Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

[:] Tietoa SSRI lääkkeistä [:] - 1

RobinHuudi

• Kiltamestari
  • Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
[:] Tietoa SSRI lääkkeistä [:]
« : 26. Elokuuta 2012 klo 02:22 »
  • Tykkää (0)

• Tervehdys,

olen itse ollut joskus todella masentunut elämäni kolhujen takia.

Käytin tuolloin SSRI lääkkeitä.

Haluaisin sanoa nyt muutaman painavan sanan näistä.

Olen tavannut noin 6 lääkäriä tässä asiassa, eikä ketää heistä ole puhunut halaistua sanaakaan sivuvaikutuksista tai vierotusoireista.

Miksi näin on? Eikö vastuullisen lääkärin nimenomaan pitäisi antaa kokonaiskuva hoidosta ja sen vaikutuksista? Sensijaan, totuutta piilotellaan ja lääkärit ovat ikäänkuin diilereitä jotka vain pitävät potilaitaan liukuhihnatavarana.

Kun lopetat SSRI lääkityksen niin esim. efexorilla saat sähköshokkeja kehoosi (varsinkin aivojesi kohdalla) noin viikon-kaksi viikkoa, näkösi pätkii, masennusta, itsetuhoisia ajatuksia ja kauhea himo saada lisää huumetta!

Tämä ei ole todellakaan mukavaa, olen kokeillut monia ns. huumeita mukaanlukien hamppu eikä mitään vastaavaa ole koskaan tullut vastaan! Tuntuu kuin lääkeyhtiöiden mömmöt olisivat suoraan saatanasta!

Pointtihan länsimaisessa lääketieteessä on hoitaa oiretta, ei itse sairautta. Viimeksi kun kävin diilerillä eikun anteeksi lääkärillä, niin hän määräsi efexorin lisäksi 4 muuta reseptiä turruttamaan tuskani.

Miksi näin on? Miten voit yhtäkkiä määrät 5 eri huumetta puolen tunnin tutustumisen jälkeen? Ei tähän mikään shamaani ainakaan pysty!

Jos minulla on ongelma elämässäni, niin auttaako se, että huumeilla turruttaa tuskan vai auttaako se, että joku ihminen yrittää auttaa tämän ongelman ratkaisemisessa?

Monet kouluampujat sun muut ovat juuri olleet SSRI huumeiden vaikutuksen alaisena.

Jos masentaa, niin suosittelen vahvasti lähtemään lenkille. Vaihtamaan ruokavalioita luomuun. Idätä hampunsiemeniä sun muuta, elävä ravinto parantaa kehoa kokonaisvaltaisesti. Aina masennus ei ole aivoista kiinni.

http://kauppa.ruohonjuuri.fi/

Olen opiskellut biologiaa lukiosta asti ja sen jälkeen itsenäisesti ja olen tullut toteamaan sen, että nykyinen meno on aivan täysin hullua. Tiede ei ymmärrä edes muurahaisen aivojen toimintaa: silti surutta rukataan ihmisten aivoja tuntemattomilla kemiallisilla huumeilla..

Kun syöt monikansallisten rikollislääkeyhtiöiden huumeita, niin virtsasi ja ulosteesi mukana nämä huumeet joutuvat ekosysteemiin. Onko tässä yksi osasyy eläinten ja mehiläisten massakuolemiin?

Olen tällaista yrttiä itse kokeillut muutaman kerran, mutta en suosittele kenellekään koska en ole täysioppinut shamaani:

http://azarius.net/smartshop/relaxing/herbs/sceletium_tortuosum_kanna/

Se on myös SSRI huumeiden lailla vaikuttava yrtti.

Joskus on hyvä pitää lomaa omista tunteista ja elämäntilanteesta, mutta synteettiset huumeet eivät ole ratkaisu. Ne sekoittavat koko kehon ja laittavat kehosi energiavirtaukset päin sanonko mitä..

Kiinalainen lääketiede on vanhempaa, vanhakansa sanoo, että vanhempaa pitää kunnioittaa.

Kannattaa pitää kiinni vanhoista arvoista eikä uskoa diilereiden myyntipuheisiin. Jos haluat apua niin käänny läheistesi puoleen tai mailaa vaikka minulle gaikokujin@hush.com niin voin yrittää auttaa.
    Kirjattu

2tails

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    Vs: [:] Tietoa SSRI lääkkeistä [:]
    « Vastaus #1 : 02. Joulukuuta 2012 klo 02:59 »
  • Tykkää (0)

• Mistä on maailmanlaajuisesti kyse ssri-lääkityksessä.
    http://www.ssristories.com/index.php

Lainaus käyttäjältä: wikipedia
    Noin 7-10 prosentilta väestöstä puuttuu kokonaan SSRI-lääkkeitä hajoittava entsyymi CYP2D6. Pienikin annos lääkettä voi kasautua heillä nopeasti rajuksi yliannostukseksi.

