Tervetuloa! Hipit.fi:n foorumi on ekologisuudesta, rakkaudesta ja vapaudesta kiinnostuneiden kotifoorumi.
Osallistu keskusteluun ja tutustu uusiin ihmisiin luomalla tunnus! :)

Jos olet jo foorumilainen, voit kirjautua sisään tästä:

Tunnus: Salasana:

Kurkkulaulu - 1

Vihreäkaupunki

• Hippi
  • Poissa Poissa
    • Blogi
Kurkkulaulu
« : 21. Marraskuuta 2011 klo 00:42 »
  • Tykkää (0)

• Konnan ja TheEastGirl:in innoittamana, osaako täällä joku kurkkulaulua? Itseäni kiinnostaisi opetella. Tässä muutama suosikkini:

Tuvan Throat Singing Small | Large

A (The video's owner prevents external embedding)

Mongolian Incredible Throat Singing 呼麦

Torstai

• Hipahtava
    • Poissa Poissa
    • Roar
    Vs: Kurkkulaulu
    « Vastaus #1 : 21. Marraskuuta 2011 klo 00:48 »
  • Tykkää (0)

• Toinen kurkkulaulusta innostunut ilmoittautuu mukaan! Minulla taisikin olla yksi cd ihan pelkkää kurkkulaulua, pitäisi etsiä se kun on mielenkiintoosta kuunneltavaa, hyvää taustamusiikkia ja takaa keskittymisen ainakin minulle :)
    Kirjattu
    Jokainen tuntee laulun sen, jokainen kuulee sävelen, poluilta suuren tyhjyyden. kun löytää viimein rakkauden.

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #2 : 21. Marraskuuta 2011 klo 00:57 »
  • Tykkää (0)

• Toinen kurkkulaulusta innostunut ilmoittautuu mukaan! Minulla taisikin olla yksi cd ihan pelkkää kurkkulaulua, pitäisi etsiä se kun on mielenkiintoosta kuunneltavaa, hyvää taustamusiikkia ja takaa keskittymisen ainakin minulle :)

Suunnitelmissa on alkaa opettelemaan, kerron sitten jos onnistun! :D

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #3 : 21. Marraskuuta 2011 klo 01:07 »
  • Tykkää (0)

• haha,mie arvasin että tosta mies&kurkkulaulu jutusta tulee vielä jotakin tänne  ;D
    vaikka olihan toki konnakin mukana innoittamassa  :)
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

odonata

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    • Hui hai Hippi!
    « Vastaus #4 : 21. Marraskuuta 2011 klo 16:42 »
  • Tykkää (0)

• Juu, tahtoo oppia kans! (ja joikhaamaan myös)...

Kannattaa seurata ensikesän Kirjo-festareiden ilmoituksia, sinne toden näköisesti tulossa kaiken muun ihanan lisäksi äänenkäytön työpaja <3
    Kirjattu
    Minä en ole mieli, äly tai ajatus,
    en myöskään korvat, silmät, suu tai iho.
    En ole taivas enkä maa, en tuli enkä ilma,
    Minä olen ikuinen autuaallinen tietoisuus-henki.

Shankara

Konna

• Vieras
    « Vastaus #5 : 21. Marraskuuta 2011 klo 22:20 »

Tuo kuulostaa välillä ihan viheltelyltä. Ihme taiteenlaji! Ja menee kyllä EastGirlin kunniaksi tuo innoittaminen, en minä edes muistanut, että tämmöistäkin on. Huippua!
    Kirjattu

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #6 : 22. Marraskuuta 2011 klo 01:36 »
  • Tykkää (0)

• Mä oon varmaan jotenkin todella rajoittunut kun en tykkää sitten yhtään.  :P
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #7 : 22. Marraskuuta 2011 klo 01:42 »
  • Tykkää (0)

Hmm, ehkä en mäkää noin musiikilliselta kantilta, mutta toi inspiroi itseä opettelemaan samaa tekniikkaa ja käyttämään sitä eri tarkoitukseen. :D

inkivääri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #8 : 22. Marraskuuta 2011 klo 01:51 »
  • Tykkää (0)

• Hmm, ehkä en mäkää noin musiikilliselta kantilta, mutta toi inspiroi itseä opettelemaan samaa tekniikkaa ja käyttämään sitä eri tarkoitukseen. :D

"eri tarkoitukseen"...... ...
    Kirjattu

Vihreäkaupunki

• Hippi
    • Poissa Poissa
      • Blogi
    « Vastaus #9 : 22. Marraskuuta 2011 klo 01:53 »
  • Tykkää (0)

• "eri tarkoitukseen"...... ...

