Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Hipit ja päihteet - 10

Hariel

• Hippi
  • Poissa Poissa
  • Human 3.33
    • Galactic Expansion
Kirjattu
<3 Follow your bliss. <3

Lalalalunanana

• Vieras
Vs: Hipit ja päihteet
« Vastaus #136 : 18. Syyskuuta 2020 klo 17:07 »

https://www.hs.fi/nyt/art-2000006638840.html

Kiinnostava juttu alkoholin ja kofeiinin yhteisestä historiasta.

Mä en voi oikein dokailla kun se jotenkin heikentää mun toimintakykyä, en saa yleensä krapulaa mutta oon koko juomista seuraavan viikon henkisesti ihan seis. Mutta aattelin hiihtolomalla kokeilla näitä kofeiinikomboja  >:D go big or go home

Varovasti sitten, ite silloin aikoinaan kun join kahvia ja viiniä niin tuli helposti rytmihäiriöitä, ne ei oo kivoja! Ite luokittelen kahvin ja alkoholin nykyään itselle lähinnä myrkyiksi, koska ne ei sovi edes pienissä määrin...

Mutta yerba mate on kyllä yks lemppari! :) Ja Puhdistamon Natural Energydrinkit tuntuu sopivan, niissä on maten lisäksi vihreää teetä ja guaranaa sekä l-teaniinia, en tiiä olisko lempeämpi vaihtoehto johonkin komboihin... Eikä ole sokeria. Hirvittää kun jotkut vetää dokaamisen kylkeen jotain Red Bullia tai just jotain Virtasia!
Kirjattu

Hermit of Think-Follow

• Hippiäinen
  • *
  • Poissa Poissa
« Vastaus #137 : 21. Syyskuuta 2020 klo 09:25 »
  • Tykkää (2)

• Pidän itse nykyään päihteitä hankalana asiana, koska ne eivät koskaan toimi itsenäisesti, vaan vaikutus riippuu aina ihmisen muusta psykofyysisestä olotilasta. Päihdehän ei synnytä sitä vaikutusta, vaan stimuloi ihmisen järjestelmää tietyllä tavalla ja tämä järjestelmä sitten synnyttää kokonaisvaltaisen vaikutuksen. Olen esim. aikanani ehtinyt tuhota kiinnostukseni säännöllisempään kannabiksen käyttöön yrittämällä tehdä sitä masentuneena tai ahdistuneena, mikä tietysti pahensi asiaa huomattavasti luomalla painajaismaisia olotiloja. Tässä syyskesällä nautin pari kertaa muutaman lasillisen, niin että vaikutus oli oikein mukava eikä seuraavana päivänä tuntunut mitään. Kuitenkin nyt viikonloppuna tein saman, vaikutus illan aikana oli vain kohtalainen ja seuraavana päivänä rupesi ahdistamaan, kun selvästikin vähäiset mielihyvävarannot oli pumpattu tyhjiin. Kokemukseni alkaa olla: mitä miedommalla ja vähemmällä "päihteellä" pärjää, sen parempi. ^-^
    Kirjattu

Lalalalunanana

• Vieras
    « Vastaus #138 : 21. Syyskuuta 2020 klo 17:15 »

Kokemukseni alkaa olla: mitä miedommalla ja vähemmällä "päihteellä" pärjää, sen parempi. ^-^

Samoilla linjoilla. Joitakin päihteitä voi joskus käyttää kohtuudella ja joitakin lääkkeeksi, mutta ns. natural high on ylivoimaisesti paras. :)

Ps. Ja juuri tuo alkoholinkaan käyttö ei ole niin mustavalkoista, mutta itse tavoittelen elämää ilman sitä, vaikken miksikään jäykäksi absolutustistiksi halua tulla, mutta jotenkin nykyään olo on vaan huomattavasti parempi ilman! Edes humalassa ei välttämättä ole niin kivaa verrattuna mitä selvin päin. Lasi viiniä kerran vuodessa olisi oma tavoite tällä hetkellä.

Pps. Ja tupakasta haluaisin kokonaan irti for good niin ettei ikinä enää tässä elämässä.
    « Viimeksi muokattu: 21. Syyskuuta 2020 klo 17:24 kirjoittanut Lalalalunanana »
    Kirjattu

Sombu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #139 : 05. Maaliskuuta 2021 klo 09:20 »
  • Tykkää (0)

• Aloin pohtimaan tossa muiden maiden hippifoorumeita selaillessani että niiden ja meidän tämän suomalaisen foorumin yksi iso ero on se että siellä keskustellaan enemmän kaikenlaisista psykedeeleistä ja tajunnan laajentamisesta jne. Kuinka moni täällä harrastaa moista? Rakentavaa keskustelua aiheesta olkaa hyvät :)

