Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Uusimmat artikkelit

Ilmastonmuutos suomalaisen näkökulmasta

Indonesian poliisi hävitti puoli tonnia marihuanaa polttamalla - lähiseutu pöllyissä

Ensimmäistä kertaa 40 vuoteen maailmantalous kasvoi, hiilidioksipäästöt eivät

NASA: ilmastonmuutos minuutissa

Iso-Britannia: Aurinkoenergia kasvoi 94%, uusiutuva energia ohitti ydinvoiman

Hiljainen aika/liikunta/meditointi - 1

Napu

• Vieras
Hiljainen aika/liikunta/meditointi
« : 21. Marraskuuta 2019 klo 14:14 »

Hassusti nää on vähän haastavia asioita saada aikaseks, kun on toi äitijobi, mutta nää varmasti tulee onnistumaan kunhan laitan itseni tekemään näitä asioita.

Eli mulla kuitenkin on mahdollista lähteä vaikka kävelemään yksikseen, etenkin iltaisin. Joogaan ja meditointiin kotioloissa ei ole sellaista rauhaa että osaisin rauhoittua täysin, mutta jos mä vaan lähden jonnekin ryteikköön ulos, niin ehkä se siitä.

Mä aloitan tänään illalla ja yritän tehdä hiljaista ja rauhallista aikaa itselle päivittäin.
Kirjattu

Napu

• Vieras
Vs: Hiljainen aika/liikunta/meditointi
« Vastaus #1 : 22. Marraskuuta 2019 klo 21:08 »

Eilen kävellessä taisin pelästyttää ketun tuolla yhden pimeän kentän toisella laidalla. Nyt pääsee vasta näin myöhään fiilistelemään pimeää. Kun ei ota puhelinta mukaan, ja valitsee reittejä missä ei ole katuvaloja, saa hyvin mielenrauhaa ja tilaa antaa ajatusten soljua.

Kätevää, kun tästä näkee ajan (näköjään foorumi vaan elää tunnin eri aikaa) . Eli tunti ja 40 minuutin kävelyä ja istuskelua tuolla viileässä pimeässä maailmassa. Puistoa, metsää, rantaa ja katuja. Ja musta tuntuu että se eilinen eläin oli sittenkin iso rusakko, joka vaan juoksi tasaisesti. Mutta onhan täällä kettuja ja supikoiria, jopa Ilveksestä merkkejä jotku nähnyt. Hyviä öitä.
« Viimeksi muokattu: 22. Marraskuuta 2019 klo 23:17 kirjoittanut Kävelen »
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #2 : 24. Marraskuuta 2019 klo 00:14 »

Tunti 20 minuutin öinen vaellus ja happihyppy sekä mukava laiturilla istuskelu takana. Meni vähän myöhälle, mutta eipä se haittaa. Kokeilin kävellä erilaisilla nopeuksilla ja oli jännän hankalaa kävellä hitaasti, siinä on ihan erilainen jalkatyö  :) noh, kaikkee sitä huomaa. Aamulla olis tarkoitus lähteä lapsukaisen kanssa metsärantakävelylle, koska hän on ihan piirtänyt sitä varten kartan! Toivottavasti päästään lähtemään.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #3 : 24. Marraskuuta 2019 klo 23:30 »

Aamulla käytiin yhdessä rannalla ja oli kivaa.

Nyt illasta ajattelin, että olen liian väsynyt lähtemään. Lähdin silti ja ulkona vierähti 2 ja puoli tuntia. Oli vähän levoton olo, ja kävelin vaan tunnustellen kehojumeja ja sitä levotonta ja väsähtänyttä olotilaa. Ihan hyvää se teki, mutta toki on tärkeä myös nukkua tarpeeksi.
Kirjattu

Sininen evä

• Vieras
« Vastaus #4 : 25. Marraskuuta 2019 klo 20:52 »

Tosi hieno jos voit rauhassa stepastella myöhäänkin, jep.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #5 : 25. Marraskuuta 2019 klo 21:43 »

Yleensä. Ei tunnu että pitäis pelätä mitään, mutta se on vähän omista energioista kiinni oleva juttu. Keväällä mä en uskaltanut nukkuu enää parvekkeella, koska pelkäsin että joku kiipee kolmanteen kerrokseen  ;D Heräsin yks yö viime keväänä siihen että joku käveli siin parvekkeiden alapuolella takapihalla ja se jotenkin tuntu että olis ollut samassa tietoisuusaalloilla ja mä pelästyin. Olin kuin jänö aukealla kuuntelemassa mitä uhkaa voi vaania..niin se tyyppi viel huikkas vähän matkan päästä, että "mee nukkumaan!".  Eli mä todella luulen että oltiin jossain telepatia tms. yhteydessä. En nukkunut enää sen jälkeen partsilla.. vaikkakin sen tyypin ääni kuulosti ihan luotettavalta jne..en tiedä mitä se oli.

