viime viikon loppupuolella yhtään mitään? Nefi-ystäväiseni sen sitten minulle kertoi. Ja mikäli joku nyt on vähemmän "sisäpiiriä", mistä hän tietää kuka tietää ja kenelle viestin lähettää? Entäs jos yksi on tällä palstalla tunnustanut tietävänsä (niin kuin jonkin aikaa oli) ja tämä yksi on vaikkapa häippässyt netin tavoittamattomiin Rainbow'lle? Jotenkin hassua, ettei edes hippien kesken saa kertoa, missä "hippi"leiri pidetään.

Lisäksi uskon, ettei Suomen Rainbow kiinnosta Euroopan-laajuisen vastineensa jälkeen montakaan "tunkeilijaa". Mitä tulee "toimintatavan muuttamiseen keltaisen lehdistön totuuden vääristelyn vuoksi", olen VK:n kanssa varsin samoilla linjoilla.
    Kirjattu

odonata

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Hui hai Hippi!
    « Vastaus #57 : 12. Heinäkuuta 2011 klo 08:39 »
  • Tykkää (0)

• Kieltämättä Suomen rainbow:n järjestämisen vaikeudet ja "salassapitomääräys" herätti myös minussa ristiriitaisia tuntemuksia.

Olen samalla linjalla siitä, että mitä nopeammin ja kuta useampi ihminen liittyisi perheeseen, sitä nopeammin maailma alkaisi muuttua. Tämähän olisi se ihanne, mihin pitäisi pyrkiä?! Elämällä avoimesti vaihto-ehtoista elämää, omalla esimerkillämme saisimme myös muita miettimään omaa elämäntapaansa ja valintojansa.

Toisaalta itse isoja tapahtumia järjestäneenä, ymmärrän järjestäjien vastuun tapahtumasta ja pelon Suomen byrokratiaa kohtaan... Ja näin ensimmäistä leiriä järjestettäessä on vielä monet asiat hakusessa.

Toivottavasti kuitenkin ne, jotka tuonne todella vilpittömin mielin haluavat mennä, saavat osoitteen tietoon. Toki yksärillä voi siis yhteyttä ottaa!

Toivotaan kuitenkin, että tulevaisuudessa ovet ovat kaikille avoimet ja kutsu kaikuu kautta Suomen maan  :D

Tulevaisuus on meidän jokaisen käsissä ja muuttamalla omaa elämäämme, voimme muuttaa tulevaisuutta. LOVE, PEACE AND HARMONY :ow

Kirjattu
    Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
    en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
    En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
    Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #58 : 12. Heinäkuuta 2011 klo 09:27 »
  • Tykkää (0)

• Toisaalta itse isoja tapahtumia järjestäneenä, ymmärrän järjestäjien vastuun tapahtumasta ja pelon Suomen byrokratiaa kohtaan... Ja näin ensimmäistä leiriä järjestettäessä on vielä monet asiat hakusessa.

Ymmärrän myös tämän näkökulman. Ovathan asiasta maanomistajan kanssa sopineet vastuussa siitä että Gathering pysyy sovitunlaisena, joka saattaa tuottaa lisää työtä.

Mutta mielestäni silti toimintatapojen muuttaminen siksi, että vaikkapa keltainen lehdistö vetäisi paikalle porukkaa, ei ole hyvä syy. Jos järjestäjillä on pelko siitä että homma ei pysy täysin hallinnassa, eikö silloin olisi parempi olla yhteistyössä viranomaisten kanssa? Totta kai tämä tuottaa lisää työtä, mutta enemmän työtä voi tuottaa se, jos Gathering saa maineen tapahtumana jota "piilotellaan", ja sitten sattumalta sen joku löytääkin. Silloin keltainen lehdistö siitä vasta riemastuukin.

Minustakin olisi mukavaa että Rainbow voitaisiin järjestää niin, että media ei tekisi siitä suurta juttua eikä turhaa työtä tarvitsisi tehdä byrokratian eteen. Olisi hienoa kun voisi järjestää Gatheringin niin, että muulle yhteiskunnalle ei tarvitsisi selitellä mitään. Mutta kun ei voi.

Tässä tilanteessa toisaalta ymmärrän miksi kokoontuminen yritetään järjestää mahdollisimman vähin äänin, sillä leiri alkoi myöhässä sekä paikan valinta oli pitkän säädön tulos. Varmasti kaikki haluaisivat nyt vain pitää leirin ilman sen kummempia yllätyksiä.

Toivotaan siis että ensi vuonna aikaa jäisi myös siihen, että oltaisiin hyvin varustauduttu vaikka isompaankin kävijämäärään jotta julkisestkin kutsun voi laittaa liikkeille. :)
    « Viimeksi muokattu: 12. Heinäkuuta 2011 klo 09:34 kirjoittanut vihreäkaupunki »
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #59 : 12. Heinäkuuta 2011 klo 09:41 »
  • Tykkää (0)

• Paikan saa kaivettua kuitenkin pienellä vaivalla netistä, tai vaikka ottamalla yksityisviestillä yhteyttä täällä johonkin joka paikan tietää.

Olenko minä nyt jotenkin erityisen puusilmä, kun en löytänyt netistä viime viikon loppupuolella yhtään mitään? Nefi-ystäväiseni sen sitten minulle kertoi. Ja mikäli joku nyt on vähemmän "sisäpiiriä", mistä hän tietää kuka tietää ja kenelle viestin lähettää? Entäs jos yksi on tällä palstalla tunnustanut tietävänsä (niin kuin jonkin aikaa oli) ja tämä yksi on vaikkapa häippässyt netin tavoittamattomiin Rainbow'lle? Jotenkin hassua, ettei edes hippien kesken saa kertoa, missä "hippi"leiri pidetään.

Njaa, tuskin sitä paikkaa netistä löytyykään. Tämä tosiaan siksi että on annettu kielto olla levittämättä Gatheringin sijaintia julkisesti.

Omasta mielestäni paikka on hieman hankala saada selville. Vaikka sähköpostilistalle liittyisikin nyt jossa keskustelua Gatheringista käydään, sinne saavuttuaan ei saa vanhoja viestejä, joissa tarkempi paikka ilmoitetaan. Myös voi olla hankalaa tietää kuka paikan tietää ja kuka ei. Mutta toivotaan että ensi vuonna saadaan julkinenkin kutsu niin ei tarvitse kenenkään säätää.