On vaikea kuvitella ettei suvereeni jonka valta perustuu poikkeustilaan ylläpitäisi poikkeustilaa kaikin keinoin.
    Kirjattu
    tr-tr-tr

Colourflower

• Vieras
    « Vastaus #2 : 03. Joulukuuta 2012 klo 00:10 »

Haluaisin sanoa nyt muutaman painavan sanan näistä.

Heti, kun vaivaudut jättämään nuo [:] -itsekorostusmerkit pois luomasi ketjun otsikosta, lupaan yrittää ottaa asiasi vakavasti.
    Kirjattu

dark avenger

• Vieras
    « Vastaus #3 : 16. Joulukuuta 2012 klo 19:33 »

Oikeastaan päädyin foorumille nyt kun Adam Lanza lanseerasi 26 kuolonuhria lisää ssri:n uhreiksi, ja huomasin tämän ketjun. Vastarintaa ei ole, eikä synny, koska psykiatrian ja lääketeollisuuden mesenaatit myrkyttävät nettikaskusteluja samaan tapaan kuin avuttomia uhrejaan. Psykiatria on todellinen uhka meille kaikille, ja toivon että jokainen joka on hippi hieman vaatteitaan syvemmältäkin varastaa itselleen aikaa seuraavan dokumentin katsomiseen.
    Toivon lisäksi että ne joilla on positiivisia kokemuksia psyykelääkkeistä huomio ne tutkimukset joissa lumelääkkeillä on saatu yhtä hyviä tuloksia, kalkkipillereillä ei ole näitä ikäviä lapsiuhreja sivuvaikutuksenaan.

http://topdocumentaryfilms.com/psychiatry-industry-death/

Edellisen viestin kirjoittaja vaikuttaa vahvasti soluttautujalta.
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #4 : 18. Maaliskuuta 2021 klo 19:11 »
  • Tykkää (1)

• Mäkikuisman "laihempaa" sukulaista särmäkuismaa löytyy luonnosta aika helposti. Villien kasvien haastena on tosin pitoisuuden yllätyksellisyys. Mulla on särmäkuisman kukkaa kuivattuna, oon kokeillu teessä pieniä määriä.  Jos sitä on liikaa niin aiheuttaa unettomuutta ja tosi sekavia painajaismaisia unia. Ongelmana on vaan sit tasapainoilu, eli hyvin vaikea arvioida mikä määrä on sopiva ylipäätään ja päälle sit että kasviyksilöissä ei ole samat pitoisuudet. Kesällä poimimaan ja kuivaamaan ja kokeilemaan minkä vahvuinen tee ois sopiva :).
    Kirjattu

Napu

• Vieras
    « Vastaus #5 : 19. Maaliskuuta 2021 klo 14:40 »

Ei ole kokemuksia paitsi yhdestä pakotetusta neuroleptista. Musta se oli juuri sellainen hirveän tuhoisa juttu :D, joten en itse halua niitä. Kerran kaveri sanoi että tarvitsee (sitä samaa mitä mä sain) , koska muuten näkee raakoja maailmanlopun painajaisia jatkuvasti. Ei niistä varmaan voi yksiselitteisesti kukaan sanoa. Se on vähän siitä kiinni miten syviä juttuja on meneillään ja toisaalta että mitä kautta niitä haluaa operoida.

Jos uneen ja rahoittumiseen etsii apuja, niin onhan kaikkia muitakin yrttejä ja adaptogeeneja, mitä voi kokeilla. Kuin mäkikuisma...ja jos vaikka voi jutella jollekulle asioistaan niin se voi aina auttaa.

Voimia ja vointeja!
    Kirjattu

Ketoneilikka

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    • Dianthus deltoides
    « Vastaus #6 : 21. Maaliskuuta 2021 klo 10:47 »
  • Tykkää (1)

• Erityisesti entisten käyttäjien kokemukset tervetulleita, mutta toki nykyistenkin! Ja muutenkin ajatuksia, jos on aiheeseen yhtään perehtynyt? Kiitän.

