Meinasin jo alottaa uuden aiheen, vaan onnksi löysin tämän "entisen" jooga-aiheen!

Minä olen joskus 10 vuotta sitten käynyt astangan viikonloppukurssin, joka oli antoisa, mutta ne viikkotunnit ei sitten olleetkaan. Opettaja oli joku tuomitseva fanaatikko, ja muutenkin tunsin olevani väärässä paikassa.
Pari kertaa olen käynyt Sahaja-joogan esittelyssä (kun en muistanut, että olin käynyt jo aiemmin!). Tiettyyn pisteeseen oli ihan kivaa, mutta kun joku tuli sitten siihen huitomaan ja puhdistamaan mun auraa, niin ajattelin, että fuck you!
Nyt olen aloittanut hathan, ja ensimmäinen tunti oli lupaava. Lempeää ja pehmeää, ei pakkoa eikä suorittamista, ihana opettaja. Odotan innolla seuraavaa tuntia ja harmittelen, että on
vain kerran viikossa!
No onneksi pääsen asahi tunnille, se on minusta aivan ihanaa! Lisäksi olen harkinnut menoa Nathan viikonloppukursseille, kun ei muuta ole tarjolla... Haluan oppia sen verran joogaa, että voin tehdä jotain omia sarjoja kotona. Eihän se silti poissulje viikottaisia tunteja tai kursseja!
Kuten ajt:tä, minua myös häiritsi sahajassa henkilöpalvonta.
Minä olen jo sen ikäinen, että jäykkyyttä ja kaikenlaisia vaivoja esiintyy, mutta ehkä se on onni, että nuorena olin niin jäykkä, että nyt olen siihen verrattuna taipuisa, ja parempaan suuntaan olen menossa! Saa nähdä kuinka vetreä olen satavuotiaana!

Minä olen kai niin omituinen, ettei kukaan ihmettele mitään, mitä minä teen. Minä kyllä ihmettelen sitä, että joku ei hyväksy joogaa, sehän on suorastaan muotia!

heh.....
Olen meditoinut aika paljon, joten se ei ole mikään ongelma. Iloitsen joogassa ja asahissa siitä, että liikkeet tehdään hengityksen tahtiin. Sen opetteleminen on minulle tärkeää, koska huomaan usein, että kun keskityn johonkin, unohdan hengittää! Toivon todella, että opin opin liikkumaan ja joogamaan hengityksen tahtiin. Sen lisäksi mitään erityisiä tavoitteita minulla ei ole, hyvä olo on tärkeää. ...ja tietysti se, että oppisin luomaan oman itselle sopivan joogaharjoituksen. Ensi vuonna ehkä käyn Intiassa, mutta en usko, että siellä alkaisin joogata... en tiedä, mutta jotenkin tuntuu, että se olisi liian friikkiä.
Kun aloitin kirjottamaan, minulla oli jotain kysymyksiä mielessä, mutta nyt niitä ei olekaan!

Mutta ehkä joku voisi vielä kertoa lisää omista kokemuksistaan....?