Olis kiva nukkua pihalla,...siellä on helpompi hengittää. Mutta en kai ihan uskalla.

Tänään vois olla pienempi lenkki ja ihan vaan istumista jossain. Oon jo päivällä kävellyt pari tuntia.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #6 : 25. Marraskuuta 2019 klo 23:08 »

Rantaruovikossa jäätyvä pintavesi piti semmost kivaa jäähileääntä
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #7 : 26. Marraskuuta 2019 klo 20:01 »

Tänään en lähde kiertelemään. Kävelin kolme tuntia jo päivällä ja siihen mahtui hetken istuskelu metsikössä. Kuutervehdys &suitsukemeditointi parvekkeella vois olla hyvä suunnitelma illaksi, kunhan saan naperon nukkumaan. Parvekkeelle voisi muutenkin kehitellä pienen tilan oleiluun. Mä en vaan pidä naapurien tupakoinnista, niin se on vähän harmi...pitäis kai osata hyväksyä ne..., tai laittaa oma partsi palamaan muuten niin hyvin että rööki ei pääse läpi.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #8 : 28. Marraskuuta 2019 klo 05:01 »

20 minuuttia aamun ihmettelyä ihan vaan parvekkeella istuen ja annoin Nag Chamba pätkän palaa luontoon ja jumalille, ja myös itselle. Joku siellä hääräs työkoneella. Satoi vettä täysin usvaisessa maisemassa.
Kirjattu

Sininen evä

• Vieras
« Vastaus #9 : 29. Marraskuuta 2019 klo 00:43 »

Nag champa on todella miellyttävän tuoksunen, toinen on Super hit. Diggaan kummastakin. Ollu nyt vaan lopussa kummatkin, pitäny mennä Ruohonjuuresta hakee. Samalla vois vähä dölläillä uusia tuoksuja. Mulle ei putoo ne semmoset liian voimakkaat ja keinotekoiset.

Jäinkin muistelee miten pieni Ruohonjuuren liike oli joskus poltetuilla makasiineilla, eduskuntataloa vastapäätä. Tykkäsin siitä mestasta. Ostin afrikkalaisen pienen maton sieltä, saamari ku hävitin sen. Semmosta se on.
« Viimeksi muokattu: 29. Marraskuuta 2019 klo 01:04 kirjoittanut Sininen evä »
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #10 : 29. Marraskuuta 2019 klo 16:31 »

Musta White sage on paras noista tikuista. Mä en koskaan päässyt käymään Ruohonjuuressa, kun se oli makasiineilla. Harmi että paloi.

Työn puolesta tulee liikuttua aikalailla, niin en niitä listaa. Aamulla oli niin hoppu että ei ehtinyt nauttia siitä duunipaikalle kävelystä, yleensä se on mukavaa, kun lähtee aikaisin ja voi nähdä kaikkee matkan varrella. Yks kerta sai ihmetellä, kun joku meni omaan duuniinsa ykspyöräisellä. Toisella kertaa matkan varrella oli kauriita. Yks kerta jonku Lada hyytyi keskelle valoristeystä. Tais olla ekoja pakkasöitä silloin. Oli se siitä hyvä auto että kuski sai sen kevyesti työnnettyä sivuun.

Aamuvarhain kävely on mukavaa, siinä on ihan oma tunnelma.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #11 : 01. Joulukuuta 2019 klo 06:09 »

Aamurytmi löytyi heti. Tänään oli kiva kierrellä, kun taivas oli tähtikirkas. Mieli vaan elää jo ens viikon duunia ja suunnittelee seuraavaa päivää, joten vois koettaa meditoida nyt tähän jatkoksi.
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #12 : 02. Joulukuuta 2019 klo 18:26 »

Nooh. Tuolla pihalla tähtitaivaan alla kävelin ympyrää kuulokkeet korvilla sen aikaa kun muksu laski mäkeä. Ajattelin että tää on mun tän päivän "hiljainen aika". Pian pitää jo mennä nukkumaan.  :D
Kirjattu

Napu

• Vieras
« Vastaus #13 : 09. Joulukuuta 2019 klo 16:58 »

Mä heräsin tänään jo kahdelta aamulla! Oli aikaa tiskata ja siivoilla, viedä roskat...ja jopa vähän venytellä ja ottaa vielä torkut ennen varsinaista herätystä. Alkuun harmitti että jää yö lyhyeksi, mutta oli parempi ottaa aikaa käyttöön, kuin pyöriä patjalla kelloa tarkkaillen.
Kirjattu

missä

• hukkunut massoihin
  • Kukkaishippi
  • Poissa Poissa
  • seison paikallani ja odotan
« Vastaus #14 : 11. Joulukuuta 2019 klo 11:30 »
  • Tykkää (0)

• Lumi rutisee kengän alla.
    Hengitys höyryää.
    Hiljaista.