SSRI lääkkeet ovat pelastaneet monen mun tunteman ihmisen hengen tai esim palauttaneet elämänlaadun. Masennus ja itsemurhat ois vieneet useamman kuin nyt. Monella tutulla vaikea ocd tai ahdistushäiriö, vaikea syömähäiriö tms oisivat haitanneet elämää paljon pahemmin tai vieneet ehkä nekin hautaan ilman ssri-lääkkeitä. Mun mielestä SSRI lääkkeillä on siis paikkansa. Samaan aikaan oon myös sitä mieltä, että esim masennuksen taustatekijöihin pitää myös pureutua. Esim terapiaa jos taustalla on paskempi menneisyys. Ja toinen on rakenteelliset ongelmat, vaikkapa et asuu työttömänä syrjässä silleen ettei oo oikein ees toivoa tulevaisuudesta niin se lääke voi auttaa jaksamaan, mutta ei se poista sitä paskaa todellisuutta.
    Tiedän myös, että SSRI lääkkeistä on aiheuttaneet osalle erilaisia haittavaikutuksia. Mun ymmärrys on, että jos lääkärin tai lääkehoitajan seuranta pelaa niin ne haitat pystytään minimoimaan ja lähes kaikille löydetään sopiva valmiste. Isoin ongelma tulee siitä, jos sitä riittävää seurantaa ei ole eikä lääkkeiden lisäksi tarjota mitään muuta (terapia, psyk hoitsun kaa juttelut tms). Eli se semmoi, et vaan terveyskeskuksesta lyödään vaan resepti kouraan eikä suljeta pois mahdollisia fyysisä syitä eikä varmsiteta miten ihmisellä menee ni se ei oo musta ollenkaan ok. SSRI:t voi joidenkin, varsinkin nuorien kohdalla, alkuun myös pahentaa itsetuhoisuutta eli oikeasti hasardia. Ja sit jos ei oo mitään seurantaa/terapiaa/jne ei luultavasti myöskään tuu esiin jos masennuksen taustalla on jotain isompaa, vaikka väkivaltainen parisuhde tai tosiasiallisena ongelmaa on bulimia tms. Toisekseen esim vaikeasta masennuksesta parhaiten toivutaan SSRI lääkkeiden ja terapian yhdistelmällä. SSRI-lääkkeestä ja terapiasta voi olla yksinäänkin apua, mutta ei yhtä hyvin kuin tolla kombolla. Pelkistetysti menee niin, että ssri muuttaa kemiallisesti päänsisäisiä huonoja latuja ja terapialla luodaan sit uudet ja paremmat ladut. Musta se on väärin, jos ihminen jätetään selviämään yksinään ongelmiansa kanssa pelkän lääkereseptin varassa.

Komppaan Suttenkoitsua tuossa et riippuu myös mihin vaivaan ssri ois tarpeen. Jos nyt vaikka jollain on pakkko-oireinen häiriö ja paniikkikohtauksia sen verran pahana, että ei uskalla käydä kohtauksen pelossa kaupassa niin joo, lääkkeet kokeiluun ja käyttäytymisterapiaa. Sit jos kyseessä on vaik epämääräinen unettomuus ja lievä ahdistus ni miettisin ehkä ensin voisiko taustalla olla jotain muulla tavalla korjattavaa. Esim kouluun tai duuniin liitty stressi tai fyysisiä hommia kuten kilppariongelmat ja raudanpuute. Ja auttaisiko vaikka rohtovirmajuuritee ja vaikkapa kavereiden näkeminen.
    Sit jos ei oo varma mistä on kyse niin musta kannattaa tsekata ammattilaisen kanssa.
    « Viimeksi muokattu: 21. Maaliskuuta 2021 klo 10:51 kirjoittanut Ketoneilikka »
    Kirjattu

Offtopic

• Vieras
    « Vastaus #7 : 26. Marraskuuta 2022 klo 19:15 »

ssrin tarkoitus on tuottaa mielipuolisia koulumurhaajia, ei auttaa. Ketipinorilla voidaan sammuttaa tunteet ja tehdä nuorista itsetuhoisia. Psykiatria on yhtä totta kuin noitavainot. Joku tunnustaa olevansa noita, mutta kaikki tietävät ettei noitia ole olemassa. Ensimmäinen psykiatrisen tekemä ihmisoikeusrikos oli holokausti, mistä he eivät joutuneet vastuuseen vaikka kaikki dokumentit paljastivat mistä elinkelvottomien pakollisessa eutanasiassa oli kysymys. Psykiatria on kuitenkin vain yksi niistä valheista joiden takia ihmiset ansaitsevat kohtalonsa.
    Kirjattu