Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Flunssa! - 2

Newbie

• Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
Vs: Flunssa!
« Vastaus #15 : 19. Joulukuuta 2011 klo 20:44 »
  • Tykkää (0)

• mie olin varmaa viimeks kipeenä viime uutena vuotena,enkä sillonkaa flunssassa. Flunssassa oon ollu vuosia sitte. Jotkut väittää,et pyörin niin paljon kaikissa epämääräsissä paikoissa,ettei muhun enää tartu mikää tauti  ::)
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #16 : 24. Toukokuuta 2012 klo 16:31 »
  • Tykkää (0)

• Hahaa. Taitaa toistua tämä, 2 kertaa vuodessa kipeänä juttu. Viime vuonna kun olin kipeenä niin keväällä kuin syksyllä. Mutten muuten yhtään. Nytkin on joku loppu-kevään flunssa. Osaa taas arvostaa sitä kun on terve.

Toisaalta lapsena olin kateellinen(?) muille lapsille jotka oli kipeitä. Olin nimittäin lapsena 6 vuotta putkeen terve. :)
    Kirjattu

FlowerGirl

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #17 : 24. Toukokuuta 2012 klo 21:59 »
  • Tykkää (0)

• Mäkin olisin peruskouluaikoina halunnu olla enemmän kipeä, mutta yllättävän terve olin, fyysisesti ainakin. Ja useita vuosia täysin sairastumatta. Ja olin liian tunnollinen lintsatakseni... Vaikka en mikään kympin oppilas edes ollu.
    Kirjattu

MirkaCerena

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #18 : 25. Toukokuuta 2012 klo 04:29 »
  • Tykkää (0)

• Mäkin olisin peruskouluaikoina halunnu olla enemmän kipeä, mutta yllättävän terve olin, fyysisesti ainakin. Ja useita vuosia täysin sairastumatta. Ja olin liian tunnollinen lintsatakseni... Vaikka en mikään kympin oppilas edes ollu.
    Kuulostaa ihan minulta. Toisaalta lintsasin kyllä ehkä 2-3 kertaa peruskoulussa, siellä alaluokilla. Kerran soitin äidille että en tahdo mennä kouluun, en tahdo ja väänsin ihan itkua ja äiti antoi jäädä kotiin. :)
    Kirjattu

Aarrematkailija

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Maailma on kaunis
    « Vastaus #19 : 29. Syyskuuta 2012 klo 10:21 »
  • Tykkää (0)

• syysflunssa meinasi iskeä. Karkotin flunssaoireet kuitenkin levolla ja muutamilla superjuomilla.

Tässä muillekin vinkiksi tehokkaat flunssan karkottajat:
    Ensioireisiin tujua inkivääri-hunaja-sitruuna teetä. Kuppiin n. 1 rkl jauhettua inkivääriä (tai hieman pienempi määrä tuoretta inkivääriä), oman maunmukaan sitruunaa ja hunajaa. Teetä voi juoda päivässä parin tunnin välein jos/kun kurkkukipu iskee. Raikkaan vedenjuonnista kannattaa myös huolehtia.. inkivääri poistaa elimistöstä nesteitä.

Seuraavana päivänä join lisää inkivääriteetä, vihreää ja mustaa teetä vaihtelun vuoksi. Illalla sitte salviateetä tuoreesta salviasta.

Tein myös kylmäpuristetusta kaakaomassasta kuumaa kaakaota ja lisäsin rommia sekaan! Hieman ulkoilua ja lepohetkiä villasukat jalssa   :tutimaan Ulkona kannattaa käydä välillä, kun huolehtii että on tarpeeksi vaatetta päällä. Mitään fyysisesti raskasta ei tietenkään kannata tehdä.

Toivottavasti vinkeistäni on apua muillekin flunssaa sairastaville. Pyritään olemaan terveinä!  :)
    Kirjattu

Sammakko

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #20 : 27. Syyskuuta 2013 klo 21:39 »
  • Tykkää (0)

• Nukuin viime yön lampaantaljalla ja aamulla oli nenä tukossa ja nieleminen sattui. Ääni oli tukkoinen. Luulin että sain allergiaoireita lampaantaljasta, koska en ole koskaan aiemmin nukkunut sillä ja mulla on aika harvoin mitään lenssua: yleensä se on kerran vuodessa - keväällä - ja silloin se kestää viikon.
    MUTTA nyt olen todennut että olen kipeä, ei siitä mihinkään pääse. Kroppa on tosi painava ja sellanen ihan flunssaisen oloinen.
    Aion levätä paljon... mutta ajattelin silti kokeilla muutakin. Huomenna teen luultavasti männynneulasteetä. En ole kuullut että se nimenomaan flunssaa/kuumetta (en oo mitannu, voi olla et oon kuumeinen) parantais, mut havunneulasissa on ainaki C-vitamiinia tosi paljon.

http://www.kolumbus.fi/bjorn.corander/flora/etusivu.htm
    ^ Tuolta kattelen, ehkä teen jotain muutakin kasvihommelia. Kenties menen metsään ja kerään puolukan lehtiä ja kanervan kukkivia latvaversoja, ja teen niistä teetä? No emmä tiiä ees milloin kukkii, tuskinpa enää. Tai no tuol sivuilla sanottiin et voi kerätä koko kesän, ja nythän ei enää oo kesä.
    Kirjattu

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #21 : 15. Helmikuuta 2016 klo 22:50 »

Kiva että tääl oli flunssaketju.

Näinä päivinä ois kiva tehä pienii poikkeuksia straight edge vegaanille linjalleen ja heittää huiviin vaikka sit propolista. Mutta ei, kun nyt vietetään sairastellen seuraava viikko, kurkumaa mustapippurilla ja,, siinä se sit oli, ceylonkanelia,, marjoja. Pitäis nukkua, levännyt olen kyllä, mutta nukkuminen ei tällä hetkellä huvita. Kuuntelen unimusiikkia :D ja valvon.
    Kirjattu

Gabriel

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #22 : 20. Helmikuuta 2016 klo 15:42 »
  • Tykkää (0)

• Nyt ois hyväkuntoinen, melko tuore ja hyvin hoidettu flunssa vailla uutta kotia. Saa lunastaa vapaasti eikä palauttamisella ole niin kauhee kiire. Alkaa jo kyrsiin yhteiselo. ::)
    Kirjattu

aiunkor

• Vieras
    « Vastaus #23 : 21. Helmikuuta 2016 klo 15:30 »

:'( mää en jaksais enää.  Juon neemiä, se on niin kamalan makuista että jo on kumma jos ei flunssa/influenssa häivy.
    Kirjattu