Allekirjoittanut ainakin  ^-^ Rakastan psykedeelejä. Muut päihteet eivät sovi minulle itselleni, mutta kannatan kaiken laillistamista. Päihteitä käytetään joka tapauksessa, oli se rikollista tai ei. Rangaistusten sijaan tulisi panostaa ehkäisevään ja korjaavaan työhön.
    « Viimeksi muokattu: 09. Maaliskuuta 2021 klo 13:19 kirjoittanut somppu »
    Kirjattu

peppi_pitkätossu

• Vieras
    « Vastaus #140 : 06. Maaliskuuta 2021 klo 21:35 »

Ite en välttämättä usko että deelien käyttö avaa ovia kovin kestävälle tai välttämättä edes loppupeleissä oikeasuuntaiselle tajunnanlaajentamiselle, mutta terapiakäytössä voivat mahdollisesti olla hyödyllisiä. Viihdyn itse päihteettömänä. Yllä mainittu ennaltaehkäisevä ja korjaava päihdetyö olisi tärkeää. CBD:n voisi ainakin laillistaa jo, kun eihän se hyvänen aika edes päihdytä ja voisi olla apu monelle.
    Kirjattu

Suttenkoistu

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #141 : 07. Maaliskuuta 2021 klo 08:05 »
  • Tykkää (0)

• Moniko on kokenut CBD:n auttavan? Mä joskus kokeilin ja musta se vaikutus ei lopulta ollut sen hinnan arvoinen. Olin ehkä vähän pehmeempi, mutta en niin digannut. Sienien mikrodosetus olis sellanen mistä välillä unelmoin.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #142 : 15. Maaliskuuta 2021 klo 16:39 »
  • Tykkää (1)

• On se CBD-öljy selkeästi ihan rentouttava ja jopa unettava. Toimii joskus ahdistukseen ihan hyvin.
    Kirjattu

Hariel

• Hippi
    • Poissa Poissa
    • Human 3.33
      • Galactic Expansion
    « Vastaus #143 : 15. Maaliskuuta 2021 klo 17:35 »
  • Tykkää (1)

• Mistä saa CBD-öljyä (laillisesti)? Kiinnostaisi kokeilla.
    Kirjattu
    <3 Follow your bliss. <3

Suttenkoistu

• Hippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #144 : 15. Maaliskuuta 2021 klo 17:51 »
  • Tykkää (1)

• Mun tietääkseni Suomessakin sitä myydään, mutta kosmetiikkatuotteena, koska sitä ei saa mainostaa sisäiseen käyttöön... Varmaan googlailemalla löytää.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #145 : 16. Maaliskuuta 2021 klo 13:10 »
  • Tykkää (1)

• Mistä saa CBD-öljyä (laillisesti)? Kiinnostaisi kokeilla.

Olen tilannut täältä:
    https://nordicoil.fi/
    Kirjattu

Nokihattu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #146 : 24. Maaliskuuta 2021 klo 21:14 »
  • Tykkää (1)

• Itse sain lopetettua rauhoittavat CBD:n avulla. Olen kokenut sen laskevan todella tehokkaasti ahdistusta ja tuskaisuutta.

Suomessahan myytiin vielä pari-kolme vuotta sitten CBD-valmisteita, myöhemmin ne luokiteltiin lääkeaineeksi koska samaa ainetta myydään apteekissa reseptillä (Sativexina) ja tilalle tuli CBD-a eli CBD:n happomuoto. Nyt CBD-a on uuselintarvike ja myyntikiellossa. Kosmetiikkatuotteissa sitä vielä myydään mutta on ihan pirun kallista. CBD-a:sta saa "toimivaa" CBD:tä lämpökäsittelyllä esim uunissa 140c 30min.

Kannattaa ottaa siis huomioon, etta jos tilaa ulkomailta (esim. nordicoil.fi) tuota CBD-öljyä ja paketti jää tulliin niin siitä tulee lääkeainerikos ja sakkoa.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #147 : 24. Maaliskuuta 2021 klo 22:40 »
  • Tykkää (0)

• Minulla ei ole kertaakaan jäänyt tullin haaviin Nordic Oililta, sinällään sairasta kyllä että tuokin on kiellettyä.
    Kirjattu

Nokihattu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #148 : 24. Maaliskuuta 2021 klo 23:05 »
  • Tykkää (0)

• Niinhän se on. Erinomainen lääke minimaalisilla haittavaikutuksilla, annetaan lääkefirmoille yksinoikeus reseptilääkkeeseen eikä myönnetä sitä lääkettä kenellekään. Mielummin opiaatteja, bentsoja ja SSRI-lääkkeitä. Nyt on suunnitteilla vielä muutos huumausainelakiin mikä kriminalisoisi käytännössä koko C. sativa kasvin yksityishenkilöiltä. Hullummaksi vaan menee tulevaisuudessa.
    Kirjattu

Omppu

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #149 : 24. Maaliskuuta 2021 klo 23:30 »
  • Tykkää (2)

• Viime yönä uneton yö ja kunnon ahdistukset taas traumoista, otin CBD-öljyä ja nukuin hyvin ja sieluni lepää taas. Hirveän vaarallista kamaa!
    Kirjattu