Mm, itsensä ilmaisemiseen ja jämitykseen. Konna mielestäni vangitsi jämityksen syvimmän sisällön taidokkaasti toisessa ketjussa:
    "- Jämitys, eli eräänlainen absurdi ja estoton pelleilyn muoto, joka parhaimmillaan eskaloituu täydeksi kaaokseksi luoden miltei maagisen yhteyden kanssajämittäjiin ja omaan sisimpään"

Newbie

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #10 : 22. Marraskuuta 2011 klo 13:05 »
  • Tykkää (0)

täytyy myöntää etten miekää ;D mutta kyllä se taitavaa on !
    Kirjattu
    ''Tää systeemi perustuu kilpailuun,entä jos ei jaksais enää kilpailla? En myöskään jaksais enää istuu paikallain,eikä runoilija venaa esimiehelt ohjeita. Meidän kahleet vaanii valepuvuissa,todistukset,odotukset,palkankorotukset. Totuus Länsimaisissa itsemurha luvuissa. Tää on Happy Meal-versio todellisest onnesta.  ''

shin

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #11 : 23. Joulukuuta 2011 klo 22:03 »
  • Tykkää (0)

• Ho! Kovasti yritän kurkkulaulua, joskaan ei ole vielä kovin kummoisia tuloksia ollut.
    Täältä löytyy aikamoisen tiivis ohjepaketti tuvalaisesta kurkkulaulusta.
    Itse kyllä pidän kuunneltunakin, kurkkulaulussa on jotakin... sielukasta. Energiaa. Munaa. :D (Minun korvani tosin lopsahtaa heti kuullessaan oikein puhdasta ja steriiliä laulua. Hyvästi oopperakriitikon ura.)

Ilmaista ja käsittääkseni jopa laillista kurkkulaulumusiikkia:
    Bugotak Small | Large

Группа Новая Азия Small | Large

Alash Ensemblen live-kappaleita
    Huun Huur Tun live-kappaleita
    Kirjattu

Hviduri

• Kukkaishippi
    • Poissa Poissa
      • Hviduri
    « Vastaus #12 : 23. Joulukuuta 2011 klo 22:26 »
  • Tykkää (0)

• Joskus on tuullu kuultua mongolialaista kurkkulaulua ja hämeenlinnassakin ollu laulamassa.
    En siitä kyllä hirveästi innostu, mutta onhan se kaunista kuitenkin.

Inner Mongolian man(Gangzi/刚子) doing overtone singing(2) Small | Large

Oli suisto klubilla hämeenlinnassa
    Kirjattu
    We lay in bed day after yesterday

Aitokissanminttu

• Hippiäinen
    • *
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #13 : 25. Joulukuuta 2011 klo 00:54 »
  • Tykkää (0)

• Kuulostaa välillä niin erikoiselle, että on jo todella hyvää! Tiedän pari tyyppiä, jotka tuota osaa ja olin joskus muinoin itsekkin hetken kiinnostunut. Radiosta tuli vuosia sitten lyhyt opastus aiheeseen ja kuinka muodostaa eri ääniä. 
    Nopeasti sitä oppi (ja unohti) jonkinlaisen yksinkertaisen vähän digeridoon kaltaisen ääntelyn, olisi pitänyt vaan jatkaa harjoituksia. Silloin tuli haaveiltua kuinka hienoa sitä olisi ollutkaan pitää kunnon äänityssessiot savusaunassa...
    Kirjattu

Keijukainen

• Uushippi
    • **
    • Poissa Poissa
    « Vastaus #14 : 13. Tammikuuta 2012 klo 16:45 »
  • Tykkää (0)

• Voi apua! Mulla on kauheet "traumat" kurkkulaulusta kiitos maailman parhaan ylä asteen kuviksen open :D Meillä oli tapana että oppilaat sai tuoda omia levyjä kouluun ja niitä sai kuunnella luokassa töitten ohessa ja kerran opettaja tuumas että hänpä tuokin seuraavalla kerralla oman aivan ihanan levyn ja sitten kuunneltiinkin 2x2h putkeen kurkkulaulua! :o Sen jälkeen ei paljoon oo tuo kurkkulaulu ollut mun mieleen :D
    Kirjattu
    "Halusin olla keijukainen. Tyttö, jota kukaan ei voinut omistaa, ei omaksi ottaa eikä unohtaa. Halusin olla luonnonraikas, hauraanvahva ja riippumaton. Enkä taakaksi kenellekään."
    -Manuela Bosco-